miten lapsi/teini suhtautuu....

  • 1 / 6
  • sarita
  • 17.2.2007 17:26
Olen erittäin huolestunut siitä miten varhaisteini poikani ottaisi tiedon vastaan siitä että hänen äitinsä olisikin ihastunut/rakastunut toiseen naiseen! Saati sitten alkaisi seurustella naisen kanssa. Miten tämä vaikuttaisi häneen, entä mitä hänen kaverit / heidän vanhempansa asiaan suhtautuisivat. Vaikka nämä ovatkin yksityisasioita, niin tottakai siinä joutuu muutkin "ulkopuoliset" ottamaan asiaan osaa.
Tämä ainakin jarruttaa minua jonkun verran, mietin, pitäisikö odottaa että poika kasvaa aikuiseksi ja elää omaa elämäänsä ?
Onko kenelläkään mitään koemuksia näistä asioista? Tai muuten vain jotain näkemyksiä asiasta? Miten te toimisitte tällaisessa tilanteessa?
  • 2 / 6
  • Alchemy
  • 18.2.2007 17:32
Tuo on aika monimutkainen tilanne. Vastaanotto riippuu kyllä poikasi persoonallisuudesta. Jos suhteenne on läheinen en usko, että pojallasi olisi suuria ongelmia asian hyväksymisessä. Oman koulu kokemukseni perusteella, teini pojat voivat olla todella julmia ja niin vanhemmatkin. Ehkä luokkani oli erityisen häiriintynyt, mutta tuollainen olisi meillä saanut helvetillisen vastaanoton. Siksi pidin oman homouteni visusti piilossa. En kyllä näe mitään syytä sille, että sinun pitäisi pitää tuota salassa. Saatat tehdä vain itsellesi hallaa jos jäät pitkäksi aikaa odottelemaan. Juttele asiasta poikasi kanssa. Voihan olla, että poikasi hyväksyy tilanteen täysin ja että hänellä on samanlainen lähipiiri. Lopputulostä ei varmaan koskaan voi täysin ennustaa.
  • 3 / 6
  • gila
  • 18.2.2007 20:30
Minulla on 13-vuotias poika. Kerroin hänelle biseksuaalisuudestani n. vuosi sitten sanomalla, että olen rakastanut naista. Hänen mielestään se ei ollut kovinkaan kummoinen juttu ja hän arvasikin tunteitteni kohteen. Tämä rakkaus oli siis siinä vaiheessa jo ohi, mutta tavallaan petasin sitä, että rakastun uudelleen toiseen enkä halunnut salailla sitä. Ja näin sitten tapahtuikin. Poikani ja naisystäväni tulevat hyvin juttuun toistensa kanssa.

Poika kysyi, saako hän kertoa asiasta kavereilleen. Sanoin, että jos tuntee tarvetta, niin tietysti voi kertoa ja ettei se ole salaisuus. Ja nyt hänen kaikki ystävänsä tietävät - muutamat ovat myös tavanneet rakastettuni. He ovat yleisestikin ottaen hyvin suvaitsevaisia ja avoimia - yksi kavereista on lesbo. Joten sille kaveriporukalle asia ei ollut mitenkään järkytys.
  • 4 / 6
  • sarita
  • 21.2.2007 14:38
Kiitos vastauksista!
Sinulle Alchemy, huomasin että olet itse nuori teiniikäinen, joten oli mukavaa saada teiniikäisen näkemys tähän ongelmaan.
Kyllä minun varmasti pitää jutella ja ottaa vähän selville mitä poikani ajattelee näistä asioista ja sitten sopivan tilaisuuden tullen kertoa omasta suuntautumisestani. Tosin, luulen - tai ainakin toivon - että tämä seuraava sukupolvi ovat paljon tietoisempia myöskin seksuaalisuudesta ja sen eri muodoista kuin mitä oma sukupolveni ovat.
  • 5 / 6
  • siili
  • 25.4.2007 23:01
mun mielestä asia kannattaa kertoa, kun uskoo lapsensa ymmärtävän asian oikean laidan, että "äiti nyt oikeasti tykkää naisista, eikä se ole mikään kriisin poikanen". suurin osa nykynuorista suhtautuu melko avoimesti erilaisuuteen. asia voi tietenkin olla toinen, kun on kyse siitä OMASTA äidistä. itse olen 16-v. bi-tyttö ja epäilen äitini olevan lesbo. mä ainakin haluaisin tietää asian oikean laidan, joten kehotan Sinua vain "hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä", poikasi saattaa tarvita aikaa asian ajatteluun...tsemppiä:)
  • 6 / 6
  • Bianca
  • 8.5.2007 16:37
Itseäni pelottaa hieman sama juttu, tosin toisin päin.
Miten äiti suhtautuu kun melkein 13-vuotias tytär tuokin kotiin tyttöystävänsä eikä poikaystävää? O_o