Meikit ja korut

  • 1 / 5
  • marianna
  • 19.12.2005 18:57
Millainen on suhteenne meikkaamisen ja korujen käyttöön?

Nuorempana mun piti aina laittaa kouluun/töihin vähintään ripsiväriä ja puuteria. Se taisi kuulua osana nuoruuden epävarmuuteen. Sitten kun pariin kertaan nukuin pommiin enkä ehtinyt meikata, tajusin, että minähän näytän ihan ihmiseltä ilmankin meikkiä. Nykyään tilanne on mennyt siihen, etten meikkaa arkena koskaan. En viitsi, aamut voi käyttää mukavemmallakin tavalla, kuten nukkumalla pikkuisen pitempään.

Sen sijaan baariin/bileisiin/juhliin mennessäni tykkään meikata, ja on kiva kokeilla vaatteiden ja fiilisten mukaan erilaisia tyylejä. Silloin meikkaaminen on minulle itseni hemmottelua, osa hauskaa iltaa.

Mutta korut, niitä minä en kerta kaikkiaan osaa käyttää. Toisaalta harmi, koska olen saanut paljon koruja lahjaksi, ja nyt ne vaan pölyyntyvät käyttämättöminä. Jos noin 1-2 kertaa vuodessa saan laitettua kaulakorun esim. kaverin häihin yms. hienompaan juhlaan, on koko ajan pikkuisen epämukava olo, että kaulalla on jotain sinne kuulumatonta. Korvien reiätkin kasvoivat umpeen, enkä ole ajatellut uusia laittaa.
  • 2 / 5
  • pimazukka
  • 19.12.2005 23:04
Pidän meikkaamisesta, toisaalta koen sen itselleni myös "pakolliseksi". Luoja kun on luonut minulle rasvoittuvan sekaihon joka ei aivan naturellina ole ihan edukseen vaan tarvitsee tasoitetta ja siloitetta, jotain hiukan pahimpia punoituksia ym. peittävää.

Arkena laitan meikkivoidetta, puuteria, sipaisen hiukan poskipunaa ja sitten ripsiväriä.
Juhlaan sitten voimakkaammin.

Itseasiassa pidän meikkaamisesta ja meikeillä "leikkimisestä", sekä ihon hoidosta ylipäätänsä niin paljon, että voisi ryhtyä meikkitaiteilijaksi tms.:)
Ja koska pidän myös taiteesta ja itsekkin olen kaiketi ns. taiteellisesti lahjakas teen mielelläni joskus aivan aikani kuluksi ystävilleni ja itselleni erilaisia "fantasia meikkauksia", vai pitäisikö sanoa maskeerauksia. Pitäisi jokupäivä toteuttaa ystävän kanssa suunniteltu bodypaintti.:D

Hiusten laitosta pidän myös, erilaiset kampaukset ja värit ovat intohimoni.:)

Korut.
Hmm...enpä nyt kamalasti käytä, mutta kyllä kuitenkin käytän. Riippuu niin paljon vaatteista, koruista ja ajasta, että ehtiikö ja mikä sopii minkäkin kanssa, sekä siitä miten käytännöllinen koru on. Mutta pidän kyllä koruista kovasti.:)
  • 3 / 5
  • KoalaEskimo
  • 21.12.2005 17:00
Olis se mahtavaa jos vois lähtee kaupungille ilman mitään meikkiä, mutta kun iho on mikä on. Joten joka aamu tapahtuu nopea meikkivoiteen levittely ja jos muistan niin vielä puuterinkin pöllyyttäminen. Kolmisen vuotta sitten tuli vielä värkättyä ripsivärin kanssa, mutta siittä tuli luovutta, kun tajusin, et se on täysin turhaa touhuamista ja muutenkin parin tunnin päästä näyttäisin pesukarhulta. Mihinkään juhliin tai illanviettoihinkaan en meikkaa mitenkään. En jaksa alkaa uudestaan sitä Onko mun meikki kunnossa?-saagaa.
Koruja ja sormuksiakaan en ole koskaan innostunut käyttää. Tuntuu aina et ne on vain tiellä ja ei ne mun tyyliin oikein sovi. Sukulaisilta saan joskus koruja ja jopa mun isäkin meni ostaan mulle joululahjaksi sormuksen viime vuonna. Kertaakaan en ole mitään pitänyt ja kaikki päätyvät yleensä laatikon pohjalle tai mun äidille tai siskolle. Rannekellokin katosi kaksi vuotta sitten käytöstä, kun hukkasin sen illanvietossa ja uutta ei sitten tilalle tullut ostettua. Mun simälasien perään kattomisessa on jo tarpeeksi huolta.
  • 4 / 5
  • Zoin
  • 21.12.2005 18:36
Itse meikkaan, kun siltä tuntuu ja jos on jotain erityistä syytä. Esim. töihin mennessäni en esim. jaksa aina meikata. Nukun minäkin mieluummin pidempään. Mutta jos töissä on esim. jotain kokouksia tms., joissa näkee muitakin ihmisiä kuin itsensä, niin silloin yleensä laitan ripsiväriä ja värillistä päivävoidetta. Meikkivoide on liian raskas. Koruista tykkään mutta olen itse huono käyttämään niitä. Käädyt on tosin kaulalla erityistilaisuuksissa, ja yksi lähes kiinnikasvanut kultakoru aina. :)
  • 5 / 5
  • onnellinen
  • 22.12.2005 11:15
En ole koskaan kokenut meikkaamista omaksi jutukseni. Joskus voin toki innostua, mutta se rajoittuu yleensä muutamaan kertaan vuodessa. Välillä on ollut hieman pidempiä jaksoja, jolloin olen jaksanut nähdä vaivaa. Kysymys ei ole periaatteesta, vaan meikkaaminen ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Koruja käytin nuorempana paljonkin. Nykyisin käytän ainoastaan korviksia ja kihlasormusta. Juhliin voin lisätä sitten kaulakorun tms.