mitä jos..?

  • 1 / 7
  • sari
  • 23.10.2005 13:02
Olen juuri alkanut seurustella naisen kanssa, ensimmäistä kertaa elämässäni. Mikä on sinänsä ihanaa.

Minua kuitenkin pelottaa mitä sitten kun mennään seksiin asti. Ei niin etten haluaisi sitä, mutta olen kokematon, en ole ikinä ollut kuin pari kertaa miehen kanssa, ja silloin en ikinä ollut ikinä erityisen kiihottunut. Ok, ehkä se on vähän eri asia naisen kanssa (kun olen enimmäkseen lesbo) mutta olen yleensäkin kamalan hidas syttymään, ja minun pitää olla tosi hyvin rentoutunut.
Eli periaatteessa minua pelottaa (sen lisäksi etten osaa mitään, mikä on sinänsäkin ihan tarpeeksi) että mitä jos en ylipäätään pysty saamaan orgasmia toisen ihmisen kanssa, vaikka nauttisinkin muuten. Minulle se ei niinkään olisi mikään välttämättömyys, lähinnä siis huolestuttaa miltä kumppanistani tuntuu jos en näytä nauttivan seksistä.

Tiedän että ei pitäisi ottaa suorituspaineita, mutta se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty.

Olisiko jollakin jotain neuvoja/kommentteja?
  • 2 / 7
  • miee
  • 23.10.2005 19:40
On ihan ymmärrettävää, että ensikertaan liittyy jännitystä, epävarmuutta, pelkoja, jne.
Sinun kannattaisi puhua naisesi kanssa. Mikäli hän rakastaa sinua hän myös ymmärtää, että tämä on sinulle uusi asia eikä aseta sinulle turhia paineita. Mutta turha sinun on etukäteen pelätä ja huolestua, sillä kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se seksi sitten sujuu luontevasti ihan omalla painollaan kun sen aika koittaa. Pitää muistaa, ettei ole mitään syytä kiirehtiä sänkyyn, jos ei vielä tunnu siltä. Askel kerrallaan. Puhukaa toistenne kanssa, jotta toinen tietää miltä toisesta tuntuu. Kenties kumppanillasikin on pelkoja asian suhteen...Mutta puhumalla ne selviävät. Kyllä se siitä sitten lutviutuu ;)
  • 3 / 7
  • Selma
  • 23.10.2005 23:16
Joo, eiköhän kannata sen kultasi kanssa ihan puhua jännityksestä ja epävarmuudestasi etukäteen, sillä voit saada niitä suorituspaineita alemmaksi. Luulisin, että keskimäärin naisten välisissä suhteissa ymmärretään aika hyvin sitä, jos/kun ei heti ensimmäinen tai toinenkaan kosketus johda orgasmiin asti. Ja voihan siitä seksistä nauttia ilman sitä orgasmiakin! Sitäpaitsi se on aika mielenkiintoista ja kiihoittavaa selvittää ihan konkreettisesti, että mistä toinen nainen syttyy, mikä tuntuu hyvältä jne. Jos siitä orgasmista on hirveesti suorituspaineita, niin siitä vaan omin toimin harjoittelemaan, niin osaa toiselle selkeesti kertoa tai vaikka näyttää, mikä toimii.

Eikös tässä ihan vähän aika sitten lehdissä kirjoiteltu, että 40 % naisen orgasmikyvystä on perinnöllistä ja että siinä saavatko naiset niitä, on suuria eroja.
  • 4 / 7
  • Sini
  • 1.11.2005 22:54
Kannattaa puhua.Itse melkein järkytyin kun ekan kerran typyni kanssa rakasteltiin,jonka jälkeen hän kertoi että vein hänen neitsyytensä... Olin onnellisesti järkyttyny ja onneksi kaikki meni hyvin enkä aiheuttanut traumoja!
  • 5 / 7
  • tikru76
  • 28.2.2006 12:49
Kyllä toinen nainen tietää mitä pitää tehdä rakkaalleensa vaikka olisi kuinka eka kerta. Puhu kyuitenkin tunteistasi hänen kanssaan..
  • 6 / 7
  • tiuhti
  • 6.3.2006 16:58
Niin, kyllä nainen tietää... Sen voin kyllä sanoa omasta kokemuksesta että oli hiukan hämmentävää naisystäväni kanssa aluksi, koska hän ei toimi kuitenkaan juuri samoin kuin minä. Ei siitäkään stressiä olisi tarvinnut ottaa, kokeilemalla löytyi oikea tapa, mutta romutin silti käsitykseni että naiset olisivat jotenkin helpompia toiselle naiselle. Vääristynyt kuva päässäni oli varmaan ensimmäisen tyttöystäväni ansiota, joka toimi (ihme ja kumma) hyvin samoin kuin minäkin.

Olikohan tämä nyt jotenkin lannistava viesti. Tarkoitus oli kuitenkin sanoa, että hyvin se menee. Harjoittelu tekee mestarin, ja tunteet auttaa kaikessa mikä liittyy seksiin. Tasoittavat tietä.
  • 7 / 7
  • mieee
  • 7.3.2006 17:46
Niin ja jos seksiä pystyy harrastamaan niin kyllä siitä pitää pystyä puhumaankin. Kyllä näin on näreet.