Oslossa ammuskelu yökerhon edustalla (juttukommentit)

Tuoreiden uutisten mukaan kyseessä on poliisille ennestään tuttu nelikymppinen mies, joka on pakolaisena Iranista muuttanut kurdi. Tekoa tutkitaan nyt mahdollisena terroritekona.
Norjan suojelupoliisin (PST) mukaan Oslon ampumisesta epäillyllä on kytköksiä ääri-islamistiseen verkostoon ja Norjassa on nostettu terrorismin uhkatasoa. Juuri ennen ampumista silminnäkijän mukaan terroristiksi epäilty huusi Allahu akbar.
Helsinki Pride järjestetään tulevalla viikolla. Mediassa on pohdittu tapahtuman turvallisuutta ja haastateltu tapahtuman järjestävän Helsinki Pride -yhteisö ry:n edustajaa. Turvallisuuteen kiinnitetään tapahtuneen myötä entistä enemmän huomiota.
  • 4 / 15
  • Kolmoisritti
  • 25.6.2022 21:45
Avautui tilaisuus, jota Seta ry jne ei saisi jättää käyttämättä! Tämä on todellisuus, missä elämme. Pitäisi vaatia parannuksia ja tukkia tällasten kuin Kokoomus, Keskusta jne suut. Epäilen silti, että löytyy halua. Valitettavaa.
Minä tiedän miltä tuntuu koska minua on uhattu ladatulla aseella. Menetin toimintakykyni. Tällaisia tilanteita varten tulisi järjestää koulutuksia.
Voisitko hieman tarkentaa, mitä tarkoitat noiden mainitsemiesi puolueiden suiden tukkimisella? Kokoomus on ainakin jatkuvasti vaatinut lisää poliiseja, jos sitä tarkoitat, puolue tiukentaisi myös maahan tulevien valikointia. Hallituksessa istuvista kommunisteista en sen sijaan sanoisi samaa, porkkanaa ja halauksia vaan kaikille, työssäkäyvät maksavat.
  • 6 / 15
  • JudyJudyJudy
  • 26.6.2022 15:01
Missä hallituksessa istuu kaikkia halaavia kommunisteja porkkanoita jaellen?
Ai missäkö, no nykyisessä tietty. Vasemmistoliitoksi muuttivat nimensä, kun Neukkula kaatui ja punapääoma oli sössitty huonoilla sijoituksilla. Globaalisti toimimattomattomaksi todistetun aatteen ajautuessa nurkkaan, yritettiin musta pestä valkoiseksi vaihtamalla puolueen nimi. Hah, joku tyhmä saattoi haksahtaa, ajattelevat eivät. Mutta nyt alkaa mennä kauas Oslon tragediasta.
  • 8 / 15
  • JudyJudyJudy
  • 27.6.2022 23:20
Mikään tragedia ei ole liian kauhea, etteikö sitä joku voisi käyttä oman agendansa ajamiseksi.
En kyllä muista kokoomuksen osoittaneen merkkejä halusta valikoida paremmin tulijoita. Sen sijaan muistan Mykkäsen halunneen kymmenkertaistaa pakolaiskiintiön.
Jossakin täytyy olla syy miksi asiat etenevät hitaasti ja se näyttäisi olevan muutosvastarinnassa eduskunnassa. Asioita on ajettu lain mukaan. Tämä on merkityksellistä, mutta minuta sitä ei ole arvostettu. Mielenosoitusta saa pitää, mutta pride on muuttunut positiivisesti kaikkien kansanjuhlaksi. Pride ilmentää minusta myönteistä elämänasennetta, mitä jotkut tahot eivät halua nähdä. No haluavatko he nähdä tällaista ampumista. Oslon tragedian pitäisi saada aikaiseksi myönteistä asioiden parantumista ja kiireesti. Jos ei tuo saa aikaiseksi yhtikäs mitään niin se on ilmaus rakenteellisesta homofobiasta ja demokratiavajeesta. Minun mielipiteeni.
Sanotaan, että kaveria ei jätetä. Ketä koskee? Kuka kuuluu joukkoon?
Oslon ampuja pitäisi karkottaa Afganistaniin jonnekin Pakistanin rajan syrjäkylään: siellä on hänen paikkansa. Minusta.
Tässä uutinen vuodelta 2013:

Imaami esitti homojen tappamista – demarikansanedustaja puhkesi nauramaan

Mellunmäen imaamina toimiva Abbas Bahmanpour totesi Ylen Islam-illassa suorasanaisesti, että homoseksuaalisuus on kielletty, ja että siitä seuraa shariassa kuolemanrangaistus. Ohjelmaan keskustelijana osallistunut työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtajana toimiva kansanedustaja Tarja Filatov (sdp.) ei nähtävästi pitänyt asiaa kummoisena pulmana, koska hän puhkesi nauramaan asiaa käsiteltäessä.

– Islam suhtautuu homoseksuaalisuuteen moraalisena paheena. Rangaistus annetaan, homoseksuaalinen akti nähdään eli itse penetraatio nähdään neljän todistajan silmin eli ellei ne avoimella jollain torilla tee niin silloin sitä rangaistusta ei tule. Erittäin harvoin, erittäin harvoin rangaistuksia, Bahmanpour kertoi.

Ohjelman juontajat pyysivät täsmennystä siihen, mikä on sharia-lain mukainen rangaistus homoseksuaalisesta teosta.

– Se on kuolemantuomio, Bahmanpour totesi.

Islamin opettaja Ahmad Fadil on sitä mieltä, että Suomessa pitäisi ottaa käyttöön sharialaki:

– Kyllä kyllä, totta kai. Meille sopisi sharia-laki, Fadil kommentoi.

Perussuomalaisten nuorisojärjestön puheenjohtaja Simon Elo tarttui Bahmanpourin lausuntoon ja esitti kummastuksensa siitä, miksi tällaisiin puheisiin ei kiinnitetä enempää huomiota: simon_elo_small_areena

– Aika mielenkiintoinen tilanne, kun perussuomalainen konservatiivin pitää alkaa puolustamaan seksuaalivähemmistöjä. Ja aika erikoisen maltillisesti suhtaudutaan siihen, että sanotaan että homoseksuaalien pitäisi saada kuolemantuomio. Tämä on se asia, missä islam on ristiriidassa länsimaisen ihmisoikeuskäsityksen kanssa.

Keskusteluun osallistunut perussuomalaisten kansanedustaja Olli Immosen mitta tuli täyteen, kun hän kuuli Mellunmäen imaamin vahvistavan omin sanoin sen, että islamissa rangaistaan homoseksuaalisuudesta kuolemantuomiolla.

– Ja sitten me vielä keskustellaan, että pitäisikö sharia-laki ottaa käyttöön. Ei missään tapauksessa, Immonen puuskahti.

Ohjelmassa esitettiin pohdintoja sen puolesta, voisiko islam tulkita joitain koraanin kohtia uudelleen, paremmin nykyaikaan sopivaksi. Bahmanpouri ei hyväksynyt ajatusta uudelleentulkinnasta. Hänen mukaansa islamin laki on tullut jumalalta, ja että se on viimeisessä muodossa.

Elo nosti vielä ohjelman lopussa Bahmanpourin käsittämättömän kommentin esille ja vaati SDP:n Filatovilta ja vihreiden Heidi Hautalalta kantaa asiaan:

– Se mikä on minua tässä on huolestuttanut ja huolestuttaa yhä enemmän on se demarit ei uskalla puolustaa seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa ja vihreät eivät uskalla puolustaa seksuaalivähemmistöjen oikeutta elää Suomessa ilman tällaisia ajatuksia, Elo täsmensi.

Filatov vastasi naurulla.

https://www.suomenuutiset.fi/suomeen-sharia-ja-homoilta-henki-pois-demarikansanedustaja-puhkesi-nauramaan/
Tuli vain mieleeni, kun USA haukkui Venäjää Ukrainan yhteydessä, että tiesikö kukaan, miten USA miehittää Hawaijia. Se oli kuningaskunta ja niitten oma lippu on kansainyhteisön lippu. USA on kaapannut saaret laittomasti ja siellä on sotilastukikohta. Tällaiset seikat unohdetaan. Sama asia Oslon suhteen, että se unohdetaan nopeasti. Vaikka tuntuisi väärältä yrittää vedota päättäjiin, niin miten sitten? Kuitenkin on kysymys yksilöiden elämistä ja jossei me itse pidetä meteliä tai vaadita, niin toiset kävelevät yli ja jäädään kynnysmatoiksi. Miten vain?
Seksuaalivähemmistöjen asiat ovat usein sellaisia, ettei vaadita latin latia, vaikka moni muu taho vaatii koko ajan rahaa muodossa tai toisessa. Kuorossa vinkuvat rahaa. Miksei meillä ole esimerkiksi omaa kulttuurikeskusta vieläkään? Ei ole mitään. Sitten puhutaan vähemmistökulttuurista. No missä se on? ToF on USA: ssa. Näin on näreet.
Vähiin se jää. Olen muistaakseni vuosia sitten järjestämässä workshoppia missä olisi keskusteltu seksuaalivähemmistöjen tasa- arvosta ja rahasta. Tämä oli ammattiliitto. Se otettiin ohjelmaan ja sitten pois ohjelmasta, koska olisin ollut ainoa osallistuja. Tämä ei ollut Suomessa. Seksuaalivähemmistöt koetaan niin marginaalisena asiana. Ai niin olin myös yhden puolueen jäsen ja sen hbtqi osaston kokouksissa ja yritin myös päästä kunnallislautakuntaan. Jotain pientä. Sekään ei ollut Suomessa. Olen eronut puolueesta sittemmin, koska turhauduin. Siitä voin sen verran sanoa, että siihen vaadittaisiin jonkinlainen pohjakoulutus ja paljon tietoa, miten yhteiskunta toimii. Ei sinne kannattaisi pystymetsästä mennä missään nimessä, vaan sellaiseen pitää kasvaa. Minulla ei ollut aikaa, kun tein kahta työtä. Sitten puolueessa on oma järjestys. Voi mielipiteensä sanoa ja tehdä aloitteita, mutta usein ei mene läpi.
Joo nyt muista, että olin myös yhdessä yhdistyksessä mukana, mutta ne halusi enemmänkin bailata enkä minä juo alkoholia, niin mua ei kiinnostanut ja pikku hiljaa jäin pois. Se mitä voi käytännössä tehdä on lähinnä lahjoittaa rahaa järjestöille.
Se pitää muistaa, että noissa puoluekuvioissa nämä tyypit tekevät uraa - ja se on kova maailma.
Ääri-uskovaiset ovat Rakkauksien vihollisia. Mielenterveyshän niitten harrastamisen kanssa menee, kuten tuolla norjalaisellakin. Tai olisiko jopa ottanut oppia homojakin jahdanneesta terroristiretkeilijä-Breivikistäkin.

Niinhän jo taannoin Helsingissäkin Pridessä kävi, kun uudeltamaalta uskovaisnuoret (samaa porukkaa kuin missä Mika Niikkokin ollut muka) vinksahtivat tekemään kaasuhyökkäyksensä, ihan kristillistaustaisesti Helsinki Pride -kulkuetta vastaan.

Taitaa valitettavasti olla äärikristittyjä, jotka ottavat yhä todesta Mooseksen julistamat keskenään seksiä harrastavien miesten tappamiskäskyt. Ja vaikka nuo raamatun vihapuheet on kopsittu lievemmin sinne koraaniin, niin niistäkin ääritulkitsemisia tehdään samoin.

On se aikamoinen selviämistarina Suomessakin, tänne tuppautuneen Lähi-idän abrahamikko-kristinuskonnon homohirttäjäisistä Turussa ... tämän ajan Pride-juhlintaan, yhdessä heteroseksuaalisesti suuntautuneittenkin kanssa.

Jos maahantuloseulontaa tehtäisiin, niin kannattaisi kysyä:
uskotteletko jumaliin, vai arvostatko rakkauksia?