Huolimattomat heterot!

• 1 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 6.8.2006 8:29
Viikonlopun Iltasanomien lööpissä komeilee "Yllätysvauva!". Oikein huutomerkillä. Sellainen on tulossa julkimolle nimeltä Sanna Saarijärvi. Hänestä en ennen lööppiä ole kuullut sanaakaan.

Siis heteroille tulee näitä yllärivauvoja. Ainoallekaan nais- tai miesparille en ole kuullut koskaan tulleen yllärivauvaa. Vielä jotkut kehtaavat koettaa kieltää jopa hedelmöityshoidotkin naispareilta, koska syntyvällä lapsella ei ole miesmallia.

Tästä tuli mieleeni tuttavapiirissäni kiertävästä tosikertomus varsinaisesta siemenlingosta. Mies on käynyt siittelemässä ympäriinsä erinäisen määrän yllärivauvoja. Niistä huolehtiminen on pääasiassa naisten ja yhteiskunnan vastuulla. Jälleen kerran kuulin kommentin: "Sellaisia ne miehet tuppaavat olemaan". Ehdotin, että tuon kertomuksen miehen SE on pistettävä oikopäätä umpisolmuun. Kiukuttaa, koska myös minä maksan veroeuroillani noiden yllätysten kustannukset.

Heteroille siis kelpaa aivan hyvin tuollainen isä lapselle miehen malliksi.

Tää ei oo reilua!

Juhani
  • 2 / 5
  • kesäpoika
  • 6.8.2006 10:52
Juhani, sun jutussa ei oo hymiöitä, ni en oo ihan varma oliko tää kirjoitettu ihan tosissaan vai pilke silmäkulmassa.. No, joka tapauksessa yllätysvauva ei välttämättä oo sama kuin vahinkovauva, onhan lehtiotsikoissa usein julkkisten yllätyshäistäkin, eikä sekään varmaan tarkoita, että on menty naimisiin ihan epähuomiossa silkkaa hajamielisyyttään.. :D

Heteroilla on puolellaan luonnollisen lisääntymisen kyky.. Musta on kuitenkin vähän hassua jos alkaa heristää nyrkkiä maailmankaikkeudelle seksuaalisesta syrjinnästä, eikä se myöskään oo niiden heteroiden syy. Hedelmöityshoitokiellon idea on kai siinä, ettei ihan tietoisesti ja tarkoittaen tehtäisi niitä isättömiä lapsia. Mä ymmärrän sen kannan oikein hyvin. Heterojen vahinkovauvoja sitten taas on vähän hankala rajoittaa.. vai mikä siihen susta vois olla ratkaisuna? Eliminoida isättömiksi syntyvät vauvat vai laittaa vanhemmat pakkoavioliittoon? Kumpikaan ei kuulosta kovin inhimilliseltä ratkaisulta, eikä myöskään tee homoja yhtään onnellisemmaksi.

Mä olen viettänyt elämästäni ison osan kalliissa sairaalahoidoissa ja sijaisperheissä ja muutenkin ollut yhteiskunnalle niin kallis, että tuskin pystyn eläissäni maksamaan valtiolle takaisin niitä rahoja, mitä se on antanut mun elämän ylläpitämiseen. Jos niin kuitenkin kävisi ja kenties jotain ylimääräistäkin jäisi yli, niin ne rahat sais mun puolestani oikein mielellään antaa yksinhuoltajaäideille ja heidän lapsilleen, ihan niinkuin meitäkin autettiin, kun isä kuoli.

Ai niin, Sanna Saarijärvi on näyttelijä ja tuli tv:stä tutuksi ainakin juontamalla Unelmakämppä-ohjelmaa.. :)
  • 4 / 5
  • vaeltaja2005
  • 6.8.2006 12:12
Kesäpoika ymmärtää hedelmöityshoitokiellon, koska sillä estetään isättömien lsasten syntyminen. Mutta tämä ”isättömät lapset” on pelkkää poliittista kädenvääntöä. Todelliset ongelmat ovat aivan muualla kuin muutamassa isättömässä lesbon lapsessa.

Homoista ja lesboista isinä ja äiteinä on puhuttu varmaan jo vuosikymmeniä. Homot ja lesbot ovat olleet ja ovat yhä ”epäluotettavaa” joukkoa lasten kasvattajina. Aluksi vedottiin siihen, että lapsistahan tulee homoja ja lesboja sellaisissa perheissä. Isit ja äidit viekottelevat lapsena homouteen. Kun saatiin näyttöä, että ei houkuttele, keksittiin muita syitä, joilla voisi estää homon ja lesbon vanhemmuuden. Koulukiusaaminen oli muutama vuosi sitten tekosyynä. Homo- ja lesboperheiden lapsia kiusattaisiin koulussa. Sekään argumentti ei ollut hyvä, koska voi heti sanoa, että koulun on tehtävä loppu kiusaamisesta. Ei ketään lapsia saa kiusata.

Kun on haluttu kieltää sateenkaariperheiltä lasten lisäykset, syitä on etsitty tietoisesti, harkiten. On mietitty, mitkä syyt olisivat mahdollisimman immuuneja vastakkaisille väitteille. Nyt on keksitty isättömyys. Ei haluta tietoisesti isättömiä lapsia. Luonnostaan niitä syntyy, mutta sille emme voi mitään. Ja sanotaan myös, että yksinäisillä naisilla ja lesbopareilla ei ole itsestään selvää oikeutta lapseen, vaan on suojeltava lapsen oikeutta isään ja äitiin.

Perustelut, miksi lesboille ei voi hyväksyä keinohedelmöitystä, muuttuvat, koska kyseessä on poliittinen peli. Koko ajan etsitään uusia, ”vahvempia” perusteluja. Jos haluttaisiin suojella lasta, pohdittaisiin, miten estetään köyhien lasten syntyminen; siis: miten varmistetaan, että lapsen elämänolosuhteet ovat vähintään tyydyttävät alusta alkaen. Mutta se ei nouse keskusteluun, koska heterovanhemmilla on pyhä, rajoittamaton oikeus lisääntymiseen. Homot ja lesbot ovat epäilyttäviä, ja heidän lisääntymishalunsa pitää katkaista alkuunsa. Tämä on poliittista valtapeliä.
  • 5 / 5
  • kesäpoika
  • 6.8.2006 12:50
Vaeltaja, toi on varmasti ihan totta.. Sanoinkin joskus aikaisemmin jossain toisessa keskustelussa, että kertokaa te fiksummat.. Mulla ei kauheesti oo perspektiiviä keskustella tapahtumista ennen mun syntymää tai edes siitä, millaista politiikkaa tehtiin, ku olin lapsi. Siltä ajalta mulla on muistona niistä asioista vain omien vanhempien mielipiteet, eikä se taida olla ihan koko totuus. :)