Myös entiselle kansanedustajalle Outi Ojalalle perjantai oli ilon päivä (juttukommentit)

  • 1 / 3
  • Maisa
  • 30.11.2014 22:02
Hienoa työtä! Kiitos isosti Outi, sanoo yks näkymätön setaveteraani. Työ ihmisoikeuksien parissa ei pääty tähän, jatyötä riittää kaikilla meillä omassa arjessamme. Tehdään se työ, luodaan se elämä. Ihan oikeesti Hei!

Ihmisoikeudet tapetille. Aina!
  • 2 / 3
  • Swenne
  • 30.11.2014 23:00
Hyvä Outi!
Muistan, kun vedimme bisset Porin Jazzissa asialle entisen kundifrendini ja sinun kanssasi asialle, ja kuinka keskustelimme teemasta ja ihmisoikeusnäkemyksistäsi myöhemmin Brysselissä.
Cheeeeeers!
  • 3 / 3
  • Olli Stålström
  • 3.12.2014 17:39
Hienoa, Outi!

Sinun esimerkkisi kannustamana liityin Kallion Vasemmistoliiton jäseneksi vuonna 1996 ja sitten muutin itse Kallioon. Toimin Kallion Vasemmistoliiton hallituksessa lyhyen aikaa sinun aikanasi. Sen jälkeen pyrin ja pääsin Kallion seurakuntaneuvostoon vuonna 2010. Eilen oli Kallion srk-neuvoston viimeinen istunto minun osaltani (2010-2014).

Toimikauteni aikana osallistuin Kallion kolehtikapinaan, otin kantaa homodemonien ulosajamista vastaan kirkossa, sain co-toimitettua teoksen Saanko olla totta? (Gaudeamus 2011), toimin sillanrakentajana Setan ja kirkon välillä, Teemu Laajasalo lähetti minut virallisesti lähettämään kirkon terveiset Hesetalle. Huippu oli kun rovasti Liisa Tuovinen antoi pienen ikonin kumppanilleni ja minulle tuen osoituksena. Toiminnan mallia sain kirkkoherra John Weatherhoggilta Vermontissa olevan Rutlandin kaupungin Grace Church -kirkolta, jossa elämäni eka mies Gus toimii ruohonjuuriaktivistina:

http://www.gracechurchvt.org/

Olen tehnyt parhaani edistääkseni nuorten sateenkaari-ihmisten itsehyväksyntää ja yhdenvertaisuutta. Olen tehnyt sen periaatteen vuoksi. Kannatan vapaaehtoista kansalaisaktivismia.

Olin myös Kai Sadinmaan tukiryhmässä kun hän pyrki ja pääsi Kallion seurakuntaneuvostoon vuoden 2015 alusta. Mutta sen pidemmälle reaalipolitiikkaan ja julkisuuteen en mene.

Itse en suostu astumaan avioliitto-nimiseen instituutioon, vaikka ryssän panssareilla uhattaisiin.

Olen tutkija ja tietokirjailija. En ole poliitikko.

Kommenttia muokattu: 03.12.2014 klo 17:53