Lesbon levyhylly

Jos homomiehen tunnistaa siitä, että hänellä on kodissaan kuva tai pienoismalli David-patsaasta, lesbon tunnistaa levyhyllystä. Naislaulajia vain (korkeintaan George Michael seassa) Melissa Etheridge, Celine Dion, K.D. Lang, Spice Girls, Tori Amos, Ani DiFranco, Tracy Chapman...

Kuulostaako tutulta?
Kuulostaa tutulta, ikävä kyllä. Kun olin 14 v., enkä vielä tiedostanut seksuaalista suuntautumistani, kuuntelin jo pelkkiä naislaulajia ja vanhempani ja sisarukseni vihjailivat, että taidatpas goy olla lespo ko noita mieslaulajia et lainkaan kelpuuta. Oikeassa olivat, mutta arvatkaas oliko kiusallista. Tori Amos, Björk, ani difranco, Tracy Chapman, Patti Smith, Joni Mitchell, MeShell N'degéocello, Sarah Harmer, Sleater-Kinney jne. kuuluvat eri obsessiovaiheisiin elämääni (Ania olen nyt kuunnellut kaksi ja puoli vuotta obsessiivisesti ja edelleen rakastan, rakastan, rakastan hänen musiikkiaan) ja oli minulla jossain vaiheessa myös Bikini Kill & muutiedostavapunkrock -vaihe. K. D. Langiäki löytyy se Ingenue, kesämusiikiksi. Ja sitten omana erikoisuutenani on Nina Simone, oooh, hänen äänensä on vähän samanlainen kuin Tracyn mjyös. Pidän myös Dar Williamsista, Alina Simonesta, Anna Ternheimista, Nina Nastasiasta, Jolie Hollandista, Erin McKeownista, Marlene Dietrichistä...

Minua hävettää, kuinka "lesbo" musiikkimaku minulla on. Mutta kun oikeasti pidän outoäänisistä naislaulajista, ja osa näistä muusikoista on aivan USKOMATTOMAN hyviä biisinikkareita! Tai kirjoittavat vain aivan loistavia lyriikoita.
  • 3 / 49
  • Pora-liike
  • 24.12.2005 8:47
Kate Bush on runsaasti edustettuna epäheteroitten levyhyllyissä, olen huomannut, vai johtuuko se siitä että minulla itselläni on aika mukava kokoelma ja olen tavannut samanhenkisiä lesboja ja homoja.
  • 4 / 49
  • onnellinen
  • 24.12.2005 10:06
Levyhyllyni on niin värikäs kokoelma erityylisiä artisteja/bändejä, että sen perusteella tuskin kukaan pystyy päättelelmään muuta kuin, että mulla on omituinen musiikkimaku. :) Yhtälaila kasarihevi kuin Kent, kotimainen pop/rock kuin klassinen jne. käyvät, kunhan fiilis on oikeanlainen. Ikisuosikkeja jo mainitun Kentin lisäksi ovat mm. Suede ja Sir Elwoodin hiljaiset värit. Itselleni omituisempia suosikkeja ovat mm. Nylon Beat ja Anastacia (nähnyt jopa livenä, eikä voi kyllä valittaa..;)). Metallia kuuntelen kausittain.

Kirjahyllyni luultavasti paljastaisi minut huomattavasti helpommin, mutta koska ei liity tähän, en rupea kommentoimaan asiaa enempää.
birtney spears? oh..no jaa, levyhyllysta löytyy kaikkea kyseisen naisen tuotannosta vivaldiin ja iron maideniin..että...
Minun levyhyllyni pitää sisällään suurimmaksi osaksi naisia ja homolaulajia... tosin pienenä pilttinä en tätä tajunnut, kunhan kuuntelin. Nykyään suosikkeja Björk, Tori Amos, Depeche mode, Alanis Morissette, Abba ja joo...myös se Kate Bush. Huoh, how gay can I be? ;) Mutta tyttikseni vasta lesbo onkin, kun siltä löytyy Anastacia. Minun mielestäni se on kyllä lesbojen top 1. Kaikki tuntemani kenot kuuntelee sitä, samoin Tik tak on jotenkin sellainen. Mutta tuota Britneytä en oikein jummarra... No, makunsa kullakin, mutta ettehän te vaan pidä sellaista naisihanteena? O.o
No eipä kuulosta tutulta. Lesboa ei siis tunnista levyhyllystä. Ei ainakaan minun ja gf:ni hyllyn perusteella. En noista alussa mainituista ottaisi mitään kotiini. Minulle mehukas Funk ja R&B sekä pumppaava Deep house ja elektrobiitti ovat musteja, ja 70-luvun ehta discou uppoaa aina!
  • 8 / 49
  • KoalaEskimo
  • 28.12.2005 13:42
Taidan olla ehkä lesbona erikoinen tapaus musiikin suhteen. Cd levjä on kertynyt vuosien varrella aika iso kasa, mutta jostain syystä naislaulajia hyllystä ei niin paljon löydy. Tori Amos, PJ Harvey, Anastacia, Yeah Yeah Yeahs ja Eurytmics levyjä on tullut ostettua, mutta muuten hyllystä sitten löytyykin muunmuassa. Nine Inch Nails, Slipknot, Depeche Mode, Talking heads, The Clash, Siam Shade, Pearl Jam, Johnny Cash... Eli musiikkimaku on todella laaja. Tällä hetkellä innostunut 80-luvun musiikista jostain ihmeellisestä syystä.
  • 9 / 49
  • brown-eyed girl
  • 29.12.2005 1:14
Kyllä multa ainaki löytyy Bryan Adamsia, Lenny Kravitzia, Poets of the fallia, Mambaa, Antti Tuiskua (no onhan se kyl aika homo...ja ehkä se olen juuri minä siinä 200-metrisessä fanijonossa jolla on häpykarvoja...) jne. Löytyy myös sikailumeininkiä, tyyliin Bat&Ryyd, Aki&Turo Ü
Olen musiikin suhteen kyl sangen kaikkiruokainen. Paits että Langia multa ei kyl löydy. Mut täytyy sitä nyt minun ainaki laajentaa näkemyksiään musiikin suhteenki, samalla lailla ku kirjallisuuden.
No enpä minäkään taida levyhyllyni perusteella olla mikään keno (tuo mainio sana;). Olen melko pop ja hyllyni sen mukainen: Abbat sun muut kivat svengaavat rytmimusiikit:D
Luulen, että on monenlaisia asioita mitkä vaikuttaa siihen mistä pitää: toisille sanat ovat äärimmäisen tärkeitä, itselleni sanoilla ei ole niin väliä (paitsi jos ovat nii-iin typerät että ärsyttää) enemmän minuun vaikuttaa itse musiikki, tunnelma ja laulajan ääni. Suosikkiäänistäni mainittakoon Karen Carpenter ja George Michael.

Se mikä aiemmissa kirjoituksissa pisti silmään, että eikö kellään muka löydy hyllystä Eva Dahlgrenia? Luulin, että se olisi jo lesbouden huipentuma;) MInullakin on joku kokoelma hyllyssäni.
Niin, ja lähes kaikki Madonnan levyt löytyy - ne ovat hyllyssäni suuresti sen takia kuka hän on.
Tosin joukkoon mahtuu muutama mainiokin: vanhat True Blue, Like A Prayer sekä uudemmista Ray of light sekä tämä kaikkein uusin.

Mutta että Anastacia kaikkien lesbojen top 1? Juuri kun ihmettelin L-koodin uusien jaksojen alkaessa, että taas mainostavat Anastaciaa mainoistauolla, kuten tekivät eka kauden yhteydessäkin - selvis tämäkin;)
Vieraalta planeetalta? Jimi Hendrix,Janis Joplin,Kwan,Ismo Alangosta Paula Koivuniemeen...
Evaa löytyy myös,ei hirviä suosikki mutta uudelta Snö levyltä löytyy yllätyksiä :)
Kaikkea mahdollista Katri Helenasta Rammsteiniin.
Myös Britney, Anastacia ja Dahlgren.
Backstreet Boys, Lordi, Laura Voutilainen, Stratovarius, Westlife, Sinatra, Elvis, Christian Walz, Marc Anthony, Robbie Williams, Abba, The Black Eyed Peas, James Blunt, Billie Holiday, Aretha Franklin, Ricky Martin, Aerosmith, Michael Buble...
You name it, I got it.
Death metalia ei meiltä löydy.
Ei, kyllä minä olen aika lailla punk/rock tyttö henkeen ja vereen vaikka lesbo olenkin...tosin sieltä täältä löytyy myös kunnon hiletysfiiliksen nostatus musaa. Ennen baariin lähtöä täällä raikaa Madonna ja Kylie Minoque...Yleensä kuuntelen Dir en Greytä, Malice Mizeria tai Thee Michelle Gun Elephantin tapasta vähän rankempaa musaa.
Minultakin tuota punk/rock osastoa myös lyötyy, esim. Rammstein, Offspring, Apulanta.
Mutta myönnän kyllä että heleä naisääni miellyttää erityisesti. Siksi kiva kuunnella sellaista, vaikka melodia ei olisi aina ihan yks yhteen oman maun mukaan. Luulen että levyhyllystä minut kavaltaa Melanie C. Muita keitä sieltä löytyy: Lauren Hill, Eve, Spice girlsit, Kwan, Pink, Laura Pausini, Nylon beat, Alanis Morissette ... Koneella kovassa kuuntelussa Indica ja Jonna.
Olen hyvin kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta kylläpä minunkin hyllystäni löytynee paljastavia tekijöitä.
Tässä minimaallinen osa musiikkirepertuaariani (eikä ole paremmuusjärjestyksessä):
Apulanta, Maija Villkumaa, HIM, Queen, Black Sabbath, Jonna Tervomaa, Laura Bono, Melanie C, Zen Cafe, Kaija Koo, Ismo Alanko, Neljä Ruusua, TaTu, Marilyn Manson, Nylonbeat, Avain, Staind, Madonna...

Eli siis laidasta laitaan löytyy ja tuossa vain murto-osa.

Kröhöm, myönnän. Levyhyllystöni löytyy myös britniä ja paljon muita vastaavanlaisuuksia.:D
Joskus törmäsin jossain väitteeseen, että vinokkaat kuuntelevat Björkiä?! :D No, itseeni pätee ainakin :)
Bjork.com:ssa tehtiin joskus 4 vuotta sitten sellainen kysely eri käyttäjistä (koostetta ei koskaan julkaistu). Arviolta 33% käyttäjistä oli homomiehiä, bi-naisia oli ainakin 25% porukasta ja lesbonaisia & bi-miehiä ropisi päälle. Björkin virallisessa irc:ssä oli pieni ja melkein näkymätön heterovähemmistö (about 8 varmaan 25:stä kantiksesta määritteli itsensä heteroiksi).

Eli ainakin internet-aktiivisista Björk-faneista iso osa oli tuolloin melko homoa porukkaa.
No jos levyhyllyn perusteella tunnistaa lesbon, niin äitini olisi todella lesbo :)
Minun levyhyllystäni löytyy The Beatlesia, bluria, jimi hendrixiä, lenny kravitzia, ben kwelleriä, billie holidayta...ja vähän kaikkea rankemmasta rokista jazziin. (myös sitä britneytä).
ainiin ja myös le tigreä, se on todella lesbo-bändi, jos ette ole kuulleet..
Eipä kuullosta...ainakaan minun kohdallani.

Levyhyllyssäni on muutamia satoja suosikkicd-levyjäni, ja kaapeissa ja laatikoissa vielä muutamat mokomat lisää.
Kuuntelen vanhaa jazzia, big bandeja, etnoa, folkia, tecnoa, poppia, gospelia, kuoromusiikkia, oopperaa, pianomusiikkia, muuta klassista:-) Toki siellä on sellainen suosikkihylly, mistä löytyvät mm. Lisa Ekdahl, Eva Dahlgren, Sinead O'Connor, Tomas Ledin, Manhattan Transfer, The Beautiful South, Maire Brennan, Enya, Joan Baez, Mary Black, Dolores Keane, Eleanor Mcevoy, Sinead Lohan, Shania Twain, Edie Brickell and the New Bohemians, Voice of the Beehive, saksalaisia juomalauluja, tirolilaisia lauluja, 60-luvun kokoelmia, 70-luvun kokoelmia ja 80-90-luvun Best of-levyjä:-)

Kuuntelen toki kotimaistakin, mutta siitä voisikin sitten kirjoittaa toisen listan.

Oikeastaan ainoat musagenret, mistä en pidä ovat punk, raaka heavy ja musiikki, jossa artisti laulaa nuotin vierestä.
Hehe, pagan/folk rock ja metalli soivat yleensä minun kämpässä xD
Hhmmm....

Taustalla soi Jan Garbarekin "Rites". Sitä ennen John McLaughlinia ja Cassandra Wilsonia (kaikki jazzia).
minun levyhyllyssäni on oikeastaan vain naisartisteja. ja vielä sellaisia joissa on jotain asennetta. bikini kill, le tigre, sleater-kinney, bratmobile, team dresch...
noh, on kyllä yksi britney spearsinkin levy:)
ihan tiedostaen jätän miesten musiikin kuuntelematta.
Juu... Minun levyhyllystä löytyy kyllä melkein pelkästään mies artisteja/bändejä :D

Makuuni kuuluu esim:

Dir en Grey
The Gazette
Malice Mizer
Moi Dix Mois
Camui Gackt
MUCC
Despairs'Ray
Plastic Tree
Linkin Park
Three days Grace
Adema
AFI
Apulanta
Hanoi Rocks
ANTI FEMINISM
Bad Religion
Gorillaz
Kotiteollisuus
Ruoska
Stam1na

jne.... :D

Harhaan johtavaa? :'D
Aika poikeeava taidan minäkin olla.

Tällä hetkellä lempikansiossani siis mp3:ssa löytyy:

Kent
Anathema
The birthday massacre (=uusi löytö)
Velvet Acid Christ (samoin)
Mariska
Khoma
Björk
Pink Floyd <3

ja sit on sitä mättöä Lamb of Godista COB:iin
mut klassinen menee
sit Mobyn tapaiset ja parhaana
PMMP

=)
eli aika rajaton musiikkimaku. ei mitenkään mihinkään ryhmään tyypillinen eikä mitään. Olen aika omalaatuinen.
No jaa... Muutamia lesbo/gayhenkisiä (tai jotain) artisteja kyllä löytyy levyhyllystäni, mutta aika laaja on makuni niin ettei kai pelkän levyhyllyn perusteella mitään voisi sanoa :) Kate Bush, Björk ja Depeche Mode kai kaikkein stereotyyppisimpia tässä tapauksessa. Jos nyt jonkinlaisen otoksen antaisi niin siihen voisi ottaa vaikka...

...the White Stripes (Meg<3), Joy Division (joka soi nytkin), Arcade Fire, Suzanne Vega, Mew, Husky Rescue, the Clash, the Raconteurs, Blondie.............et cetera. En yllä nyt kurkkimaan telineitä tarkemmin:)

Arcade Fire on uusimpia tuttavuuksiani ja suosittelen ehdottomasti. Mahtavaa musiikkia, niin suurta mutta niin pientä. Sitä paitsi Regine on hot^^
hehee, levyhylly täynnä suomipunkkia, alkaen 70-luvulta. mutta joo, naislaulu on silti lähellä omaa sydäntä. hyviä ovat mm.
kitkerät neitsyet
tarharyhmä
jalankulkuämpäri
ultra bimboossit
the sounds
hole
clamour
the distillers
takiainen
pmmp
jnejne :D
Mulla ainakin näkyy selvästi levyhyllystä, jos vähän valikoi...Löytyy Madonna kaikessa täydellisyydessään, Anastacia, Kylie(uskallan sen jo tunnustaa), Björk, George Michael ja eikö Elvis ole aika homo-ikoni, mun mielestä ainakin? Ja myös Robbie Williams, niin ja vielä Alanis Morrisette.
hö?
Mä olen aivan yllättynyt. tähän asti olen tosissani kuvitellut, että lesbojen valtaosa on hard rok/ hevi -tyttöjä. Mun kaveripiiristä kaikki epäheterot (:D) naiset / naisenmieliset kuuntelee (itseni mukaan lukien) mm. Mokomaa, Kotiteollisuutta, Viikatetta, Teräsbetonia...
Nojaa, nyt kun tarkemmin mietin, niin olinpa taas ollut aika kärkeä yleistämään. hehe.
Muutamia:

Nightwish
Tarot
Sentenced
Apulanta
Children of Bodom
AcDc
Red Hot Chili Peppers
Muse
Lapko
Placebo
Viikate
Tori Amos
Mokoma
Stam1na
Stalingrad Cowgirls
Foo Finghters
Kotiteollisuus
Led Zeppelin
Sonata Arctica
Marilyn Manson

Ja tämä lista vielä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu :DD
En ole koskaan tullut ajatelleeksi lesbojen musiikkimakua. Siinä suhteessa en kyllä yhtään sovi kaavaan, minä kun olen inhonnut naislaulajia ihan pienestä pitäen. Toki vanhemmiten maailma alkaa avartua ja voin sanoa pitäväni jostain naislaulajasta, mutta yhtä ainutta ei löydy levyhyllystä.
Kuitenkin homomyönteisiä bändejä, kun varmaan puolissa levyistäni on biseksuaali solisti. Ne loput onkin sitten jotain soundtrackeja ja Nirvanaa.
Hmm, eipä taida mun levyhylly mitään paljastaa...Musiikkimaku vaihtelee laidasta laitaan, mutta olen kyllä jossain määrin aika nirso. Mm. jazz, downtempo ja tietyntyyppinen rock uppoaa. Noista "perinteisistä" löytyy levyhyllystä ainoastaan Björk, Tori Amos sekä Anthony and the Johnsons.

Ja tässä muutama muu suosikki: The Knife, Air, Tool, Broken Social Scene, Kauko Röyhkä, The Rapture, John Frusciante, Yann Tiersen, Architecture In Helsinki, Miles Davis, The Doors, The Mars Volta, CocoRosie, Bonobo, Télépopmusik, St. Germain, Cesária Évora, Thom Yorke ja Jeff Buckley.

Onkos täällä muuten muuta last.fm:n väkeä? Itse olen täysin koukkuuntunut ja löytänyt paljon hyviä bändejä sitä kautta.
Heh, vai tunnistaa lesbon levyhyllyn perusteella. No katsotaas... Tori Amos, kyllä ehdottomasti, Kate Bush joo, Billie Holiday ehdottomasti, Aretha Franklin (ei tosin vielä löydy levyhyllystä, mutta koneella on), Maija Vilkkumaa (heh, 15-vuotiaana ensi naisihastukseni), Pmmp. Jaa, siihenpä nuo varsinaiset naisartistit taisivatkin meikän kohdalla loppua. Ei, Celine Dionilta taitaa löytyä joku levy ja Vonda Shepardilta. Niin ja Helen Segaralta.

Muuten kuuntelen mm.
Muse
Abba
Ultra Bra
Scandinavian music group
Simon & Garfunkel
Radiohead
Jeff Buckley
Smashing pumpkins
Queen (:D)
Rod Stewartiltakin omistan yhden levyn :D
Cold play
Elton John
Cat Stevens
Leevi and the leavings
Nick Drake
Apulantakin menee
Tehosekoitin on koneella kuuntelusssa
Niin ja lisäksi olen ihastunut vanhoihin taistolaislauluihin, mm. Agit Prop ja Kom-teatteri. Kristiina Halkola on ihana!

etc. Unohdin varmaan jotakin, noita levyjä on liikaa. Enemmän taitaa kallistua siis mieslaulajien puolelle tuo mun levyhyllyni, kyllin erikoisia ja kauniita naislaulajia kun on sangen vaikea löytää. En pidä näistä "kiekujista", naisäänessä pitää olla tummuutta ja väriä, jotain erikoista, joka tarttuu korvaan. Enpä sitten tiedä, tunnistaisiko tuon perusteella minua yhtään mihinkään suuntaan, luultavasti ei.
Terve Martin! Kuuntelepas Tracy Chapmania ja Dinah Washingtonia. Niillä naisilla on jut sellanen selkäpiihin menevä ääni;)
En kyllä voi sanoa että kukaan olisi mua tunnistanut levyhyllyn perusteella,kai se on niin sekalainen sakki ettei siitä voi päätellä mitään.. :) Kaikkee löytyy klassisesta heviin..
Monien Tori Amoksen levyjen lisäksi minulta löytyy Sheryl Crown koko tuotanto, mikä laskettaneen tähän joukkoon.. Vahva, fiksu, kaunis, poliittisesti valveutunut singer-songwriter kun on. Love her!!! <3
Mulla on voittopuolisesti miesartistien ja bändien levyjä.
Mm. Juha Tapio, Tapani Kansa, Suede, Travis, The Crash, Eppu Normaali, Tehosekoitin, Klamydia, Queen, Jani Wickholm. Aknestik, Disco, Ville Pusa, Bon Jovi, Eva Dahlgren, Texas.
Lemppareitani: Tina Turner, Celine Dion, Eva Dahlgren, Aretha Franklin, Tom Jones, Sarah Brightman ja tietty Elvis. Kaija Kootakin löytyy.
Kaija Koo
Maija vilkkumaa
Anna Eriksson
Nightwish (vanhempi)
Madonna
Laura Voutilainen
Roxette
Indica
Pink
Gwen Stefani
Stellaria, kiitos vinkistä! Youtuben perusteella ainakin Tracy Chapman kuulostaa justiinsa semmoselta lauleskelulta, jota jaksasin kuunnella vaikka ihan levyltäkin. Osaisitko jottain hyvää levyä ehdottaa, jos joskus eksyisin levykauppaan?
Itselläni on hyvin laaja-alainen musiikkimaku. Pääasiassa raskasta musiikkia, mutta kyllä poppikin menee. Esim. E-Rotic, 2 Unlimited, ja kaikki "ysäri" on mulla kovaa huutoa. Lisäksi Herra Ylppö ja Ihmiset, ah.. sitten black metallia ja muuta "saatanallista karjumista ja huutoa" kuuntelen kanssa. Cradle Of Filthiä nyt viimeaikoina eniten, ja W.A.S.P.:ia. Jos katsoo levyhyllyyni, ei kyllä heti ainakaan lesboksi uskoisi meikäläistä.. ;)
mullei juuri ole naisartistien tuotantoa levyhyllyssäni. tosin nyt musamaun pikkuhiljaa kehittyessä uskon löytäväni itseäni miellyttäviä mimmilaulajia. mimmibändejä (tai bändejä mimmilaulajalla) tosin diggailen (esim. Le Tigre, Bikini Kill, Cranes, Lost Sounds ynnä muita marginaalibändejä jotka harvalle sanoo yhtään mitään.) olen melko nirso musiikin suhteen :/
Täält levyhyllyst löytyy mm. Volbeat, Kotiteollisuus, Francine, Eppu normaali, Hurriganes.. Melkeinpä kaikkee pystyy kuuntelee mut omia suosikkeja nuo =)
Miun musiikista ei kyllä välttis lesboksi lueteltais, mutta kuitenkin naislaulajia kuuntelen enemmän kuin mieslaulajia.

Naislaulajia mm.
Johanna Kurkela
Scandinavian Music group
Celtic Woman
Evanecence
Björk
Indica
Paramore yms.

Mieslaulajia:
CMX
YUP
Samuli Putro
Sonata Arctica
Adam Lambert
Maj Karma
Linkin Park
Zen Cafe.. Muitakin saattaa olla, mutta eipä mieleen nyt tule.

Ja sit kuuntelen sitä mitä radiosta tulee. Että laaja on musiikkimakuni. :)
Mitä ei levyhyllyistä löytyisi? Melko varmasti voin luvata, että pystyn toteuttamaan useimpien biisi/artisti/genre toiveen. Paitsi jos joku kuuntelee vain hip hop/rap "musiikkia", niin sitten löytyy ehkä vaan muutama 90-luvun suomalainen huumori-rap levy tai pari biisiä 70/80-luvun vaihteesta joltain Grandmaster Flash:tä tai Sugarhill Gang:ltä tms. Klassista ja jazziakin löytyy paremmin.

Satoja vinyylejä, satoja cd:tä, läjä c-kasetteja, tietokoneella ties kuinka paljon musiikkia. Ja jos jotain ei näistä löydy, niin etsitään neistä vaikka Youtubelta tai Spotifysta lisää.

Hankin ensimmäiset levyni 70-luvulla ja silloin oli pop/rock meininki vielä aika miehistä menoa. Suzi Quatro oli ja sitten tuli Runaways. Nykyään naislaulajat ja biisintekijät, jopa välillä muutama all-female-bändikin, pääsevät helpommin ihmisten tietoisuuteen. Itsestäni olen huomannut, että harvemmin enää innostuu uusista bändeistä tai laulajista yleensäkään, aina silloin tällöin jostakin kuitenkin. Ja useimmiten kyseessä on nainen, kuin mies. Tekevät joko parempaa musaa, kuin mies kollegat tai onko minun helpompi samaistua naisten esityksiin, en tiedä. Sitä en myönnä, että pelkkä naiseus ja ulkonäkö minuun vaikuttaisi kuitenkaan.

Mielenkiinnon ja harrastuksen vuoksi olen myöskin hankkinut tietoa ja levyjä esim. 50-luvun naisrokkareista. Pitkään luulin, ettei 50-luvulla ollut yhtään rokkimimmiä, mutta kyllähän niitä jo silloin oli. Ajat vaan olivat toiset. Nuoret naiset saivat ehkä levyttää pari biisiä ja käydä pikkasen keikalla, mutta sitten kun menivät naimisiin ja hankkivat lapsia, niin jäivät kotiin perinteiseen naisenrooliin. Ikävä kyllä moni lupaava laulaja (jopa biisinikkari) katosi markkinoilta näin jääden vuosien saatossa täysin unholaan.

Ja toki hyllystä löytyy aiemmin mainituista esim. Melissa Etheridgeä, Tracy Chapmania ja K.D. Langia, mutta George Michaelia ei löydy (paitsi ennen soolouraa Wham!in mukana). ;D
Olen bi mutta tykkään suurimmasta osasta siitä musiikista, mitä tässä keskustelussa on mainittu.
Jos vetää janan renessanssin ajasta tähän päivään, siinä sitä on. Musiikeista hengellinen, ääriväkivaltainen, täysin käsittämätön etno ja Modern Talking eivät mahdu mun kaaliin.
Mutta tuosta Runawaysista tuli mieleen Joan Jett, jonka edesottamuksia seuraan tarkkaan. Nainen jaksaa vapisuttaa polviani vähän turhankin aktiivisesti.