Nainen ja raittius

Löytyisikö raitista naista ajatuksien vaihtoon?Koen aikaajoin olevani taas vaihteeksi vähemmistössä:) koska enemmän houkuttelee ulkoilu ja kultturielämykset kuin savuinen kapakka.Ja en ole kovin luontevaksi kokenut tapaamisia naisten kanssa johtuen kyseisten henkilöiden usein reippaasta humalatilasta.löytäisinkö sinut näin?elämään raitista täyttä elämää.
Hei! Minullakin on hieman sama pulma, sillä en käytä alkoholia. En ole raivoraitis, eikä alkoholista kieltäytymiseni johdu myöskään siitä, ettei korkki olisi pysynyt kiinni ilman liimaa. Tai että taustalla olisi esim. uskonnollinen vakaumus tms. Alkoholi ja savuiset kapakat eivät vain kiinnosta minua, enkä siedä myöskään juopuneita naisia. Olen joutunut selittämään sitä, etten käytä alkoholia - en silti ole mikään kummajainen, vaan vietän ihan aktiivista elämää. Postia ja ajatuksia saa lähettää...
  • 3 / 16
  • brown-eyed girl
  • 9.4.2006 17:40
Voi, raitistelijoita on vaikka kuinka paljon. Ongelma on vaan se bongaaminen. Kun eivät ravintoloissa yleensä käy, nääs.
  • 4 / 16
  • Työmyyrä
  • 9.4.2006 19:06
Ei Dalva ole ollenkaan ainut enempi selvinpäin eläjä. Onhan meitä. Ei ehkä kaikki ihan absolutisteja, mutta vähän sinne päin. Ihan tavallisia ihmisiä, ilman vakaumuksia ja semmoisia. Minkäs sille teet, jos tupakinsavu tekee pahaa ja yöunet ja aamut ovat paljon paremmat ilman kupittelua. Selittelemään sitä rajoittuneisuuttaan (?) kyllä joskus joutuu, kumma kyllä.
Liityn samaan semiabsolutistijoukkoon. Semi-etuliite siksi, että voin ottaa joskus lasillisen. En vain pidä alkoholista erityisemmin, ja siksi minuun törmää baareissa erittäin epätodennäköisesti. Baariympäristö tuntuu epämukavalta savuineen ja meteleineen, aivan kuin eksyisi vieraalle planeetalle. En myöskään - yllättäenkö? - tupakoi.
Olipa hyvä aihe! Liikun mieluiten savuttomissa kahviloissa, käyn elokuvissa, kuntosalilla ja kävelen luonnossa kuin että hengittelisin nikotiinia vapaaehtoisesti discoissa tms. Passiiivinenkin tupakointi tekee pään ihan sumeaksi dagen efter. Ja varsinaista ´dagen efteriä´mulla ei oo ollut piiiiiitkiiiiiin aikoihin. Sopivan tilaisuuden tullen otan kyllä lasin pari punaviiniä tai saman verran olutta, mutta ihan humalaan asti ei kiitos.
Missä savuttomissa paikoissa käytte, jos käytte ulkona?
  • 7 / 16
  • Pora-liike
  • 10.4.2006 11:34
" Baariympäristö tuntuu epämukavalta savuineen ja meteleineen, aivan kuin eksyisi vieraalle planeetalle."

Sanopa muuta! Kaiken lisäksi ihmiset nuokkuvat siellä täysin väärään aikaan vuorokaudesta.
Itse raitistelen raikkaassa ilmassa luonnossa ja olen kahden naisen loukussa, siinäpä kiirettä kerrakseen.
Hienoa palautetta.Nyt tunnen itseni taas hieman paremmin ymmärretyksi.Itse käyn paljon kirjastossa,uimahallilla ja silloin kun menen kapakoihin,yleensä katsomaan jotain livemusaa.Ei minua toisten juominen sinäänsä häiritse mutta en kovin innostu muuten niin varmasti ihanasta emäntä-ehdokkaasta,jos hän nyt räkäposkella tulee "iskemään"....valitettavasti sosiaalinen kanssa käyminen usein vaan tapahtuu ravintoloissa ja erinäisissä pippaloissa...mutta kun se on sekin joskus pahasta,kun mielelläni keskustelisin kunnolla ja usein musiikki pauhaa niin lujalla että se on mahdotonta.

Oi kun olette ihania!ajattelin jo että olen ainutlaatuinen pipotiukalla mukamas neiti...
"mielelläni keskustelisin kunnolla ja usein musiikki pauhaa niin lujalla että se on mahdotonta."

Hyvin sanottu, musiikin yli huutaminen alkaa melko pian rasittaa, ja tuloksena on seuraavana päivänä (seksikäs?) viskibasso... tai muuten vain käheä ääni. Eihän alkoholia ja baareja välttelevässä mitään vikaa pitäisi olla, se vika löytyy todennäköisemmin kummastelijoiden korvien välistä.
Ei ihan kaikki lesbot kuitenkaan alkoholin kanssa aivan ylettömästi läträä. Vaikka sellainen vaikutelma kyllä toki helposti syntyy, jos perustaa käsityksensä ns. alan ravintoloihin. Muutenkin kyseisissä kapakoissa on oman kokemukseni mukaan usein jollain tapaa aggressiivinen ilmapiiri. Voi tietysti johtua omasta "puolimoralistisesta" asenteestani...mutta kun en vaan kestä katsella humalassa örveltäviä ja uhoavia naisia. He ovat suorastaan pelottavia. Alkoholia kun voi halutessaan nauttia ihan sivistyneestikin.

Tämä on siis ikuisuuskysymys. Minne mennä, jos ei viihdy humalanhöyryisissä ja savuisissa kapakoissa? Kun joskus olisi kuitenkin ihan kiva istuskella ravintolamaisessa miljöössä. Itse ainakin otan uuden tupakkalain(tai mikä se nyt virallisesti onkaan nimeltään) ilolla vastaan. En tiedä, tuleeko senkään jälkeen ravintoloissa useammin käytyä...mutta eipä ainakaan tarvitse heti kotiin tultua ryhtyä hiustenpesuun ja vaatteiden löyhkän desinfiointiin.

Joten kyllä meitä "tiukkiksia" löytyy muitakin...ja itse olen jopa narsistisella tavalla hieman ylpeäkin omasta asenteestani ;)
Sama täällä. Ei alkoholia, ei tupakkaa. Jälkimmäiseen pieni varaus: voin joskus polttaa sikarin. Edellisen poltin marraskuussa synymäpäivilläni, joten ei se ketjupoltoksi ole mennyt...

Tupakasta/oluesta säästyvät rahat voikin sitten käyttää konsertteihin ja matkusteluun. Poltin aikoinaan Camelia askin päivässä, ja se näkyy maksavan jo yli neljä euroa.

G
Keskustelustanne on jo kauan,mut lisään silti asiani.Mä en o ikinä kokenu alkon ympäröimänä mitään hyvää,päinvastoin,vaik en o ite juonu.Rakkaani on alkkis,kerran jo raitistunu,mut sit ratkes taas. Tuntuu et jään toiseks kuningas alkoholille,kuten ennenkin elämässäni jääny.Ite kannatan punttista,raitista ulkoilmaa,rauhallista fiilistelyä...Mut ei mul o ketään jonka kans jakaa ne.Ero alkkisti-vaimosta on myös käyny mieles,en vaan kestä tota elämäntapaa.Selväpäisyys kunniaan!
Minäkään en juo alkoholia, mikä johtuu monesta syystä. Suurin syy on, etten pidä sen mausta. Saan suustani alas vain satunnaisia drinkkejä ja liköörejä: olut on pahaa, siideri on pahaa, kaikki viinit ovat pahoja...
Toisekseen en tahdo humaltua enkä tulla krapulaan. Miksi ihmisen täytyisi huumata itsensä, kun oman päänkin sisällä on niin tujuja aineita..? Olen oppinut rakastamaan tanssimista, ja se ainakin irrottaa jotain hassua verenkiertoon ilman typerää humaltumista tai krapulaa :)
Eikä minua muiden juominen haittaa, ja viihtyisin baareissa ihan kohtuullisen hyvin ilman sitä tupakan savua (hyvä vinkki: kannattaa jättää takki narikkaan tiukasti solmitussa muovipussissa, niin se säästyy pahimmalta). Innolla odotetaan uutta tupakkalakia :)
nånniin, en juo minäkään humalahakuisesti ja siltä osalta juomiskulttuuri on perseestä. Tietty käyn paikoissa joissa juodaan ja
ja näkisin ettei se ole haaste eikä mikään nauttia elämästä pullopromilleitta ku onhan niitä alkolittomiiki versioita ja siidereitä ym

pidetään elämä parhaana huumeena jookos! :) satoi tai paistoi,syteen tai saveen, selvänä hautaan ees ;) eikö jees!?
Olen samaa mieltä näistä alan kapakoista.En nyt aikoihin ole niissä käynyt mutta se ilmapiiri on todella omituinen.
Tuntuu kuin menisi johonkin paranoidiseen juottolaan missä toinen vahtii toistaan ettei kukaan pääse omalle reviirille eksymään.Muistan joskus oikein pelolla katselleeni sen kaltaisia naisia:"minun naiseeni ei kosketa eikä katsota".Uskalla siinä sitten vilkuilla muuhun kuin seinille.No,tämä nyt vähän meni asiasta kolmanteen.

Hyvä kun Dalva otti asian puheeksi,olenkin miettinyt missä ihmeessä voi tavata meitä naisia kun kapakat on pois suljettu vaihtoehto.
En ole mikään raivoraitis ja tupakoin kyllä mutta jo ajatus haisevasta ja mölyisestä ravintolasta nostaa hien pintaan.
Olen ihan ymmälläni missä tai miten tavata ihmisiä,ei tämä mökkiintyminenkään ole mikään vaihtoehto.
En kuitenkaan ole metsästämässä emäntää itselleni vaan haluaisin löytää luontevan tavan tutustua meihin naisiin.
Enkä nyt ajattele mitään kirjastossa supattelua tai salilla naama punasena punnertaen.
Siinäkin tunnen poikkeavani kun en ole himoliikkuja jonka pitää käydä lenkillä,salilla,pilateksessa tms.
Kaipa joku omituinen minuunkin törmää
Kiva kuulla, Sipster, mitä kapakkoihin kuuluu. Minusta alan kapakat ovat kuin Jehovan todistajien valtakunnansali: Minulle ei puhuta, mutta minusta puhutaan. Pahaa, tietty.
Hyvä tietää, etten jatkossakaan eksy niihin.