huhuu me "vanhemmat" l-naiset:)

Heips,

mietin tässä, onko täällä lepakkolaaksossa vanhempia naisia? Tarkoitan yli kolmekymppisiä ja siitä ylöspäin. Olisi kiva saada aikaan keskustelua, miten ja missä me "vanhat" vietämme vapaa-aikaa, tapaamme kavereita, entä mistä olette vanhemmalla iällä löytäneet tyttöystävän/elämänkumppanin? Deittipalstoista täällä olikin jo juttua, itse en niihin juurikaan usko. Toki uskon, että joku sitäkin kautta saattaa löytää jopa aidon rakkauden, itse kaipaan katsekontaktia ja siitä se lähtee jos lähtee...
  • 2 / 82
  • TervaLeijona
  • 15.11.2005 10:22
No ainakin yksi vähän yli 30v löytyy. Majailua harrastetaan Helsingin suunnalla ja vapaa-aikaa koiran kanssa vehdaten.

Baareissa ei tule juurikaan käytyä ja silloinkin kun käy, niin kavereiden kanssa ja lähinnä WilliamK ja Kalaravintolat tyyppisissä, edes kohtuullisia siidereitä tarjoavissa paikoissa.

Vielä ei ole tullut etsittyä "vanhalla" iällä kumppania, mutta kaipa sekin tulee vielä eteen... Saa nähdä kuinka käävän käy lihamarkkinoilla, meneekö koiranruuaksi vai kelpaako ihmiskäyttöön ;-)

Uusia ihmisiä olisi kiva tavata ja löytää ihan kaveripiirin laajennuksen merkeissäkin.
Onhan täällä meitä vanhempiakin, eli ikää mulla 38. Itse kirjauduin vasta vastikään tänne, mutta palstaa olen seurannut jo lähes sen olemassa olosta lähtien.

Ite käyn jonkin verran Herkussa (ehkä kerran joka toinen kk), muista alan paikoista en oikein tykkää juurikaan. Tosin seurahan siihen pitkälti vaikuttaa, onko miten kivaa. Mun kavereista on suurin osa heteroita, joten heidän kanssaa tulee käytyä muualla ja parin bi-naisen kanssa tulee eksyttyä Herkkuun, harvoin yksin sinne lähden. Muutaman kerran olen ollut ja aika nuorta porukkaa siellä on ja nyt pari viikkoa sitten lauantaina siellä oli niin paljon heteroita(ehkä?) nippanappa 18v (ehkä?) joten mun fiilikset katos.... Ei mulla mitään nuoria kauniita naisia vastaan ole, mutta jotenkin kaipaisin muutakin kuin kaunista hoikkaa pintaa. Ja kuitenkin kun tykkään tanssia, niin paikat on kortilla.

Ehdotuksia missä me 30+ naiset tavataan porukalla ja koska?
  • 5 / 82
  • suvi-missi
  • 15.11.2005 20:49
Heippa Tara! Oikein hyvä aihe, totean näin nelikymppisenä. Minä vietän vapaa-aikaani lenkkeilemällä koirien kanssa ja kavereita tapaamalla. Lapsettomana sitä on aikaa itselle kyllä... ja olisi aikaa toisellekin, mutta sinkkuna elän nyt ja vaikeaa tuntuu olevan elämäntoverin löytäminen. Enkä edes vaadi paljon, vain kaiken :), ihan tavallinen ikäiseni vapaa ihminen olisi tervetullut elämääni. Noh, ensinnäkin vapaita on vähän. Yritystä on ollut suuntaan jos toiseenkin, myös palstoilta. Mutta helppoa se ei ole. Näin täällä pirkanmaalla... Olisiko tapaaminen Hesassa? No, tietysti siellä on paljon enemmän ihmisiä, myös meikäläisiä.
  • 6 / 82
  • suvi-missi
  • 15.11.2005 21:02
Niin, ja heippa tietysti myös muut, jotka tähän keskusteluun ottavat osaa!
60-luvulla syntynyt..just ja just .En koe itseäni vanhemmaksi naiseksi =:D.
Kamuja löytyy parikymppisistä ja lähes kuuskymppisistä. Kuuskymppiset kyllä käyvät nelikymppisistä. Minusta tuntuu että lepsut säilyy usein ikinuorina.
Paljon ei ole ehtinyt alan paikoissa käymään, kun on ollut tuttavapiirissä niin paljon juhlia tänävuonna.Jos nyt jonnekkin pitäis lähteä, niin Hehku on miun maun mukkaan...
Eikös semmoset kokoontumiset olis kivat, minne vois kaikki halukkaat tulla.
Ainakin naistenhuoneen tapaamiset oli riemukkaita ja kaikenikäisiä oli liikkeellä.
  • 8 / 82
  • Pora-liike
  • 16.11.2005 8:31
"Tara
14.11.2005, 20:08 Heips,
mietin tässä, onko täällä lepakkolaaksossa vanhempia naisia? Tarkoitan yli kolmekymppisiä ja siitä ylöspäin."

Puuttumatta viimeisen lauseen muotoiluun, olen 36.

"Olisi kiva saada aikaan keskustelua, miten ja missä me "vanhat" vietämme vapaa-aikaa, tapaamme kavereita, entä mistä olette vanhemmalla iällä löytäneet tyttöystävän/elämänkumppanin?"

Minulla on oma kaveripiiri ja sitten nettituttavuuksia. Nettituttavuuksien parista ovat naiset toistaiseksi löytyneet.
Minä vietän vapaa-aikaa luonnossa ja sitten matkustelen. (Baltia rupeaa muistuttamaan jo niin paljon Suomea että suuntaankin jatkossa Venäjälle). Kumma kyllä näiden harrastusten parista ei ole kumppania löytynyt.
Heips Taralle ja kaikille muillekin! Vapaa-ajalla tämä 36v liikuskelee koiran kanssa ja kolmasti vkossa rymistelen salilla. Baareissa,bileissä en oikein viihdy.Niissä kun valtaosa on niin nuoria.Pitäisi olla paikka yli 30v naisille.Siis eipä nuorissa mitään moittimista mutta...tahtoo ikäistensä seuraan ;) Tottakai me jotain keksimme,eiks joo..
Hei kaikille täältäkin nelikymppiseltä.
Vähän tuppaa olemaan sama ongelma kuin muillakin - eli baareissa on niitä älyttömän nuoria..noin niinkun jos kumppaniksi ajattelisi.
Muuten vapaa-aika kuluu pari kertaa viikossa jumpassa ja heteroystävien kanssa teatterissa baarissa tms. tai ihan ittekseen vaan. Lesboystäviä minulla ei juuri ole.. tai on mutta ovat pareja ja heitä sitten harvemmin tapaa.

Mulla on ollut päässä sellainen visio, että esim. vuokraisi jonkun tilan jossa olisi esim. neljän hengen pöytiä ja sinne vois kaikki "vanhemmat" lesbonaiset tulla. Mutta kaikki menisivät pöytään, josta eivät tuntisi ennestään ketään. Aluksi vois olla vaikka jotain pientä ohjelmaa tietokilpailua tms. jotta saataisiin kielenkannat auki ja sen jälkeen vapaata oleilua ja tätä kautta tutustuisi uusiin ihmisiin. Hieno idea vai mitä;) Kun joku vielä osaisi toteuttaa.(
Tapahtumasta pitäisi tosin tiedottaa eri tavoin - muistaakseni joskus on yritetty järjestää jotain yli kolmekymppisten discoiltoja, mutta ihmiset eivät ole tienneet niistä jos eivät ole olleet baarissa käyvää sorttia.

ps. kirjoituksianne lukiessa tuli ajatus, että pitänee ruveta ulkoiluttamaan naapurin koiraa kun tuntuu monella lepakolla olevan koira;D
No joo olen kait ns.vanhempi nainen 41v. Mutta olemus ja mielikin on välillä kuin nuoren tytön hupakon. Mulla on mua useita vuosia nuorempi tyttöystävä, jonka olen löytänyt tai no hän minut tv:n tekstaripalstalta. Mutta, mutta, asiaan. Mulla on myös sellainen "ongelma"että missä tavata ja keskustella oman ikäistensä lepakoiden ja silleen. Olen muuttanut vuoden alusta Turkuun ja mulla on jotenkin sellanen mutu tuntuma et täällä lepakkopiirit on tosin sisään päin lämpiviä. Tai sitten en ole osannut tutustua toisiin tai ns. "oikeisiin ihmisiin"
Talvi terveisin: kerry
Jäi vissin aikasemmasta poies (katso mitä kirjoitin ylempää) niin siis että tahtoisin keskustella ja vaihtaa kuulumisia ym ikäisteni lepakkojen/parejen kanssa ilman että luultaisiin että on iskupäällä! Sähköpostiosoite ohessa .....
Ikää on itselläni jo 40+ ja ravintolat eivät enää innosta, juuri sen takia kun niissä käy nuorta porukkaa. Ei ole minullakaan mitään nuoria vastaan, mutta kun sitä parempaa puoliskoa etsin niin ei kaksikymmentä vuotta nuoremmat kiinnosta ja ei senpuoleen eivät he edes katso päinkään. Täytyy sanoa, että oman ikäinen nainen tai viisi-kuusi vuotta puoleen tai toiseen olisi se kaikista paras. Toki poikkeus vahvistaa säännön.

Asun pirkanmaalla ja täällä ei ole Mixeitä lukuunottamatta mitään mahdollisuutta tutustua meikäläisiin naisiin.
Kuntosalilla treenailen säännöllisesti ja muutama nuori lepakko siellä käy, mutta eivät ole kovinkaan sosiaalisia tai sitten tyttöystävä odottaa kotona eikä ole tarvetta tutustua uusiin ihmisiin.
Hei. Mukavaa aina välillä kuulla ja nähdä, että muitakin 'ikäneitoja' elelee ainakin jossain ja jopa joku ihan 'rauhallisissakin' merkeissä. Terveisiä vaan pohjoisesta. Ikää mulla on kohta 38 ja aika rauhallisissa kuviossa elo kulkee mitä ihmissuhteisiin tulee. Aika kuluu töissä (vähän liikaakin) ja urheilullisissa ja musiikillisissa harrastuksissa (tai oikeastaan ne ei ole harrastuksia vaan olennainen osa elämää). Olisi mukavaa, jos tuttavapiirissä olisi edes joku kypsempi lesbo tai joku vaihtamassa ajatuksia tai muuten vain edes satunnaisena seuranpitäjänä. Se voisi antaa kaivatun lisän ja perspektiivin tähän oman elon kuvioon. Valitettavasti semmoisia ei ole oikein ilmaantunut vakiintuneisiin tuttavuuksiin näissä maisemissa, vaikka joitakin 'nuorempia' tunnenkin. Heteroista saa kyllä seuraa leffaan, teatteriin, hölkälle ja baariinkin... Ja mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikkeammalta tuntuu löytää uusia tuttavuuksia. Liikuskelen hyvin harvakseltaan kuppiloissa ja silloinkin lähinnä tutussa heteroseurassa. Etelän suunnalla liikuskelen aina silloin tällöin vapaa-ajallakin viikonloppuisin jne ja olisi aika kiva saada seurapiireihin edes joku tuttu, jolla olisi samanlainen tilaus muuten-vain-seuralle vaikka teatteriin-leffaan-illalliselle. 'Kokoontumisajoille' voisi olla tilausta?
43v tytönhupakko,enkä todellakaan ole vanha.Tosi vähän liikun baareissa.Enemmänkin metsässä,uimahallissa, kirjastossa ja autotallissa.Varsinkin kesällä ihan pihalla,talviaikaan yritän saada kotosalla jotain aikaiseksi.Niin ja työnantaja kuluttaa ihan liian paljon mun aikaa.Tän ikäisiä tyttösiä käy mummoissa..pikkujoulutkin on tulossa ihan kohtpuoliin.
Turkuun terveisiä; kävin joskus vinokinossa siellä ja oli tosi mukavaa.Ei yhtään sisäänpäin kääntynyttä...Ja siellähän on mummoilla aktiivista toimintaa.
Kaikille oikein mukavaa vuoden pimeintä aikaa!!
Täällä 35 vuotias Tampereella asuva on myöskin huomannut vaikeuden löytää aikuista seuraa, vaikka sitä kovasti toivoisi.Baarikäynnit jäävät aika vähiin, mielummin tykkään tehdä muita juttuja.Kiinnostuneena seurannut kirjoituksia ja mielipiteitä.
Täällä 37-v peroksidiblondi etelästä.
Eipä minullakaan noita omanlaisiani ja ikäisiäni tuttuja ole montaa.
Syviä mietteitään joutuu usein yksin päässään pyörittämään.
Mutta näin vanhemmiten (= nuorena edelleen) sitä on jo alkanut oppia ottamaan rennosti.
Syksy kuluu aika hyvin liikunnan ja töitten merkeissä.
  • 18 / 82
  • Keski-ikäinen?
  • 18.11.2005 15:53
Hei,

Täällä ilmoittautuu yksi 39-vuotias.

Olen ollut huomaavinani, että tämänikäisillä (ottamatta mitenkään kantaa kysymykseeen mikä on vanha :-) ja mikä ei) on elämä usein jo verraten täyttä ja vakiintunutta jollakin tapaa. Sitä pyörii omassa sosiaalisessa kontekstissaan, käy töissä ja harrastaa omia juttujaan. Ja ainakaan itselläni näihin kuvioihin ei juurikaan kuulu, valitettavasti, muita lesboja. Olenkin yrittänyt miettiä missä heitä/teitä voisi tavata, sillä baareissa en juurikaan viihdy.

Joku esitti ihan hyvän idean keskustelussa aiemmin liittyen "ohjattuihin" tapaamisiin. Ainakin jenkeissä ovat tällaiset erimuotoiset "speed-dating" ja muut ohjatut tilaisuudet tulleet suosituiksi. Tässä vielä muutama muu ehdotus keskusteluun mukaan: kulttuurikerho (vapaamuotoista toimintaa, esimerkiksi taidenäyttelyissä käyntejä tms) ja "inhimilliseen ajankohtaan" sijoittuvat tanssit/bileet. Olen ollut huomaavinani, että erityisesti vaativassa työssä olevat ihmiset ulkomailla suosivat iltapäivällä tai alkuillasta olevia bileitä yökerhojen tms. sijaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Koiran ulkoiluttaminen näyttäisi tosiaan olevan harkinnan arvoinen harrastus ;)
Just joo.. kyllähän koiran kanssa huomiota enemmän ulkona saa... muilta koiraihmisiltä, mummoilta jne. ei-potentiaaleilta ihmisiltä noin seurustelua ajatellen. Eikä siinä mitään vikaa sinänsä ole. Mutta melkoista itsekuria se vaatii myös, kolme kertaa päivässä lenkkeily, näin "piristävään" vuodenaikaan. Muuten tuntuu että olen aina töissä, vähän ihastunutkin yhteen työkaveriini, mutten missään nimessä tunnusta sitä hänelle. Mitä se hyödyttäisi, naimisissa kun on ja umpihetero. Toisinaan tuntuu, että miehenä olisi kyllä helpompaa... Kiinnostaisi kyllä "vanhojen" tapaaminen =D
Heipä hei Kaikki!

Kiva löytää tästä aiheesta keskustelua. Olisi todellakin mukavaa tutustua muihinkin hieman jo kypsemmän ikäkauden tyttösiin. Itsekin olen jo reilusti päälle kolmenkympin ja koirakin muuten on:) Olen jo elämänkumppanini löytänyt, mutta mukavaa olisi saada lisää ystäviä ja jutella maailman menosta muuten vaan. Ulkona kapakoissa ei tule enää ravattua niin tiheästi. Vapaa-aika menee liikunnan parissa paljolti. Ja sitten tulee käytyä katsomassa kaikennäköistä kiinnostavaa tapahtumaa tai näyttelyä, joita pääkaupunkiseudulla kiitettävän runsaasti järjestetään.

Kuulosti kivalta jonkun heittämä ehdotus "kulttuuri-iltamista" Löytyisikö sitä kautta jokin tapa kokoontua ja tutustua toisiimme? Esim. elokuvissa, teatterissa, taidenäyttelyssä käyntiä ja sen päälle sitten syömään ja muutamalle kaljalle? Miltä kuulostaisi?
30+ (sinkku)kulttuurikerho kuulostaisi upealta.Eikös esim. msn:ssä tai yahoo:ssa voi perustaa jonkinlaisia yhteisöjä, joiden kautta voi sopia tapaamisia ym. En kyllä tiedä miten ne käytännössä toimii. Mutta siinä olisi yksi ajatus, jos ei tapaamisia haluta näin julkisesti sopia.
Jos joskus jotain viritelmiä 'kerhoista' tai 'kokoontumisista' tulisi, pitää aikataulut sopia hyvissä ajoin, jotta hieman etäämmältäkin ehtisi paikalle...
Hei kaikki!

Onpa kiva huomata, että postia on tullut:) ja mukava, että muualtakin kuin vain pääkaupunkiseudulta. Jonkinlaiselle tapaamiselle varmaankin on tilaus, kunhan vaan kehitämme ideaa eteenpäin, eli ei anneta aiheen ja ajatusten uinahtaa vaan jatketaan keskustelua. En asu pääkaupunkiseudulla, mutta taitaa kaikkialla olla sama juttu Setan yms. bileissä väki on kovin nuorta. Tulen minäkin toimeen sekä itseäni nuorempien että vanhempien kanssa, mutta haluan kyllä viettää enemmän aikaani ikäisteni naisten parissa, enkä tarkoita tällä vain mahdollisuutta löytää kumppani. Elämänkokemus ja moni siihen liittyvä seikka, kyllä ne minulle merkitsevät. Minuakin luullaan usein nuoremmaksi kun mitä olen. Uskon, että ulkoinen olemus on seurausta siitä, kuinka itsestään huolehtii, luontaiset ominaisuudet heijastuvat myös ulospäin ja ennen kaikkea se, että on aito oma itsensä, näkyy rentoutena ja hyvänä olona.
Minulla ei ole koiraa, eikä tule, joten mielelläni jatkan tapaamisen ideointia ilman koiraa. Eka tapaaminen voisi olla ihan vain kokoontuminen johonkin. Jatkossa voisi kaavailla vaikka mökkireissua jossain luonnonhelmassa tms. Sillä uskokaa tai älkää, pian on kesä taas:)
Toivottavasti ihan kesään asti ei tarvitse kuitenkaan venyttää tätä "juttua";)
Olen Taran kanssa samaa mieltä, että ihan joku kokoontuminen vaan yhteen vois olla yksinkertaisin askel tähän.
Yksinkertaisudessaan: Sovitaan päivä ja paikka ja tavataan - ei kai sen tarvitse sen monimutkaisempaa olla?
Jos valitaan paikaksi esim. joku ei niin suosittu baari/kahvila ja ajankohta sen mukaan, että muu porukka ei ole liikkeellä, niin ei tarvitse sen kummempia varauksiakaan tehdä.
Minä henk. koht. voin sitoutua olemaan neilikka rintapielessä vastassa ihmisiä jotka tulevat paikalle (jos tämä tapaaminen on pääkaupunkiseudulla)

Otetaanko tämä homma hoitoon heti, vai vasta joulunaluskiireiden jälkeen?

terv.nimim. nythän minä innostuin;)
36 v Espoosta. Koira on juu. Ja ihana nainen, jonka kanssa olemme nyt reilun vuoden olleet yhdessä - työpaikalta löytyi rakkaus :)

Eikös yksi mahdollisuus tapaamiselle voisi olla myös teatteri; ainakin Helsingissä on paljon hauskoja pikkuteattereita, joissa esitetään mitä mainioimpia tarinoita- esimerkkeinä Avoimet Ovet, Q-teatteri ja Teatteri Takomo. Tälle palstalle tarpeeksi ajoissa ilmoitus jonkun touhukkaan valitsemasta näytöksestä (tai mistä vaan muusta tapahtumasta) ja sittenpä kaikki kiinnostuneet säntäävätkin jo itselleen lippuja hankkimaan. Ja ilmoituksessahan voisi olla valittuna jatkopaikka, jonne voisi porukalla päätyä analysoimaan porukan yhteen saattanutta näytelmää/näyttelyä/esitelmää...
Morjens!
Vai pääkaupunkiseudulle tapaaminen. Entäpä jos me Pirkanmaalaiset järjestetään tännepäin omat tapaamiset. Minä, kun en ole teatteri-ihmisiä vaan liikunta on vahvinta aluettani, niin miten on tytöt sopiiko esim. Hakametsän jäähalli tai Metroautoareena?
  • 28 / 82
  • Naomi Klein
  • 22.11.2005 20:45
Koiraa ei ole, eikä urheilu kiinnosta. Mutta jos pääkaupunkiseudun kulturellit sinkkuladyt aikovat kokoontua esim. johonkin kahvilaan. Niin olen oitis mukana.
Varmasti me pirkanmaalaisetkin saataisiin jotain tapaamista aikaan.:). Vaikka olekin urheilullinen tapaus, niin myös muut kulttuuririennot kiinnostavat.Ja tietysti uusien ihmisen tapaaminen.
  • 30 / 82
  • Keski-ikäinen?
  • 22.11.2005 22:08
Konkreettinen ehdotus:

vuoden 2006 alkupuolella sunnuntai-iltapäivä Helsingissä taidenäyttely (ei tarvita lippuja tms) kokoontuminen taidegallerian edessä näyttelyn jälkeen kahville esimerkiksi Kappeliin (ei niin ruuhkainen kuin mm Strindberg)

Saako kannatusta? Kuka ottaa vastuulleen koordinoinnin? Ehdottoman hyvä, jos saamme aikaan laajempaa yhteisöllisyyttä eli pankaahan toimeksi Pirkanmaan naiset! :-)
Hakametsän jäähalli sopis mainiosti mulle, koska vaan... pirkanmaalaisten meetinki? ehdotelkaa päivää, iltasella kai parempi? :)
Kannatan ideaa taidenäyttelystä ja sen jälkeen kahville/kaljalle, mitä nyt itse kukin sitten haluaakin tilata. Taidenäyttely olisi teatteriin verrattuna siitä parempi, ettei näyttelyyn tarvitse lippuja. Teatterinäytännöt saattaa olla usein niin varattuja, ettei lippuja helposti saa. Näin kukaan ei jäisi tapaamisesta ulkopuolelle ainakaan lippujen takia.

Sutturalla oli hyvä idea neilikasta tai vastaavasta tuntomerkistä. Olisiko se sitten hyvä laittaa kaikille ? Päivä ja aika täytyy sitten sopia keskustelemalla, että mahdollisimman monelle mukaan tulijalle se olisi sopiva.

Mitäs mieltä te muut olette? Minusta tämän tyyppinen tapaaminen kuulostaisi helposti toteutettavalta ja mukavalta.
Taidenäyttely ja sen jälkeinen kahvila/baaritapaaminen saa kannatusta! Tapaaminen toteutettaisiin ilmeisesti Helsingissä, joten suunnitellaan siten että pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvilla olisi mahdollisuus tulla tapaamiseen.Mukavan vilkasta ollut keskustelu tällä palstalla.
Tervehdys kaikki, olen 34v. ja kumppanini on 36v, aikaamme vietetään joko lapsien kanssa tai ilman...ja oikein kun hurvitellaan tullaan Hesaan ja DTM:ään että sellasta ja samaa ollaan huomattu,että eipä liiku paljon ikäisiämme, ja jos liikkuu niin missä...kun olis kiva vaihtaa ajatuksia!!!
Hei,

minun vapaa-aikani kuuluu lähinnä kotona, läheisten seurassa ja harrastusten parissa. Harrastan liikuntaa paljon, käyn leffassa, konserteissa, joskus teatterissa jne. Baarireissut ovat iän myötä harventuneet, mutta välillä on kiva lähteä ystävien kanssa tuulettumaan tai vain istumaan ja juttelemaan.
Olen ollut pitkään sinkkuna ja toive siitä, että kohtaisin "sen toisen puoliskoni", on harras mutta ei epätoivoinen. Vielä eivät kysyntä ja tarjonta ole kohdanneet, mutta tiedän, että jonain päivänä...Ja mikä ihaninta, nämä kohtaamiset tapahtuvat usein silloin, kuin sitä vähiten osaa odottaa. Se juuri elämässä onkin ihanaa.:)
Toisekseen kaipaan kavereita juuri teistä "vanhemmista" l-naisista, vanhemmalla tarkoitan siis yli 30v.. Vakiintumisten, muuttojen ja muiden muutosten myötä lesboystäväpiirini on pienentynyt ja hajaantunut. Uusia tuttavuuksia ei tosiaan ole helppo löytää, kuten täällä on usein todettu. Onkin tosi kiva huomata, että aloittamani aihe on monille läheinen ja mieluinen.
En ota kantaa siihen, että jotkut toivovat/ehdottavat paikkakuntakohtaisia tapaamisia. Minun ehdotukseni: sovitaan kokoontumisajo jonnekin, esim Tampereen rautatieaseman ravintolaan. Paikka on helppo löytää ja sinne on helppo saapua eri tahoilta. Me, joilla ei ole yöpymispaikkaa, voisimme majoittua samaan hotelliin, kokoontuisimme sinne koko porukka ja suunniteltaisiin iltaa eteenpäin. En usko, että meitä tulisi niin paljon, ettemme mahtuisi minnekään. Ja jos tulisi, sehän olisi vain mieluinen ongelma:) Söisimme hyvin, viettäisimme aikaa yhdessä, tutustuisimme. Siitä olisi hyvä jatkaa eteenpäin, suunnitella seuraavia tapaamisia konsertteihin, näyttelyihin tms, ja ainahan porukka voi hajaantua, kukin taho omien mielenkiintojen mukaan. Eikä kesään todellakaan tarvitsisi odottaa, mielestäni tammikuu jo voisi hyvinkin olla sopiva ajankohta ensimmäiselle tapaamiselle.
Ajatuksena on myös, että mukaan olisi helppo tulla milloin vain, ei siis mitään sisäseurapiiriä ole tarkoitus perustaa. Ja että viesti tästä kulkisi ja saavuttaisi mahdollisimman monta meistä.
Taidenäyttely vois tosiaan olla helpompi vaihtoehto näin alkuun - yhteen teatterikerhoon kuuluvana tiedän, että liput saa varata jo heti kun tulevat myyntiin jos mielii jonkun pätkän yleensä nähdä.

Tein pientä tutkimusta:

Taidemuseo Tennispalatsi:
16.12.2005 - 12.2.2006
Nimettömät - kalsarikulttuuria
Kaikki mitä olet aina halunnut tietää miesten alushousuista mutta et ole kehdannut kysyä! Esillä kalsareita, mainoskuvia ja taidetta läpi vuosikymmenten. Kuosit vaihtuvat, mutta kalsarit pysyvät!
ja
Amerikkalaisen nykytaiteilijan Tony Oursler (s. 1957) video- ja installaatiotaidetta
http://taidemuseo.lasipalatsi.net
******
Helsingin taidehalli
19.11. - 11.12.2005
NUORTEN BIENNAALI 2005 PIENI TAIVAS
Nuorten biennaali on Suomen Taideyhdistyksen näyttelykonsepti, joka toteutetaan nyt toista kertaa. Näyttely toteutetaan joka toinen vuosi ja sillä on aina uusi kuraattori ja kuraattorin valitsema ajankohtainen teema. Kuraattori valitsee näyttelyyn kymmenen alle 35-vuotiasta kotimaista taiteilijaa tai taiteilijaryhmää.
http://www.taidehalli.fi
****
Amos Andersonin taidemuseo
Harri Larjosto
Kosketus - Laajennettuja muotokuvia
18.11.2005-12.2.2006
Kosketus-näyttely on valokuvaaja ja videotaiteilija Harri Larjoston muotokuvaprojekti, jonka hän on toteuttanut yhteistyössä 29 henkilön kanssa. Larjoston teoksien perustana on välähdyksiä osallistuvien ihmisten elämästä ja historiasta
http://www.amosanderson.fi

Nämä museot tuli nyt ekana mieleen ja ajattelin laittaa ne tähän vähän niinkun esimerkiksi ja että keskustelu edelleen jatkuisi;)
Itse en kauheasti välitä videotaideteoksista, mutta lähden ilman muuta sellaisiakin pällistelemään jos sellaiseen päädytään.
Ajattelin sellaisia, että ehkäpä kynnys taidenäyttelyyn on matalampi, kuin teatteriin - ajatellen niitä jotka eivät kyldyyriä (vielä;) harrasta.

Mun mielestä voitaisiin myös vähän virittää keskustelua ajankohdasta: joudetaanko me tekemään tämä kulttuuripläjäys jo ennen joulua, vai pukkaako pikkujouluriennot päälle? Itellä on esim. viikolla 50 jouluglögikiireet jo ohitse.
Tulipa ulkopuolinen olo, kun nuorempien ja ikäistensä joukkossaon henkisessä mielessä varsinainen kääpä eikä sinne hyväksytä sen takia kovin hyvin, ja vanhemmat naiset taas katsovat karsaasti sen iän takia, joka tuolla tosielämässä näkyy naamasta jo 5 metrin päähän, haluamatta edes tutustua. 28 vuotiaana putoan väliin joka ryhmässä enkä kuulu minnekään. Ehkä sitten 10 vuoden päästä, kun on ekrtynyt tarpeeksi myös biologista ikää ja useampi simänympärysryppy. Vai mistä saisi henikisä nuorennusleikkauksia?
Puhi, itselläni ikäisesi tyttöystävä,

"ja vanhemmat naiset taas katsovat karsaasti sen iän takia.."

Kyllä meitä vanhempia naisia kiinnostaa myös nuoremmat ;)
Valitettavasti olet joutunut kokemaan muuta.
Tsemppiä etsintään.
Täällä kirjoittelee yksi 34-vuotias Pirkanmaalta. Yrittelin viime syksynä perustaa "Mummolaaksoa" Tampereen seudulle, mutta yritys kaatui opiskeluiden aloittamiseen toisella paikkakunnalla. Muutenkin ihmisten löytyminen oli kiven alla. Olen edelleen sitä mieltä, että moiselle jutulle olisi tilausta Tampereen seudulla. Minua ei ainakaan henk.koht. kiinnosta baareissa riekkuminen ja itsensä känniin vetäminen, vaan ihmisten tapaaminen esim. teatterin tai luontoretkien merkeissä. Eiköhän sitä joskus taas löydy aikaa ja intoakin puuhailla jotakin...:) Kivaa talven odotusta kaikille ...eiköhän se sieltä tule...
  • 40 / 82
  • Naomi Klein
  • 24.11.2005 15:51
Itse en ennen joulua kyllä varmaankaan ehtisi yhtään mitään. Eli tammikuun puolta kannatan. Toki kaikki halukkaat voisivat tietysti tavata ennen jouluakin, mutta infotkaa sitten miten tapaaminen meni ja jos meni hyvin, niin pääseekö mukaan myöhemminkin. Taidenäyttely ja sen jälkeinen kahvittelu saa kyllä itseltäni eniten kannatusta. Jos kokoontuminen sovitaan johonkin hieman hiljaisempaan kadunkulmaan, niin tuskin niitä neilikoitakaan tarvitaan ;) Kyllä minä ainakin saan suuni auki ja uskallan kysellä, että ketäs sitä ollaan.
Hei taas,

palasin laittamaan osoitteeni, jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia muutenkin kuin vain tämän aiheen tiimoilta. (Aiemmin tänään laittamani viesti käsittele aihettamme.)
Kun 10.12. järjestetään "mummojen" pikkujoulu Hesassa, ajattelin, että sinnehän nyt sitten täytyy mennä! Kaikki vaan mukaan, jotka suinkin pääsevät, vai mitä? Tammikuulla voisi sitten sopia tapaamisia. Minua kiinnostaa erityisesti luontoretket, mutta tähän vuodenaikaan ne ei ole kaikkein houkuttelevimpia juttuja. Lähden kyllä kultturelleihinkin juttuihin mukaan. Taran ehdotus kokoontumisajosta Tampereelle oli minusta mainio idea... terv. manselainen
Hyvä suvi- missi.laitetaan vain " rattaat pyörimään " kokoontumisajojen suhteen Tampereelle.
Kuinkahan moni pääkaupunki-seutulainen tulisi tänne hämeeseen asti...? Hotellimajoitus voi olla jo este joillekin, itse en juurikaan hotelleja käytä, arvokasta. Mulla perhe pääkaupunkiseudulla, joten tuleminen sinne ihan itsestä kiinni vaan. Asia on kyllä niinkin, että se "sielunsisar" voisi löytyä vähän kauempaakin kuin kotinurkilta, itse kullekin, vai mitä tuumaatte? Voisin kyllä majoittaa muutaman henkilön, jos nyt kuka uskaltaa tulla =) ja mahdollisesti joku muukin voisi..?
Keskustelu alkaa nyt hajoamaan. On tullut jo niin monta ehdotusta ajan kohdasta ja paikasta. Tosi kiva homma että Tampereella ja pääkaupunkiseudulla löytyy ihmisiä, jotka haluavat tutustua toisiinsa. Nyt vain ei kannata sekoittaa puuroa ja velliä keskenään, vaan kokoontua molemmissa paikoissa. Eikä vain sillä tavalla, että kokoontuminen olisi vain toisessa paikassa. Kaikki ei voi matkustaa pitkän matkan, ajankäytön ja kustannusten vuoksi. Oli suuntana sitten Helsinki tai Tampere. (siihen kantaan ottamatta erikseen millään lailla, etten loukkaa kenenkään herkkiä tunteita:))

Ehdottaisin että sovittaisiin Helsiinkiin toinen kokoontuminen niille, jotka haluaa täällä tavata. Ja Tampereella kokoontuvat sopivat sinne kokoontumisen. Myöhemminhän voisi ajaltella että kaikki tapaisi toisensa jossain tilaisuudessa, jos siltä tuntuu. Miltä kuulostaa?
Kannatan taidenäyttelyideaa ja ehdotetuista tuota kalsarikulttuuria. Samaa ideaa oli reilu vuosi sitten kaupunginmuseolla, kun oli "Kehon muisti" eli neuvostoliittolaista alusasumuotia näytteillä. Ja ne olisi olleet meille sopivasti vain naisten asuja! ;)

Ehdotan päiväksi lauantaita 14.1.
Kannatan taidenäyttelyideaa ja ehdotetuista tuota kalsarikulttuuria. Samaa ideaa oli reilu vuosi sitten kaupunginmuseolla, kun oli "Kehon muisti" eli neuvostoliittolaista alusasumuotia näytteillä. Ja ne olisi olleet meille sopivasti vain naisten asuja! ;)

Ehdotan päiväksi lauantaita 14.1.
tuo edellinen ingan viesti on minun - en muistanut salasanaani. ;) Olen 30+ ja asun Helsingissä. Tapaisin mielelläni l-/bi-naisia jossain! :) Baareihin voi sitten mennä, kun on tutustunut ensin jotain muuta kautta.
tuo edellinen ingan viesti on minun - en muistanut salasanaani. ;) Olen 30+ ja asun Helsingissä. Tapaisin mielelläni l-/bi-naisia jossain! :) Baareihin voi sitten mennä, kun on tutustunut ensin jotain muuta kautta.
Hyvä ehdotus.
Minä olen mukana 14.1. katsomassa miesten kalsareita:)
Aihe on niin kevyt, että saadaan varmasti mukaan vähemmänkin taiteesta innostuneita.

Sitäpaitsi, kyllähän jotkut lesbonaisetkin käyttävät miesten kalsareita:D
Hei kaikki,

on tottakai selvä, että omalla paikkakunnalla järjestetty tapaaminen on jokaisen mielestä se paras vaihtoehto. Eikä varmaankaan ole tarkoitus, että tapaamiset ovat toisiaan poissulkevia. Punaisena lankana minä haluaisin pitää edelleen sen, että mukaan ovat tervetulleita kaikki vanhemmat l- naiset - siihen joukkoon itsensä lukevat - huolimatta siitä, missä koti on ja missä tapaaminen järjestetään. Ei ole tarkoitus, että hyvä ajatus vesittyy sillä, että muodostuu mm. Helsingin tai Tampereen kuppikuntia. Toivon, että kukaan ei kokisi tämän keskustelun hajoavan, vaikka moni vetääkin kotiinpäin. On tosi hvyä, että keskustelua on ja ehdotuksia syntyy. Minä en asu Helsingissä enkä Tampereella, mutta olen innokas osallistumaan kummallakin paikkakunnalla/muuallakin järjestettäviin tapahtumiin silloin kun aikataulu sopii. Ehdotin kokoontumista Tampereen rautatieasemalle paikan hyvän tavoitettavuuden vuoksi. Paikkakuntaa paremmin tuntevat voisivat varmaan jalostaa tätä ehdotusta varsinkin kokoontumispaikan ja ohjelmankin osalta.
Hotellimajoitus tietty maksaa, mutta onhan rentouttavaa välillä hemmotella itseään ja tulihan jo majoitustarjouskin, hienoa Suvi-Missi! :)
Lisää vain keskustelua ja meininkiä!
Ja mukavaa maanantai-illan jatkoa!
  • 52 / 82
  • Naomi Klein
  • 28.11.2005 18:00
Tottakai tamperelaiset saavat tulla Helsinkiin, helsinkiläiset Tampereelle ja muualla asuvat ihan minne vaan. Tämä viestiketju vaan menee hieman vaikeasti luettavaksi, jos useampaa tapaamista sovitaan samassa viestipötkössä. Mutta ehkä se ei nyt niin kauheasti haittaa. Helsingin osalta tuo 14.1 kuulostaa ihan hyvältä päivältä.
Hei, mitäs me täällä hämeessä tehtäis? Se kokoontumisen suhteen meinaan... Onko kellään fiksuja, kultturelleja ideoita?? Vapriikki??
Eikö Naisasialiitto Unionilla ole Bulevardilla omat tilat? Minkälaiset tilat Setalla on???

Eikö ko. liittoon tai johonkin vastaavaan voisi olla yhteydessä ja tehdä tapaamiset säännöllisemmiksi?

Esim. Joka toinen torstai-ilta klo 18.30 kokoontuminen siellä, ihan esim. kahvin ja pullan ja TUTUSTUMISEN merkeissä.

Ajattelin vain että olisi mukava kun olisi joku vakipaikka...Ohjelmaahan voi aina keksiä kun yhdessä ideoidaan...
Mitä olen näitä erilaisia naisten listoja seurannut, niin tilausta kyllä olis "vanhempien" naisten vapaamuotoisille tapaamisille. Siksi musta tollainen vapaamuotoinen naisten tapaamisilta tyylin joka toinen torstai olis hyvä idea. Järjestöjen tilat on ymmärtääkseni yleensä aikalailla buukattuja, ainakin vielä jokin tovi sitten Setalla oli Hesassa aika tiukkaa. Mitäs jos tollaiset tapaamiset aloittais esim. (Hesassa) DTM:n alakerrassa kahvilapuolella. Vaikka musta se ei ole maailman viihtyisin kahvila, niin hyvä puoli on se, että se on kahvila ja baari eli sais sekä kahvia, drinksua ja pientä murua rinnan alle, se on varmasti "turvallinen" paikka eli ei tarvi miettiä saako siellä rauhassa olla (niinkuin heteropaikoissa tai toisaalta selkeästi miesten paikossa), sinne on helppo päästä, kun kulkuyhteydet on hyvät, eikä tarvitsisi miettiä sellaisia avain- ja tilavastuuasioita niin kuin järjestöpaikoissa. Sitäpaitsi olis musta tosi hienoa, että naiset hieman enemmän valloittaisi tuota paikkaa muulloinkin kuin la-iltoina sitä yläkertaa. Ja jos jollekin tuntuisi vaikealta aluksi tulla yksin homopaikkaan, niin sittenhän sitä voisi sopia sellaisen meetingpointin kaupungille, josta seuraa haluavat vois porukalla tulla DTM:n. Ja useamman naisen paikallehoukuttelemiseksi ilmoitusta voisi levittää esim. setafoorumilla ja sapfolistalla.
Me tutustuimme turkulaisiin lesboihin baareissa: Olkkonen, (nykyinen) suXes ja Daily. Jos olut ei maistu, voi tilanne on yhtä epätoivoinen kuin muuallakin.
No tämäpä on vekkulisti rakennettu lista. Ylläoleva piti siis mennä vastaukseksi Kerrylle, ja tulla tupsahtikin tänne viimeiseksi. jos tämä aina toimii näin, miten tässä voi seurata keskusteluketjuja?
Täälläkin nainen 37 kaipaa omanikäistään seuraa hassuttelusta luontoretkiin ja kaikkeen siltä väliltä. Jos tai paremminkin KUN kokoonnutte, niin kertokaa "ääneen", että kauempaakin tulevat kerkeävät mukaan nuuhkimaan mukavan kutkuttavaa seuraa.
Luontoretket kiinnostavat mutta eipä taida löytyä seuraa hankeen tarpomaan:)! Kyselen keväämmällä uudelleen...
Aliisan tavoin asun kauempana joten ei "pikatreffejä".Helsingissä kalsarikulttuuria, entäs Tampere?
Selman ehdotus kuulostaa asialliselle

olen itse joskus ollut tapaamisessa Dtm.n alakerrassa sekä setan tiloissa, aikaa muutama vuosi sitten. Lieneekö tällainen ajatus (säännöllisestä) tai ainakin kahvittelusta saada enemmänkin kannatusta?

Minusta tuo dt.n alakerta on ihan asiallinen paikka myös porukkatapaamisille, vähäsen meluinen kyllä mutta eiköhän me naiset sen verra ääntä saada kuuluviin että puhe luistaa. =)
Sijainti on hyvä ja muutenkin pikkupurtavaa voi ostella ja kahvit sun muut tykötarpeet.

Mitenkä; aloittaisimmeko paikasta ja milloin?

Silloin me pitemmänmatkan ehdimme valmistella tuloa.
Olisko se Tampereen tapaaminen jo joulukuussa vai tammikuussa? Varmaan pitää ensin lyödä päivämäärä lukkoon mahd.ajoissa ja samalla miettiä mitä mukavaa keksitään sekä niitä matka/majoitusjärjestelyjä.Jonkinsortin alustava tapaaminenkin kuulostaisi mukavalta.Ehdotus molempien kaupunkien tapaamisista ( ja jatkoista ) kuulostaa hyvältä.
Laitoin Tampereen tapaamiset omaan ketjuun, mutta unohdin siitä otsikosta maininnan 30+, mutta se tarkoittaa siis "vanhojen" tapaamista!
Kerry: enpä minäkään tiedä, missä 'vanhemmat' lepakot tapaavat Turussa, vaikka kuvittelenkin tuntevani kaupungin ravintolaelämän suht hyvin. Itsekin seurustelen reilusti nuoremman naisen kanssa, joka ei kylläkään ole henkisesti keskivertoikäisensä tasolla. Välillä tuntuu, että minä olen se kakara. Viime aikoina olen vain huomannut, että olisi yleisesti - iästä riippumatta - mukava tutustua muihinkin lepakoihin. Tunnen kyllä paljonkin, mutta kaveripiirissäni on suurimmaksi osaksi heteroita. Kaipaan ilmeisesti kaltaisiani, vaikka en haluakaan linnoittautua pelkästään gay-piirien suojiin. (Siinä syy, miksi näillä sivuilla on tullut 'roikuttua' viime aikoina.) :)
Aika hauskaa.. Jos olisin lähtenyt nimeämään turkulaisia baareja, olisin maininnut aivan samat kolme paikkaa kuin Jaanakin. Dailya en vain miellä sinänsä 'alan paikaksi', vaikka siellä suht paljon lepakoita käykin.
Ahdistaa toi teidän ikärasismi! Aina pitäisi oilla vanhempi... surullista. Sittenkö on sopiva kun yks kaunis aamu huomaa heräävänsä toinen jalka haudassa?! Jokainen ikä on ok, tyypistä se on kiinni... itse olen 28 ja ylpeästi aikuinen...
Mikä ihmeen ikärasismi? Tottakai jokainen ikä on ok ja kaikenikäisistä ihmisistä löytyy hyviä tyyppejä. Se, että joukko "vanhempia" naisia haluaa tutustua toisiinsa ei ole keneltäkään mitään pois. Varmasti nämä vanhemmat haluavat tutustua myös eri ikäisiin ihmisiin, mutta myös oman ikäisten seura on tärkeää. En kyllä yhtään ymmärrä, miksi tämä sinua ärsyttää. Itseäni ei ärsytä ollenkaan, vaikken ns. vanhempi vielä olekaan.

Miten niin aina pitäisi olla vanhempi? Eiköhän se nuoruus ole nykyään enemmänkin "muodikasta" ja ne vanhemmat kokevat enemmän sitä ikärasismia. Onkohan ahdistuksesi taustalla nyt ihan joku muu asia? Onko joku "vanhempi" loukannut sinua jotenkin? Jos on, se ei ole kaikkien muiden syy.
Pyydän anteeksi.. kiehahti kai vain... saatat olla oikeassa. aina vain tunnen jotenkin olevani väärän ikäinen.. aina sen joltakin taholta kuulee... Ihanat Joulut sinulle ja halaus! :)
  • 70 / 82
  • Toscanan tyttö
  • 15.6.2006 22:01
Tulipa vain mieleen kysäistä, että mitä 'vanhempien naisten' kesäsuunnitelmiin kuuluu? Pride, patikointia, pyöräilyä, patiota, pörräämistä, puutarhanhoitoa vaiko vain piileskelyä meiltä kaikilta muilta? Vieläkö Hesassa kokoonnutaan?

Kyselee,
Mie vaan.
Hei, en muuten liity tähän aiheeseen mut kun sitä silmäilin niin ihan vaan vinkkinä tohon hotellimajoitusjuttuun. Muistakaa Omena-hotellit!! Ainakin Tampereella löytyy, myös muista kaupungeista, Helsingistä ei tietääkseni vielä. Edullista, voi varata netistä. Muistaakseni 55-60 euroa/huone/vrk ja huoneeseen mahtuu 4 henkilöä. Että jos porukalla lähette, niin tsekatkaa tämä. Oon itse käyttänyt ja menettelee, ihan siistit huoneet, vaikkei mitään huipputasoa olekaan. Sopii just sellaselle, joka kaipaa vaan puhdasta sänkyä ja suihkua.
Sitä samaa minäkin miettiny että mistä saisi yhteyden vanhempiin naisiin.Baarit ei kiinnosta,koiran kans ollaan enimmäkseen,3,5v sinkkuna tallannu ja kovasti haluaisin eläm.kump.löytää mutta vaatimukset tuntuu olevan kovia ja ehkä eniten ongelma että täällä Vaasassa ei tunnu löytyvän samankaltaisia:(.Kaikki asuvat aina niin kaukana.Jos edes Turun suunnalla olis mahiksia niin ehkä...
Sittenhän nää mun eläimet sitoo osittain mua tähän paikkaan.
Hei vaan kaikki 30+ naiset ja tietty nuoremmatkin. Kyllä me kokoonnumme, milloin missäkkin ja erilaisilla kokoonpanoilla. Viimeeksi 17.6 Suomenlinnassa piknikillä oli tapaaminen. Seuraavaa suunnittelemme Priden pääjuhlaan la iltaan. Jos olet tosi kiinnostunut tähän sekalaiseen sakkiin tutustumaan, niin ota yhteyttä muhun sähköpostilla, niin kerron tarkemmin, että mitä ja missä tapahtuu? Priden pääjuhlaan tervetuloa kaikki naisporukat ympäri Suomea :)
En aio tulla Priden pääjuhlaan, mutta olisi kiva tietää tapaamisista etukäteen.
Aika yllättävä valinta tapaamiselle tuo priden pääjuhla vanhalla, itse menen paljon mieluummin keskiviikkona ihemttelemään drag king tapahtumaa dtm:ään ja perjantaina naistenbileisiin kaisaniemeen.
Mutta varmaan osa 30+ naisista suuntaan kaisaniemeen perjantaina??
Tai sitten pitää vaan katsella niitä nuoria naisia;-)
Kuka työssäkäyvä 30+-ikäinen pystyy bilettämään keskiviikkona, ellei nyt satu olemaan lomalla? Pride-viikonlopun Kaisaniemen naistenbileet tuskin eroavat millään tavalla normaaleista Kaisiksen teini-bileistä, joten No thanks!. Kaikki kynnelle kykenevät 30+ naiset vaan lauantaina pääjuhlaan Wanhalle :)
Mitä ihmeellistä siinä on, että käväsee baarissa viikolla? Kyllä työssäkäyväkin jaksaa hyvin, kun jättää juomisen vähälle tai nauttii vettä ja poistuu kotiin ennen valomerkkiä;-) Onhan se kuntoisuus aika heikkoa, jos edes kerran vuodessa ei jaksa pitää hauskaa viikolla;-)

Mitä niihin kaisaniemen bileisiin tulee, niin ainakin edellisissä Hesan pride naistenbileissä oli tosi paljon varttuneempia naisia.
Pääjuhlaan ei ole hinkua mennä, koska Hesetan viime vuosina järkkäämät sekabileet ovat olleet melkoisia floppeja ja niin sanottu ohjelma perin huonoa. Se on johtanut siihen, että porukkaa on ollut aika heikosti paikalla.

Mutta onneksi tässä maassa on valinnanvapaus eli jokainen voi vapaasti mennä minne haluaa;-)
Ei se kuntoisuus, vaan vaativa työ ;) Jos aamulla kello 8.00 pitää olla skarppina skapelli kourassa, ei arkena paljon juhlita. Perjantaina ollaan sitten työpäivän ja -viikon jälkeen niin väsyneitä, ettei yksinkertaisesti jaksa. Sitä se vanhuus joillekin teettää ;)

Jotkut raukat vielä asuvat niin kaukana, etteivät ehdi viikolla Helsinkiin. Nyyh, me periferia-Suomen raukat joudumme sitten tylsiin sekabileisiin :( On se niin väärin.
Kieltämättä oma tilanteeni on helpompi, kun asun keskustassa ja duuni vaatii vain vaativaa tiedon analysointia, ai niin ja riittää, että on duunissa 9.00;-)

Mutta lauantaina on myös toinen vaihtoehto eli mummolaakson sherrykahvitanssit alkuillasta, mutta valitettavasti jos haluaa mennä lauantaina sekä että bileisiin, niin tikettikulut nousevat aika korkeaksi 5/7 + 12/15 euroa:-(

Ei muuta kuin hauskoja pride-bileitä kaikille, minne sitten päätättekin mennä:-)
Onhan se hyvä, että on vaihtoehtoja. Se on mahtavaa. Minä vaan taidan olla niiiiin vanha ja kalkkeutunut, että kaikenlainen kodin ulkopuolinen iltatoiminta tuntuu lähes ylitsepääsemättömältä. Oli sitten arki tai pyhä. Minä taidan sitten pöljänä vain hortoilla puistojuhlassa syreenejä haistelemassa. Sieltä pääsee ainakin hyvin spåralla kotiin nukkumaan...ja jo hyvissä ajoin ;) Ei tarvitse sitten hiippailla Kaisaniemen puiston läpi yön hämärissä, eikä yskiä Mannerheimintien pakokaasuissa.

Tai sitten yllätän itseni riekkumalla joka ilta jossain happeningissä... saas nähdä. Toivon mukaan 30+ naiset( ja nuoremmatkin), niin Helsingistä kuin periferioistakin, ovat kuitenkin sankoin joukoin liikkeellä. Onhan se kiva, että kaikenlaista järjestetään.
Moi Tara...

itse asustelen Artjärvellä ja olen 40 -v ja hitsi voit kuviteela ettei täällä tapaa ketään ei nuoria eikä vanhoja... mutta oleisi todella kiva tavata muita..esim. lahdesta tai kouvolan suunnasta... nyt ei kun sopimaa missä ja millon..hanna
Moikka...nooh mä kaipaan tapaamisisa johonkin Päijät-Hämeen suuntaan..esim lahti tai kouvola...

olisi tosi kiva nähdä muitankin yli 40 -v ... mutta tietenkin nuoria likkoja on kiva katsella...:))

terveisin Hanna
hanna66@luukku.com