kuukautisten tasatahtisuudesta

  • 1 / 12
  • dazed(&confused)
  • 9.9.2006 1:44
Pimphenparallaa (Tikru ja muut),

onko tietoa asiasta: eli seuraavasta -----> olen aloittanut ensimmäiset säännölliset tapaamiset naisen kanssa.
Ja, kuukautiset kirititävät. Ottavatko ne kiinni kumppanin kiertoa? Onko yhdessä asuvilla naisilla usein samanlaiset kierrot, vai onko se täyttä legendaa?
Ei ole legendaa vaan täyttä totta. Lesboparin, ja jopa vain hyvien likkakavereiden menkat synkronoituvat toisiinsa. Mulle on käynyt näin kanssa ainakin pari kertaa.

Ei mitään aavistusta mistä tämä johtuu :)
  • 3 / 12
  • ByTheWater
  • 10.9.2006 16:50
The dormitory effect on sen nimi, johtuu jostain näkymättömästä jutusta, mistä biologit tietää tarkemmin. Jotain hormoneja nyt kuitenkin mitä leijailee sitten ilmassa. :)
  • 4 / 12
  • pimazukka
  • 14.9.2006 9:54
Ei tarvitse välttämättä edes yhdessä asua, miulla on ollu sama kierto miun ystävän kanssa.:D
When women are exposed to each other's hormones, they start to synchronize their cycles. It happens with close friends, family members, lovers, coworkers, roommates...anywhere where women are exposed to each other regularly. Reasons are probably prehistoric, and have to do with survival, and mating, and such stuff, but it is a documented fact. So, you are not losing your mind...
  • 6 / 12
  • Savannah
  • 13.1.2008 19:27
toi muuten on totta! huomattiin jo teininä mun ystävän kanssa kun vietettiin pitkiä aikoja yhessa että menkat saatto alkaa kiertää melkein päivälleen samaan aikaan. mun pohdittu teoria siihen on että, ihmiset tiettävästi erittää erilaisia endorfiineja viestiaineina ympäristöön tai tai sitten vaan kun tietää millon toisella on menkat niin elimistö yrittää saada oman kierron samaan. mielenkiintoista pohtia miksi? voisko olla mahdollista että joskus muinoin oli lauman edun mukaista että poikaset syntyy about samaan aikaan esim ravinnon saannin mukaan? Oon aina tykänny pohtia kaikenlaisia ihmisen ja luonnon suhdetta. älkää vaan kukaan vetäkö hernettä nenuun, ihan tyhjäpään pohdinta vain!=)
Minulle ja exälleni kävi myös näin mutta enemmänkin uskon sen johtuvan siitä, että oma kiertoni oli lyhyempi kuin hänellä. Välillä oli siis kuukautiset yhtä aikaa, välillä taas minä menin nopeampana "ohi".
  • 8 / 12
  • hymytyttö
  • 14.1.2008 13:09
Meillä on hassua kun vielä pari vuotta sitten asuttiin niin että oli, mie, muru ja meidän hyvä ystävä kämppiksenä niin kaikilla samaan aikaan kierto. Nyt sit sen jälkeen kun tänne pohjoiseen muuttanu syksyllä niin nyt sama kierto on mulla, murulla ja murun äidillä. Vaikkakin murun äiti asuu vielä pari sataa kilsaa pohjoisempana. On se kiva kun kaikki känkkäilee sitten yhtä aikaa, tietää heti missä ollaan menossa :)
Taitaa olla mun suhteessa joku vika, kun kolme vuotta jo ollut 2 kertaa kuussa menkat, muutamaa tilastollista poikkeusta lukuunottamatta... RASITTAVAA. Muutenhan se ei niin kovin menoa haittais mutta uimista se rajoittaa.

Nim. punainen vana kloorivedessä pelottaa
joo, kyllähän ne samoihin päiviin osuu tyttiksen kanssa. jonkun vuoden seurustelun jälkeen oli ihan sama kierto. sitä ennen koko ajan läheni. alunalkaen ihan eri aikoina, että otti aikaakin kiriä :D
sattumalta törmäsin tähän aiheeseen, taas oppii uusia asioita! kieltämättä kyllä kummastutti hieman, kun ekaa kertaa näin tyttöystäväni ja vietin hänen kanssaan aikaa, ja samana päivänä meillä sitten alkoivat menkat vaikka omani olivat loppuneet vasta reilu viikko takaperin! :D ihme kyllä äidin kanssa ovat ihan eri aikaan... o.o
aika kätevä tämä kyllä, saa sitten molemmat hoidettua ne samaan aikaan "alta pois"! ;)
meilläkin synkkas menkat eksän kanssa mut siihen meni hieman aikaa, vasta suhteen loppupuolella oltiin tasoissa. nyt sitten eron jälkeen kiukutellaan molemmat toisillemme pms-päissämme.