mitä on olla nainen?

mitä sinulle merkitsee olla nainen? koetko sen taakkana vai ilona? Välillä tuntuu että itse taistelen niin paljon pystyäkseni hyväksymään itseni.. olen aina jollain tavalla hävennyt ja piilotellut omaa naiseuttani..osaamatta nauttia.. välilä kuitenkin tuntuu että haluaisin pukeutua naisellisemmin, mutta kun sitten olen ihmisten ilmoilla naisellisemmissa vetimissä, niin en tunne oloani ollenkaan kotoisaksi... on vaikeuksia välillä hyväksyä oma ruumiillisuus, mutta pyrin tekemään sen eteen kovasti töitä,. tästä voisin kirjoitta hirveästi, mutta säästän teidät, ja siksi kysynkin teidän kokemuksianne?
  • 2 / 3
  • Lilja-92
  • 30.4.2007 18:04
Suosittelen sinulle kirjaa:

Marja Kaskisaari: Lesbokirja

Siinä on omaelämänkerrallisia kirjoituksia, joita ovat kirjoittaneet itsensä lesboksi luokittelevat naiset. Kirjassa käsitellään mm. juuri tätä naisena olemista.
Suoralainaus(s.118): Heteroseksuaalisen järjestyksen mukaisesti naisena oleminen,naiseus,liitetään useassa yhteydessä (esimerkiksi tiedotusvälineissä ja mainonnassa) naisellisuuteen,joka yhdistetään seksuaaliseen viehättävyyteen ja miesten miellyttämiseen.

Olen samaa mieltä tässä. Minusta naisenelämän ei kuulu pyöriä miesten miellyttämisen ympärillä, ja olen varma, etteivät näin ajattele ainoastaan feministit
Kirjassa oleviin lyihin elämänkertoihin on ainakin minun ollut monessa kohtaa helppo samaistua.
  • 3 / 3
  • Wenya
  • 28.10.2007 0:56
Jep,
täysin samaa mieltä. Se tässä kyrsiikin, kun itse ainakin kuulen paljon kommentteja ulkonäöstäni, ja ihmettelyjä. Kysytään, että enkö ole sinut naiseuteni kanssa, kun on perus lesbon lyhyt tukka ja pukeudun lähinnä miesten vaateisiin.
itse olen todella sinut naiseuteni kanssa, ja tunnen oloni kovinkin naiselliseksi kravaatissani. pinkiksi ja hameisiin pynttäytyneenä olisi olo ennemminkin kuin pikku-lissulla. ei ymmärretä, että voin kokea oloni täysin naiselliseksi ilman, että pukeutuminen miellyttä miehiä.