Loistavaa Irina Krohn !

  • 1 / 4
  • Irokeesi
  • 14.4.2006 20:35
Viikonlopun NYT-liite: "Kristityn vastuu"

Kirkon ja valtion eroa "vaativa" artikkeli, joka kokonaisuudessaankin on varsin kiinnostava, kääntyy aivan tekstin lopussa huudoksi homojen oikeuksien puolesta.

En ole Krohnia poliitikkona kauheasti arvostanut, mutta tästä nostan hattua!

Tosin erittäin suuri kiitos kuulu artikkelin kirjoittajalle (Ville Similä), joka on rakentanut tekstin niin, että tuo lausuma homojen oikeuksista (tai niiden puutteesta) nousee huutomerkiksi tuon hienon ja asiallisen artikkelin lopuksi.

"Millä oikeudella kirkko käy täällä siunaamassa minun työhuoneeni, jos se ei siunaa minun ystäviäni?, Krohn kysyy."
  • 2 / 4
  • Baez
  • 14.4.2006 23:24
Krohn on kyllä ihan kiitettävästi tuonut esille seksuaalivähemmistöihin kohdistuvia epäkohtia. Jokin aika sitten hän esiintyi ihan fiksusti TV2:n Jumalakeskustelussa (vai mikä se nyt olikaan nimeltään) ja heitti muutaman oikein osuvan kommentin paikalla olleille homokammoisille nuorille.
  • 3 / 4
  • Statisti
  • 15.4.2006 10:40
Irinan esittämä kauppakeskusten siunaamisen ja homoparien liittoon siunaamisen ristiriita säväytti myös minua. En ollut itse koskaan ajatellut asiaa tällä tavalla. Nyt tosiaan tuntuu, että kirkon menettelytavat ovat aika ajoin aika korneja.
Luin vasta nyt kunnolla kyseisen artikkelin, ja kohosivat Irinan pisteet minunkin silmissäni. Suhtautuminen kirkon ja valtion erottamiseen toisistaan oli melkoisen kiihkotonta ja näkemykset perusteltuja.