kirkasvalolamppu?

Onko omakohtaista kokemusta kirkasvalolampun antamasta hyödystä?
  • 2 / 7
  • miesmies
  • 2.11.2005 19:41
kirkasvalolampusta ei ole hyötyä kaamosmasennuksessa, vaan koko valaistusta huoneistossa tulisi lisätä ja sitten se vasta alkaa piristämään, mutta seurauksena voi olla unihäiriöitä eli valvomista.
  • 3 / 7
  • Vikkari
  • 4.11.2005 20:54
miesmies ei taida tietää mistä puhuu. Normaalivalaistusteho sisällä on n.50-100 luksia.
Kirkasvalot antavat valoa 2500-10000 luksia. Saat lisätä kyllä valaistusta normaalikeinoin melkoisesti
ilman kirkasvaloalaitetta ja sähköäkin kuluu melkoisesti.

Ostin tänään Bauhausista kirkasvalolaitteen, hintaa vähän vajaa 150€ ja lukseja 5000.
Valoa voi käyttää tavallisenakin valona, koska siinä on himmennyssäädin ja "design" varjostin.
  • 5 / 7
  • valkeus
  • 4.11.2005 21:25
Mun kokemus kirkasvalolampusta on, että sain hirveän päänsäryn. Kamalan ja ankean tuntuinen valo. Talvella kuuluukin olla pimeää ja nauttia kynttilän himmeästä valosta! Oli ihan arvokas ja laadukas laite eikä mikään häikäisevä halogeeni mutta mulle kamala kokemus.
  • 6 / 7
  • miesmies
  • 4.11.2005 21:31
kirkasvalolampuissa pitäisi nenää pitää lähes siinä kiinni, jotta se antaa toivotun tuloksen.

100 w energiasäästölamppuja jos laittaa useamman niin eiköhän se ole parempi. jos loisteputkia laittaa kiertämään kattoa niin luulen että teho on monta kertaa parempi kuin 1 kirkasvalolamppu.
  • 7 / 7
  • Vikkari
  • 4.11.2005 21:34
"Kirkasvalohoidon yleisiä haittavaikutuksia ovat mm. päänsärky, silmien rasittuminen, pahoinvointi ja kiihtyneisyys. Nämä vaikutukset ovat yleensä lieviä ja ohimeneviä, tai ne voidaan poistaa vähentämällä valon annostusta"

http://valohoito.net/art/konsensus.htm