Perjantaidokkarin kissanaiset (juttukommentit)

Lemmikkien määrän kasvu näkyy vaikkapa kalliissa tv-mainoksissa, joissa esitellään lemmikeille tarkoitettuja tuotteita. Sellon aukiolla Leppävaarassa on seinällä "kissankorkuisin kirjaimin" erään lemmituoteketjun nimi. Sen nähtyäni totesin mielessäni, että tuolla liikkuu paljon rahaa.

Lemmikeille tarkoitettuja tuotteita myyviä liikkeitä löytyy vähän joka puolelta. Ne liikehuoneistot ovat aika näyttäviä.

***

Totean jälleen kerran, että eikö sitä hellyyttä ja huolenpitoa voisi mieluumminkin suunnata ihmislapsiin ja -nuoriin. Suomessakin on paljon lapsia, joilla ei ole kunnollista läheistä. Olisi edes yksi ihminen, joka oikeasti välittäisi.

On olemassa järjestöjä, jotka kouluttavat ja ohjaavat tuollaiseen läheistoimintaan.
  • 2 / 10
  • vaeltaja2006
  • 30.4.2017 4:56
1980- ja 1990-luvuilla, osittain vielä 2000-luvullakin homot julkisesti monesti leimattiin lapsiinsekaantujiksi. Se aiheutti monissa homoissa sellaista pakokauhua, että lapset kierretään mahdollisimman kaukaa, ettei vain syntyisi väärinkäsityksiä tai ilkeämielistä juoruilua.
  • 3 / 10
  • pekka.punavuori
  • 30.4.2017 11:37
Vaikkakin valitettavan monella ei-homolla homo=pedofiili -ajatusmalli jyllää, pitääkö se hyväksyä ja siihen alistua vai pitäisikö omalla toiminnallaan osoittaa väite täysin idioottimaiseksi ja vääräksi? Yllättävän moni homo ei voi sietää lapsia. Noh, jos ei halua taistella tuulimyllyjä vastaan, aina on vanhuksia, jotka kaipaisivat juttu- ja ulkoiluseuraa....

ps. en ole lemmikkivihaaja, itsekin haluaisin koiran, mutta se vaatisi liian systemaattista aikataulua, mihin en pysty taipumaan.
Aika outo rinnastus tuo, miten lemmikkeihin ohjattu rakkaus ja huolenpito voitaisiin siirtää lapsiin. Ilmeisesti tuon päätelpän tehneellä itsellään ei ole lapsia tai lemmikkejä? Lapsi ei korvaa lemmikkiä, kuten lemmikki ei toimi lapsen korvikkeena.
Kissoista ja koirista, puhumattakaan hevosrääkkäyksestä, on tullut verukkeellista sosiaalisuutta ja viihdettä. Oikea asenne eläimiin ja huolenpitoa ihmisistä.
Vaeltaja, olet aivan oikeassa. Koin tuon itsekin aikanaan. Olin kolmivuorotyössä. Päivisin oli paljon vapaata aikaa. Tuttava lastentarhanopettaja pyysi minua käymään leikkimässä lasten kanssa silloin tällöin, kun heillä ei ollut porukassaan ainuttakaan aikuista miestä. Lapset kovasti sellaista henkilöä tarvitsivat.

En uskaltanut lähteä hommaan Vaeltajan mainitsemasta syystä. Olisin muuten ollut sellaiseen halukaskin.

Homo=pedofiili on mahtunut myös homojen itsensä inhottavaksi lyöntivälineeksi toisia homoja kohtaan. Olen joutunut tuollaisen kohteeksi, eli puhun kokemuksesta.
pekka.punavuori, yllättävän moni homo(mies) tykkää lapsista ja haluaa olla lasten kasvattajankin, joko omien taikka vieraiden.

Voin kokemuksesta sanoa, että lapsi kasvattaa välillä aikuista enemmän, kuin toisinpäin. Esimerkiksi rakentavat yhteenotot murkkuikäisen kanssa voivat olla aikuiselle melkoinen kasvun paikka. Murkku on usein psykologinen taitaja. Hän löytää sinun arat kohtasi ja tökkäsee juuri sinne, minne koskee kaikkein eniten.
xxx, ajattelen toisin kuin sinä. Lemmikki/lapsi eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Puhun painotuksista.

Minulla ei ole omia lapsia. Muiden lapsista taikka nuorista on tullut huolehdittua monella tavoin ja eri mittaisia aikoja.

Pienperheyhdistys hakee isättömille lapsille aikuisia miehiä tukihenkilöiksi. Toimintaan mukaan pääseminen edellyttää henkilökohtaista haastattelua, rikosrekisteriotetta ja yhdistyksen kurssin käymistä. Olen toiminut tuossa järjestössä mieskaverin roolissa usean vuoden ajan. Homous ei ole siellä minkäänlainen juttu, ei myöskään äideille. Haastattelussa kerroin heti oman perhetilanteeni.

***

Hyvä kaverimme kuoli. Häneltä jäi vaimo ja kaksi pikkulasta. Olen juuri nyt mieheni kanssa tukena tälle perheelle. Vien lapset usein pikku retkille vaikkapa leikkipuistoon tai muuhun aktiviteettiin. Äiti saa hiukan vapaata. Teemme tuon kaiken hyvin mielellämme.
"xxx, ajattelen toisin kuin sinä. Lemmikki/lapsi eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Puhun painotuksista."

Sori kirjoitusvirheeni, mutta tämä oli juuri pointtini: lemmikki/lapsi eivät ole toisiaan poisulkevia tai edes vaihtoehtoja. Toki joku lapsettomana voi kohdistaa lemmikkiinsä rakkauden ja huolenpidon, jonka toivoisi kohdistavan omaan lapseen. (Chihuahuat näyttää olevan aika usein näitä "sijaiskärsiöitä".. lol.)