Väkivaltaa Lost&Foundissa

Minua lyötiin eilen kunnolla naamaan ennen homoystävällisessä Lost&Foundissa koska olen homo.Päässä iso haava vaikka muuten ei pahasti käynyt.Eipä ole enään Lost&Found homoystävällinen ravintola.
Jopas nyt. Kai tapaus päätyi henkilökunnan tietoon ja mottaaja saatiin kiinni?
Pari tikkiä tuli päähän ja olen ollut yhteydessä Los&foundiin asiasta.Kyseinen kaveri poistettiin kyllä heti ravintolasta.Poistuessani itse tämä yritti käydä päälle uudestaan.Selvittelen miten tässä pitäisi edetä poliisin suhteen.
Haavasi parantukoon ja oikeutettu järkytyksesi saakoon vapautuksensa!
Ihan riippumatta ravintolan homoystävällisyydestä (tai ilmoitetusta sellaisesta) jokaisella ihmisellä on oikeus ruumilliseen koskemattomuuteen - oli sitten homo tai hetero. Homous ei ole mikään syy väkivaltaan. Yhteisiä oikeuksiamme tulee kunnioittaa! Jos niitä ei kunnioiteta, on sitä varten olemassa yhteiskunnassa omat menettelynsä. Väkivallan käyttö on saatava loppumaan, se on estettävä! Hyvä, että Lostiksessa reagoitiin asiallisesti ja nopeasti.
Suljen Sinut rukoukseeni.
  • 7 / 12
  • JohnnyFinland
  • 21.10.2007 16:26
Zephyr, olen pahoillani sinua kohdanneesta julmuudesta. Itselleni jäi hieman epäselväksi, että syytätkö Lost & Found -ravintolaa jostakin, vai oliko viestisi pointti, että Lostarin asiakaskunta vaikuttaa muuttuneen kovasti siitä mitä se oli ennen?
Väkivalta on tuomittavaa, mutta mistä voit päätellä, että lyöjäsi tiesi sinun olevan homo?

Itsekään en ole kaapissa, mutta ei ole ikinä minkäänlaisia ongelmia tullut esimerkiksi heteroravintoloissa, eikä muuallakaan, tosin en korosta homoseksuaalisuuttani. Saattaa olla viisasta myös miettiä omaa käytöstä.

Suosittelen kuitenkin, että teet asiasta rikosilmoituksen. Mahdollisessa syytteessä rasistinen teko on raskauttava asianhaara.
  • 9 / 12
  • Ilopilleri
  • 23.10.2007 15:08
Mitä on "homoseksuaalisuuden korostaminen" noin käytännössä? Kuinka kusi sukassa pitää olla, jottei tulisi provosoineeksi muita omalla homoudellaan?
...tosin valitettavasti Suomen lainsäädännön perusteella teon homofobista ulottuvuutta ei (ainakaan toistaiseksi) kohdella samoin raskauttavana kuin rasistista.

Valitettavasti homoystävällisyyttä korostavissa paikoissa on viime vuosina tullut nähtyä (ei onneksi itse kohdattua) homofobiaa aina silloin tällöin. Esimerkiksi dtm:ssä olen useitakin kertoja kuullut sivusta karkeitakin huomautuksia kieroutuneesta seksuaalisesta suuntautumisesta. Mikäli asia on päätynyt ovihenkilökunnan korviin, niin suunsoittaja on kyllä näyttänyt saavan lähdön.

Kyse lienee siitä, että etenkin isojen paikkojen asiakaskuntaan kuuluu nykyisin runsaasti ei-sateenkaarivähemmistöjä edustavia ihmisiä (jotka tietysti tuovat omia kavereitaan paikalle, jotka eivät välttämättä ole ihan niin sinut homojen suhteen kun antavat ymmärtää). Paikan luonne lienee siis periaatteessa selvä, mutta varsinkin humalassa syntyy jonkinlainen ahdistus mahdollisesta objektina olemisesta. Näin olen tulkinnut.
Heteropissiksillä niin tytöillä kuin pojillakin tuntuu olevan ylisuuret kuvitelmat siitä, etä kiinnostaisivat pienemmässäkään määrin ketään oikeaa homoa tai lesboa.
Samppa kirjoitti:

> "Väkivalta on tuomittavaa, mutta mistä voit päätellä, että lyöjäsi tiesi sinun olevan homo?
> Itsekään en ole kaapissa, mutta ei ole ikinä minkäänlaisia ongelmia tullut esimerkiksi heteroravintoloissa,
> eikä muuallakaan, tosin en korosta homoseksuaalisuuttani. Saattaa olla viisasta myös miettiä omaa käytöstä."

Siis mitä????

Pitääkö tässä mennä taas kaappiin?

Anteeksi vain, mutta viestistäsi saa kyllä sen kuvan, että olisi hyvä harjoittaa itsesyrjintää.