Miten kertoa tunteistani ihastukselleni?

  • 1 / 3
  • marianna
  • 17.8.2007 12:37
Miten saisin kerrottua tunteistani ihastukselleni? Olen ollut tietoinen omista tunteistani noin kuukauden päivät, ystäviä olemme olleet vähän kauemmin.

Minua pelottaa, että ihastukseni ilmaiseminen voisi pelästyttää hänet, ja vaikuttaa huonontavasti meidän ystävyyteen, kun hän on juuri kolme viikkoa sitten eronnut melkoisen hankalasta parisuhteesta. Ja hän on suhteellisen heterokin, tosin hän on joskus sanonut, että naisetkin jollain tasolla kiinnostaa ja kertonut joskus suudelleensa naisen kanssa. Haluaisin joka tapauksessa pitää tämän naisen edes ystävänä ellei muuta, koska meidän ystävyydestämme on tullut minulle tärkeää, se on auttanut minua paljon.

Toisaalta on kuitenkin sellainen olo, että pitäisi kertoa, koska joka kerta kun näemme, ääneen lausumattomat tunteet polttavat minua. Tiedätte varmaan tunteen, kun tekisi vaan mieli puhua toiselle, miten ihana tämä on :). Ja jos en koskaan avaa suutani, sitten ei ainakaan mitään tapahdu. Löytää pian uuden rakkaan, ja silloin varmasti katuisin, miksi en sanonut mitään, silloin kun oli tilaisuus.

Ystäväni sanoo, että kyllä minä sen sitten tiedän, milloin on oikea hetki kertoa. Mutta en ole siitä niinkään varma. Olisihan sellaisia hetkiä ollut, että olisin voinut paljastaa tunteeni, mutta en tarttunut hetkeen vaan annoin niiden mennä ohi.

Antakaa vinkkejä, siskot!
  • 2 / 3
  • Geschwitz
  • 17.8.2007 17:25
Tapasin ulkomailla urheiluleirillä aivan upean naisen pari kuukautta sitten. Jaoimme teltan, olimme nähneet ohi mennen talvella treeneissä. Jo eka iltana tajusin että se on menoa nyt, ja katsoin parhaaksi jo viikon puolivälissä kertoa mitä oli alkanut tuntea häntä kohtaan. Nainen on aivan hetero ja mikä vielä pahempaa, parikymmentä vuotta minua nuorempi. Keskustelimme paljon, siis minkä niissä äärimmäisissä oloissa pystyi.

Tapasimme eilen Hesassa, ja olemme kai molemmat aika hämmentyneitä. Hän huomiostani, minä siitä että ylipäänsä kiinnostun enää kenestäkään. OLen sitä mieltä, että asia kannatti ottaa puheeksi. Siihen ehkä vaikutti silloin se, että olin raahustanut ja kiipeillyt lumessa ja kalliolla reilut kaksitoista tuntia ennekuin kaaduin teltan ovesta sisään. Ei ollut paljon kontrollia jäljellä, mutta olin aluksi ajatellut ottaa asian puheeksi vasta myöhemmin. Ei tuollaisat voi omana tietonaan pitää, en minä ainakaan.

G
  • 3 / 3
  • kanebo
  • 20.8.2007 18:47
Moi!

Kannattaa kertoa aikaisessa vaiheessa. Itse pihtasin tietoa vaikka kuinka kauan ja saatoin menettää sitä kautta mahdollisuuden siihen naiseen. Kaveriin ihastuminen on vaikeaa, mutta siitä voi selvitä..