Yle: Veteraani-ikäisistä kolmannes kannattaa homoparien yhdenvertaista asemaa (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • human
  • 4.12.2015 19:07
"kolmannes veteraaneista ja lotista sallisi, ainakin osittain, samaa sukupuolta oleville pareille heteroparien oikeudet.

... tutkija Kati Mustola kertoo pitävänsä yllättävänä, että näinkin suuri osa haastatelluista osoittaa olevansa myönteisiä seksuaalivähemmistöjä kohtaan.

valtaväestölle homokulttuuri oli veteraanien nuoruudessa täysin vieras asia."

Suomessa on tuonkin suhteen alueellisia eroja. Erityisesti se, miten pahasti kristinuskovaiset lahkot yms. ovat vaikuttaneet, on vaikuttanut ihmisten asenteisiin.

Itse olen onnekseni syntynyt kristinuskomuksen vähemmän riivaamalla seudulla, joten kun kerroin vanhemmilleni, sainkin kuulla sen jälkeen paikallistuntemusta, kuinka eräs mummopari oli asunut ikänsä yhdessä samassa mökissä, kuinka erään talon isäntä(bi)ukkomiehestä tiedettiin että se koetti vikitellä poikia ja tiedettiin homomiesparikin yms.

Eli ei kaikkiin suomalaisiin aiemminkaan iskostuneet raamatun ja umpiuskovaisten saatanalliset tuomiosäkeet.

Ja aihetta liipatenkin, tässähän se Linnanjuhlien eka naispari, kait.
http://im.mtv.fi/image/110006/landscape16_9/515/290/fc143b73c85e0651aa838af7b2c126a0/AT/815120.jpg

Hentilän Jormasta taitaa löytyä Linnanjuhlakuvia jo ainakin 70-luvulta.

Viime sodissahan maatamme puolusti homomiehiä, lesbolottia ja biseksuaalejakin, joten voisi olla toki asiallista viedä Tuntemattoman sotilaan ja lottien muistokiville sateenkaaritervehdyskin. Tosin sotimisillahan ei sinällään yhteiskuntia rakenneta, vaan sillä kaikella hyvällä, mitä tehdään rauhan ja yhdenvertaisuuden vallitessa.

Kommenttia muokattu: 04.12.2015 klo 19:13
Ylen juttu sai KD:stä tutun saarnaaja Suurosen kierroksille. Jutun otsikointi ja itse juttu on hänen mukaansa Ylen homotuspropagandaa ( http://jannesuuronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207802-ylen-homotuspropaganda ). Janne Suurosen mukaan jo pitkään jatkunut yhteiskuntamme arvojen ja moraalin iljettävä rappeuttaminen jatkuu näin - ja Yle sekä muu suuri media on prosessissa hänestä airueena. Suvaitsevaisuutta opettamassa, vaikka ei kai saisi sellaista opettaa.
  • 3 / 4
  • human
  • 5.12.2015 11:53
Osoittaakohan saarnaaja Suuronenkin bi:llahtamisellaan olevansa myöskin biseksuaali kiihkouskovainen, kuten se Nokia mission homokiihkoinen saarnaajaukkeli, joka alkkamiehenä vikitteli sitten itse nuortamiestä.

Kommenttia muokattu: 05.12.2015 klo 11:54
Janne on homobaareissa varteenotettavaa pokattavaa. Kenties reppana on pelästynyt ehdotuksia, mutta asia kiinnostaa edelleen.