Mitä lahjaksi naiselle?

Apua, mitä lahjaksi naiselle joka ei ole pelkkä ystävä mutta ei (vielä...) ihan tyttöystävä? Mä oon todella huono ostaan lahjoja...
  • 2 / 13
  • HyväHaltiatar
  • 8.12.2005 1:54
Lahjan ostamista helpottaa paljon, jos tuntee ihmisen ja mistä hän pitää. Ehkä tuota voisi hieman udella, jos vaikka olisi ihan toivomuksia? Jos ei ole allergiaa, niin ruusut ja suklaa ovat varmoja valintoa. Jos aiot saada naisesta tyttöystävän, niin persoonallisempikin lahja voisi olla paikallaan. Onko kyseessä merkkipäivä-, joulu- vai muuten vain lahja? Onko Sinulla minkälainen budjetti? Itse pidän eniten lahjoista, joilla on todella käyttöä. Itse kudotut villasukat lämmittävät jalkojen lisäksi mieltä.
joululahja... ajattelin että joku kirja olis hyvä, koska tiedän että hän tykkää lukea, mutta onkohan se vähän tylsä lahja?
Kirja on oikein hyvä lahjaidea ihmiselle joka pitää lukemisesta!:)

Nythän on julkaistu vastikään tämä Heli Krugerin Olen koskettanut taivasta kirja.
"Rakkauden iloa ja voimaa hehkuva romaani, jossa Pohjanmaa on vahvasti läsnä. Runollinen kertomus kahden naisen välisestä rakkaudesta, toisensa löytämisen ihanuudesta.";))
onkohan sellainen kirja hiukan turhan läpinäkyvä, jos se nainen ei vielä tiedä olevansa tuleva tyttöystävä? ;) En tiijä, tai sitten se on juuri sopivan selkeä :)
Niin... en haluais että tää tyttö kokis lahjani ahdistavaksi, tai siis en halua vihjata LIIKAA...
  • 8 / 13
  • Kirsi .
  • 10.12.2005 19:41
Mitenkä olis vaikka lahjakortti johonkin häntä kiinnostavaan paikkaan tai liikkeeseen .

Sais ainakin persoonallisen ja mieluisan lahjan , kun saisi itse päättää miten lahjakorttinsa käyttää .

Siinnä lahjavinkki kaverille jolla on jo kaikkea , mutta jotain pitäs kuitenkin lahjaksi keksiä .
  • 9 / 13
  • Katrinka
  • 10.12.2005 19:56
Luin sen Krugerin kirjan ja se oli ... ööö... miten sen nyt nätisti sanois... teinikirja. Jos ystäväsi on oikea kirjafriikki, niin sitä ei ehkä kannata sitten kuitenkaan antaa:). Jos haluat antaa kirjan (ja lesbosellaisen?), utelepa, onko hän lukenut Anne Holtia. Holtin toinen sankaritar on lesbo, kuten kirjailijatar itsekin, ja tyyli on poliisidekkari.

Itse tykkään sellaisista lahjoista, jotka joko kuluvat (ruoka, juoma, SUKLAA!!!, leffaliput, oopperaliput), joissa sisältö on tärkeämpi muotoa (kirjat, lehdet, cd-levyt) tai muuten vain ovat toivelistallani (nyt haluan uuden Longchampin lompakon, avaimenperän, nahkarannekkeen, uudet Pura Lopezit - ne punaiset samettijuhlakengät -... tahtoo...:).

Ehkä minuun tekisi vaikutuksen myös vaikka kutsu jouluglögille johonkin mukavaan kahvioon ennen joulua. Kivan ihmisen seura ja aika ovat arvokkaimpia lahjoja, joita voi saada.
  • 10 / 13
  • Onnenmyyrä
  • 11.12.2005 16:13
Minäkin olen huono lahjojen ostaja. Haluaisin antaa lahjoja, joista pidän itse ja joista kuvittelen lahjan myös saajan pitävän. Luettelen tähän lahjoja, joista itse ilahtuisin, ehkä voit saada niistä jotain ideoita. Toivon, että joku kiipeäisi kanssani Stadionin torniin ihailemaan talvista Helsinkiä, lähtisi kanssani laskemaan liukurilla mäkeä ja pakkaisi mukaan termarillisen kuumaa kaakaota, eväsleivän ja suklaata, lähtisi kanssani Kotiharjun saunaan, veisi minut Ateneumiin tai pyytäisi minut teatteriin. Minä toivon, että jonain ihan tavallisena arkisena päivänä joku ilmestyisi oveni taakse ja toisi minulle kukkia.
Minusta lahjojen hankkiminen on erittäin kivaa ja pidän siinä itseäni jopa aika kekseliäänä, mutta sitten monesti joudun pettymään itse saamiini lahjoihin, kun itse olen panostanut lahjan persoonallisuuteen ym. niin saankin itse sen kamalan tylsän ja teollisen makuisen (no ei aina, mutta näitäkin löytyy) konvehtirasian -"ah jaa, juuh, tattis, ihanaa" - enhän minä itse ostakkaan itselleni joulun alla konvehteja ja muita herkkuja..! Tosin nyt olen tänä vuonna päättäny olla ostamatta yhätäkään konvehtirasiaa, sillä niitä tulee taatusti joltain sukulaiselta/ystävältä...

Tässäpä muutama minun ajatus, älkäätte loukkaantuko kanssa sisaret, tarkoitukseni ei ole pilata kenenkään joulumieltä tms., hiukan vain herättelen, sillä kysehän on vain kekseliäisyydestä ja viitseliäisyydestä.:)

-Suklaa tai muutkaan herkut ei lahjaideana itsessään ole mitenkään huono juttu, mutta se kaupan valmis fazer-rasia on todella tympeä ja ideaton...Miksei mieluummin näkisi hiukan vaivaa ja hakisi vaikka ihastukselleen erilaisia sydämenmuotoisia suklaaherkkuja (irtokarkkikaupasta), sitten hankkii jonkin ihanan rasian tai pistää sellofaaniin + iso punainen rusetti. Ei ole paljon kalliimpi ja osoittaa jo heti hiukan vaivannäköä ja ajatusta.;)

-Ja erilaiset kirjeet, joiden sisältö kertoo kuinka lupaa viedä vaikka rakkaansa tai ihan vain hyvän ystävän ulos syömään, elokuviin, tähtitorniin ihastelemaan tähtiä, museoon...tms. saavat varmasti saajansa oikein onnelliseksi!:)

-Lahjakortit on ihan kiva juttu, mutta mieluummin otan sitten lahjakortin hierojalle, manikyyriin tai kosmetologille kuin Seppälään... Seppälän, stockan tms. lahjakortti kertoo juuri siitä kuinka ei ole itse keksinyt mitään ja antaa toiselle vapauden hankkia sitä mitä haluaa, lahjakortti hierojalle taas kertoo hemmottelusta jne.:)

-Runot, taulut, itse poltetut cd-kokoelmat, joissa lahjan antaja on valinnut cd:lle juuri lahjan saajalle sopivaa/tarkoitettua/ajateltua musiikkia...Ja mikä ettei oma pieni lauluesityskin olisi aivan mahtava juttu.:D
Erittäin koskettava juttu on myös pitkä kauniisti käsin kirjoitettu kirje, joka kertoo miksi pitää juuri kirjeen saajasta ja miten tahtoo viettää tulevaisuuttaan tämän kanssa..jne.:)

-korut on aina kivoja.:)
esim. pieni "suojelusenkeli" ystävälle/kumppanille.;)


-jokin pitkäikäinen ruukkukasvi/kukka/tms.:)

Ja mikäs sen ihanampaa kuin eläin, kissanpentu/koiranpentu/kani/mistä nyt tykkääkään - edellyttää siis tarkempia alustavia suunnitelmia ja ympäripyöreitä keskusteluja, sekä varmuutta siitä että lahjasta todella pidetään huolta jne. Lähinnä tällaisen lahjan voi hankkia pariskunta joka on lemmikistä haaveillut jne...yhteinen joululahja.:)

-matkat, ihan vaina piknik lähiympäristöön tai sitten jos rahaa löytyy ja antamisen halu on suuri niin hiukan pidempi reissu, päivä reissu tallinaan, ahvenanmaalle, kylpylään...:D

-kirjat on oikein kivoja kyllä, juu u.:)
-samoin villasukat.:)
-erilaiset viltit ja huovat.:)
-aamutakit/tossut.:)
-hajuvedet.:)
-kylpysaippuat/saippuat + pesusieni.:)

...

Minusta lahjan ei pidä olla kallis, se voi olla hyvinkin pieni juttu, aivan ilmainenkin, kunhan siinä on sitä tunnetta ja välittämisen iloa mukana, pikkuisen kekseliäisyyttä ja viitsimistä, ideaa - lahjan pitää sopia saajalle ajatuksellisesti ja tarkoituksellisesti.:)
  • 12 / 13
  • Onnenmyyrä
  • 11.12.2005 19:59
Bambi, olet täysin oikeassa!!

Luettelen tähän parhaita lahjoja, joita olen itse saanut:
-itse taiteiltu nimpparikortti, joka oli tosi iloinen, värikäs ja piristävä
-paksukantinen vihko, johon oli kirjoitettu reseptejä, olen jatkanut sitä itse ja muistelen lämmöllä lahjan antajaa joka kerta kun laitan ruokaa!!
-itsepoltettu CD, joka oli täynnä superhyviä biisejä (joista useimmat kertoivat rakkaudesta), kuuntelen levyä edelleen usein
-salmiakkia erilaisissa muodoissa (silloin tiedän että lahjan antaja on miettinyt mistä minä pidän)

Kaupasta ostetut tavarat ovat usein kylmiä, ei sille mitään voi. Itse olen tänä vuonna onnistunut löytämään joitakin todella hyviä joululahjoja, joista uskon lahjan saajien ilahtuvan ja pitävän. Tunnen niistä lahjoista antamisen iloa, sillä ne lahjat on tarkoitettu juuri niille ihmisille ja uskon, että lahjojen saajat myös huomaavat sen.

Ajatus on minusta aina kaikista tärkein!!