Biseksuaalisuudesta...

  • 1 / 5
  • Lana
  • 18.12.2005 19:09
Niinhän se on kuulemma että biseksuaalisuuden pitäisi olla rikkaus elämässä, musta vaan tuntuu että olis helpompi olla joko tai, tykätä joko tytöistä tai pojista. Mä en tykkää tuosta sanasta, se kun kuulostaa jotenkin niin kliiniseltä ja seksuaali-painotteiselta... Miks mä en voi olla vaan mä ja ihastunut siihen toiseen joka on vain hän, eikä lokeroida meitä sen mukaan mitä sukupuolta edustetaan...:(

Ärsyttää kun en oikein itsekään tiedä oonko lintu vai kala.

Ja tuntuu että lesbouden ihmiset hyväksyis helpommin kuin tämän minun "ahneuden"...
  • 2 / 5
  • -sparkle-
  • 18.12.2005 19:53
Niinhän se on. On vaikeaa olla biseksuaalinen. Onhan se rikkaus, jos pystyy näkemään ihmisessä puoleensavetävät asiat ilman kiinnittämättä huomiota sen sukupuoleen. Mutta kun ihmiset ajattelee, että olet pettäjä ja ahne ja selkärangaton ja ties mitä, jos sanot olevas bi, niin ei se oo kivaa. Varsinkaan kun ei ikinä ole kokenut olevansa mitään noista asioista.

Ikävä kyllä maailmassa on ilmeisesti paljon ihmisiä, jotka kutsuvat itseään biseksuaalisiksi, ja tekevät kaikkia sellaisia asioita, jotka loukkaavat ihmisiä. Sehän ei ole hyväksyttävää. Mutta ei myöskään se, että kaikki muutkin ympätään kategoriaan "epäluotettava" eikä vaivauduta edes oppimaan tuntemaan.

Oishan hienoa, jos kaikki ihmiset maailmassa vois olla avarakatseisia ja ennakkoluulottomia, mutta kun niin ei ole. Siksi aito biseksuaalisuus on haaste. Se vaatii rohkeutta. Elä siis Lana rohkeasti elämääsi parhaaksi katsomalla tavalla, kunnioita ihmisiä ja saat itsekin kunnioitusta niiltä ihmisiltä, jotka ovat sen arvoisia :)
  • 3 / 5
  • chaturgha
  • 20.1.2006 18:32
Lana, olen huomannut itse tuon saman ongelman. Hyvin helposti meidät biseksuaalit leimataan "ahneiksi" ja kummallisiksi. Meitä ei oikein hyväksytä kumpaankaan porukkaan, ei heteroihin eikä homoseksuaaleihin. Tai tälläistä kohtelua ainakin itse olen saanut.
Todella moni ihminen, jolle olen kertonut olevani bi, on todennut että koittaisit nyt päättää mitä olet ja mitä tunnet! Onko se todella niin väärin jos tunnen vetoa kumpaankin sukupuoleen?!
  • 4 / 5
  • Josu
  • 20.1.2006 18:54
Ja sitten pitää kauheesti selitellä ja tulkita asiaa muille ihmisille, vaikka ei itellä mitää suurempaa ongelmaa asian kanssa olisikaan. Että se on muille suurempi ongelma... Saattaahan se olla vaikea niitten ymmärtää, jotka ei tiedä miten se homma toimii, eli se sukupuoli ei ole ensisijainen kiinnostuksen kohde vaan itse ihminen.
  • 5 / 5
  • Peppis
  • 21.1.2006 20:15
Bisset on liikaa aikojen saatossa vaienneet ja päässeet nämä ennakkoluulot ja villit huhut lisääntymään ja leviämään. Itsekin olen näitä kummia käsityksiä ihmetellyt. Haluan yksiavioisen ihmissuhteen, enkä ole kiinnostunut 3someista tai rinnakkaisista rakastajista/rakastajattarist etc. Sitä heterot ei tunnu ymmärtävän tai uskovan. Yhden selityksen näille väärinkäsitykselle luin vastikään yhden lesbon kirjoittamasta kommentista: hän oli pitkään sekoittanut biseksuaalit bi-curious henkilöihin! Ja tämä ero on minusta aikamoinen. Bisset(käytän bisseä mielummin kuin biseksuaalia, koska se ei korosta pelkästään seksuaalisanaa. Kutsutaanhan heteroitakin heteroiksi eikä koko ajan hoeta heteroSeksuaalia) voivat sitoutua yhteen naiseen tai mieheen vaikka loppuiäkseen(jos suhde muuten toimii). Bi-curious henkilöt haluavat vain kokeilla seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa, tai ajatus on heistä periaatteessa kiehtova tai jännittävä, mutta he eivät pystyisi eivätkä ennenkaikkea ole kiinnostuneita pidempi aikaisesta ja tunteet sisältävästä suhteesta samaa sukupuolta olevan kanssa.