Onko sinulla käsilaukku:D

Tuli mieleen tällänen juttu:
Nääs kun minä en käytä ollenkaan käsilaukkua, en edes omista moista kapinetta vaan kaikki tavarat kulkevat aina taskuissa. Nyt kun pikkujoulukausi taas lähenee, niin ongelmaksi muodostuu jakkupuvut tai juhla-asut joista harvoin mitään taskuja löytyy. Juhlatamineet pitää sen mukaan valita, että saa edes muutaman roposen ja tarvekalun mukanaan kulkemaan, kännykät yms. turhat jutut jätän suosiolla kotiin tai narikkaan. Olisi mielenkiintosta tietää onko jollain samanlaista "ongelmaa", ja jos niin kuinka ratkaiset sen? Tai käyttääkö kaikki lepakot muka käsilaukkua?
Minä kyllä käytän käsilaukkua:) Aina ja joka tilanteessa, kaapit pursuaa jos jonkinmallisia ja näköisiä käsilaukkuja, sama ongelma on kenkien suhteen:) Lepakko olen enkä ole huomannut sen vaikuttavan mitenkän käsilaukkuhysteriaani, samalla lailla niitä kanniskelen nyt kuin kaapissa ollessani:)
Joo samanlainen ongelma täälläkin.
Kännylle on vyökotelo ja se piiloutuu hyvin pitkän puseron alle.
Sitten semmoset farkkumalliset mustat housut, joitten taskuinen yläosa jälleen jemmaantuu paidan alle.Puolipitkä päällystakki sit taas on tarpeen.Sopii kan sopii kans pörrösen (kimaltelevan) ja väljän villapaidan kanssakin.
Joskus löysin räätälin (jugoslaviasta tms) tekemän pikkutakin kirppikseltä, ja siinähän oli taskuja.. oikeen unelma.Kolme povaria alekkain per puoli.Ja minä tumpelo menin sen peseen pesukoneessa :(.
Vyölaukunkin hommasin, mutta se ei semmosen laskeutuvan puseron alle kyllä sopinut mitenkään päin.
Väljän sliparin alle saa jemmattua taskullisen paidan.Siinä kyllä pitää sitten olla läppätaskut jottei tavarat tipahtele juhlien vilskeessä.
Oon kyllä nähnyt semmosen kainalokotelonkin kännylle.Aika sotaisen näköinen.
Joskus olen tehnyt väljään liiviin povitaskun. Jos löytää todella hyvää tarranauhaa, niin voipi sitten siirrellä niitä taskuja asusta toiseen.
Ainiin, kerran löysin semmosen pikkutakin, missä oli napinlävet molemminpuolin.
Sai "naisten nappiin". Ja povitaskukin löytyi.
Isolla rahalla olis saanut oikean naisten takin Stokkalta, missä oli povitaskukin. Oli lähes kallein takki osastolla :(. Ja minähän en 2000mk semmosesta maksanut.Värikin oli väärä...
  • 5 / 21
  • suvi-missi
  • 5.11.2005 12:03
En ole koskaan oikeen osannut käsilaukkua käyttää, vaikkakin nuorempana kovasti yritin sopeutua perinaiselliseen muottiin. Se tuntui niin pirun teennäiseltä, että kokeilu loppui lyhyeen ja luovutin suosiolla. "Koko omaisuus" kulkee aina mukana taskuissa, yleensä farkkujen ja "rotsin" taskuissa. Ongelmia on juhlapäivinä, kun siistimpien housujen taskut ovat olemattomat tai niitä ei ole ja pikkutakin tai paidan kanssa sama juttu. Tällöin jätän kaiken ei niin tärkeän kotiin ja käytän lompakkomallista laukkua, johon juuri ja juuri mahtuu rahat, kännykkä ja tupakat... Olo on silti stressaantunut, koska se unohtuu helposti johonkin ja tykkään aina "tunnustella" päivän mittaan että kaikki on mukana. Varsinkin avaimia taputtelen farkkujen taskussa vähän väliä, heh.
  • 6 / 21
  • Superdietka
  • 5.11.2005 20:02
Ei ole, eikä nähtävästi tulekaan. Kovasti olen viime aikoina yrittänyt löytää jonkinmallisen, jonka voisin kokea oman tyylisekseni, mutta vielä ei ole onnistanut. Tarvetta olisi, kun pitäisi esiintyä julkisuudessa asiantuntijana. Mulla on tapana pitää luottokortit takataskussa ja jättää kännykkä kotiin, kun lähden illalla ulos. Liituraitapukunikin ostan siten, että housut on takataskuilla varutetut... Se on toistaiseksi toiminut. Puutereita ym en yleensä kuljettele mukana.
  • 7 / 21
  • brown-eyed girl
  • 6.11.2005 0:26
Ei oo ku punkkikassi. Sitä nyt ehkä vois joku käsilaukuksi tituleerata mutta sen jos tekee minun kuullen niin en vastaa seurauksista...Ü
  • 8 / 21
  • marianna
  • 6.11.2005 22:58
Minä taas en tykkää kanniskella taskuissa mitään nenäliinaa kovempia esineitä. Paljon mukavampi olla/istua, kun taskut eivät tursua tavaraa. Ja usein käytän myös housuja, joissa ei edes ole taskuja. Niinpä jonkinlainen laukku kulkee mukana aina, ja perinteisiäkin käsilaukkuja löytyy useampi.

Jos käsilaukku tuntuu hankalalta, eikö vyölaukku olisi hyvä ratkaisu, vaivattomampihan se on kuin käsilaukku.
  • 9 / 21
  • brown-eyed girl
  • 7.11.2005 1:29
...mutta katu-uskottavuus vyölaukun kanssa on kyllä välittömästi mennyttä... Ite koitan pärjätä aina niin vähällä kamalla ku mahollista niin ei tarvi veskoja kanniskella. Tai sitte pakkaan repun mukaan. Tai sit edellä mainitun punkkikassin.
Mulla myöskin sama ongelma. En osaisi käyttää käsilaukkua. Usein esim. kauppareissuilla mukanani on reppu. Avaimet ja muu pikkutavara menee takin taskussa. Baarissa kännykkä ja lompakko on usein kavereiden laukuissa.. Ehkä hiukan hankalaa mutta en silti aio hankkia käsilaukkua.
Todella kätevää on hankkia naisystävä joka käyttää laukkua/kassia!! Meillä ainakin toimii siten hyvin kun ollaan yhdessä liikkeessä, niin minä kannan laukkua (en osaa olla ilman) ja samassa laukussa kulkee tytsin lompakko, puhelin ymsyms.. Ei tietty toimi ku ollaa erikseen liikkeessä.. Hmmm.. :)
Tällä hetkellä noita pikkulaukkujakin on niin monen tyylistä, että varmaan useimmalle löytyisi jonkin sopivan oloinen olkalaukkukin. Sellaisia näyttää ihan nuorilla kundeillakin olevan. Minä olen taas jonkinmoisen tauon jälkeen alkanut käyttää ainakin jonkin sortin pienempää olkalaukkua, johon mahtuu puhelimet, kalenterit, siteet ja kaikki muu tarpeellinen, toisinaan myös vaimon. Hameen kanssa pienempi laukku on oltava, kun lompakkoa on ikävä kanniskella kädessä. Äitini yritää vielä urhoollisesti varustaa mua paremmillakin käsilaukuilla, jotta sellaisia olisi munkin kaapissa muodollisempia juhlia varten olemassa ja kyllä sellaisen pienemmänkin sitten otan mukaan, jos asu sellaista vaatii. Mutta ongelmana on tosiaan se, että muistaa pitää niin pienestä laukusta huolen...
Ei mulla ole ollu. Yritin kerran hankkia sellaisen ja pitääkin sitä jopa
mutta se on jäänyt pöydänkulmalle tyhjänpantiksi.
Mutta silti tarvitsisin laukun.
Hankin jonkun olkalaukun, vähän asiakirjanomaisen mallin kait.

Käsilaukkuasia on mielenkiintoinen juttu.
Käsilaukku mallia olkalaukku löytyy multa kyllä :) Tuli hankittua kesällä lomamatkalta. Ulkomailla sitä voi joskus huomata heittäytyvänsä vähän tavallisuudesta poikkeavaksi, he. Jotain ihmellistä täs kyll on. Käsilaukku on olalla vielä syksylläkin....!
Käsiveska on ihana ! Just heitin vanhoja borsia pois ja vielä jäi parikymmentä :) .

Tämä on mulle se "måste"-juttu. Rahani törsään niin aitoihin merkkilaukkuihin, kuin kirppislöytöihin. Viime kesäksi virkkasin kalalangasta koukulla 3,5 kässärin, jollaisen näin jossain lehdessä, mutten onnistunut löytämään kaupasta. Oli kesän paras juttu, laukku jonka pysty pesemään koneessa 60 asteessa ja parani vaan pesusta toiseen.

Päivässä voin vaihtaa borsaa parikin kertaa vaatetuksen mukaan. Ainoastaan koiran kanssa lenkillä ei ole veska mukana, vain avain roikkuu nauhasta kaulassa.

Itse en voisi ikinä tunkea tavaroitani taskuihin: ikävän näköistä ja tekee vaatteista huonosti istuvia. eikä mun pakolliset edes sopisi taskuihin: känny, avainnnippu, kukkaro, meikkipussi, korttikotelo, taskulamppu, hiusharja, kangaskassi, kyniä....Tosin joskus töistä tullessa veska ärsyttää, kun joudun toisessa kädessä kantamaan salkkua, jossa on läppäri, niin olo on kuin kamelilla.

Mahalaukku/vatsapussi/tai mikä lienee, on taas kamalin keksintö mitä on vaatetuksen alalla vähän aikaan keksitty. Näin tuossa kesällä yhden mukavan näköisen turisti typyn, mutta: hän oli varustautunut repulla, kässärillä ja tällä avannelaukullla...Voi, karseeta, sanon ma ! Joku kutsuikin sitä sopivasti ulkopuoliseksi vatsalaukuksi. Ei kiitos !
Tuttu ongelma. Kaipa se on vaan juhlallisimpien releiden kanssa opeteltava veskaa kantamaan, arkenakin kun olkalaukku kuuluu vakiona varusteisiin. Monilla naisilla on tosiaan hirmuinen laukku- ja kenkämania, minulla on uudeksi imeldaksi vielä pitkä matka
En ole mikään kassialma tai muutoinkaan laukkujen suurkuluttaja, tavarat kulkee jos vain mahdollista taskuissa. Mutta toisaalta, useiden vaatteiden taskuissa suuri määrä tavaraa ei näytä hyvältä ja silloin kyllä turvaudun pieneen käsilaukkuun.:)
Käsilaukku ei tunnu vieraalta, mutta mieluummin kuljetan tavaroita taskuissa kuin laukussa - se laukku on aina niin helppo unohtaa jonnekkin. Ystävät monesti naureskelevat kun minulla on laukku mukana, koska useimmiten siinä käy niin, että joku ystävistäni saa kantaa laukkua jossain vaiheessa jotten itse unohda sitä minnekkään.:D
Kiva kuulla, että muillakin naisilla on samankaltaisia ongelmia käsilaukun käytössä.:) Mulla on kyllä toistakymmentä käsilaukkua, mutta käytän niitä vain, kun on pakko. Talvisin toppatakin taskuun uppoaa välttämättömät (känny, lompakko, huulirasva...). Avaimet kulkevat vyöllä. Kesäisin käytän sitten kassia enemmän. Onneksi puolisoni kuljettaa useimmiten laukkua mukanaan, joten saan esim. baarissa tavarat hänelle hoitoon. Suurin syy laukuttomuuteeni on huono muistini. Pelkään unohtavani kassin johonkin.
Minä kuulun reppukansaan , melkein kaikki " omaisuus " kulkee repussa .

Arvotavarat siis kännykkä ja lompakko kulkee yleensä housuntaskussa , ei ole niin suurta varastamisen pelkoa kun jos nekin olis turvattomasti repussa.
pitkään ihmettelin että mikä tämä naisten juttu laukkuihin(pitäiskö huolestua jos nainen ei ymmärrä naisia?)on, kunnes sitten itse rupesin käyttämään. ennen puoli omaisuutta kulki taskuissa, nykyään en voi lähteä ilman laukkua liikenteeseen. käytän tosin hieman isompia malleja, kun tapana on pitää mukana kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta sälää..jos vaikka sattuu jotain. odotan vastaavaa valaistusta kenkien suhteen.
Pitkään en käyttäny käsilaukkuja, kun niihin mahtuu niin vähän tavaraa ja mulla on tapana raahata mukanani tosi paljon kaikkee, mitä saatan tarvita. Yöelämässäkään ei o oikein tullu hilluttua vanhaan malliin. No, sain tuliaisena sellasen pikkurepun, jotka oli muotia 1990-luvulla. Mul ei silloin ollu sellasta, mut se on kyl tosi kätevä ja oon nähny niit muillakin, et ehkä ne o tullu takas.
Semmosii tavallisii käsilaukkui mul on kyl, mut ei ne oikeen oo mun juttu, ku niis o liikaa kaikkia koristeita yms.