Ammatteja

  • 1 / 3
  • kissix
  • 18.9.2007 11:27
Eilen töissä kuulin uutisissa jotain sukupuolivähemmistöihin liittyvää ja siitä tuli mieleeni että miten se vaikuttaa töihin tai ammatinvalintaan yms. Esimerkiksi tuli mieleen kun puhuttiin työkaverini kanssa että mille alalle lähtisi jos ei tekisi mitä teen nyt niin hän sanoi että lasten kanssa olisi ihanaa olla tekemisissä.
Vaihtoehtona nyt vaikka perhepäivähoitaja niin en usko että kauhean moni toisi lasta hoitoon vaikka olisi kuinka paljon ammattitaitoa jos kotona hoitaisin lapsia. Siitä nousisi haloo kun olisikin talossa 2 naista ja uskon että juuri lasten vanhemmat olisivat enemmän kauhuissaan kuin lapset. Luulen että päiväkodeissa se ei olisi mikään ongelma koska vanhemmille ei kuulu mitä hoitajat kotona tekevät ja kenen kanssa.

Onko teillä kokemuksia muista tälläisistä asioista? Ja millaisissa ammateissa olette ja onko tullut ongelmia kun asia on selvinnyt muille?
  • 2 / 3
  • surkku
  • 24.9.2007 20:48
Minä opiskelen kirjastovirkailijaksi, olen ollut vetämässä satutuntia lapsille. Olen myös ollut kaupan kassalla ja pienemmissä liikkeissä. Ei ole ollut ikinä mitään ongelmia ikinä töissä. Ovat olleet ihania suvaitsevaisia ihmisiä, joille olen ollut ihan yhtä hyvä työntekijä seksuaalisestasuuntautumisestani huolimatta.
  • 3 / 3
  • Wenya
  • 20.11.2007 23:39
Nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaaja. Uskoakseni kukaan nuorista ei tiedä (työkavereista kyllä suuri osa). mielestäni nuorisotyöntekijöiden ym. ammattilaisten yksityinen elämä ei sinänsä kuulu nuorille, ja nuoria ei sillä saisi rasittaa. heillä on yleensä jo tarpeeksi ongelmia omasta takaa. Minkä ei tarvitse aiheuttaa ylimääräisiä komplikteja, se ei niitä saisi aiheuttaa. Toki seksuaalivähemmistöistä ym. asioista keskustelu ja pohdinta on tärkeää, ja asian esittäminen positiivisessa valossa. Työntekijöiden yksityinen elämä pysykööt kuitenkin yksityisenä.