Tapaaminen Hkissä/ 30+

  • 1 / 48
  • ingusia
  • 28.11.2005 20:49
Toisesta ketjusta tähän:

Ehdotettu tapaamista on 30+ naisille taiteen parissa. :) Teatteri ajatuksena hyllytetty. Tässä ehdotuksia taidenäyttelyistä.
Alustavasti puhuttu tapaamisen ajankohdasta, eli la 14.1. Tennispalatsissa.


Taidemuseo Tennispalatsi:
16.12.2005 - 12.2.2006
Nimettömät - kalsarikulttuuria
Kaikki mitä olet aina halunnut tietää miesten alushousuista mutta et ole kehdannut kysyä! Esillä kalsareita, mainoskuvia ja taidetta läpi vuosikymmenten. Kuosit vaihtuvat, mutta kalsarit pysyvät!
ja
Amerikkalaisen nykytaiteilijan Tony Oursler (s. 1957) video- ja installaatiotaidetta
http://taidemuseo.lasipalatsi.net
******
Helsingin taidehalli
19.11. - 11.12.2005
NUORTEN BIENNAALI 2005 PIENI TAIVAS
Nuorten biennaali on Suomen Taideyhdistyksen näyttelykonsepti, joka toteutetaan nyt toista kertaa. Näyttely toteutetaan joka toinen vuosi ja sillä on aina uusi kuraattori ja kuraattorin valitsema ajankohtainen teema. Kuraattori valitsee näyttelyyn kymmenen alle 35-vuotiasta kotimaista taiteilijaa tai taiteilijaryhmää.
http://www.taidehalli.fi
****
Amos Andersonin taidemuseo
Harri Larjosto
Kosketus - Laajennettuja muotokuvia
18.11.2005-12.2.2006
Kosketus-näyttely on valokuvaaja ja videotaiteilija Harri Larjoston muotokuvaprojekti, jonka hän on toteuttanut yhteistyössä 29 henkilön kanssa. Larjoston teoksien perustana on välähdyksiä osallistuvien ihmisten elämästä ja historiasta
http://www.amosanderson.fi
  • 2 / 48
  • Pieni Hymy
  • 29.11.2005 6:56
Larjoston näyttely on mielenkiintoinen.
Hän keskusteli ihmisten kanssa ja kyseli heiltä jotakin sellaista elämänkokemusta, joka olisi muuttanut tai vaikuttanut koko elämään. Sitten hän valokuvan keinoin esittää ko. ihmisen ja siihen liittyvän muutoksen, jonka tämä ihminen on elämässään kokenut. Mukana on mm. mies, jolla on sukkahousufetissi: tunnettu heteromies, jolle syntyi pakkomielle joka päivä laittaa nailonsukkahousut jalkaan.

Näyttelystä on ollut paljon mediassa arvostavaa keskustelua ja pohtivaa keskustelua. Se voisi olla mielenkiintoinen, jos kaikki eivät ole jo siellä käyneet. -Osaan näistä muotokuvista liittyy kuulemma traagisia ja koskettavia muutos-kokemuksia, joten näyttely ei ole kevyt ja hilpeä, vaan kovasti ajatuksia ja tunteita herättävä...
Mun mielestä me voidaan näyttelystä vaikka äänestää kun se on ajankohtaista. Mutta toi päivä (14.1.) me voitais lyödä lukkoon, koska sellaista päivää ei olekkaan että kaikille sopisi, eiköstä juu?
Kannatan päivämäärän lukkoon lyömistä. Silloin kerkeäisi suunnitella omat menonsa niin, että tapaamiseen pääsee. Mikäli ei mitään ylivoimaista estettä ole juuri sinä päivänä.

Kannatan ehdotettua 14.1. ajankohtaa. Ja kalsarinäyttely vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Tai sitten äänestetään näyttely, mihin halutaan porukalla mennä.

Kiva olisi todellakin tutustua muihinkin oman ikäisiin ihmisiin ja saada uusia ystäviä entisten lisäksi.
  • 5 / 48
  • Naomi Klein
  • 30.11.2005 12:38
Sovitaanko sitten päivämääräksi 14.1? Sitä, minne sitten lopulta mennään, voidaan todellakin mietiskellä ja äänestellä hieman lähempänä kyseistä ajankohtaa.
Pitäisikö hieman kartoittaa ketä tällä hetkellä olisi tulossa, jos tapaaminen olisi 14.1. 2006. Jos ajankohta on hankala monelle niin vaihdetaan sitten päivämäärää. Ideanahan olisi käydä katsomassa yhdessä jokin ennalta sovittu näyttely, kahvitella ja ennen kaikkea tutustua toisiimme.

Sovitaanko niin, että ne joille 14.1.2006 lauantai käy ja ovat tulossa tapaamiseen ilmoittelisivat täällä, niin saisimme koottua tätä tapaamista paremmin yhteen.

Itselleni kyseinen päivämäärä käy hyvin tapaamiseen.
Hei,

tällä hetkellä näyttää siltä, etten pääse tulemaan 14.1. tapaamiseen Helsinkiin. Mikäli kuitenkin asiat järjestyvät lähempänä ajankohtaa toisin tulen mielelläni. Hienoa, että tapaaminen on totta! Paikkakin on sellainen, että sen hyvin löytää hieman huonomminkin kaupunkia tunteva ja viikonloppuna ehtii kauempaakin jos ei muuten esteitä ole. Toivon, että tapaamisen tiimoilta syntyy lisää ajatuksia ja uusia tapaamisia. Ilmoittelettehan niistä.
Voisin harkita - vähän kyllä ujotuttaa :I
mutta vois olla tosi kiva juttu.
Minä tässä vähän nostan tätä aihetta, ettei vallan jää unhoon.
Tännehän se piti laittaa.Okei eli olisin siis tulossa tuohon 14.01 tapaamiseen;)
Heippa Tytöt !

14.1 lähestyy aletaanko sopimaan missä nähdään ja mihin aikaan ja mitä mennään katsomaan.

Olisiko kiva käydä vaikka jossain kahvilassa ensin, jossa voitaisiin hieman tutustua toisiimme. Ja sitten mennä jonnekin taidenäyttelyyn vaikka. Mitäs olette mieltä? Hyviä ideoita kaivataan:)
Hei,

Minä olen niin kovasti paljon optimistinen, että hoidin vapaaksi tuon viikonlopun 14.01 jo valmiiksi.Toivottavasti onnistuu ja käy melkein mikä vaan.

t.Mirza;)
Hei ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Minä en valitettavasti pääse mukaan tuona ajankohtana mutta toivon, että tapaamisia on jatkossakin ja niistä jaksatte ilmoitella.
Tosi hyvä ja mukava idea tuo, että tavataan vaikkapa jossain kahviossa ensin ja sen jälkeen yhdessä näyttelyyn. Jo pikkuisen tutussa porukassa toki nauttii rennommin tulevasta ohjelmasta, eikä tarvitse jännittää:)
Itselleni taas yhdistelmä taidenäyttely, kahvittelu ja mukavat naiset kuulostaa lähes paratiisilta:)

Kuinka moni meistä sitten aikoo tosiasiallisesti paikalle ilmaantua?Kahvilassa tapaaminen on hyvä idea, jos meitä on suhteellisen vähän. Mutta jos meitä on tyyliin kymmenen tai enemmän (mikä olisi tietysti upeaa), lauantaipäivänä/iltana on aika vaikea löytää kahvilaa, jossa mahtuisimme saman pöydän ääreen tai edes lähipöytiin.

Em. näyttelyistä itselleni käy mikä tahansa, tosin tuo Larjosto on alkanut kiinnostamaan eniten. Mutta anything goes...
Olisi mukava jos tämä nyt toteutuisi 14.1. lauantaina.

Joten ehdotan, että tapaamme Dtm:n kahvilassa(savuttomalla puolella) vaikka klo 16.00? Ja katsomme sitten ketkä haluavat lähteä mihinkin näyttelyyn tai sitten vaan jäädä juttelemaan kahvilaan. Jos tulee paljon porukkaa niin voisimme aika pian siirtyä eteenpäin.

Jos löisimme tämän alkusuunnitelman nyt lukkoon, pääasia että saamme suunnitelman toteutettua? Miten ois?
Hei !

Hyvältä kuulostava suunnitelma nähdä 14.1. lauantaina Dtm:n kahvilassa klo 16.00 savuttomalla puolella. Kannatan ideaa ja tulen mielelläni tutustumaan mukaviin ihmisiin. Tosiaan jos sitten paikan päällä sovittaisiin tarkemmin minne halutaan siirtyä seuraavaksi.

Mistäs me tunnistetaan toisemme? Siellä kun saattaa olla useampikin pöydällinen naisihmisiä ja ihan kaikilta ei viitsisi käydä kyselemässä että olikos meillä tapaaminen:)
Vaikuttaa ihan hauskalta idealta tällainen tapaaminen. Aika ja paikkakin sopisivat minulle ihan hyvin.
Hei,

kuulostaa minulle sopii hyvin myös tuo klo 16.00 tapaaminen.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee:)
heips, mä olen edelleenkin tulossa...mutta luultavasti ehdin paikalle vasta klo 17. Joten toivottavasti siellä vielä joku on jäljellä...
Tuskin pääsen, olen oman kullan kainalossa ja se riittää, sitä paitsi on huono kokemus näistä sapfistien tapaamisista.
Voi voi, minusta olisi ollut paljon helpompi mennä ensin näyttelyyn, kuin kalisuttamaan kahvikuppia ventovieraiden joukkoon;)
Pitäisikö kuitenkin sopia joku juttu millä tunnistaa "meidän porukan" siellä kahvilassa. Minä en tunne koko kahvilaa enkä myöskään tahtoisi kierrellä pöydissä kyselemässä keitä olette.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Mutta ainahan on mahdollisuus, että osa meistä menee ensin näyttelyyn ja liitytään sitten myöhemmin muiden joukkoon. Itse ainakin voisin tehdä niin.
No voimme toki tavata Tennispalatsin museon edessäkin vaikka klo 17.15 niin myöhäisemmätkin pääsevät mukaan? Kävisikö tämä paremmin?
Itselleni käy kyllä myös tuo alkuperäinen suunnitelma eli DTM:ssä klo 16. Tai sitten klo 17:n jälkeen, jos se ihmisille paremmin sopii. Ei ollut tarkoitus omalla kommentillani sekoittaa kuvioita sen enempää. Kaikki käy:)
Hyvä pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa, ettei asiat pääse sotkeentumaan viime metreillä:)
Eli Dtm klo 16.00 launantaina 14.1. Toivottavasti myöhemmin pääsevät pystyisivät aikaistamaan tuloaan ja meneehän meillä varmastikin aikaa siinä istuskellessa kupposten ääressä ja puhellessa.

Halutaanko jotain tunnistamissysteemiä vai luotetaanko siihen että meidät yli kolmekymppiset tunnistaa jo ryppyjen määrästä:) ja dtmssä hiljaista siihen aikaan?

Jos halutaan jotain tunnistamissysteemiä mikä menetelmä olisi hyvä? 30+ lappu pöydän kulmalle?
Kahvilassa sitten, käyn huomenna vilaisemassa onko jotain tunnaria keksitty.
Lappu pöydän kulmalla kuulostaa hyvältä. Aremmatkin uskaltautuvat joukkoon, kun ei tarvitse miettiä oikeeta porukkaa. Nähdään!
Oli kyllä mukava ja rento lauantai. Ja meitä taisi olla yli kymmenen. Ja ensi kerralla sitten ollaan ilmeisesti helmikuussa menossa Mummolaakson tanssit tsekkaamaan. Ja mukaan mahtuu lisää 30+-naisia!! ;)

Kannattaa muissakin kaupungeissa siis aktivoitua tällä tavoin!
Lauantaina oli tosi kiva tutustua uusiin mukaviin ihmisiin, kiitos vain kaikille hauskasta seurasta!

Kahvittelimme, söimme ja hieman joimmekin illan aikana. Taidenäyttely jäi tällä kertaa katsastamatta, mutta ruokakulttuuria harrastimme kiinalaisessa. Juttelukin lähti mukavasti käyntiin pienten alkukankeuksien jälkeen. Seuraavaa tapaamista tosiaan suunniteltiin 11.2. Ideana on käydä syömässä ja sitten mummolaakson tansseihin. Sovitaan siitä tarkemmin vielä sähköpostin kautta.

Uudet yli kolmekymppiset naiset on tervetulleita mukaan. Yhteyttä voi ottaa vaikka allekirjoittaneeseen sähköpostitse. Osoite löytyy käyntikortista.

Oli tosi mukava ilta lauantaina, tämän kokemuksen perusteella voi suositella muidenkin kaupunkien 30+ vuotiaille naisille tapaamista:)
Hei,

tosi mukava kuulla, että teillä oli mukava tapaaminen:) Itse olen sen verran pienestä kaupungista, ettei vastaaville kohtaamisille ole tilausta. Siksipä alunperin ryhdyin kyselemään, josko jossain se onnistuisi. Tulen mielelläni mukaan Helsinkiin naisten tapaamisiin, kun aikataulut sopivat yhteen, joten tosi kiva, kun viitsitte täällä ilmoitella tulevasta. Tuntuu tosi hyvältä. Wau!
Oli ihan mukava ilta:) Kiva tapa tutustua uusiin ihmisiin ihan kaveripohjalta. Eikä DTM kahvila ollut ollenkaan huono paikka istua alkuiltaa, tilaa oli ja musiikki juts ja juts sen verran kovalla, että keskustelukin sujui suht hyvin. Happäri hinnat oikein oivalliset. Ja suurin osa oli kiinnostunut tapaamaan mummolaakson tansseissa ensi kuussa. Alustavasti puhuimme, että mennään syömään Nepalilaiseen Mount Everestiin (http://www.everestyeti.fi/) Lapinlahdenkadulle, mutta sitä ei vielä lyöty lukkoon. Joten sen tiimoilta mielipiteitä olisi varmasti kiva kuulla. Isolla porukalla kun mennään pitää paikat kuitenkin varata etukäteen.

Nyt sitten vaan porukkaa mukaan sankoin joukoin :)
Todella kiva ilta. Oli ilo tutustua uusiin mukaviin ihmisiin. Toivottavasti saadaan näitä tapaamisia toteutettua jatkossakin. Ja vielä lisää uusia ihmisiä mukaan.
Hei !

Olen laittanut sähköpostia kaikille niille, jotka olivat 14.1 tapaamisessa mukana. Mahdollisten kirjainten tulkinta virheiden vuoksi, jos et ole saanut postia, ota yhteyttä käyntikortissani olevaan sähköposti osoitteeseen:)

Ja seuraavaan tapaamiseen mukaan haluavat yli kolmekymppiset, voi myöskin ottaa yhteyttä samaan osoitteeseen.
Täällä kanssa yksi 30++ -ikäinen, joka myös tahtoo mukaan! Laitoinkin sulle Säde mailia (allekirjoituksella 'mä'), mutta ei ole mitään takaisinpäin kuulunut.. Lienet hukkunut sähköpostitulvaan muilta mukaan halajavilta ;-)
Olin mukana ensimmäisessä tapaamisessa, ja lisään minäkin kehuni tähän myös uusia houkuttelemaan. Mukavaa oli :)
Hei,

sovimme parhaillaan 11.2 olevan tapaamisen yksityiskohtia ja kun on enemmän tietoa laitan sitä sähköpostin kautta tulemaan kaikille, jotka on ottaneet yhteyttä. Pieni hetkinen vierähtää vielä.
Hei vaan kaikki tekin, jotka ette olleet mukana ensimmäisessä tapaamisessa. Olemme siis sopineet seuraavan tapaamisen la 11.2 ja aloitamme illan syömällä yhdessä Nepalilaisessa Month Everestissä klo 19 ja siitä jatkamme Mummolaakson tansseihin. Meitä on nyt jo lähdössä mukavan kokoinen porukka. Onko lisää tulijoita mukaan? Ruokailuun on varattu nyt paikkoja enemmänkin ja sinne siis mahtuu vielä porukkaa lisää. Mulle voit ilmottautua ruokailu porukkaan mukaan vaikka sähköpostilla.
Olisi kivaa saada lisääkin naisia mukaan. Älä siis jää yksin miettimään, vaan tule rohkeasti mukaan :)
Hei
Vieläkös tämä toiminta on hengissä......? Jotain tapahtumassa?
Hei Miuku ja muutkin jotka olette enemmänkin kiinnostuneita mukaan tapaamisiin. Toukokuulle seuraavaan sovittuun tapaamiseen olemme suunnitelleet hohtokeilausta. Joten siitä kiinnostuneille kerron mielelläni lisätietoja meilin kautta, ottakaahan yhteyttä sen kautta siis. Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille :)