Gaykuoron sinkku

Tuli tsekattua toikin. Oli kyllä aika "gay" mun makuun. Sinänsä kyllä hienoa että homotkin aktivoituvat musiikin saralla. Mutta, ehkä joskus Suomessakin tehdään homojen toimesta musiikkia tosissaan, ilman niitä ilmeisimpiä kliseitä. Mutta kyllähän Out 'n Loudia pitää tietysti kannustaa!
  • 4 / 13
  • JohnnyFinland
  • 23.1.2007 0:49
Decoy kirjoitti: "ehkä joskus Suomessakin tehdään homojen toimesta musiikkia tosissaan, ilman niitä ilmeisimpiä kliseitä."

Et kai oleta, että gaykuorolaisia lukuunottamatta kaikki muut Suomen musikantit ovat heteroita? :-)
Hoho, mä arvasin että juuri sä puutut tuohon. Nojoo, olis pitänyt täsmällisemmin ilmasta. Siis tarkoitin, että ikäänkuin "ihan homona" jengi tekisi jotain muutakin kuin sitä discobunny/euroviisuosastoa. Kyllähän erilaisia seksuaalivähemmistöjä toimii alalla kyllä tehden mitä moninaisinta musaa, mutta usein yleisölle näkyy vieläkin tämä kliseinen kuva. Ja me itse usein olemme siitä myös vastuussa.

Jengi jaksaa katsella noita iänikkuisia dragshowjuttuja vuodesta toiseen. Yleensäkään en ole koskaan digannut sitä että muovisia ja huonosti toteutettuja juttuja selitetään sillä, että se on niinku camp, joka on mun mielestä aika hirveä termi.

Enkä siis halua kritisoida mitään erityisesti. Sellanen yleiskuva mulla vaan on, että homma on vasta alussa. Ja eipä ole itsekään tullut juuri mitään tehtyä asian hyväksi, joten vittuakos tuosta oikeastaan kitisen :)
  • 6 / 13
  • JohnnyFinland
  • 23.1.2007 18:14
On mielenkiintoista tutkiskella kuinka erilaiset asiat kuorojen jäseniä yhdistävät [1]. Joidenkin kuorojen jäseniä yhdistää sama asuin-, työ- tai opiskelupaikka. Joskus yhdistävänä tekijänä on sotilasarvo tai uskonto. Yllättävän harvoin ensisijaisena yhdistävänä tekijänä on kiinnostus tietynlaiseen kuoromusiikkiin.

[1] http://www.siba.fi/fin/linkit/linkkilistat/suomalaiset_kuorot.php
Kertokaapa paikalla olleet kannattaako matkustaa Itäkeskukseen asti kuoroa kuuntelemaan? Vielä näyttää olevan kaksi esitystä, pe ja la klo 19.00.
Keskiviikkona käytiin porukalla katsomassa kuoron ensi-illan esitys . Tunnelma oli katossa vaikka katsomoon olisi mahtunut vielä noin 100 katsojaa lisää ... Minusta ja ystävistäni esitys oli koskettava (muutamaan otteeseen tuli kyyneleet silmiin ) viihdyttävä , nauruja tarjoava , euroviisujen silaama todellinen show ... Kuoron liikkuminen oli oikeastaan yllättävän hyvää , modernia tanssia ... Minä ainakin pidin esityksestä kovasti (!) ... Mukavan lisänsä toi paljaan pinnan esittely , hyvällä maulla ... ei mennyt viattomuus , heh . Kuoro on jotenkin monipuolisuudesssaan hieno , ohjelmisto on mukavan laaja ja kuorolaiset joukkona niin moninaisia iän , koon , ulkonäön suhteen .

Kiitos kuorolaisille ja teille jotka ette ehdi , kykene , viitsi lähteä katsomaan , pahoitteluni - teidän menetyksenne .