Boheeminen gay-indeksi

• 1 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 23.6.2007 23:02
Professori Richard Florida väitti kirjassaan Luovan luokan nousu, että mitä homoystävällisempi kaupunki on, sitä taloudellisesti vauraampi siitä tulee.

Hän lanseerasi maaliskuussa 2007 tutkimuksessaan uuden käsitteen "Bohemian-Gay Index". Se osoittaa hänen mukaansa, että taiteellisella, boheemisella ja homoväestöllä on tuntuva vaikutus huoneistojen arvoihin kaiken kokoisilla alueilla. Hän selvitti myös, että vapaamielisillä ja homoystävällisillä alueilla tulotaso on myös muita alueita korkeampi. Yhdysvaltain viisi homoystävällisintä kaupunkia ovat San Francisco, Seattle, Boston, Portland (Oregon) ja Tampa.

Oheisen linkin takaa löytyy juttu tästä tutkimuksesta ja CNN:n kiinnostava Richard Floridan haastattelu.
http://rawstory.com/news/2007/Study_Gayfriendly_cities_enjoy_more_economic_0623.html

Itse tutkimus löytyy pdf-formaatissa osoitteesta
http://www.creativeclass.com/rfcgdb/articles/There_Goes_the_Neighborhood.pdf

Ennen kuin me homot lyömme päämme kattoon täällä Euroopassa, kannattaa muistaa, että elämme hieman erilaisessa yhteiskunnallisessa ilmastossa täällä kuin usalaiset kanssaveljemme ja -sisaremme.

Tutkimustulos on myrkkyä amerikkalaiselle äärioikeistolle, josta seikasta minä olen hyvin vahingoniloinen.
  • 3 / 6
  • sisältö ratkaisee
  • 28.6.2007 12:54
Boheemi porvari? Siis joku trendiboheemi? Joku mainostoimistopelle? Joku kokkelinenämaalari? Tai juhanipalmu?
Eiku arvostettu boheemi ja sen julkkisystävät.

Enterille tiedoksi, että olen haastatellut paria ystävääni, jotka tiesivät kertoa kieltäytyneensä jo 80 luvulla, tietyn edesmenneen hyypiön bileistä.

Villi meno ja sen muodot olivat minullekin hurjaa kuultavaa.

Sanoisin että valheilla ovat usein pitkät jäljet, mutta asioiden kaunistelu ja vääristely ei johda mihinkään muuhun kuin valheelliseen käsitykseen ongellimista, joita voit kohdata kokemuksia saalistavien ihmisten taholta!

Mä tiedän nyt mitä kaikkea rekvisiittaa oli, ja tapahtumia alkoholin siivittämänä, kotibileissä, tiettyjen tyyppien boheemipiireissä.

Sanoisin kaikille homoille, etenkin nuorille ja kokemattomille, jotka elävät viattomassa uskossa ja tietämättömyydessä, että karttakaa tiettyjä ihmisiä, ja niitä piirejä joissa tapahtuu "puoliprostituutiota viinapalkalla" ja viinahuuruissa sekoilua, sillä se on noloa jälkeenpäin, jos et ole ihan "syyntakeeton" iloinen persoona.

Asioista vaikeneminen ja valehtelu tekee ihmisistä, jotka sitä harrastavat syyllisiä vähättelyyn.

Kyllä myös homopiireissä kannattaa varoa viinalla kotiinsa houkuttelevia ihmisryhmiä.

Tai olla tiiviiden homopiirien sotkuista ulkopuolella, ja vain ihmetellä mitä kaikkea niissä voi tapahtua.

Varokaa liiallista päihteiden käyttöä, ja muistakaa aina turvaseksi.
  • 5 / 6
  • Irokeesi
  • 28.6.2007 15:02
Bonobo Pan paniscus kirjoitti: "Varokaa liiallista päihteiden käyttöä, ja muistakaa aina turvaseksi."

Yksi ainoa järkevä lause tuossa ihmeellisessä vuodatuksessa, jonka sisintä tarkoitusta on vaikea ymmärtää.
Jep jep.

Olen huomannut että teillä monista on vaikeaa ymmärtää yhtikäs mitään.

Tämä on ajankohtaista keskustelun jatkoa eräästä lintulajista, joka nokkii matoja lahonneista puupäistä.

Et takuulla tajua, eihän teistä monilla ole edes huumorintajua pätkänkään vertaa.

;)