Muita aseksuaalisia?

  • 1 / 17
  • Merenneito
  • 24.9.2007 19:39
Koen olevani aseksuaalinen nainen. Löytyykö sielunkumppaneita?
Aihe kiinnostaa itseäni, kuinka määrittelet aseksualisuuden? Voiko ihminen olla täysin seksuaaliton, olla harrastamatta edes itsetyydytystä?
  • 3 / 17
  • Merenneito
  • 28.9.2007 23:37
Koen olevani aseksuaali siksi, että en koskaan halua seksiä oma-aloitteisesti. Elin myös neljä vuotta ilman parisuhdetta jokin aika sitten enkä kaivannut seksiä. Itsetyydytystä harrastin tuona aikana ehkä pari kertaa vuodessa saamatta siitä juurikaan tyydytystä.
  • 4 / 17
  • isku170023
  • 19.11.2007 16:43
itseäni on aina kiinnostanut tämä aihe, itse en ole aseksuaalinen, vaan juurikin rakastan seksiä ja nautin siitä todella paljonkin.
  • 5 / 17
  • Pora-liike
  • 20.11.2007 9:45
Minä en usko aseksuaalisuuteen, mutta jos sellainen on, niin minä sitten olen sellainen.

Eivät linnutkaan pesi sellaisina vuosina, jolloin olosuhteet eivät sitä salli.
  • 6 / 17
  • hanski79
  • 20.11.2007 16:52
Liekö linnuilla ja ihmisillä tässä tapauksessa kyse eri ilmiöstä. Lintujen pesintää säätelevät myös ulkopuoliset tekijät, kuten ravinnonpuute, jolloin pesintä saattaa estyä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö lintu pesisi, näin epäbiologisesti sanottuna, etteikö lintua "haluttaisi" ;) Tässä ketjussa lienee puhetta siitä, miten ei haluta, ei ole tarvetta seksille. Jos ihminen on haluavaa sorttia, käytetään otsikon vastailmaisua, seksuaalinen, ei siihen lienee olosuhteet, kuten kumppanin puute vaikuta...päin vastoin, lisää ;)
  • 7 / 17
  • marianna
  • 20.11.2007 16:53
Pora-liike, sinäkö aseksuaali??

Muistan, kun joskus kirjoitit tänne naisensirakkaudestasi tähän tapaan (en valitettavasti löytänyt viestiä, joten en voi laittaa suoraa lainausta, mutta varmaan muistat..): "Me emme pukeudu varmaan kuukauteen ja elämä on ihanaa."

Sitten toisessa viestissä valittelit, että mahtaako naisystäväsi olla tarpeeksi bi, kun tilanne on jatkuvasti sellainen, että sinä haluaisit seksiä mutta hän ei halua.

Minusta tuo on jotain aivan muuta kuin aseksuaalisuutta ;).
En ole koskaan pitänyt suutelusta, en kenenkään kanssa enkä missään, ja halaaminen tuntuu minusta useimmiten pelkästään ahdistavalta sitomiselta, pakolta. Seksistä en myöskään ole juuri kiinnostunut, vaikka halu on kyllä olemassa, välillä erittäin vahvanakin (alkoholin osuus asiaan suuri :D). Meneekö sekavaksi?

Voisin nämä piirteet itsessäni hyväksyä, mutta asiaa vaikeuttaa huomattavasti se että elän parisuhteessa, ja pelkään loukkaavani kumppaniani. Tyttöystäväni on hyvin läheisyydenhaluinen ja joutuu ajoittain lähes kerjäämään huomiota minulta. Ja usein on myös niin että mitä enemmän tunnen painetta läheisyyteen, sitä etäisempi minusta tulee, ja joskus jopa suutun ja turhaudun. Voisi ajatella että suhteessamme on joku perustavan luokan vika, mutta näin kuitenkaan ole. Rakastan tyttöystävääni ja haluaisin aivan ehdottomasti rakentaa meille yhteistä tulevaisuutta.

Minulle on tästä johtuen ollut hyvin vaikeata määritellä omaa seksuaalista suuntautumistani, ja olen aiemmin hakenut itseäni vaikka mistä. Tiedän että oman seksuaalisuuden etsiminen voi olla koko elämän kestävä prosessi, mutta haluaisin silti hieman selvyyttä omaan tilanteeseeni. Tunnen itseni usein hyvin ulkopuoliseksi.

Lukisin mielelläni muiden ajatuksia tästä. Onko jollain samansuuntaisia kokemuksia?
Usva: Tiedän tasan mistä puhut! Mulla on kausittain tuota, että en kestä halailua tms. ja jos toinen koittaa "painostaa" tai kerjätä huomiota menen enemmän lukkoon, enkä osaa selittää mistä se johtuu.Tosin olen aikalailla itsekseni viihtyvä ja nyt kun olen ollut sinkkuna 4 vuotta, olen vielä tarkempi reviiristäni.

Pidän seksistä ja läheisyydestä kyllä noin niin kun yleensä, mutta välillä on pakko saada olla ihan ilman mitään. Näin sinkkuna ollessa ei juuri ole tullut harrastettua seksiä, en vaan välitä yhden illan jutuista.ja potentiaaliset seurustelusuhteiden alut on kaatuneet ties mihin. Enkä ole kauheeta kaipuuta seksiin kokenut, yleensä ne halut herää ihastumisen myötä ;) Ja sitten jossain vaiheessa tulee se kausi että ei mitään läheisyyttä, kiitos. Ei taida olla meikäläiselläkään kaikki murot kupissa :D.
marianna kirjoitti: "Pora-liike, sinäkö aseksuaali??"

Minulla on ollut vaikeuksia tunne-elämässä ja seksuaalisuuden alalla. Nyt minä ajattelin, että voimakkaasti tunteellisena ihmisenä pelkäsin heittäytyä tunteitteni varaan ja elää täysillä. Olin myös vuosikaudet masentunut. Ei kerta kaikkiaan huvittanut.

Bi-naiset taas, no, niiden kanssa nyt on hankalaa.

Mutta tunne-elämäni olen ruvennut saamaan kuntoon ja samalla tyydytyksekseni huomaan, että minulle on syntynyt naismaku.
No tällä hetkellä tuntuu et oon hyvinkin aseksuaali. Nautin kyllä siitä et saan toiselle tuottaa nautintoa mut ite jään mielummin paitsioon. Ennen ei tosiaankaa ollu näin vaan seksiä oli saatava lähes päivittäin joko itse tehtynä tai sit toiselta. sairastuminen vei kaikki seksi halut ja tuo toisellekkin antaminen on tullu harjottelun myötä taas kuvioihin.
mulla on niin vähäiset seksuaaliset halut, et mä taidan olla aseksuaali. tiedän kyllä, et kun ajoitus on oikea, en sitä todellakaan ole. joskus harrastin masturbaatiota, mut se on jäänyt.
  • 13 / 17
  • tyttötuollainen
  • 22.6.2008 15:54
Tämä olikin ihan uutta tietoa minulle...
Mistä tällaisen pystyy tunnistamaan, itsessään siis? Ongelma on, että joko olen tällainen tai sitten seksi (kenen kanssa tahansa) pelottaa liikaa. Ja mitä siihen itsetyydytykseen tulee, niin en ole vähän vajaaseen pariin vuoteen tehnyt yhtään mitään.. Tunnen olevani kauhean ulkopuolinen ja tällaisista asioista ei ole helppoa puhua kellekään. En usko tämän olevan normaalia. Mikä mua vaivaa?
  • 15 / 17
  • tyttötuollainen
  • 22.6.2008 23:28
Näinköhän. Joko yritit olla vitsikäs tai sitten muuten vain pätevä.
Heittäydyn höveliksi noin pride-viikon kunniaksi: rajatilapersoonallisuushäiriö voi olla kanssa.
Et ole kosketuksissa tunne-elämäsi kanssa. Tämä nykyinen maailma hyökkää yksilöä vastaan niin monin ärsykkein, että ihminen rakentaa itsensä suojaksi suojakilven. Siinä rytäkässä katoaa yhteys omiin seksuaalisiin tunteisiin.

Minusta seksuaalisuus on niin raflaava luonnonvoima, että sen pitäisi löytyä jokaiselta. En siis ukso aseksuaalisuuteen.

Niin ja minulta on diagnosoitu sekamuotoinen persoonallisuushäiriö rajatila, skitsotypaalisin ja narsistisin piirtein, joten ihan omasta kokemuksestani puhun.
Hieman lohduttaa, että seksuaalisuus voi olla 'piilossa' tällaisten psykologisten syiden takia. Eli tämä ei ole lopullista.