Huumetusina Helsingin käräjäoikeudessa – mukana Jari Sillanpää (juttukommentit)

  • 2 / 8
  • Kolmoisritti
  • 11.8.2018 3:41
Tosi erikoista, että hänen mielestään ei mitään tuomiota saisi tulla. Lesoilua minusta esittää, että on käyttö hallinnassa ja mielestäni pettää itseään. Aine vaikuttaa suoraan aivoihin ja voi olla että itkeskely on käytön seurausta. Vaikea puuttua jos on kaksi, jotka yhdessä käyttää. Minusta Sillanpää on aika kovanaama ja välinpitämätön: senhän todistaa rattijuopumus. Nyt hänellä on sanottavaa ja häntä pitää kuunnella. Miksi? Varmaan siksi, että se on yksityisasia jos omaan käyttöön. Tätä moni alkoholisti jankuttaa, että " mä saan tehdä, mitä mä haluan" Mutta kun se ei ole koskaan niin, vaan he rummuttavat ja houkuttelevat myös muita käyttämään, etteivät olisi silmätikkuina esillä. Viinaakin juodaan juhlissa ja kapakoissa bilemielessä...Moni alkoholisti esittää itseään mielellään uhrina jne, mutta he ovat kovasti manipuloimassa ympäristöä, missä liikkuvat: toisten pitää muuttua ja tanssia heidän pillinsä mukaan, vaikka kysymyksessä on paha itsetuhoinen kierre menossa. Kyllä viattomia pitää suojella pahuudelta. Narkomaaniympyrät ovat todella pahoja. Sitten kun velkaantuu, on henki uhattuna eikä armoa anneta. sitten on tämä itse huume, joka on myös vaarallinen. Siihen voi kuolla milloin tahansa.
  • 3 / 8
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 11.8.2018 8:47
Olen miettinyt sitä, mihin perustuu ihmisen tarve saada päänsä sekaisin mitä moninaisimmilla tavoilla.
Kai se on sitä, kun todellisuus ei tavalla tai toisella riitä/kelpaa. Joillain se on pakoa todellisuudesta, toisille yritystä kokea todellisuus vahvemmin.

Itse olen lopettanut alkoholinkäytönkin, kun se tuntuu iän myötä sekottavan yhä pahemmin kemiaa: mielialan syvä lasku viikon päiviksi on kallis hinta muutaman tunnin hauskoista nousuista.
  • 5 / 8
  • Yesman
  • 11.8.2018 11:16
Ne pätkät, joissa olen nähnyt Sillanpään puhuvan huumeista ovat hämmentävää katsottavaa. Voi toki olla, että rainojen leikkaus vaikuttaa.

Mahtaakohan Sillanpäällä olla tarpeeksi tietoa metamfetamiinin vaikutuksista? Ottaen huomioon alkoholinkäyttönsä, luulisi hänen olevan tietoinen omasta riippuvuustaipumuksestaan?

Jos päätös hiljaisesta itsemurhasta on olemassa, ei siihen kenelläkään taida oikein olla mitään sanomista.

Haitallisena pidän hänen esiintymistään mediassa. Häneltä tällä hetkellä kuultava viesti menee jotenkin niin, että synteettiset huumeet ovat henkilökohtainen asia ja sellaiset asiat kuin yhteentörmäys lakipykälien kanssa ovat lähinnä pikku huolimattomuusvirheitä, eikä metamfetamiini ole niin vahingollinen kemikaali ja sitä on mahdollista käyttää harkiten. Tämä katsantokanta on vinoutunut ja saa aivan liikaa painoarvoa näkyvältä henkilöltä tullessaan. Toivoisin, että mediassa annettaisiin vastapainoksi tietoa metamfetamiinista.

Joillekin ihmisille yksikin metamfetamiinihönkäys voi tarkoittaa syöksykierteeseen johtavan riippuvuussuhteen alkua eikä kukaan voi tällä hetkellä tietää, kuka reagoi aineeseen tuolla tavoin.
Tässä on lukenut näitä uutisia, missä on tullut esiin pitkä ja systemaattinen käyttö mm. nesteyttänyt itseään suoneen palautumisen nopeuttamiseksi. Minusta kertoo jo jonkinlaisesta burn outista, loppuunpalamisesta tms. Kun on artisti, joka elättää monia , niin ei voi olla pitkiä aikoja poissa esiintymislavoilta. Otetaan kaikki irti. Ikää tulee ja kehon palautuminen vie aikaa. Epäsäännöllinen keikkailu vie voimia. Monia syitä.

Googlasin tämän, missä on masennuksen syitä. Masennus on monisyinen tauti ja se on myös fysiologista esim. matalakestoinen tulehdustila.

Kehon tulehdustila
Pitkäaikainen stressi
Yksinäisyys
Traumaattinen kokemus
Hierarkiaristiriita, esimerkiksi työttömyys tai muu kova kolaus uralla
Suru
Hylätyksi tuleminen rakkaudessa
Synnytys
Vuodenaika
Erilaiset kemikaalit, esimerkiksi päihteet
Ruumiillinen sairaus
Nälkiintyminen

Sitten tää manageri, joka on ammatiltaan terveydenhuollossa duunissa, mahdollistanut käyttöä hankkimalla nesteytystä. Hän on omalla käytöksellä tukenut tätä. Tässä viestitetään väärällä tavalla ja tuetaan tällaista VIP henkilön statusta: voi tehdä mitä huvittaa, kun on kuuluisuus. Kasvaa tällainen harha omasta egosta: elämää suurempi. Kassamagneetti, joka vuolee kultaa. No sitten kun sairastuu ja tulee työkyvyttömäksi, niin kuinka moni rinnalle jää: veikkaan että harva. Sit tää kuuluisuus käyttänyt hyväksi tätä terveydenhuollon ammattilaista....tämmönen soppa. Sitten tällainen ulostulo et esittää jonkinlaista "asiantuntijaa" ja siks pitää kuunnella. Varmaan onkin oman elämänsä asiantuntija. Mut tää rooli päällä....tällaista narsistista. Paljon on ongelmia.
Päihderiippuvuus on kun se on vielä pahaksi päässyt on tosi vaikea ongelma josta ei
helposti eroon pääse,se vaatii hoitoa pitkäaikastakin.J.Sillanpää sanoo ettei ole käyttä-
nyt päihteitä neljään kuukauteen, ominneuvoin selviämistä voi tietysti yritttää, vaikea ongema vaatii myös elämäntavan muutosta ja hoitoonsitoutuminen kiireiselle ihmiselle
on vaikeaa,kun Jarin tähteys on muutenkin niin kirkas,onhan se ymmärrettävää.
  • 8 / 8
  • Kolmoisritti
  • 12.8.2018 13:53
Kyseenalaisinta on minusta tässä se, että kieltää ongelman, vaikka on jo rattijuoppotuomion saanut. Se todisti jo, ettei ole hallinnassa. Nyt on käräjillä saman asian tiimoilta. Mutta ainahan voi kuntoutua.