millainen on libidosi?

  • 1 / 15
  • anna-kaisa
  • 17.12.2005 23:15
Minkälaista seksiä kaipaat parisuhteeltasi? Riittääkö hyväily ja läheisyys vai tarvitsetko kiihkoa ja rakastelua? Kuinka erilaisia ovat lesbonaisten seksi-innot? Kysyn uteliaisuudesta, koska olen tavannut naisia, jotka eivät voisi kuvitellakaan suhdetta ilman suuseksia ym ym ja naisia, jotka kaipaavat naiseltaan vain suudelmia ja silittelyjä. Millainen on oma libidosi?
libido on korkealla, joskus hieman turhankin korkealla.. seurustelin viimeksi n.8kk ja suurin osa tapaamisista kului vaakatasossa.. haluan seksiä, paljon, mutta kaipaan toisinaan sitä "pelkkää" hellyyttä.. riippuu myös siitä vastapuolesta.
  • 3 / 15
  • marianna
  • 19.12.2005 18:51
En ole seurustellut pitkään aikaan mutta kyllä minä ainakin tarvitsen parisuhteessa intohimoa ja rakastelua. Ei pelkkä läheisyys riitä, vaikka toki sekin on tärkeää.
  • 4 / 15
  • epävarma
  • 19.12.2005 20:30
Minä en ole vielä koskaan rakastellut naisen kanssa. Olen seurustellut tyttöjen kanssa, ollut syvästi ihastunut, suudellut ja hellitellyt, mutta seksiin asti en ole vielä päässyt etenemään. Ihmetyttää vain se, että minua jännittää ja vähän pelottaakin mahdollinen tuleva "eka kerta" naisen kanssa. Teini-iässä eka kerta tuli ja meni pojan kanssa eikä se ollut mitenkään ihmeellistä. Tunnen itseni vähän naurettavaksi kun olen yli kaksikymppinen ja jännitän tätä juttua yhtä paljon kuin normiteini ekaa kertaa joskus pentuna. Olen tiennyt olevani kiinnostunut tytöistä 15-vuotiaasta asti, mutta sitä vain kuitenkin puoliväkisin yritti oppi tykkäämään pojista, mutta ei pääse susi luonnostaan. Onneksi : )

Vuosisadan tyhmin kysymys: Voinko olla "oikeasti" lesbo, jos pelkään mennä naisen kanssa sänkyyn?
epävarma,

toki. Kyllä minuakinjännitti kamalasti, mutta kun sen aika tuli ja hetki vain vei mukanaan kaikki sujui luonnostaan.:)
Kyllä minulla on aika voimakas libibo. Pitää olla seksiä, rakastelua mutta vastapainoksi kaipaan myös suudelmia, hellyyttä ja halauksia.

Itse olen aikuisiällä vasta tiedostanut lesbouteni ja ensimmäinen kerta naisen kanssa jännitti tosi paljon. Mutta se olikin niin kovin luonnollista, minä tiesin tasan mitä tehdä enkä joutunut miettimään samoja asioita kuin miehen kanssa olin pohtinut. Osaan antautua intohimon vietäväksi ja nauttia. Ehkä parasta on se että nautin nautinnon antamisesta.

Mutta seksi ja rakastelu. Minä pidän siitä että on hellää ja siitä että on kovaa, raakaa ottamista.
  • 7 / 15
  • brown-eyed girl
  • 24.1.2006 16:50
Seksihullu kuulemma olen, kysykää vaikka rakkaalta Ü ! Vaan eipä se haittaa ku ollaan näemmä tässä suhteessa samanmoisia... ;P Hellää seksiä ja rajua seksiä, kaikki käy, mut vaan oman murun kans.

Tottakai se jännittää, eka kerta. Mua tosin jännitti enemmän vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ja kuten myöhemmin totesin, että eipä se mun juttu sitte ollukkaan.. Sillon murrosikäisenä tyttösenä jännitti ihan pirusti ku ekoja kertoja toisten tyttösten kans toistemme paikkoja tutkittiin, mut se jännitys tuntu (ainaki näin jälkeenpäin mietittynä) vaan lisäävän hyvänolon tunnetta.
Me ollaan pidetty vaimon kanssa yhtä 9 vuotta. Eka vuosi meni niin että seksiä harrastettiin keskimääräisesti lähes joka päivä, muistaakseni kyseisenä vuonna julkaistiin joku tutkimus jonka mukaan keskivertopariskunta (hetero tietysti) rakastelee 3 kertaa viikossa. Pikainen laskutoimenpide ja me tultiin siihen tulokseen, että me harrastetaan useammin, keskimäärin 4 kertaa viikossa, ja asuttiinkin välillä eri paikkakunnilla.

Vuosien varrella määrä on vaihdellut aika paljon. Välillä on ollut (kuu(kausia, jolloin seksi tulee mieleen tai sille on oikeasti tilaisuus (molemmat haluaa yhtä aikaa ja sijaitsemme samassa huoneessa :D) kerran kahdessa viikossa. Sitten taas on kausia, jolloin menee koko viikonloppu sängyssä ja viikolla pakottaudutaan töihin välillä.

Minä itse asiassa pelkäsin, että seksi loppuisi vuoden parin jälkeen, kun vanhemmat lesbot olivat näin pelotelleet nuorta paria. Niin ei onneksi ole käynyt, päin vastoin se on vaan parempaa nykyisin. Ja intohimoa riittää edelleen.

Vaihteluun kai pitää tottua, ja ymmärtää oman partnerin libidon toimintaa.
Parisuhteessa se on todella korkealla. Haluan seksiä, intohimoa ja tuottaa toiselle nautintoa. Entisen tyttöystävän kanssa vietettiin joskus kokonaisia viikonloppuja sängyssä, jolloin vaan rakasteltiin, juteltiin ja kutiteltiin toisiamme peiton alla. Meillä oli myös voimakas henkinen yhteys, joka teki hänestä aina vaan haluttavamman. Sen muistan, että hän käytti puhuessaan paljon sivistyssanoja ja se jos mikä oli mun mielestä äärimmäisen seksikästä ;) Nykyään näin sinkkuna libido on edelleen korkea, mutta kynnys sen toteuttamiseen suurempi. Muutama yhdenillanjuttu ollut, mutta niistä ei ikinä jää samanlainen täysin tyytyväinen fiilis. Kyllä se on vaan niin, että seksi on paljon parempaa kun rakastaa.
Selina osuvasti kommentoi seksistä silloin kun rakastaa. Kyllä rakastuneena seksi jossa on intohimoa, hellyyttä ja yhteenkuuluvuutta on ihana asia.Ja pystyy puhumaan kaikesta ja ottamaan toinen huomioon.. Joten kyllä! nautinnon jakaminen toisen kanssa on tärkeää. Tosin sinkkuna ollaan.:) Terveisiä kaikille lukijoille ja kirjoittajille.
  • 11 / 15
  • aleksandra_tku
  • 26.4.2007 19:17
My girlfriend has almost no libido. :( It's come to the point that we almost split up many times. She just doesn't want to have sex, not only with me but with anyone at all. This has made me depressed and I has a bad effect on my self esteem. She's only 23 and how is it possible that she doesn't feel the need to have sex? I just don't know. The times that we have had sex, she enjoyed it and had many orgasms. We've talked about the problem many times and nothing helps, it seems. We have agreed that I must have sex outside our relationship, as a sort of compromise. If anyone has similar experience, I would be glad to hear advice. I'm writing in English because my Finnish is not so good, been in Finland just for a year and a half.
Hi!

Actually I had a similar situation, and it turned out that the woman I was with was not actually comfortable with her body or any kind of sexual intimacy. It is really understandable to have one's self-esteem affected. Of course, many couples do have great partnerships without much sex, but I think it is somehow better to have both physical and non-physical intimacy. As it is, your relationship doesn't sound very healthy when you think one of you has to have her sexual needs met elsewhere. It doesn't make for a lasting and deep relationship. On the other hand, couples make up their own rules and if you are both happy with it, anything goes! However, my personal opinion is that that kind of relationship will not last long. Physical bonding is half of the relationship. I wish you well!
Libidoni on aika olematon. Nautin enemmän rauhallisista koti-illoista oman kullan kainalossa. Seksi oikean ihmisen kanssa on tietysti mukavaa, mutta en välttämättä tarvitse sitä. Seksi on kärjistettynä sellainen puolipakollinen toimenpide, joka suoritetaan sen toisen ihmisen vuoksi.
Sekä että. Välillä on niitä päiviä jolloin se on korkea ja välillä niitä hetkiä jolloin pelkkä hellyttely riittänee.
  • 15 / 15
  • fennoministi
  • 6.12.2007 23:12
Meikäläisen libido on erittäin korkealla. Ku seurustelin (seurustellu yhesti, reilu puoli vuotta), oli seksiä tosi usein. Oikeestaan kyllä loppuvaiheessa väheni, vaikka ite oisin edelleen halunnu. Toinen ei halunnu, ja hirveen usein meni niin, että ainoastaan minä tyydytin, sitte toinen joko "väsy" tai ei "vaan pystyny" tai jotain muuta, tosi kurjaa. Jäi itelle useesti tosi paskat fiilikset. Mutta aluksi seksiä tosiaan oli usein. Ja, no, seksiä oli eronki jälkeen muutaman kerran.

Nyt sinkkuna. Jotenki ku ei voi peilata seksitaitojaan ja haluttavuuttaan mihinkään muuhun ku edelliseen suhteeseen, on tullu vähän epätoivoset ajatukset: osaanko oikeasti mitään?! haluaako mua oikeasti kukaan?!

Sitte: en kyllä tajua, miten kaikki sanoo, että "sitä jännitti ekaa kertaa, mutta sitte kaikki meniki ku luonnostaan". Ei mulla ainakaan o__o Mun ekalla kerralla ainoastaan mut tyydytettiin, ja oikeastaan ehkä se, etten oikeasti tykännytkään vastapuolesta ja mietin vaan koko ajan sitä, miten tulevaisuudessa suhtaudutaan toisiimme, vaikutti...

Odotan sitä päivää, kun koen sellaisen taivaaträjäyttävän seksikokemuksen, jossa kaikki muu unohtuu. Tähän mennessä oon ollu aika tietonen ympäristöstä ja asioista aina seksin aikana.