kahvila

Hyvät naiset.Löytyykö kiinnostusta naisten omalle kahvilalle?Olohuoneelle johon voisi tulla tapaamaan ystäviä.Tarjolla voisi olla erillaisia kahvej,tee-laatuja,kaakaota,viiniä.Tottakai pikkusuolasta,pieniä suklaa -herkkuja,kotipullaa jne,Mahdollisesti kirjoja,lehtiä,pelejä ja tottakai musiikkia.Kaupungin viihtyisin kahvila on kuulemma Dtm?Hmm..Eikö parempaan pystytä?Kertokaa olisiko käyttöä kyseiselle paikalle ja mitä siltä odottaisitte?
Naisille oma kahvila, hyvä idea! Itse toivoisin hyvän kahvin ja leivonnaisten(suuria korvapuusteja ja punssipullia!) ja suolaisten leipien, piiraiden ja ruokaisien salaattien ympärille rakennettua kokonaisuutta. Hienoa olisi, jos tuotteet olisvat itsetehtyjä! Kirjoja ja lehtiä vois olla tarjolla luettavaksi, vaihtelevaa musiikkia: nykypäivää, klassista, maailmanmusiikkia, jazzia, soulia.....siis sellaista, joka löy laudalta radiokanavien kammottavat soittolistat! Ehkä vois olla hyvä, jos tuotteita vois ostaa myös take-away:na - tietysti paikan sijainti on tärkeä, että take-away olisi kannattavaa....
Kuuma kermakaakao ja korvapuusti on lyömätön pari keskellä sydäntalvea.....:)
Onnea ja Menestystä idealle !
Sano muuta, minä en myöskään ymmärrä mitä viihtyisää on dtm:n kahvilassa. Sijaintikin on ihan periferiassa. Kaikki eivät asu Punavuoressa ja jos ei asu siellä niin sinne on liian hankala matka, että viittis korvapuustin perässä tarpeeksi usein mennä.
Kahvilan pitäisi sijaita sellaisessa paikassa että sinne voi poiketa ohimennessään eikä niin että pitää oikeen asiakseen raahautua. Keskustan korkeat vuokrat tietysti tulee tässä vastaan, mutta mun mielestä esim. metron varrella,ruoholahti, kamppi, kaisaniemi, hakaniemi, sörnäinen on kätevämpi, kuin ratikkamatkan takana. Itse en asu metron varrella;)
Pahoin pelkään, että naisille suunnattu kahvila ei kovin pitkään pysyisi hengissä. Siis ajatushan on kyllä ihan kiva, mutta kannattava toiminta edellyttäisi aktiivisia asiakaita, jotka siis ostaisivat muutakin kuin yhden kupin kaffea per käynti;-)

Dtm:n kahvilasta ollaan montaa mieltä, mutta ainakin se on olemassa. Itse pidän myös siitä, että siellä voi tavata myös tuttavapiiriin kuuluvia homoja.
Samaa mieltä olen kuin Pegasos. Ei Suomessa varmaan pelkkä sateenkaareva naistenkahvila kannattaisi. Ja Dtm:n kahvila on olemassa niin se on jo paljon se, vaikka ei huippuviihtyisä olekaan.
Niin, piti vielä lisätä se, että voishan kahvila olla kaikille sukupuolille avoinna, mutta painotus tai markkinointi sellaista, että se houkuttelisi ennen kaikkea naisia kaiken ikäisiä paikalle pistäytymään. Olisi kiva kuulla, mitä teeman aloittaja Maxilla on asiasta mielessä....:)
Joo,ehdottomasti taloudellisesti kannattavampaa olisi kahvila meille kaikille.Sateenkaarilippu vain oveen ja ja meidän omiin lehtiin,paikkoihin mainostusta kahvilasta.Toki kaikki muutkin olisivat tervetulleita.Onko moni käynyt Tukholman Choklad koppen nimisessä kahvilassa vanhassa kaupungissa?Aivan ihana paikka!Suosittelen.
Chokladkoppen är toppen !
Just sellanen olis paikallaan Helsingissäkin. Ei Chokladkoppenin valikoima nyt niin ihmeellinen ole, mutt se mitä niillä on tarjolla, maistuu taivaallta ! Ja suklaa SUKLAALTA :)
Chokladkoppenin alkuperäisestä omistajaparista toinen on muuten helsinkiläinen.....:)

S
Minut saa ainakin parhaiten kahvilaan Sagan seura ;) ja hyvä kahvi + leivonnaiset. Liian kapea ei kahvilan kohderyhmä kannata ollakaan, vaan sateenkaarikahvila kaikille nimenomaan. Chokladkoppenin konsepti on hyvä ja sitä paitsi kahvilassa käy kaikenlaisia ihmisiä turisteista lähtien. Hyvä ja makoisa tuotevalikoima on aa ja oo. Ja tietenkin kahvilan "ulkomuoto" merkitsee. Ei mitään bensiksiä / savustamoja / baareja, vaan viihtyisä ja kotoinen ehta KAHVILA :).
Lepakko- tai sateenkaarikahvila Helsingin ytimessä? Tottakai tulisin. Oma ideaali olisi "olohuonemainen" ja vähän boheemikin tunnelmallinen tila, hyvää kahvia ja lupa tupakoida. Toisin kaverinikin sellaiseen kahvilaan.
Näin teillä siellä pääkaupunkiseudulla.. kukas uskaltais tuoda idean/ajatuksen myös muualle? vaikkakin myönnettäköön, homokulttuuri alkaa vasta nyt ottamaan (KUNNOLLLA) jalansijaa vasta pääkaupungissamme... Kenellä riittäisi resursseja levittää sitä muualle suomeen? ...ja niinkin pieneen kaupunkiin kuin Tampere....
Hyvä Lende, seurannet myös yhteiskunnallisia asioita: tupakointi kielletään lainsäädännöllä v. 2007 kaikissa ravintoloissa. Sen jälkeen sauhuttelu on sallittua erillisissä kopeissa, joihin ei tarjoilla. Eli kahviloissa ei sen jälkeen sitten tupakoida (paitsi niissä kopeissa).
Vaahto, onhan tässä vielä hetki arminaikaa, ja sen jälkeen tuskin käyn kahviloissa kovin usein eli turha tätäkään perustaa.
:(
Hienoa, että joku tällaista asiaa miettii. Ei kai tällainen kahvila aivan mahdottomuus olisi. Ehkei nyt ainoastaan naisille, mutta meille "sateenkaarikansalle"(vai mikä se nyt onkaan poliittisesti korrekti termi). Kyllähän aikoinaan oli kahviloita, joista ns. tiedettiin, että niissä käy paljon lesboja. Tällä hetkellä en vain tiedä yhtäkään, mutta olenkin nykyään niin ulkona kaikista kuviosta, ettei mikään ihme.

Mutta olisiko sen pakko olla uusi kahvila? Jotenkin voisi olettaa, että joku kahvilanpitäjä tässäkin kaupungissa kuuluu kyseiseen viiteryhmään tai suhtautuu muuten asiaan myönteisesti. Tarvittaisiin vain hyvin organisoitua mainontaa ja viidakkorumpu pärisemään. Ehkä osa vanhoista asiakkaista sitten häipyisi muualle, mutta eiköhän lesboista, homoista ym. löytyisi sangen paljon uuttakin (tai ainakin potentiaalista) asiakaskuntaa.

Uskaltaisiko kukaan kahvilanpitäjä ottaa tätä riskiä? Ja olisimmeko me sitten sen verran solidaarisia, että kävisimme siellä? Vaikea kysymys. Vai tulisiko sitä silti aina mentyä sinne iänikuiseen Engeliin...

(Niin... ja viittaus Engeliin ei ollut mainos. Se ei ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin muutkaan kahvilat.Tuli nyt vain ensimmäisenä mieleen.)
Itse käyn usein "hinttivintillä" eli stoccan 6. kerroksen kahvila/baarissa. Mut eipä siellä lepakoita juurikaan näy, homoja kyllä.
Hei, aina paljastuu kaikkea uutta.:D

Minä ole koskaan tiennyt, että paikka on nimetty "hinttivintiksi", olen siellä vain jostain syystä usein istuskellut ja mietiskellyt, että olen varmasti aivan omituinen kun siellä piippailee "kokoajan". Minun ajalleni on paikalla ollut kyllä useinkin naisia joita olen tiiraillut sillä silmällä ja jos olen saanut vastakaikua luokitellut itseni aivan höperöksi ja mielikuvitukseni vilkastakin vilkkaammaksi.

Hih.:)
Olenpahan taas astetta viisaampi. Kuinkahan monta kertaa olen "hinttivintillä" tässäkin kuussa yksin istuskellut, enkä ole huomannut tai ollut huomaaninani yhtään homoa. Empä tiedä, johtuu ehkä siitä, että olen niin kiireinen tiirailemaan muita tyttöjä. Mikonkadun Coffee Houssissa oon muutaman kerran lepakoita nähny, mutta tuskin se mitenkään erityisesti lepakkokansan suosiossa on.
Kävin joskus aikoinaan useamminkin hinttivintillä, koska olin lähistöllä töissä. Miehiähän siellä enimmäkseen. Kannattaisin itse myös ajatusta siitä, että yksinkertaisesti ryhdyttäisiin käymään jossain kahvilassa. Näinhän käsittääkseni on juuri stokkankin suhteen. Itse en vain erityisemmin ko. kuppilasta pidä, koska se kuitenkin sijaitsee ostoshelvetin yläpuolella. Ehkä kahvila-ajatukseen saisi sitten omistajankin jotenkin markkinointiin mukaan enkä oikeastaan usko, että se heteroihmisiä hirveästi paikasta vähentäisi. Minusta Karhupuiston kahvila (mainosmainos:) on todella sympaattinen, mutta sehän on avoinna pelkästään kesäisin.
Onkos ihmisillä paikkaehdotuksia Helsingin seudulle? :)
Joo, mutta nyt sitten siihen varsinaiseen asiaan, että miten sitä voisi pokata naisen kahvilassa?
Ujostuttaa baareissakin ketään lähestyä, mutta siellä on sentään ihan 'asiaankuuluvaa' jotakuta lähestyä.
Totta kai voi, mutta musta ois kiva pokaillakin jos joku kiva kerttu sattu kohalle.
Vallataan vltavan toinen kerros...kiva ilmapiiri ja mukavia nojatuoleja. Keskeisellä paikalla Hesan keskustassa, varmasti hyvät kulkuyhteydet joka paikkaan.
  • 24 / 24
  • brown-eyed girl
  • 6.2.2006 15:12
Hyvä idea. Mielellään tietysti johonki keskustaan että voi periaatteessa milloin vaan käydä teekupposen kumoamassa ja katselemassa kaltaisiaan..