Tampereen tapaamiset

  • 1 / 21
  • suvi-missi
  • 1.12.2005 23:55
Luontoretkiä Tampereella (pirkanmaalla) voitaisiin minun puolestani järjestää talvellakin. Itse olen paljon kulkenut vaellusreittejä, Birgitan polkua jne. Halukkaat ilmoittautukoot. Tähän vuodenaikaan kysymykseen tulevat vain viikonloput, koska on niin (pirun) pimeää iltaisin... Tammikuulla voisi olla sopiva aika aloittaa, koska jouluhässäkät sotkevat usein ihmisten suunnitelmia.
  • 3 / 21
  • suvi-missi
  • 3.12.2005 13:11
Ehdotan päivämäärää 21.1.2006 ja kohteeksi Taivalpirttiä, joka löytyy Savon tieltä. Se on mukava ja helppokulkuinen reitti, jossa on laavu ja makkaranpaistopaikka. Siitä olisi hyvä aloittaa luontoretkeily. Matkan pituus n. 5km. Ohjelmana olisi: patikointi, raitis ilma, hyvä seura, makkaranpaisto ja lumiukkojen teko (säävaraus). Koirat tervetulleita mukaan. Voitaisiin kokoontua ensin vaikka linja-autoasemalle klo 10. Miltäs kuulostaisi?
Joo, samaa mieltä Suvin kanssa. Kattellaan joskus tammikuulla.:) Haleja piparipossut!
  • 5 / 21
  • HyväHaltiatar
  • 3.12.2005 23:27
Kuulostaa hyvältä! Oliko ohjelmaa mielessä patikoinnin jälkeen? Pitäisikö olla varasuunnitelma kovan pakkasen varalta?
Olen myös tulossa patikointiretkelle.Varmaan ehditään tässä miettiä "ohjelmaa"tarkemmin ennen tammikuuta.:)
  • 7 / 21
  • suvi-missi
  • 4.12.2005 13:45
Kiva huomata, että on ihmisiä, joita patikointi kiinnostaa! Patikoinnin jälkeen sauna olisi parasta, mutta sekin pitäisi vuokrata ajoissa... Tai sitten vaan mennään johonkin läheiseen paikkaan juttelemaan mukavia ja juomaan kuumia juomia. Minusta pakkasraja olisi tuollaiset -15, sen kylmemmällä ei enää oikein nauti ulkoilusta, jollei ole todella arktisesti pukeutunut...
  • 8 / 21
  • Työmyyrä
  • 5.12.2005 8:06
Millaisten kulkuyhteyksien päässä tuo 'patikointipaikka' on? Kannattaako siis tulla paikalle omalla autolla vai pääseekö julkisillakin liikkumaan hyvin? Minua alkoi nimittäin hieman kiinnostamaan juttu ja kyseinen ajankohtakin näyttäisi olevan vielä vapaana. Pistin sen siis alustavasti kalenteriin.
  • 9 / 21
  • suvi-missi
  • 5.12.2005 10:58
Taivalpirtti sijaitsee vanhan helsingintien varrella, Lempäälän ja Valkeakosken rajalla, savontiellä. Laitan myöhemmin selkeät ajo-ohjeet tarvittaessa. Paikka on sen verran syrjässä, että oma auto ehdottomasti tarvitaan. Ne ketkä ovat autottomia, mahtunevat varmaan kyytiin, sopu sijaa antaa :)
Hei,

ei ollenkaan hassumpi ehdotus. En osaa vielä sanoa, pääsenkö tulemaan tuolloin, mutta kai mukaan ehtii ilmoittautua myöhemminkin. Minulla ei ole autoa, joten kyyti on erittäin tervetullut ja tarpeellinen. Samoin neuvot, mitä varusteita mukaan on hyvä ottaa jne. Tuota kokooontumisajankohtaa mietin, meille kauempaa tuleville olisi parempi jos se ei hyvin aikaisin ole.
Tammikuussa tosiaan saattaa olla kovakin pakkanen, joten lämpöisempi varasuunnitelma olisi tosiaan hyvä olla. Ainakin minä olen jäämässä tuolloin Tampereelle yöksi, joten yhteistä illanvietoakin voisi ajatella. Mukava, etteivät nämä kaksi suunniteltua tapaamisajankohtaa ole päällekkäin.
Voitaisiin sopia tapaaminen klo 12, jos ihmisiä tulee kauempaakin. Ainoa juttu siinä on, että pimeä tulee suht ajoissa. Varusteina suosittelen: toppavaatteet, tosi lämpimät kengät ja villasukat, rukkaset, pipo. Reppu, jossa tukevat eväät ja taskulamppu. Minä voin ottaa mukaan tarvittavat tulentekovälineet :) Yhteinen illanvietto-ajatuskin olisi mainio, sitä täytyy vielä kehitellä...
Me voisimme lähteä mukaan patikoimaan ja yksi kiltti koirakin ilmoittautuisi tässä samalla!Tietty pakkasta silmällä pitäen...Pitäisikö kellon aikaa aikaistaa n.1h? Siä on kummiskin Mörköjä pimeällä... Mitä on mieltä,vai vetääkö liian tiukille pidemmältätulevilta? Mutta näin alustavasti kaksi hlöö+1koira mukana!
No katsotaan se sopiva kellonaika sitten lähempänä ajankohtaa. Riippuu tosiaan siitä tuleeko porukkaa mukaan kauempaa vai ei. Reissuun arvioisin menevän aikaa kaikkineen 4-5 tuntia. Hauskaa pikkujoulun aikaa kaikille!
Pirkanmaan naiset, viestiä ketjuun vaan ja päätetään kellonajat ja kyydit. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi retkelle.
  • 17 / 21
  • HyvaHaltiatar
  • 7.1.2006 17:32
Kaksi viikkoa retkeilyyn!
Huomasin löytäväni Taivalpirtin helpommin kartalta, kun Tampereen linja-autoaseman. Tuntuisi hieman hassulta mennä eksymään Tampereen keskustaan(ei eka kerta). Minä voisin ajaa suoraan Taivalpirtille, monelta väki ehtisi sinne asti? Itse olisin tarvittaessa paikalla alkaen klo 10:00, miten muut retkeilijät?
Morotus!
Toivottavasti teistä kaikista patikointinaisista saa hohtokeilaukseen tmv. porukkaa helmi-maaliskuun aikaan?
Valitettavasti joudun osaltani perumaan patikointiretken 21.1., koska olen löytänyt paremman puoliskoni, muutan juuri Lahteen ja elämä menee täysin uusiksi... Löytyisikö ketään muuta kokoamaan porukkaa? Kiinnostusta näyttää kyllä olevan...
Onnea Suvi- missi ja kaikkea hyvää uudelle suhteelle. Mites muut naiset? Olisihan se tosi hienoa tavata ja itse ainakin olisin tulossa.
Onnee suvi-missille! ! Toivottavasti tää tapaamis juttu ei ny jää tähän ainoaan yritykseen... Tosin nyt itse joudun perumaan lähtömme patikka-retkelle... Tuli yllättävää menoa mitä ei voi väliin jättää :( Seuraamme siis juttuja täältä taustalta. -S&M-