Täydellinen nainen

  • 1 / 36
  • Menottes
  • 5.11.2005 11:57
Kerro täydellisestä naisesta. Tunnistaisitko hänet kadunvilinässä ulkoisista merkeistä? Edustaisiko hän jotain tiettyä ammattiryhmää? Minkä ikäinen hän olisi? Mahtaisiko hän harrastaa jotain samaa kenties kuin sinä? Edustaisiko hän samoja arvoja kanssasi? Vai olisiko hänen luonteessaan, elämisen rytmissään jotain sykähdyttävää? Oletko kenties hänet jo tavannut?
  • 2 / 36
  • suvi-missi
  • 5.11.2005 12:16
Tuohon mun on pakko vastata, että satuosastolle menee. Vai oletko itse sellaisen tavannut? Ihmisiä me kaikki vaan ollaan ja ihmisestä ei täydellistä saa. Noh, en silti tarkoittanut olla tylsä tosikko.
  • 3 / 36
  • Menottes
  • 5.11.2005 12:21
Ei absoluuttista täydellistä liene olekaan:). Itselleni toivon itselleni sopivan. Vähän niin kuin sopiva kenkä (anteeksi brutaali vertaus) - toiselle aivan vääränlainen, ei sovi tilanteeseen, ei asuun, ei mahdu jalkaan, puristaa, lonksuu, mutta minulle: perfect match!

Omalla kohdallani olen yhä enenevässä määrin kiinnittänyt huomiota rytmiin - ajatuksen, reaktion nopeuteen. Elämän rytmiin. Sellaiset asiat ovat minulle tärkeitä.
Täydellistä ei olekaan, sen enempää miehissä kuin naisissakaan :D
Akateemisuudesta saa joskus plussaa, mutta eihän sekään itsessään mitään takaa.
  • 5 / 36
  • suvi-missi
  • 5.11.2005 18:31
No juu... elämän rytmillä on mullekin paljon merkitystä. Liian hätäinen ja nopealiikkeinen ihminen, mun mielestä, tekee musta levottoman ja silloin en voi elää onnellisena hänen kanssaan. Mutta se ei liity millään lailla ulkomuotoon kokemukseni perusteella.
On ihan pakko kysyä Karinalta, mistäs tunnistat akateemisen kaikkien muiden joukosta?
Itselläni nousee karvat pystyyn jos joku onnistuu tuomaan itsestään esiin, muutaman ensi minuutin aikana, koko hienon koulutustaustansa. Siis, vedin herneen nenään, kyllä.
Ihmisen fiksuuden kun näkee muutenkin, niin onko niillä oppiarvoilla sitten suurikin merkitys jos muuten toimii.
Noh, yksinkertaistetusti, tätä juuri tarkoitan. Jos taustat on hyvin erilaiset, on vaikeampi löytää mitään yhteistä mikä pitäisi yhdessä. Tämäkin on vain yksi kokemus, mutta ainakin omalla kohdalla akateemisen ja ei-akateemisen on ollut aika mahdotonta yhdistää ajatusmaailmojaan. Herneen saa vetää nenuunsa ihan vapautuneesti kuka haluaa, sama se. Tämä on vain yksi mielipide niin kuin myös vastakkainen mielipide on vain yksi mielipide. Yleensä käsitetään täsmälleen väärin siinä, että olettaisin koulutuksen takaavan jotenkin fiksuuden. Sitä juuri en tarkoita, vaan vihjaan varovasti samantyyppiseen taustaan. Tohtori voi olla täysi urpo jne. Kaikki riippuu ihan siitä kuka katsoo.

Ja mistä tunnistaa? Eihän sitä tarvitse erikseen kysyä eikä kertoa, jos viettää melkein kaiken kaiken aikansa akateemisessa maailmassa. Ulospäin ei varmaan näy kadulla kuten ei välttämättä sekään oletko homo vai hetero. Mutta en ole kyllä ikinä ketään kadulla ruvennut iskemäänkään. Vetäkää ihmeessä lisää herneitä nenäänne ;) Eipähän tämäkään topic kuole pystyyn.
Täydellisellä naisella on sopivasti pilkettä silmäkulmassa, hän ei ole täysin kadottanut lapsenmieltään. Mutta hän osaa myös olla vakava ja fiksu. Ulkonäöllä on vähän merkitystä, sisäisesti jokainen meistä on kaunis. Toivoisin hänen olevan luotettava ja luottamusta herättävä, sellainen jonka haluaa vetää lähelleen ja halirutata kunnes toinen ei saa enää kunnolla henkeä:)

Sitä sitten en tiedä mistä hänet tuolta vilinästä tunnistan tai edes löydän, saanko kiinni jos tunnistan? Laittaako kaulaan lappu "Etsin sinua jolla on pilkettä silmäkulmassa ja joka haluaa tulla halirutatuksi"? :))
Täydellinen nainen... hmm.

Kuten joku osuvasti totesi, en usko, että on olemassa jollakin yleisellä mittatikulla ajateltuna "täydellistä" naista. Enkä itsekään osaa mitään kovin tarkkaa kriteeristöä esittää sille, kuka on täydellinen nainen tai mies.

Itse arvostan sellaista tietynlaista intensiteettiä ja intohimoa elämän suhteen, ymmärtämystä myös elämän pimeistä puolista. Huumori ja äly ovat plussaa. Akateemisuus on valttia, vaikka en sen perään erikseen kyselisi. Akateeminen ajattelun logiikka tulee esiin aika nopeasi ihmisten kanssa keskusteltaessa - arvostan älyllisesti samanveroista, ehkä myös saman alan ihmistä. Samankaltaiset arvot ovat tärkeitä.

Mutta se "jokin" ei tyhjene, mihinkään ominaisuuksien listaan. Minua on viehättänyt useasti sellaiset ihmiset, jotka päästävät lähelle itseään - viestivät siis käyttäytymisessään aitouttaan ja tunnemaailmaansa. Eroottisuus astuu kuvaan sitten, kun joku ihminen kolahtaa muuten. Kuka tahansa alkaa vaikuttaa maailman haluttavimmalta ja kiinnostavimmalta ihmiseltä, jos se - lopulta selittämätön jokin - on kuvassa mukana.

Naisissa naisellisuus ihastuttaa. En silti ihastu ensisijaisesti sukupuolisiin tuntomerkkeihin naisissa tai miehissä - vaan niiden kantajaan. Kun ihminen on ihana, niin sitten tuo sukupuolityypillinen säläkin alkaa vaikuttaa kiihottavasti.
  • 10 / 36
  • YAMMI JA MAMI
  • 16.11.2005 8:45
mulla on täydellinen :
se antaa mun olla oma itteni on akateeminen mä vaan duunari
kannustaa mua lukee antaa mun toteutta ideoitani vaikkei ne aina toimikaan
rakastaa mua ja näyttää sen päivittäin kuten myös mä jo 16 vuotta
jotkut sanoo et ihmiset kasvaa erilleen parisuhteessa musta me on kasvettu täydentää toisiamme
petipuuhissa on josus ollu pikku ongelmia mutta puhumalla nekin on selvitetty
mottona meil on että nukkuun ei mennä riidoissa vaan sitten valvotaan vaik kokko yö ja setvitää asiat
ja se toimii loistavasti
ulkonaisesti pidän pikisilmistä ja tummista vaikka kaverini on vihreäsilm.tumma
(lupas joskus hommata ruskeet piilarit )
ku tuppaan edelleenkin oleen vähän sellanen flirtti immeinen jos näen kauniita ihmisiä
silti se sisäinen minä menee aina ulkoisten puitteiden ohi aina
onnea vaan muidenkin tuleville ja oleville parisuhteille
  • 11 / 36
  • pikku intiaani
  • 22.11.2005 3:16
Ei täydellinen vaan täydellinen _mulle_, kaikkine pikku virheineen. Sellainen, joka saa mut rentoutumaan ja nauramaan ja pilailemaan ja hassuttelemaan. Ja sellainen, joka osaa puhua vaikeistakin asioista ja varsinkin kuunnella ja ymmärtää. Sellainen, joka hyväksyy mut juuri tällaisena kuin olen, johon voi luottaa ja jonka kanssa voi jakaa ihan kaiken. Lämmin, turvallinen ja pehmeä, romanttinen yllättäjä. Tirsk :)
  • 12 / 36
  • HyväHaltiatar
  • 5.12.2005 21:30
Pienet, sporttiset, mutta naiselliset naiset tekevät ensivaikutuksen. Pitemmän päälle pitäisiä löytyä, ainakin osittain, yhteinen huumorintaju ja arvomaailma. Luontoihminen, joka viihtyy myös kotosalla yhdessä puuhastellen. Koulutustaustalla tai ammatilla ei ole merkitystä. Erilaisuus niissä voisi olla pikemminkin rikkaus, ne voisivat täydentää omaa osaamista ja ajatusmaailmaa. Aito, rehellinen ja luotettava!
Olen löytänyt täydellisen naisen:

Niin hyvännäköinen nainen että sukat pyörii jaloissa. Saa mut nauramaan ja hassuttelemaan ja olemaan oma itseni. Saa minut tuntemaan itseni kauniiksi. On ihanan puolustava ja juuri sopivan "tää on mun"-henkinen. Ymmärtää minua ja arvostaa asioita jotka on minulle tärkeitä. Pitää samoista ajanviettojutuista kuin minä. Osaa onkia minusta ulos asiat joista en uskaltaisi muuten puhua. Ymmärtää. Kertoo minulle tunteistaan. Puhuu kiltisti. On aamulla hyväntuulinen. Saa minut onnelliseksi... voisin jatkaa loputtomiin. Lyhyesti: hän on täydellinen, ja mikä parasta, hänestä Minäkin olen täydellinen.
Ei ole täydellistä naista, jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Jos ajattelee positiivisesti, kaikissa ihmisissä on jotakin hyvää ja rakastamisen arvoista. Jos ajattelee negatiivisesti, kaikissa ihmisissä on jotakin vikaa. Loppujen lopuksi on ihan sama kuka se toinen ihminen on, jos yhteistä tahtoa suhteen rakentamiseen löytyy. Ihmissuhde on kuitenkin aina tehtävä yhdessä, ja siitä tulee sen näköinen kuin siitä yhdessä tehdään. En pidä muinaista tapaa, jossa ihmiselle aika summanmutikassa valittiin kumpaani, siinä mielessä pahana, että tuo asetelma tietyllä tavalla antaa terveen lähtökohdan suhteelle: me rakennamme näistä lähtökohdista niin hyvän suhteen kuin pystymme. Ok, sinä olet paha suustasi ja joko asialle voi tehdä jotain tai sen kanssa on opittava elämään. Mutta kun kaikki pitää saada valmiina. Kun mitään ei ole suhteen eteen valmis tekemään. Kun ei kelpaa kuin täydellinen.
Oma naiseni on täydellinen nainen. Hän on kalju, hän vetää kolme askia Northia ja mäyräkoirallisen kaljaa päivässä, pukeutuu ihanan eroottiseen Turhapuro-verkkopaitaan, vaihtaa smegmaiset kalsarinsa jouluna ja juhannuksena, virtsaa seisaaltaan, ei osaa lukea, kirjoittaa tai laskea, on ryppyinen ja hänellä on puolisenkymmentä leukaa, hengitys haisee mädäntyneelle piimälle, on 194 cm pitkä ja painaa 116 kg, hänellä on alaleuassaan kaksi torahammasta ja yläleuassaan tekarit, jotka hän sitten aina illan tullen pulauttaa vesilasiin, jotta voisi hellemmin ottaa minulta suihin (minut on näet muutettu naisesta mieheksi), hän vetää turpiin nakkikioskilla kaikkia, hänellä on tatuointeja siellä sun täällä, hänellä kasvaa varpaittensa välissä oranssia sientä ja hänellä on piereksimisen Helsingin mestaruus.
Kyllä ensisijaisesti tulee huomattua sellaset nätit, pienet sporttiset naiset. Jos ulkonäössä/pukeutumisessa on jotain mun mielestä erikoista niin aina plussaa. Yleisesti ottaen naisellisuus viehättää mua kovasti. Luonteiden yhteensopimuus ja samat intressit on kuitenkin pääasia.
Minulla oli oikein lista päiväkirjassani teininä:

-Kaunis tai sinnepäin
-Ei petä
-Ei jätä
-Ei koske tisseihin
-Tykkää minusta
-Ei saa olla blondi (peljättää)
-Ei haittaa hevosen haju (kerta haisee kumminkin)
-Ei ole ilkeä kenellekään
-Halii paljon
-Ei tykkää suklaasta (enemmän minulle)

Tosin, täydellinen on löytynyt vaikkei täytä puoliakaan noista kriteereistä :)
Mä oon jo löytänyt itselleni sen täydellisen:) Se on ihminen joka saa mut hymyilemään ja tuntemaan itseni onnelliseksi. Se on ihminen joka kuivaa mun kyyneleet ja ihminen jota haluaisin puristaa kädestä elämän loppuun asti.. Se on ihminen jolle haluan olla niin hyvä kuin pystyn ja jota haluan helliä öisin ja aamuisin herätä sen vierestä.Toivottavasti tää tunne säilyis..
Täydellistä naista sanan varsinaisessa mielessä ei kai olekaan, liekö edes tarvetta.
Itselleni täydellisen sopivan olen löytänyt. Ollaan ns. samalla aaltopituudella vaikka vain toinen meistä on akateeminen ja toinen melkein (AMK).
Tällainen ihminen saa katsomaan aurinkoisin ajatuksin yhteiseen tulevaisuuteen, on ihanaa illalla viimeisenä suukotella ennen nukahtamista ja aamulla herätä rakkaan viereltä uuteen päivään. On upeeta kun voit olla oma itsesi ja tuntea, että siitä huolimatta se toinen rakastaa tai juuri sen takia, miten vaan.
Mutta ei se oikea (itselle täydellinen) taida etsimällä löytyä. Luulen, että se kyllä "kolahtaa" kun kohdalle sattuu. Itselleni kolahti yht'äkkiä yllättäen työpaikan käytävällä ja sen jälkeen se onkin ollut menoa. Mutta antaa mennä vaan....
Täydellistä naista ei varmasti ole, mutta lähimpänä sitä olisi sellainen nainen joka tuntee itsensä, saa nauramaan ja nauraa itse paljon, joka pystyy nyhjöttämään sohvannurkassa kuin myös lähtemään ex-tempore radalle. Sellainen, jolla on elämässään päämääriä, ei sillä väliä vastaavatko omiani, ainakaan ammatillisesti. Tietenkin yhteiset arvot tärkeitä. Täydellinen nainen saa olla hieman lapsellinen, tai ainakin lapsenmielinen.
Hänen täytyy olla onnellinen siitä että on nainen, mutta pieni poikamaisuus ei haittaa ollenkaan. Vielä jos tapaus on niinsanoakseni vähäsen "paha tyttö" olen myyty. Liekö sitten tästäkään soperruksesta kukaan saa selvää x_____x
oivoi.
jopas voisi tästä paasata. olemassa on minun unelmien nainen, vaan ei minulle. hetero on, niin kuin tuppaa naisista valtaosa olemaan. tai oikeestaan mistäs sitä tietää, pitäisi ehkä kunnolla ottaa selvää. mutta vaan kun ei uskalla. :(
Täydellinen nainen..... vaikea kysymys! Ulkonäkö ei sinänsä ratkaise, olen ihastunut naiseen joka on muodokas ; isot rinnat j.n.e. mutta toisaalta yksi ihanteeni kohde on L-Koodin Shane, eli pienirintainen, laiha ja ei kovin muodokas. Eiköhän se loppujen lopuksi ole ihmisen luonne joka ratkaisee? Nainen joka saa tunteet pintaan, ja ihoni kananlihalle ja sydämmeni sykkimään; hän on minulle se "täydellinen nainen "
Mä lähtisin tätä asiaa käsittelemään kanssa tunteen kautta ja luonteen. Semmoinen on minulle täydellinen nainen joka saa mut sykkimään ;) Saa oloni tärkeeksi, nätiks ja halutuks. Tottakai näitä perus piirteitä aina ihmiset tekee, että on rehellinen, luotettava tms. Mutta mua ohjailee ehkä liikaakin se tunne. Täydellinen nainen on myös huumorintajuinen ja osaa puhua erilaisista asioista ja uskaltaa ilmaista mielipiteitään. Tämä keskustelun aihe oli mielestäni hyvä =) Aina pitää tietenkin muistaa se ettei kukaan meistä ole täydellinen.
  • 25 / 36
  • tyttötuollainen
  • 27.12.2007 17:10
Tämä on vaikea kysymys.
Täydellinen nainen on se, jota sä rakastat. Just semmoisena, kuin se on. Se on täydellinen. En osaa muulla tavalla vastata.
Sellanen kissa millä on pilkettä silmässä ja naisellinen ja hyvä vartalo. Ei kuitenkaan mikään kauhee tyrkky tai wannabe mut kuitenkin sellanen itsevarma ja huumorintaju saa olla vaikka vähän pistävä/sarkastinen. ja tietenkin sellanen joka tykkää eläimistä ja luonnosta ja siihen liittyvistä jutuista. ja tietenkin olis hellä ja rehti, mut asennetta löytyis. ja pitkät hiukset on hienot!
Minen usko täydelliseen/-syyteen, joten en usko täydellistä naistakaan olevan. Kaikki tekee ja tulee tekeen virheitä elämässään, parisuhteessan, työssään, etc. Jos etsii täydellistä, etsii koko elämänsä sellaista. Kukaan ei oo täydellinen. Itse yritin olla täydellinen nainen, ja se homma kosahti kiville. Liikaa paineita päässä, purkaantuivat lopulta ja se siitä "täydellisestä". Omana itsenään pärjää parhaiten. Täydellisyys on harha ja naisilla on muutenkin paineita siitä, mitä olla. Ei pidä tavoitella muutenkaan täydellisyyttä..
Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan, mutta viat ovat aina viehättäneet minua. Kiehtovana naisena pitäisin tällä hetkellä varmaankin tyttömäistä tyttöä, jolla on silti ripaus poikamaisuutta asenteessa ja olemuksessa. Järkevä, fiksu ja ehdottomasti keskustelukykyinen. On myös tärkeää, että huumorintajua löytyy ja se osuu yksiin omani kanssa. En kestä itsekkäitä ja pomottelevia ihmisiä, joten suhteellisen ystävällinen tyyppi saisi olla. Ulkonäöstä en osaa sanoa mitään sen kummempaa kuin että useimmiten pidän sekä lyhyt- että pitkähiuksisista ja ei itseäni kamalan paljon pidemmistä, koska olen suhteellisen lyhyt.
Ulkonäöllisesti ehkä... :

Tummat pitkät hiukset. Kulmien päälle laskeutuva pidempi otsatukka. Luonnonkaunis joka ei tarvitse paljon meikkiä ja käyttäisi korkeintaan ripsiväriä. Naisellinen. Samanpituinen kuin minä.

(tai)

Androgyyni tai poikamainen. Lyhyt tukka. Käyttää miehekkäitä hajusteita. Pidempi kuin minä. Suojeleva.

Näiden edellisten lisäksi: huumorintajuinen, luotettava, sosiaalinen. Suurinpiirtein samaa ikäluokkaa itseni kanssa. Ammatilla tai harrastuksilla ei väliä.

Täydellistä ei ole, niinkuin edelläkin on kommentoitu mutta unelmoida voi... :)
Henkilökohtaisesti mun luonne poiekkeaa aina eri ihmisten seurassa.. Useimmiten olen kuitenkin se joka naurattaa ja suojelee. Yrittää tehdä olon toisella hyväksi. Oon kuitenkin ollut sinkkuna jo kauan että pian vaistotkin katoaa.
Pidän kuitenkin aina persoonallisuudesta eniten, kuinka sen nyt sitten tulkitsee kukin...
  • 31 / 36
  • 69shotsofgasoline
  • 30.3.2013 19:05
täydellinen nainen mun mielestä olis sellanen naisellinen, jolla olis blondit pitkät hiukset (haha :D), pitäis itestänsä huolta, panostais ulkonäköönsä, olis sellanen ihana, ilonen ja hauska. Ja mua lyhyempi, lol. (alle 168cm, haha oon outo) jos tunnistit ittes tästä nii viestiä vaa si tänne päi eiku mitä.. :D
mulle täydellinen nainen olisi tietty
- saman pituinen (about 174 cm) tai hiukan lyhyempi
- ruskeat/tummat pitkät hiukset (en tiedä miksi näistä viehätyn enemmän kuin vaaleista, oma väri on sellainen maantieharmaa)
- ruumiin koosta en osaa sanoa, sellainen sopusuhtainen ja sinut ittesä kanssa
- rastat on ehdoton ei
- pitää kaupungissa asumisesta
- voi pitää lemmikeistä mut sellainen överilässytys eläinten kanssa on vähän erotiikan tappaja (vähemmän huomiota mulle :D) mutta siis on ikään kuin enemmän ihmisrakas kuin eläinrakas
- pitää leffoista(!)
- ei ota asioita liian vakavasti ja osaa nauraa vakavillekin asioille edes vähän
- ei oleta että kaikista asioista pitäisi olla samaa mieltä
- muuten harrastuksilla tai koulutuksella ei ole väliä
Tosin joiltain edellä mainituista asioista menee arvo, jos sattuu ihastumaan/rakastumaan, true story :)
Täydellinen ja täydellinen.. :D aaa en osaa sanoo tähän mitään. Mulla ei oo mitään kriteereitä naisia kohtaan, jos joku vaan tulee ja kolahtaa ja vie multa jalat alta niin se on vaan menoa sitten. Mut sellane ihana joka pussailis paljon ja halais niin kovaa että henki ei meinaa enää pihistä (en oo yhtään hellyyden kipeä, enhän? :D). Sellanen joka ymmärtäis mun kummallisuutta ja olis vitsikäs ja tavallaan aika helläkin. Sellanen spontaanius ja uteliaisuus uusiin asioihin olis plussaa. Olis ihana jos toinen sais vaan yllättäen jonkun niin tyhmän idean ja lähtis toteuttaa sitä mun kans, vaikka; Kiivetään ton talon katolle ja katsotaan sylikkäin kun aurinko nousee! Tulis ihan mahtavii muistoja :D<3

Ja nyt oon ihan äää surullinen, kun en omaa tuollaista ihmistä.. ;__; maybe some day..


++ mitä mieltä ootte sinitukkaisista tytöistä? Omaan pitkät siniset hiukset
  • 34 / 36
  • Another Stranger Me
  • 2.4.2013 11:48
Aika vaikeaa sanoa mitään täsmällistä, koska varmaankin riippuu ihan ihmisyksilöstä.
Joitakin ominaisuuksia voisin kuitenkin yrittää listata:

- yhteensopiva huumorintaju
- yhteisiä sekä erineviä harrastuksia ja mielipiteitä
- pitää uusien asioiden kokeilusta, vaikkei niistä aina innostuisikaan henkilökohtaisesti
- pitää eläimistä
- selvästi minua naisellisempi tai poikamaisempi
- ei liian erilainen elämänkatsomus
- rento asenne elämään ja maailmaan, mutta osaa ottaa asiat tarvittaessa tosissaan
- ei vaadi jatkuvaa kiinniroikkumista ja suhteen puimista, mutta osaa tarvittaessa pyytää niitä

Erittäin ympäripyöreitä kriteereitä siis itsellä on unelmanaisen suhteen. Varsinaisesti mitkään ulkonäkömieltymyksetkään eivät ole vakiintuneet vielä.
Täydellinen on se joka lankeaa minuun ja johon minä lankean. Värillä tms. ei väliä.
Täydellinen nainen:
- haluaa seksiä usein muttei koko ajan :p
- ei ole mikää hipstervegaani
- pelaa tietokonepelejä
- ei ole ns. radfem
- tiejenörtti
- on kiinnostunu ihimisoikeuksista
- omaa pyöriän takamuksen ;)
- ruskiat silimät
- on polyamorinen
- puhuu usiampaa ko kahta kieltä
- maalta kotosin

Ja jos osaa ohojelmoija nii iso plussa siitä. xD