IL:Äiti jätti lapsensa polttavaan aurinkoon...
"Äiti jätti lapsensa polttavaan aurinkoon 12 tunniksi" - tällaisella otsikolla tämän päiväinen IL online sykähdyttää.
"Espanjan poliisi on pidättänyt pikkupoikansa rannalle hylänneen brittinaisen suositussa Benalmádenan rantakaupungissa Aurinkorannikolla.
Poliisin haastattelemien paikallisten mukaan 19-vuotias äiti jätti viisivuotiaan poikansa rannalle aamukymmeneltä ja lähti itse töihin. Viiden tunnin vuoron päätyttyä äiti ei kuitenkaan saapunut hakemaan poikaansa."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806237840319_ul.shtml
Siinäpä taas mietittävää niille heteroille, jotka tosissaan vastustavat samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta. Eikä tämä mitenkään ainutlaatuinen uutinen ole,
aina silloin tällöin näitä putkahtelee maailmalta ja ylittävät jopa suomalaisen uutiskynnyksen.
Lapsella on oikeutensa, siinä missä isällä ja äidillä menonsa. Lapsi ei valitse vanhempiaan, mutta vanhemmat voivat valita hankkivatko lapsen vaiko eivät.
Kamalaa! Mitä ihmettä äiti mahtoi ajatella, kun ei tahtonut puhelinsoitonkaan jälkeen vaivautua hakemaan hätää kärsivää lastaan rannalta? Tahallinen hylkääminen? Olisi todella kiva saada tietää, mitä tämänkin jutun taustalta löytyy.
Sitä myös ihmettelen, että miten kyseinen neiti oli onnistunut hankkiutumaan raskaaksi 13 - 14-vuotiaana... ?
Codpiece kirjoitti:
> "Sitä myös ihmettelen, että miten kyseinen neiti oli onnistunut hankkiutumaan raskaaksi 13 - 14-vuotiaana... ?"
Ei se nyt niin kovin vaikeaa ole jos on nainen ja hetero.
Ja meitä homoja väitetään heteropiireissä vastuuttomiksi seksin ja vanhemmuuden suhteen... :(
Kun homoperheisiin tulee enemmän lapsia, homoperheisiin tulee myös enemmän lastensuojeluongelmia. En mä usko homojen olevan erityisen huonoja vanhempia, mutta en erityisen hyviäkään. En silti, vaikkei homoille tule lapsia vahingossa. Ovathan kaikki lemmikkieläimetkin haluttuja, mutta se ei tarkoita sitä, että ne olisivat kaikki hyvin hoidettuja.
Maailma on täynnä kodittomia lapsia. Maailmassa on myös paljon tasapainoisia, vanhemmuuteen kykeneviä ja sitä toivovia homoja ja lesboja. On melkoista itsensä ylentämistä asettua väliin ja estää lasta kohtaamasta potentiaalista huolehtijaa jonkin oman aatteellisen mielipiteen vuoksi. Heteroadoptionkin saisi tehdä helpommaksi. Aika monen lapsen tilanne on sellainen, että lähes mikä tahansa perhe olisi parempi kuin katuelämä.
Missä on kerrottu tuon äidin heteroudesta?
Vikkari kirjoitti:
> "Missä on kerrottu tuon äidin heteroudesta?"
Niin. Voihan kyseessä olla lesbo joka on hankkiutunut raskaaksi muumi-muki -menetelmällä 13-vuotiaana :-)
Vikkari kirjoitti: "Missä on kerrottu tuon äidin heteroudesta?"
- jos äiti olisi ollut lesbo/bi - asiasta olisi tietystikin mainittu erikseen uutisessa - vieläpä lähes alleviivatusti,
- koska uutisessa ei ole erityisesti mainittu, että äiti olisi ollut lesbo/bi, oletus 5% virhemarginaalilla on, että äiti on hetero...
Tosin, äidin työn laadustakaan ei mainittu, mutta jokainenhan voi johtopäätöksensä vetää 19-vuotiaan britin työskentelystä Espanjassa... niin "työllistettynä",
ettei ehdi lapsestaan huolehtia...
Kesäpoika: Olen samaa mieltä kanssasi, emme me ole vanhempina yhtään sen parempia tai huonompia, ehkä hblt - väellä, joka vanhemmuutta haluaa, on erityinen syy rakastaa lastaan. Samaa ei voi (jopa täältäkin keskusteluista bongattuna) sanoa kaikista heterovanhemmista. Monelle on jäänyt vain päähän "lisääntykää ja täyttäkää maa.."
Henkiökohtaisesti olen sitä mieltä, että vanhemmuuteen tulisi olla / kuulua jonkinlainen vastuullisuuskoulutus. Ennen kuin "lapsentekolupa" heltiäisi.
Pride-viikon teemaan sopivasti: Ekologisempaa on lisääntyä hallitusti ja harkitusti. Rakastetusti.
Ja jotta vajottaisiin vielä syvemmälle: kuka sanoo ettei tämä äiti rakastanut lastaan 4,5 puoli vuotta syvästi huolehtien, ja nyt harhautunut. Kuka sanoo että homopari jaksaa hetken vauvakuumeessa hankittua lastaan edes kahta vuotta...
Jukka kirjoitti: "... lesbo joka on hankkiutunut raskaaksi muumi-muki -menetelmällä ..."
Opin juuri tänään, että muumi-muki on hyvin huono väline koti-inseminaatiossa. Esimerkiksi ohutmuovinen hunajapurkki on siimahännille muumi-mukia mieluisampi olinpaikka.
asdoihj kirjoitti: "... homopari jaksaa hetken vauvakuumeessa ..."
Opin juuri tänään, että homo- ja lesbopareille ei sellaista käsitettä ole kuin HETKEN vauvakuume. Lapsen hankinnan todellisuus on joskus todella rankkaa yrittämistä ja toivomista. Usein se maksaa paljon. Elleivät yksinkertaiset hedelmöitysmenetelmät toimi, siirrytään varsin arvokkaisiin erikoismenetelmiin, 1.500-2.000 euroa/kerta. Takuuta ei tuolla hinnalla edes saa.
Ei ole mitään uutta, koska tuollaista tapahtuu koko ajan ja lapsi soittelee töihin äitinsä perään. Olen itse kuullut vastaavanlaisesta jutusta, kun äiti jätti lapsensa yksin kotiin. Toinen asia on, ettei äiti välttämättä tuo mukanaan ruokaa kotiin. On joskus sillä lailla, ettei kotona ole ruokaa. Sen takia kouluruokailu ja päiväkotiruokailu ovat tärkeitä, koska kotona ei ole välttämättä ruokaa. Tätähän on jo tutkittu. Se tiedetään. Ei ole rahaa ostaa. Ettekö te muka ole ikinä kuulleet tällaisesta? Se on itse asiassa aika tavallista. Ettekö te kuule ja näe mitään?!!! Tämä tällainen on varmaankin tabu, mistä ei yleisesti puhuta.
Minutkin jätettiin veljeni kanssa 14-vuotiaan sukulaistytön hoiviin ja äiti lähti isän kanssa huitelemaan ties minne ja aikuisena tämä sukulaistyttö tuli kertomaan kuinka järkyttynyt ja pulassa hän oli, kun hänet jätettiin meidän kanssa itsekseen eikä tänä päivänä tiedetä mihin mun vanhemmat meni. So? Tuollaista on tehty aina ja iänkaiken.