Tribadismi -vaiettu aihe?

Mitä tribadismilla tarkoitetaan (en löytänyt suomenkielistä lähdettä):
"Tribadism involves rubbing your genitals against another person's genitals or other body part. Many lesbians enjoy tribadism because they can involve their whole bodies. Also called "humping", tribadism can involve straddling a partner's leg, pubic bone or any other body part. Many women can orgasm just from this stimulation." (http://lesbianlife.about.com/od/lesbiansex/f/Tribadism.htm)

Huom. tribadismia voi harrastaa vain kaksi naista keskenään. Miehen ja naisen välisellä tai miehen ja miehen välisellä vastaavalla toiminnalla on eri nimike.

Yleensä leluista, strap-oneista, dildoista, suuseksistä, yms. puhutaan avoimeen sävyyn keskusteluissa. Tribadismi jää usein mainitsematta kokonaan. Miksi?

Kaikki lesbot eivät innostu penetraatiosta ollenkaan eivätkä lesbot tarvitse välttämättä minkäänlaisia seksileluja, suuseksiä saatikka sitten miestä nautinnollisen seksin harrastamiseen. Edellä mainittuihin kuulumme ainakin minä tyttöystäväni kanssa.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tribadismi on? Uskon, että se on melko yleistä, mutta miksi siitä ei sitten näe puhuttavan missään? Onko se jonkinlainen tabu?
  • 2 / 8
  • tiuhti
  • 3.1.2006 14:17
Minusta tuo on niin itsestäänselvä osa naistenvälistä rakastelua, että siksi varmaan ei ole saanut niin paljon huomiota ainakaan minulta keskusteluissa. Enkä tätä ennen ole edes tiennyt että sille on olemassa ihan oma terminsä.

Mutta onhan se mukavaa:)

Ja niin muuten vielä, kuinka moni lesbo muka tarvitsee miestä seksin harrastamiseen?
(ei yksikään)
N & N kirjoitti: "Olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tribadismi on? Uskon, että se on melko yleistä, mutta miksi siitä ei sitten näe puhuttavan missään? Onko se jonkinlainen tabu?"

Aika yleistä, veikkaan, koska historiallisesti nainen-nainen-suhteita harrasravia on nimitetty tribadeiksi. Jos kiinnostaa enemmän, voi lainata vaikka seuraavan kirjan: Judith Halberstam: Female masculinity, jossa kirjoittaja käsittelee mm. tätä aihetta.

Itse asiassa voisin pistää tähän alle tuosta Halberstamin kirjasta suomennoksen, koska se löytyy koneeltani:
"Tribadismiksi kutsuttu seksuaalinen aktiviteetti on saanut paljon vähemmän kriittistä huomiota kuin se ansaitsee. “Tribadi” on kreikan sana, joka tarkoittaa naista joka hieroo, ja se viittaa klitoriksen nautintoa tuottavaan hankaamiseen toisen henkilön reittä, häpyluuta, lannetta, takamusta tai mitä tahansa muuta osaa vasten. 1700-1800-luvuilla tribadiksi paljastuneella olisi epäilty olevan myös suurentunut ja mahdollisesti hermafrodiittimainen klitoris, ja jotkut varhaiset seksologit esittivät, että hermafrodiittitribadi yrittäisi penetroida klitoriksella toista naista. Koska tribadismi näytti muistuttavan yhdyntää joko liikkeiltään tai penetroivan seksin simuloinniltaan, se yhdistettiin usein naismaskuliinisuuteen ja erityisen vahingolliseen (koska se oli toimivaa?) seksuaalisen perversion muotoon. Klitoriksen lääketieteellinen “löytäminen” tapahtui vuonna 1559, jolloin kaksi italialaista anatomistia (Renaldo Columbo ja Gabriele Falloppia) antoivat elimelle nimen ja kuvasivat sen toimintaa. Siitä tuli välittömästi suuren ahdistuksen lähde, koska se edusti toista penistä naiskehossa. Jos vaginaa oli pidetty sisäänpäin kääntyneenä peniksenä, klitoris oli ulkoinen penis. Se liitettiin välittömästi lisääntymättömään seksiin ja ahdistuttiin että naiset voisivat penetroida sillä toisiaan. Se liitettiin välittömästi myös samaan sukupuoleen kohdistuvaan haluun. Vaikka tribadismi on kreikan sana, muinaisessa Kreikassa ei ollut terminologiaa kuvaamaan naisten keskinäisiä eroottisia akteja. Osattiin ajatella vain penetroivia akteja (joko dildolla tai klitoriksella). Tribadi tuli merkitsemään naisten keskinäistä seksuaalista toimintaa myöhäisessä antiikissa. Tribadi ei ole sama asia kuin lesbo, sillä tribadismi oli Kreikassa (ja nykyisinkin) seksuaalinen käytäntö, ei identiteetti. Se on nykyisinkin harvoin puhuttu mutta usein harjoitettu seksuaalinen käytäntö. Freudilla ei ollut tribadismista mitään sanottavaa, ja harvat aikamme lesboseksikirjoistakaan puhuvat siitä mitään." (s. 59-65)
  • 4 / 8
  • butterfly
  • 3.1.2006 20:31
Tuskin vaiettu aihe, pikemminkin niin yleinen, että ei siitä erikseen millään kummallisilla nimillä puhuta.:D
Ehkä tribadismi (sellaisena kuin yllä kuvattu) on yleistä, en tiedä, mutta itse en siitä juurikaan kostu ;). Itselleni merkitsevät enemmän kädet, suu, huulet sekä dildot ja strap-on. Tässä tullaan minusta sellaiseen aiheeseen, että kuinka helposti ja millä tavoin naiset nyt ylipäätään saavat orgasmeja. Kaikki ovat erilaisia.
  • 6 / 8
  • Marja
  • 4.1.2006 13:27
hmm..mä harrastan seksiä silloin tällöin miesten kanssa, kun kaipaan kosketusta, eikä ole tyttöystävää tai muuten naista
näköpiirissä. Lelut on kivoja lisiä, jotka tuovat monipuolisuutta seksiin...mä kun tykkään spontaanisuudesta ja uuden keksimisestä. Tapoja ja mieltymyksiä on aivan yhtä monta kuin on naistakin. Miehen kanssa en ole koskaan saanut yhdynnässä orrgasmia, muilla keinoin kylläkin...
  • 7 / 8
  • winniepooh
  • 19.8.2007 22:47
En mäkään ole kuullut tuota nimitystä kuin pari kertaa.

On ihanaa kun on kultansa kanssa päällekkäin... kiihottavaa. Mut mä en saa orgasmia siten.

Olis kiva tietää miten te rakastelette?

Mun seksielämä on ollut monipuolista, tosin ei leluja eikä anaalia. Kummistakaan jutuista en pidä. Mutta muuten.

Erosin viime talvena naisesta, joka ei halunnut koskea suulla eikä käsillä muhun. Sai vain olla vastakkain. Mut se jätti kylmäksi.

Onko tuollanen yleistäkin? Itse en ollut aikaisemmin tavannut lesboa joka ei halua toista naista koskettaa suoraan jalkoväliin millään keinolla!

Mä jäin siis aina ilman orgasmia. Mut eihän se pääasia olekaan aina.

Eikä me sen takia erottu.

Mut on se tärkeetä että seksissä on samat mieltymykset.

Mitäs mieltä muut?