Voiko kaksi lesboa olla vain ystäviä?

Hetskuista aina kysytää et voiko mies ja nainen olla vain ystäviä. Voiko siis kaksi lesboa olla vain ystäviä?<luulisi voivan.... mietin vain, että miten läheisiä? perustuuko monien lesbojen välinen ystävyys pieneen ihastukseen ja flirttiin? Totta kai olen kavereita monien lesbojen kanssa, joita kohtaan en tunne mitään, mutta heidän kanssaan en olekaan kovin läheisiä. Heteronaisten kanssa pystyn kuitenkin kunnon ystävyyteen, ilman mitään taka-ajatuksia ;)
hmhm.. eh.. tuntuu että jotain on ollut kaikkien miehien kanssa jotka olen tuntenut..tai siis siina on se tietty seksuaalinen jännite, heidän puolelta.. ja niin taitaa olla myos naispuolisten frendien kanssa(myös heteroiden)..taas minun puoleltani..ehkä se on omalla tavallaan luonnekysymys, itsellä tulee alitajuntaisesti, joskus ihan tietoisestikin, katseltua tuttuja sillä silmällä, ei tosin kovin vakavasti.. mutta näin lopullisena mielipiteenä..kyllä, kaksi lesboa voi olla vain ystäviä.. heh, miten niin epävarma..
  • 3 / 21
  • marianna
  • 27.12.2005 22:09
Tottakai voivat. Minulla on yksi lesboystävä, jonka kanssa siis olemme "vain" ystäviä. Ärsytti, kun viime kesänä molempien ollessa sinkkuja eräät heterokaverini olettivat, että meidän välillemme varmasti kehkeytyy, jos ei seurustelua niin vähintäänkin seksisuhde. Mutta enhän minä kaikkia naisia kohtaan voi vetoa tuntea, olivatpa kuinka lesboja tahansa, vaikka siis ihmisenä toki pidän tästä ystävästäni. Hän ajattelee samoin minusta ja nyt seurustelee onnellisesti.
  • 4 / 21
  • TheFlyingDog
  • 2.1.2006 11:36
Jos minä ja tyttöystäväni harrastaisimme jotain kaikkien tuntemiemme lepakoiden kanssa, olisimme melko "moniavioisia" tms.. ;) Mielestäni kaksi lepakkoa voivat hyvinkin siis olla vain ystäviä. Varmasti vaikka sinkkujakin olisivat!
Minun kohdallani on käynyt aina lepakkokaverien kanssa niin, että voidaan olla "vain" kavereita, mutta jossain vaiheessa ihmissuhdetta kuitenkin on ollut sitä jotain muutakin mukana... sama oikeastaa heteromieskaverien kanssa, siis heidän puoleltaan. Mutta ei minun puoleltani heteronaisystävien kanssa. Sellaista tää on.
Herää vastakysymys että miksi eivät voisi olla? Voihan heteronainen ja heteromieskin olla vain ystäviä joten miksi ei kaksi lesbotyttöä voisi yhtä lailla olla keskenään ystäviä?

Joillekin ystävyyteen kuuluu aina flirtti ja se on ok. Toisille taas jo kosketus, halaus tms on jotain mikä kuuluu vain ja ainoastaan parisuhteeseen. Niin monta kuin on meitä niin on myös tapoja ajatella ystävyyttä.

Ympäristö ei välttämättä ymmärrä kahden lesbon ystävyyttä ystävyytenä joka ei ole seksuaalista. Mutta ainakin itselläni on ystäväpiirissä useampikin lesbo joiden kanssa ei ole oikeasti muuta kuin ystävyyttä. Ja niin, lepakkotyttö olen. :)
Totta kai 2 lesboa voi olla ystäviä. Miksi he eivät voi olla ystäviä keskenään?
tottakai voi, mutta aina on jotain pientä juttua ollut.

erään "jutun" kanssa (pussailimme jne) olemme nyt maailman parhaimpia kavereita, eikä mitään seksuaalista ole välillämme (paitsi tietty vitsaillaan aiheesta)
sanoin muuten "aina on jotain pientä juttua". väärin kirjoitin :) meinasin sitä, että monesti ihmiset sitten linkittyvät keskenään, mutta ystävyys on ihan normaalia.
tietty.

melkein samanoloinen kysymys ku "voiko nainen ja mies olla van ystäviä"
(tietenkiiin! mikä estää?)
Kyllä voi. Mulla on muutamia ihan täyslesboja YSTÄVIÄ, eikä meillä mitään peliä ole koskaan ollut.... MUTTA -hehehe- se varmaan johtuu siitä, että he eivät ole ulkonäöltään mun makuuni :DDDDD Vitsi,vitsi. Enhän mä nyt kaikkia pokaile, vaikka olenkin ihan todella flirtti.
Olen harrastanut seksiä muutaman ystäväni kanssa...joskus muinoin. Siis hetero- ja bi-ystävieni kanssa. Ne lesbot ei edelleenkään saa sukkia pyörimään mun jaloissa. ;P

Tämä kaikki siis sanottu pilke silmäkulmassa, elkää ottako ihan tosissanne :)
Kaksi lesboa voi olla vain ystäviä keskenään.... ei siinä välttämäti ole mitään flirttiä tai mitään muutakaan vastaavaa. Minulla on monia hyviä lesbo ystäviä niin pareja ja sinkkujakin,koskaan ei ole edes mieleeni tullut mitään muuta ollakkaan. Ehkä se on ihmisestä kiinni niin hetero, homo kuin lesbo piireissä... joku todellakin voi olla vaan ystävä joillekkin se on pieni kiusaus
No minulla on kumppanuutta lähentelevä ystävyys lesbon kanssa. Se on sitä, että halitaan ja nukutaan samassa sängyssä usein ja silloin hän nukahtaa minun käsi hänen kädessään. Mutta siihen se sitten jää.
miksikäs ei voisi olla. Minulla itselläni ainakin on useita lesbo kavereita. toiset tunnen paremmin ja toiset sitten huonommin. joidenkin kanssa kyllä on ollut sellaista pientä flirttii mut ei koskaan mitään vakavaa. Niin ja kyllähän mun kaveripiiriin muutama bissekin kuuluu. joten hyvin kaksi lesbonaista voi olla vain kavereita :)
Kyllä ainakin minusta kaksi lesboa voi ihan hyvin olla hyviä ystäviä, itsellänikin on monia läheisiä lesboystäviä (:
Minusta tämä kysymys on sinänsä kummallinen; eikö ystäviä olla ihan ihmisten kanssa, eikä joko hetero-bi-tai lesbojen kanssa?
Tuskin jokaisen lesbon/ bi:n kanssa tuntee seksuaalista kiinnostusta, kuten ei myöskään heteroiden kanssa. Itselleni toivoisin hyvää lesbo/bi ystävää, jonka kanssa voisi jutella avoimesti kaikesta, ja jonka kanssa voisi käydä ulkona katsastamassa ihania naisia...vielä ei ole sattunut tällaista ystävää kohdalle...
  • 16 / 21
  • tyttötuollainen
  • 27.12.2007 17:29
Kyllä mielestäni kaksi lesboa voi hyvinkin olla Vain ystäviä. Kuitenkin jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja joillekin on vaikeaa olla Vain ystävä toisen lesbon kanssa. Luulen(ja toivon) kuitenkin, että antamalla itselleen ja sille toiselle aikaa, oppii ymmärtämään sen, ettei ystävyydelle ole mitään rajoja.
Voisin jatkaa sitä, että me kaikki ollaan kuitenkin ihmisiä. Joillakin oma ja toisen seksuaalisuus vaikuttaa eritavoilla just mm. ystävyyteen. Menee siihen samaan, että nainen ja mies(heteroita) voi hyvin olla Vain ystäviä. Tosin hyvä muistaa: Kaikille se ei käy. Ei pysty olemaan Vain ystävä. Silloin ehkä taustalla jotakin...
Hyviä vastauksia on tullut. :)
Öö, ensi alkuun miksei voisi? Ei kaikki halua panna kaikkea kävelevää ja sparkkia ei synny kaikkien kanssa. Itse en ainakaan ihastu tai flirttaile muille naispuolisille ystävilleni oli heidän seksuaalinen suuntautumisensa mitä hyvänsä.
Paras ystäväni on lesbo. Meillä ei oo koskaan ollu mitään säpinää keskenämme. Kun tavattiin toisemme, kumpikaan meistä ei tienny toisen olevan lepakko, hyvä kun itekään sen tiesi :D Kasvettiin sit yhdessä lepakoiks! Lesbot voi olla aivan hyvin ystäviä, ainakin miun mielestä =) mut tosta heterohommasta en kyllä sano mitään.. :P
Mun mielestä tää on vähän sama kysymys kun että voiko nainen ja mies olla vana ystäviä. Omalta kannalta mulla on ollut tosi hyvinä ystävinä lesboja ja mulla ei itellä ole ollut mitään tunteita heitä kohtaan, mutta eihän sitä sitten tiedä, että onko toisella ollut jotain...

Tuntuu, että oma perhe ei vaan käsitä sitä, että lesbo voi olla naisia vaan YSTÄVÄNÄ. Heti kun vietän aikaa jonkun naispuolisen kanssa tulee vanhemmilta soittoa että koskas tämän uusi kumppani sitten tuodaan vanhemmillekin näytille. Huoh...
  • 20 / 21
  • Cyoon Zirkov
  • 22.12.2009 4:54
tietynlaiset ihmiset pystyy siihen ja toiset taas ei ainakaan helposti, 'riippuu vähän mistä roikkuu'. :)
Riippuu ihan henkilöistä mut ihan yleisesti, miksi ei voisi olla? Eihän se että ollaan lesboja, meinaa että kaikkiruokaisia sitä silti naisten suhteen oltaisiin. Itselläni ainakin useampikin läheinen lesbo ystävä joiden kanssa ei koskaan ole mitään ollut eikä aivan varmasti tule olemaankaan.