Mitä sulla on kaapissa?

Ajattelin aloittaa Prideviikon teeman kunniaksi kyselyn siitä mitä ihmisillä on kaapissaan. Voit kuvata esimerkiksi jonkun eteisen/keittiön/vessan tai mielikuvituskaapin sisällön. Mitä kaappiasi inhoat? Mikä on sun lempikaappi? Onko teillä kaapissa sokeritoukkia? Arabian vanhoja astioita? Käyttämättömiä sulkapallomailoja? Rikkinäinen pölynimuri? Viinaa? Raamattu? Musta kirja ja kuivattuja siankorvia? Itse laitan oman panokseni ensimmäisenä runolla, jonka oon kirjoittanut jo aiemmin. Tämä on joku mielikuvituskaappi.

Mulla on kaapissa
hevosia ja kukkia ja ehkä
pieniä fosforisia meksikolaisia luurankoja.
Siellä ne liikkuvat, kasvavat, hörähtelevät,
tönivät turvallaan, loistavat pimeässä.

Ne haluavat tulla
näkyviiin. Yllättäen pujahtavat esiin,
huomataan. Työnnän ne takaisin
kaappiin.

Mutta älkää luulko,
että ne siellä kärsisivät.
Kaappini on suurempi
kuin Argentiinan laidunmaat
ja siellä on myös taivas sekä lauleskelevat jumalat.

Itsekin menisin toisinaan
mieluummin kaappiin kokonaan.
Pitäisin siellä juhlat
pyytäisin teidätkin.

Ei ole siellä vain hautaholveja
ja lahoavia ruumiita
vaan vihreääkin,
syntyviä versoja
sekä varsoja arkoja, honteloita.
  • 2 / 3
  • Rokkihomo
  • 26.6.2006 15:48
Kaapistani löytyy mm:

- eksistentiaalinen kriisi (tsekkailen sitä ajoittain, viihdyn sen kanssa hetkiä, mutta laitan takaisin kaappiin)

- entisiä eksentrisiä harrastuksia ja toilailuja ajoilta jolloin rakastin vain itseäni

- vuosien takaisia rakkaudentuntemuksia, joista kaapissa ne jotka jäivät vastarakkaudettomiksi

- omia vastarakkaudettomuuksiani (joista joskus, pienen hetken, saatan kokea syyllisyyksiä, mutta kaappiin moiset ja ovi kiinni)

- vanhojen ihastuksieni ja joidenkin "säätöjenikin" haamuja (kaappi kiinni tai vertailen niitä nykyisiin, mikä turhaa puuhaa)

- toistaiseksi vielä isäni kanssa keskustelematon ei-heterouteni

...Kappas, siellä on näemmä anti-ansioluetteloni.
Itsetutkiskeluun yllyttämisestä kiitos ja terv, -R
  • 3 / 3
  • Pora-liike
  • 26.6.2006 17:04
Kaappi on oikeasti kaappi eli kaikki sateenkaarevaan vivahtava minun elämässäni on tungettu sinne. Se on perin ahdas.