Kuka voitti Miss Drag 2006?

Kuka sen voitti?
Entäs ensimmäinen tai toinen perintöprinsessa?
Kunniamaininta?
  • 4 / 67
  • Katsoja
  • 17.11.2005 10:08
Kyl drag kisat on DTMn iha parasta antia. Ja tänä vuonna oli aika upeita esityksiä.
En tiijä kuka oli paras, sillä kaiki upeit! Itseeni ehkä eniten osu se missä valtava perse.
Oli jotain uutta ja yllättävä! Se oli kunno parodia. ens vuonne ehkä lisää harjottelua koreografiaan?
Myös Borealis ja risti oli hauska. Odotin enemmän asujenvaihtoja hänellä.
Hauska oli myös Boygeorge lavalla, koreograifiaa vielä kun hioo niin hyvä.
Voittaja oli kyl upee! Onnittelut hänelle! Hieno tarina.
Lisää uusia rohkeita ideoita!
  • 5 / 67
  • Toinen katsoja
  • 17.11.2005 10:39
Ai Borealikselta enemmän asunvaihtoja? Edellisellä kerralla ei ollut yhtään, ja nytkin se ainut asunvaihto ontui, kun päällimmäinen asu meinasi valahtaa kesken esityksen päältä. Hyvä vaan kun se ruma läski ei sijoittunut.

Minusta kakkoseksi sijoittunut esiintyjä oli paras, ja hänen olisi kuulunut voittaa. Voittajalta tuntui jotenkin yleisön halveksimiselta, ettei hän edes vaivautunut sonnustautumaan uudestaan esiintymisasuunsa kun hän esitti voittonumeronsa uudelleen.

Riitta Väisänen kyllä juonsi shown todella upeasti, läppä lensi ja sanan säilä viuhui. Ehkä ensi vuonna hän juontaa shown yksin?
  • 6 / 67
  • fatty farm
  • 17.11.2005 11:03
must se on upeaa, että rumat läskitkin osallistuu kisaan -- tosin toiset niistä ovat parempia kuin toiset. VaihtoehtoDragQueenit ovat kilpailun suola. Borealiksella ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa, pari vuotta sitten se oli loistava. Muutenkin kilpailun taso ei ollut niin huikea kuin ehkä joskus aikaisemmin.
  • 7 / 67
  • Toinen katsoja
  • 17.11.2005 11:09
Siis ne ovat kuitenkin *MISSI* -kisat. Rumien, vanhojen ja läskien on ihan turha osallistua. Onneksi tuomaristo osasi valita kauneimmat kärkeen, tosin järjestys oli hiukan väärä. Kakkoseksi ja kolmoseksi tulleet kilpailita, Nikola ja Miss Jan, olivat parhaimman näköiset missit ja myös heidän esityksensä olivat tasokkaimmat.

Ehkä DTM voisi järjestää erikseen jotkin vaihtoehtokisat rumille pelleille, niin heidän ei tarvitsisi tulla esiintymään missikisoihin.
  • 8 / 67
  • DragQueenFani
  • 17.11.2005 11:29
Miss Claudia oli todella kamala, pois tuollaiset lahjattomat lavalta, ellei ole varaa kunnon pukuun.
Kuka oli Miss Claudia? En muista, että siellä olisi ollut ketään sen nimistä. Sekoitatkohan johonkuhun muuhun?
  • 11 / 67
  • DragQueenFani
  • 17.11.2005 12:05
Dtm:n webbi sivuilta

Kisassa oli tänä vuonna mukana 13 kilpailijaa: Miss Evengeline, Veteda, Miss Claudia, Charon, Miss Amazing Race, Inga, Tanna T., NikoLa, Jana Lana, Aurora Borealis, Miss Jan, Tatjana ja Cristal Snow.
Eivathan ne ole miss-kisat :) Ne ovat Drag Queen kisat. Drag Queen on (ainakin muualla maailmassa) suurta itse ironia, huumor, lavasateilya, extra ordinary, eika paalimmaisena ole paino indexi tai vastaava. En tosin tieda miten Suomessa (kun tuntuu tama maa goes ihan omissa ahdasmielisissa atmosphar. Taalla taidetaan Drag Queen yhdistaa transvestiittiin (=taytyy olla nainen/naisellinen, mutta se on trans. Drag Queen on Drag Queen). Drag Queen on very huge termi, Drag Queen voi olla mita tahansa.

Onnittelut KAIKILLE osalistujille! Olitte FABULOUS! En ole aikaisempina vuosina nahnyt Suomen kisoja, mutta taman vuoden kisoissa loytyi varsin piristava (Cheer Up) numeroita, en muista heidan nimiaan. Yksi oli kunniamaininnan saanut kilpailija, yksi oli Perseesta ulos tuleva (todella erikoinen esiintyminen, jai mieleen. I wanna see your ass honey!)... Paljon oli hienoja show-numeroita, mutta nama kaksi jaivat ehka parhaiten minun mieleen. Boy George oli rohkeaa valintaa!
Sillä tappaa. Miehistä menoa sen pitääpi olla eikä mithään melaa mekossa törttöilyä.
Aika moni asia on turhamaista, jos sitä ruvetaan pohtimaan... :)

Pelleilyäkin nähtiin - ja Väisäsen Riitasta (toinen juontajista) paljastui aika rivosuinen puoli. Erittäin tyylikäs nainen, jolta lähtee Hansua ja Pirreä nokkelampaa läppää. Väisänen oli kyllä ihan varmasti merkittävässä roolissa siinä, että tilaisuus onnistui.

Miehinen meno? Tarkoittaako "just ni" tässä kaljan kittaamista miesten kesken, vai mitä? Vai jotain miehisempää showta? Mites olis "drag-kisat" maastokuvioiden hengessä?
Miettikää miten "tosi" mielenkiintoiset kisat olisivat jos Toinen Katsoja saisi päättää ketkä saa lavalle tulla... Kyllä taisin haukotella eniten näiden perinteisten esitysten aikana kuin niiden kilpailijoiden, jotka olivat uskaltaneet edes *jotain* omaa esitykseen laittaa.

Ja aivan luokatonta alkaa rääpimään ulkonäköä, kuulostaa hävinneen kitkerältä hyökkäykseltä. Hyvä vaan että muutkin kuin mallinmitoissa olevat saavat tyttöillä, hauskaa oli ja kiitos siitä kaikille kilpailijoille! Ja onnea Cristalille tietenkin voitosta. =)
Voittaja hirvea leuhka paska, kuten mainuttu jo, ei edes vaivautunu vetamaan paalleen asujaan encoreensa, yleison aliarvioimista. Hyvä etta kisoissa on MONENLAISTA numeroa, talla kertaa ihan selvasti missityyppiset parjas. Mun mielesta DRAGnumerossa tosin pitas olla jotaki muutaki JUTTUA. Lavavaihdot aina ihania. Shokkiarvoa taytyy olla (perseestasaapuminen, oi!). Kakkonen kylla silleen "absoluuttisesti", faktat luetellen paras: kaunein, sympaattisin, tanssi parhaiten, parhaat aplodit, parhaat lavavaihdot, otti yleisonsa parhaiten, ei esiintyny itselleen kuten voittaja. Monilla asioilla voi parjata (kauneus, huumori, "temput", biisivalinnat), jos tukevampi ja vanhempi tyyppi heittaa huippunumeron huippulookissa, niin varmaan parjaa!
Voittaja itse asiassa valitteli juontajille ohi mikrofonin, ettei esiintymisasua ollut yllä. Kaiketikin puvun pistäminen päälle olisi ollut sen verran pidempi operaatio, ettei sitä olisi saanut sovitettua tilaisuuden ohjelmaan. Näin tulkitsin näkemäni perusteellla. Ehkä voitto oli niin yllätys, ettei kerroksittain puettuja asuja ollut siksi päällä.
No se voittajahan suunnilleen työnnettiin vaan esiintymään uudestaan, Riittakin papatti mikkiinsä miten ollaan jo nähty ne asut sen päällä että ei se haittaa.

Olisihan se ollut kiva nähdä uudelleen asuineen kaikkineen mutta en nyt osannut sitä halveksuntana pitää, ehkä en ota itseeni niin helposti? ;)
Lavan vieressä olleena huomasin kyllä että Cristal ei ollut tajunnut joutuvansa vielä esiintymään ja aikoi lähteä vaihtamaan vaatteet, mutta ei sitten päässyt minnekään siitä enää. Ihan loistava esitys ja uskomattomalla palolla vedetty, molemmat kerrat.
€rig, Daich ja fatty farm, totta kai nämä olivat nimenomaan drag queenien kauneuskilpailut. Maailmalla järjestetään toki erilaisia kilpailuja drag queeneille, joissakin mitataan pukeutumisen shokkiarvoa, joissain esiintymistaitoja ja lahjoja, kuten esimerkiksi näyttelijän- tai tanssitaitoja, mutta näissä DTM:ssä vuosittain järjestettävissä kilpailuissa mitataan selkeästi kauneutta. Huomatkaapa nämä kaksi seikkaa:

1) Kilpailun nimi on nimenomaan MISS Drag Queen. Kyseessä on siis drag queeneille järjestettävät missikisat.

2) Tuomaristo perusteluissaan selkeästi viittasi sijoittuneiden ulkoisiin avuihin, siihen kuinka kauniita he olivat ja kuka tuomaristosta oli erityisesti pitänyt ketäkin kauniina tai seksikkäänä. Tuskinpa näin olisi, elleivät järjestäjät nimenomaan olisi antaneet tuomaristolle tuomarinohjeiksi valita kauneimpia. Joten myös järjestäjät itse ovat päättäneet (kilpailun nimivalintaa myöten), että kyse on nimenomaan kauneuskilpailusta.

Voisi olla hauska nähdä myös Suomessa drag queeneille tarkoitettuja taito- ja lahjakkuuskilpailuja. Ehkä jokin toinen homoravintola keksii alkaa järjestää sellaisia?
Hmm.. Rossella näkyy olevan oma käsityksensä siitä, misstä näissä kilpailuissa oikein on kysymys. Itse olen ainakin pitänyt tätä nimenomaan drag-artistien kilpailuna, eli paras esiintyjä voittaa, tietysti sillä edellytyksellä, että esitys on drag.

Kun katsoo kilpailuun mukaan päässeitä (kai jonkinlainen karsinta halukkaista sentään on ollut?), tuskin se _kauneus_ on kovin ratkaisevaa ollut, vaan omaperäinen tai muuten vaikuttava hahmo ja esiintymistaito (omaperäisyyttä oli monessakin, esiintymistaidosta voidaan olla montaa mieltä...).
Missä kauneuskilpailuissa kilpailijat laulavat 3 minuuttia, vaihtavat hektisesti asuja ja peruukkeja jne?

Jos tämä olisi Drag-kauneuskisa, missä oli bikinikierros? Missä iltapukukierros? (tai no..)

En kyllä yhtään osaa ajatella näitä MISSIkisoina, vaikka se titteli tuossa onkin. Sillä rakenteeltaan nämä ovat aina olleet kovin kaukana missikisoista.
Minkäännäköisiä esikarsintoja ei järjestetty. Kaikki halukkaat pääsivät mukaan.
Jokainen kilpialija saa itse päättää mitä lavalla tekee. Aikaa on MAX 3min. Saa esittää biisin, saa vaikka vain seistä. Jotenkin tohon on vaan muodostunut perinteeksi esittää biisi, jota dragit tekevät yleensä muutenkin esiintyessään.
Missi kisat nämä ovat.
Olen samaa mieltä siitä, että nämä ovat missikisat - valitettavasti. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että järjestäjät olisivat miettineet sen tarkemmin kisojen konseptia ja päättäneet, että nämä ovat nyt sitten kauneuskilpailut. Tuskinpa he ovat miettineet mitään muuta kuin että tarkoitus on saada ravintolan laariin mahdollisimman paljon rahaa. He eivät ole evästäneet tuomareita mitenkään siitä, mitä näissä kisoissa on tarkoitus mitata, mistä kilpaillaan. Ja kun tuomaristo koostuu heteroista jotka tuskin koskaan aikaisemmin ovat nähneet drag showta, useimpien suurimpana ansiona on se, että he sattuvat näyttämään hyviltä lehtien kuvissa, niin mitä muuta voi olettaa kuin että he luulevat tulleensa tuomareiksi kauneuskilpailuihin?

Moka on siis kokonaan järjestäjien, jotka eivät ole vaivautuneet riittävästi miettimään kisojen konseptia, tärkeintä heille on vain se, että rahaa kilisee kassaan. Miksi turhaan tarjota mitään yhtikäs parempaa yleisölle ja kilpailijoille, kun nykyiselläkin systeemillä ravintola saadaan täyteen asiakkaita ja kilpailijat käyttävät vuosittain suuret määrät rahaa pukuihin ja meikkeihin ja aikaa ja vaivaa musiikin ja esityksen hiomiseen tietämättä lainkaan, mitä tuomaristo sattuu tänä vuonna kuvittelemaan tulleensa mittaamaan?

Vain tyhmä maksaa liikaa, tyhmiä ovat siis asiakkaat ja kilpailijat, fiksuja järjestäjät, jotka eivät tee yhtään mitään ylimääräistä vastineeksi kilpailijoiden panoksesta tai asiakkaiden maksamista pääsylipuista.
Public eye ja Daich, nähdäkseni tämä ei ole niinkään minun näkemykseni siitä, mistä näissä kisoissa on kysymys, vaan tuomariston (ja ilmeisesti myös järjestäjien). Jos olitte paikalla kuulitte varmasti, että perusteluissa tuli näkyvästi esille kilpailijoiden kauneus, se mainittiin tärkeänä syynä sille, miksi ne sijoittuivat jotka sijoittuivat.

Juuri se, millä perusteella voittaja valitaan, ratkaisee sen, millaisista kilpailuista on kyse. Jos voiton ratkaisee kauneus, on kyse kauneuskilpailusta. Se ei edellytä erillisiä uimapuku- tai iltapukukierroksia.
Voi hyvänen aika teitä!
Eihän ne ole muuta kuin hetki riemua ja iloa ne drag kisat. turha niistä on taistella että kuka oikeassa ja kuka ei.
Jollekkin ne on missikisat toisille ei, sillä sipuli! Sen takia onkin ihanaa että lavalla on KAIKENlaisia kisaajia. Joten kauneuskilpailua katsomaan tulleille on jotain (kuten varmasti kärki kolmikossa oli), ja heille jotka haluavat leipää ja sirkushuveja löytyy omansa (tänä vuonna huolen tästä pitivät Lana Jana sekä vanha konkari ja antisankarimme Aurora Borealis). Ja oli ihastuttavaa katsoa että lavalla oli myös uhkeampia "neitoja" kuten edelläkin mainittu miss Claudia. Ja hänen rohkea asunsa oli ihana, hyvä Claudia, hän ymmärsi että paljasta pintaa miehille.

Tuomareista nyt kukaan järkevä jaksa välittää, kisaajiahan me menemme katsomaan. Emmekä (hyvin usein) kännissä olevia pikkujulkkis tuomareita. On totta että usein tuomarit eivät edes tiedä mikä darg queen on. Onhan ollut joinakin vuosina tuomareita jotka tulevat ensikertaa DTMn kaltaiseen paikkaan, joten heille jo "shokki" tavata liuta homoja saati sitten että tietäisivät mitä drag queen kisoissa etsitään.

Hyvä monipuolisuus, sateenkaarenvärit :)
Luulenpa silti että voittoon liittyi kaikista eniten biisivalinnat, esiintyminen, oliko hiottu esitys, vaatevalinnat, kokonaisuus...

Tai sitten katsottiin vain pärstää, en tiedä? =)
Rosse ja Daich, tekö ette osaa nauttia lavashosta jos se ei ole arvovaltaisten tuomareiden mielestä viiden parhaan joukossa?
Oletteko niitä ihmisiä joille pitää kertoa mikä on hienoa? Ette osaa itse päättää mistä pidätte? No hienoa että teille on nuo
tuomareiden päätökset apuna niin tiedätte mikä esitys oli hieno ja mikä ei. Minulla kyllä löytyi oma suosikki ihan ilman tuomareitakin.
eikä minun suosikini voittanut. Onneksi pääsin myöhemmin illalla kun osa kisaajista tuli yleisön joukkoon sanomaan suosikilleni että hän oli
minun mielestä ehdottomasti paras.
Itsenainen, kyse ei ole siitä, mistä minä, pidän. Jos olisit vaivautunut lukemaan tarkemmin, niin olisit ehkä huomannut, että en todellakaan puhunut siitä, mitä minä kyseisistä esityksistä tuumin, vaan siitä, millä perusteella tuomaristo valintansa teki.

Ja Rainboww, meille katsojille ne ehkä ovat vain "hetki riemua", mutta oletko tullut hetkeäkään ajatelleeksi, että useat esiintyjistä ovat ehkä valmistelleet tuota kolmen minuutin esitystä, josta me niin riemuitsemme, viikkoja, jopa kuukausia? Minä sentään annan sille sen arvon.
Itsenainen, nyt kyllä haukut väärää puuta! Ainakin minun kohdallani =)

Minusta on paljon mukavempi katsoa monipuolista kavalkadia kuin että kaikki laulaa niitä "ikivihreitä" drag-biisejä. Jotka nekin voi tehdä varmasti mielenkiintoisella tavalla. (?) :)
  • 34 / 67
  • Toinen katsoja
  • 17.11.2005 19:22
Daich kirjoitti: "Miettikää miten "tosi" mielenkiintoiset kisat olisivat jos Toinen Katsoja saisi päättää ketkä saa lavalle tulla... Kyllä taisin haukotella eniten näiden perinteisten esitysten aikana kuin niiden kilpailijoiden, jotka olivat uskaltaneet edes *jotain* omaa esitykseen laittaa."

En usko että kukaan voi kiistää, etteikö voittajanelikossa yhdistynyt sekä kisan kauneimmat esiintyjät että tasokkaimmat esitykset.

"Ja aivan luokatonta alkaa rääpimään ulkonäköä, kuulostaa hävinneen kitkerältä hyökkäykseltä. Hyvä vaan että muutkin kuin mallinmitoissa olevat saavat tyttöillä, hauskaa oli ja kiitos siitä kaikille kilpailijoille! Ja onnea Cristalille tietenkin voitosta. =)"

Hävinneen? Hävitäkseni minun pitäisi osallistua, ja olen siinä määrin terveen itsekriittinen, etten kuvittele näyttäväni kauniilta naiseksi pukeutuneena enkä siis myöskään kapua lavalle. Enkä silloin voisi edes itse katso kisoja.

Rainboww kirjoitti: "...ja heille jotka haluavat leipää ja sirkushuveja löytyy omansa (tänä vuonna huolen tästä pitivät Lana Jana sekä vanha konkari ja antisankarimme Aurora Borealis)."

Eihän huumorissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta tuollainen kakkahuumori ei mielestäni sovi drag kisoihin, eikä Jumalanpilkka ole mielestäni huumoria ollenkaan.
Aika yksisilmäinen näkemys asioista joillakin. 2. katsoja halveksii, minä nostan hattua kilpailijoille. Kaikille heistä.
  • 36 / 67
  • -Kilpailija-
  • 17.11.2005 23:11
Kilpailijana voi todeta, että tunnelma kilpailijoiden kesken oli loistava ja niin monet kilpailijat ovat siellä vain esiintymässä eivätkä edes tahdo voittaa kruunua..se on eräänlainen näyttäytymispaikka;Dihanaa oli tyttöjen kanssa;D
Toinen Katsoja kirjoittaa:
#Hävinneen? Hävitäkseni minun pitäisi osallistua, ja olen siinä määrin terveen itsekriittinen, etten kuvittele näyttäväni kauniilta naiseksi pukeutuneena enkä siis myöskään kapua lavalle. Enkä silloin voisi edes itse katso kisoja.#

Mutta et taida nyt aivan ymärtää?
Joidenkin (kuten itseni) mielestä juuri nämä #ei kauniit# esiintyjät ovat kauniimmat.
Rakastin Claudian yksinkertaista esiintymistä ja provokatiivista asua /yllensähän vain kukkakepit pukevat ylleen paljastavai asuja, kun taas uhkeat peittävät sulonsa kaapuihin/
Joten ehkä Toinen Katsojakin pääsisi joidenkin suosikiksi?
Kuten joku sanoikin; kaikille jotakin on parmpi kuin että olisi vain tietynlaisia esiintyjiä.
Toinen katsoja: mielestäni Antisankarin esitykessä kyse oli enemmänkin järjestäytyneen uskonnon (ja sen muotojen) kritiikistä, kuin Jumalan pilkasta...
Ja ns. kakkahuumori-esitys itselleni ainakin päällimmäisenä kommentoi ja ironisoi pakkomielteisyyttä vaikuttaa fyysisesti haluttavalta ja aina halukkaalta, jota esiinty tänä päivänä eri yhteisöissä, vaikkapa erityisesti gay yöklubien maailmassa. Esitys oli mielestäni erittäin osuva dtm:n yleisölle.
Kakkahuumoria...? Höh? Eihän siellä kakkaa ollut? Mielestäni siinä oli vain perse josta ulos tuli sateenkaari (geishapallot?) ja sitten esiinkuoriintui itse esiintyjä. Tosin hänellä aluksi oli se ruskea kaapu/mekko... Ehkä sen voi ajatella kakkahuumorina, mutta sehän on silloin katsojan oma päätös...? Jumalanpilkkaa...? Esityksessä mielestäni oli kaikkea muuta kuin jumalanpilkkaa. Parodiaa liiasta tiukkapipoisesta uskonnoliisuudesta...? Nunna sai tarpeekseen ja halusi kokeilla uusia tuulia, vapautta...?
Haluaisin selventää niille, jotka eivät numeroni sanomaa ymmärtäneet, että vaikka se oli uskontoaiheinen, se ei ollut jumalanpilkkaa.

Juonilyhennelmä: Nunna saapuu lavalle -> Nunna joutuu riivatuksi -> Nunna rukoilee pelastusta -> Jeesus pelastaa nunnan -> Nunna ylistää Jumalaa -> Happy end.

Mielestäni kenelläkään uskovaisellakaan ei pitäisi olla valittamista ohjelmanumeroni sisällöstä, vaikka sen voi oikeutetusti tulkita myös eräiden uskonnonharjoittamismuotojen kritiikiksi. Sille en mahda mitään, jos joku vetää herneen nenään tämän taidemuodon (drag shown) ja uskonnon yhdistämisestä. Teki sitä mitä tahansa, aina löytyy joku, joka ei siitä pidä.

Se, että numeroni toteutus ei täysin onnistunut ei johdu kokonaan minusta itsestäni, mutta kannan kyllä täyden vastuun mokista. Minun olisi pitänyt valmistella numero niin, ettei mahdollisuuksia mokiin olisi ollut, toisin sanoen niin, etten olisi ollut riippuvainen avustajista.

Herran siunausta itse kullekin toivottaa Aurora Borealis.
Hyvä Aurora!
Sä oot kyl uskalias esiintyjä!
Lisää vaan upeeta ideaa ensivuonna!
Olet suosikki!
Olit myös kaunis!
Juuri isomman kokoiset ladyt lavalla ovat parasta silmänruokaa. Kyllä ladyssa pitää olla muotoja ja suloja joihin tarttua kiinni. Parasta antia oli juuri tämä runsas muotoinen lady joka pyörähteli punaisen hunnun kanssa. Nautinnollista katsottavaa, varsinkin kun uskalsi näyttää lyhyellä asullaan sulojaan. Kiitos sinulle! Ehkä kohtaamme?
Miss Claudia oli ihanan aistikas ja maanläheinen, ja liikehdintä viekoittelevaa. Ehkä numeron juoneen voisi satsata vähän enemmän, nyt se oli ihan pikkuisen tasapaksu.
Kuten huomaatte, miss Claudia on saanut kehuja ja haukkuja, samoin voitaja Krystal Snow sekä Aurora ja J.Lana. Eli jokaiselle kilpaajalle varmasti löytyi faninsa ja inhoojansa. Hyvä vain että oli mutiekin kuin "missin mitoissa" olevia missikisaan osallistujia. Itse pidin juuri erikoisemmista numeroista.
...Taaskaan en paassyt kannustamaan tyttoystaviani, piru vie.
Onneksi ovat nuo kuvat tarjolla.

Taalta luetun perusteella en tosin valttamatta olisi kunnolla viihtynyt yleison joukossa.
Yleisön joukossa olikin aika ahdasta, tunnelma oli niin tiivis että kaikki tönivät toisiaan saadakseen paremman paikan. Eiköhän niin isoon porukkaan mahdu sekä mukavia että ikäviä ihmisiä.
Kovin oli täyttä. Ehkä jo liiankin täyttä. DTM vetää rahaa sen minkä pystyy. Ei enää jaksa välittää laadusta, kunhan rahaa tulee.
Esitykset olivat kerrassaan upeita. Jotkut jäivät paremmin mieleen kuin toiset. Tämä paljon puhuttu "perse" oli vaikuttava, mutta tuli tunne että ei ollut tullut voittamaan?
Tarkoitan että kai hän ymmärsi ettei sellaisella esityksellä voi voittaa, kisat kuitenkin hyvin konservatiiviset. Hänen erikoislaatuinen esityksensä olisi ollut mahtava omana shownumeronaan ilman kisoja.
Kivaa oli, ja kaikenlaiset esitykset on drag-kisan suola. (tai pitäisikö sanoa perse:) Konservatiivisuus on sitten katsojan omassa silmässä. Vaikka tulee kyllä tätä keskustelua lukiessa mieleen, että mitäs jos tosiaan järjestettäisiin joku vaihtoehto drag queen-kisa? Olisi kivaa nähdä että homppeleista on muuhunkin kuin kantamaan rahojaan DTMään;) Tai voisi sitä tietenkin drag-king kisan myös järjestää. ..tai vielä parempaa, drag androgyne -kisan. Säännöt seuraavat: esilletuoda samassa esityksessä maskuliinisuus ja feminiinisyys (tai täysi neutraalius) niin ettei katsoja erota "oikeaa" sukupuolta. Ja arvostella voisi sitten luovuuden ja androgyniyden suhteen, ehkä myös kauneuden/komeuden/seksikkyyden..
"Drag King" on oikeastaan termi joka osoittaa sanan käyttäjän tietämättömyyttä alan terminologiasta. "Drag" on oikeastaan lyhenne sanoista "DRessed As a Girl", ja niin ollen naisia, jotka esittävät miehiä, pitäisi itse asiassa kutsua Drab Kingeiksi.

Sinänsä en pitäisi ongelmana, että samassa kisassa olisi sekä Drag Queeneja että Drab Kingejä, kilpailivatpa nämä samassa tai eri sarjoissa, mutta silloin kisa pitäisi nimetä uudestaan esimerkiksi "Drag Star Competitioniksi", Miss Drag Queen rajaa selvästi Drab Kingit ulkopuolelle.

Katsokaa esim. http://www.uua.org/obgltc/resource/tg102.html

"DrAG Queens*—Dressed As a Girl
DrAB Kings*—Dressed As a Boy

* DrAG Queen and DrAB King are historical terms. Currently, "DrAG" refers to either."
Juu pitäs järjestää kunnon Drag kilpalut eikä "missikilpailut" niin kuin nykyään ja tuomaristoa pitäisi informoida mistä on kyse.
Myös jonkunlainen arvostelu kaavake olisi hyvä.Esim.meikki vaatteet esitys ja kokonaisuus yhdessä.
Sillä monellakaan tuomarilla tuskin on tietoa oikeesti mitä Drag tarkoittaa saati että olisi nänyt!
After dark porukassa on monenlaista esiintyjää s-xxl kokoa!Ikäkään ei ole este hyvälle showlle,mutta nuorenahan sitä
suurin osa on uransa aloittanut joten mielestäni iällä ja koolla ei ole esityksen kanssa mitään tekemistä.
Vaan itse esityksellä jonka on tarkoitus viihdyttää yleisöä!On niin helppo arvostella muita kun ei itse ole laittautunut
lavalle kaikesta on niin helppo valittaa että!Mutta kunnon kriitti on aina paikallaa oli se hyvää tai huonoa mutta rakentavaa
ja informatiivistä.

Kiitos kaikille esiintyjille vielä kerran!!!!!Ilman panostustanne ei tätä showta olisi ollut!
"Drag King=DRessed As a Guy-Kelpaako?"

Kuten siinä viittaamassani linkissä sanottiin, "...DrAB King are historical terms". Mitä sitä uusia keksimään?
Niin!
Pysytään vanhassa!
Ei uudistetaa mitään!
Ai että on ihanaa!
No keksitään sitten uusi sana homollekin! Miksi suotta käyttää vanhoja ja hyviksi havaittuja sanoja, kun uusiakin voi keksiä?
Ja keksitään pyöränkin tilalle uusi, tällä kertaa vaikka neliskulmainen!
Kuka tuo DTM:n kuvissa lavalla esiintyvä kaveri oli, harmaa paita jossa lukee "guess"?
Ranneliikkeen uutisista (etusivulla) selviää, että tuomaristossa oli kolme miestä: Oskari Katajisto, Kalle Kuvaja ja '69EYES'-Jussi.

Näistä Guess-paitainen oli siis mallikönsikäs Kalle Kuvaja (kuulemma mukana erityisesti Mega-Paulan toivomuksesta...).
Kummallista että aina jaksaa vituttaa.
On se jumalauta niin väärin että korkokenkiäkin tehdään yli 45 jalalle - esteettisyys kärsii. LIIAN ISO.
On ihanaa olla vapautunut homo ja kuitenkin ihan yhtä ahdasmieleinen kuin ennenkin.
Onneks homol ei oo vittuu nii ei voi vituttaa! Ois kauheet jos vituttais! Ihanaa olla avaramielinen ja suvaitseva, ihan totta jooh!

Oikeest:
Ihania oli esitykset. Ois ihana nähä lisää kuvii esiintyjist. Kuiteskin yks isoimpii HOMO-kulttuurin tapahtumii täällä täkälässä.
Mitenköhän voisi saada yhteyttä Miss Jan:iin..
Aivan älyttömän upea show.
Ja tietääkseni vielä aika aloittelija, eli siis aivan mahtavaa..
No minusta hän ei ollut kovin erikoinen esiintyjä, ja numerossakin oli täsmälleen samat kolme Bond-kappletta jotka eräs toinen kilpailija esitti kaksi vuotta aikaisemmin ja huomattavasti paremmin (vaikka ei sitten sijoittunutkaan), vain järjestys oli hieman toinen. Mutta tuomaristohan perusteluissaan viittasikin lähinnä häneen kauniiseen ulkomuotoonsa, ei esitykseen. Jos siis sinäkin haluat panostaa enemmän ulkonäköön kuin sisältöön, saanet häneen yhteyden DTM:n välityksellä.
Ja nimimerkin "Perse" huolenaiheeseen vastaisin, että tietääkseni Miss Jana Lana ei tosiaan esityksellään tavoitellut voittoa, vaan ymmärtääkseni kyseessä oli protesti tiettyjä homopiireissä vallalla olevia päähänpinttymiä vastaan.
No hei vaan hei! Minähän en voi tietää mitä siellä milloinkin on esitetty kun ekaa kertaa vasta kisoissa olin enkä ennen ollut kisoja nähnyt. Ja tosiaan esimmäistä kertaa esiinnyin yleisölle joten esitys saattoi olla hieman tönkkö... :D Ehkäpä ensi vuonna paremmin.
Kaikki nyt vaan äänestämään Cristal myös Suomen viisujen voittajaksi. Niin ettei sitten tarvii hävetä Belgradissa.