Idols-kisa

Aivan mahtava tuo toisen karsinnan voittanut Katri Ylander! Mikä ääni, mikä tulkinta, mikä persoona. Tytöstä tullaan kuulemaan vielä paljon.
  • 2 / 16
  • Vikkari
  • 16.10.2005 22:59
Mun mielestä Roni oli paljon parempi, mutta pilasi mahdollisuutensa valitsemalla tosi typerän biisin, jossa ei ollut järjen häivää sanoissa eikä melodiassa (eihän sitä ollut). No Roni pärjää varmaan ilman Idols-voittoakin., eikä tuo osakilpailun voittajakaan lainkaan houno ole.
Olin varma, että Roni voittaisi, koska se on juuri sellainen teinityttöjen suosikkipoju. Mutta oikeus voitti.
  • 4 / 16
  • Ville83
  • 17.10.2005 13:58
Joo.. Hänen laulunsa kosketti mua syvästi. Uskallan tunnustaa että kyynelhän siinä vierähti poskelle ja pakko oli äänestää hänet jatkoon. Inhoan Idolsia ym. formaattipaskaa, mutta tämä neiti osaa enemmän kuin laulaa.
Niin siinä kävi että Ilkka vei voiton. Valitettavasti. Pikkutytöt ja helluntaiseurakuntalaiset ruuhkauttivat äänestyslinjat...
  • 6 / 16
  • vanha luuska
  • 18.12.2005 23:43
Tällaisissa live-kisoissa ylipäänsä ei voita se, joka on objektiivisesti paras, vaan se joka saa ihmiset äänestämään kalliilla ja televisioyhtiön puhelinpalvelujen kassan kilisemään. Niinhän se on myös yleensä bisneksessä, ei auta vaikka laulaisit kuin enkeli, jos yleisö ei osta levyjäsi ja lippuja konsertteihisi. Esimerkiksi viime kisoissa kolmanneksi tullut ei ole paljon keskivertoa karaokelaulajaa kummempi artisti, mutta hän saa pikkutytöt villiintymään = rahaa levy-yhtoiön kassaan.

Showbisneksessä ratkaisee paljon ulkonäkö, karismaattinen esiintymistaitoa, hyvä markkinointi, onni... Tärkeää on olla koko ajan lehtien sivuilla, ettei pääse unohtumaan. On loistavia laulajia, jotka eivät ole yltäneet tähdin yksinkertaisesti siitä syytä, että he eivät ole olleet valmiita prostituoimaan itseään medialle ja esittelemään makuuhuonetttaan juorulehdille. Maailmalta löytyy vaikka kuinka paljon esimerkkejä siitä, että suurimmat tähdet eivät ole sama asia kuin parhaat laulajat. Ajattele vaikka Britneytä. Mutta kansa saa mitä se haluaa, tai tarkemmin sanoen mistä se maksaa.
Luin helluntalais-Ilkan haastattelun Nytistä ja en oikein ymmärtänyt hänen vastauksiaan muutamaan kysymykseen:

Mikä selittää maailman pahuuden?
I: Mielestäni ahneus ja itsekkyys. Eilen näin suorassa lähetyksessä jotain pahuutta siinä yhdessä tuomarissa. Silmissä. Oliko se hän itse?

Kenellä Idols-tuomareista on rankin rooli?
I: Jarkolla on varmaan rankkaa, kun se joutuu näyttelemään miestä, mutta myös Jonella, koska se joutuu pitämään sitä peruukkia.

Heräät Antti Tuiskun ja Jani Wickholmin välissä. Mitä on tapahtunut?
I: Olen päässyt paratiisiin.

Muutenkin mua ärsyttää kun Ilkka viljelee jatkuvasti viittauksia usko(nto)onsa.
Tuohan on aika homo vastaus, on päässyt paratiisiin jos herää Antti Tuiskun ja Jani Wickholmin välissä. Jonkin toisen lehden haastattelussa piti vastata, mitä tulee ensimmäiseksi mieleen sanasta "rakas", ja hän oli vastannut "Henrik". Liekö Henrik hänen poikansa, vai...?

Muuten nuo vastaukset vaikuttivat vähän siltä, että hänet on joko pahan kerran aivopesty, tai hänellä ei ole ihan kaikki kotona.
http://www.nyt.fi/kukanyt/

Tarkemmin luettuna vaikuttaa siltä, että Ilkka ei ollut ihan tosissaan, olihan tämäkin vastaus häneltä:

Kenet tuomareista äänestäisitte ulos. Pakko valita yksi!

I: Jone, koska se oli ilkeä. Hänen mielestään komiikalla ei ole sijaa tässä kilpailussa, niin ei minunkaan mielestäni sitten.

- Ehkä Ilkka siis lähinnä pelleilee? Se selittäisi Jarkko Valteeseenkin kohdistuneen piikin, Valteehan yleensä *esiintyy* naisena.
Antti Tuisku on ainut ei-niin-paljon -pelle, mutta pahinta on kyllä noi voittajat kun niillä on se asenne laitettu alkuun, että "anteeks että olen olemassa=mä tulin voittamaan" Kumminkin se nyt voittaja on ihan kamala, hirvee ääni ja ei yhtään hyvän näkönenkään. Se tyttö/nainen oli sentään hyvän näkönen.
Joo, Antti Tuiskulla on sentään ollut jo alusta asti tiettyä karismaa. Sellainen puuttuu Hanna Pakariselta ja Jani Wikholmilta tästä Ilkasta ja Katrista puhumattakaan. No, ehkä Hannalla on sitä jo jonkin verran. Hieman harmittaa, että edellisen kisan Anniina Karjalaisesta ei juuri ole kuulunut mitään, ainakaan niin, että minä olisin huomannut. Viehätyin hänen lauluääneensä eikä hänen ulkonäössäkään ole myöskään mitään moitittavaa.
Se on kyllä totta että stailistit olivat loihtineet hurmaavasta naapurintytöstä kamalan noidan pörröttävine hiuslisäkkeineen ja itsenäisyyspäivän vastaanotolta ylijääneellä lenita airisto -leningillä.

Ei ihme ettei perheen pienimmät uskaltaneet antaa ääntään Katrille.
Eikö voittaja transuillut koulussaan? Ainakin Iltasanomien mukaan valkoisessa minimekossa. Se selittäisi vitsit.
Ilkalle esitetyt kysymykset oli typeriä ja siksi hän myös vastasi niihin huumorilla antamatta typeryyden häiritä itseään ja näin toimii terveellä itseironialla ja huumorintajulla varustettu ihminen.

Antti Tuisku pääsi siihen mihin pääsi itseään parempien laulajien kustannuksella, koska pärstä ja lanneliikkeet miellyttivät tuhansia teinityttöjä ja varmaan joitakin poikiakin. Lauluäänestä kun tulee mieleen lähinnä Mikki Hiiri merihädässä.

Kansan äänestystuloksia vastaan on turha pullikoida, sillä äänestävä yleisö ansaitsee idolinsa. Ja tuskin koskaan se suosituin on paras kaikessa mahdollisessa...
Minun mielestäni Ilkka oli ihan namupoika, jos nyt pitäisin niin nuorista. Ainakin paremman näköinen kuin Antti Tuisku. Ja ei se Anttikaan todella osaa laulaa, kyllä Hanna Pakarinen ja Jani Wickholm ainakin siinä suhteessa olivat Anttia parempia, vaikka eivät nyt ulkonäön puolesta kovin erikoisia olekaan.