Lakivaliokunta jatkaa avioliittolakiuudistukseen liittyviä asiantuntijakuulemisia (juttukommentit)

Kovin on nimimerkki Havainnoija kiinnostunut uskonnollisista ja varsinkin kristillisistä sivustoista noin ateistiksi... Pistää mietteliääksi, liekö pakkomielle Sinulla? :)
Sä kala86 oot kyl kamalan huono jopa trolliksi. Jos meidän oikeuksia estetään uskonnollisin argumentein, meillä on oikeus ja velvollisuus seurata noita. Kun vain pitäisivät tuon omana riemuna niin meidän ei tarvis murehtia yhtään heidän huteroista mielipiteistä.
Mitä helvettinsä virkaa tuollaisella laumalla uskonnollisia hölynpölypoppoita on avioliittolainsäädännön petraamisen kanssa?

Nuo uskomuspoppoothan ovat niin pinttyneet siihen teologia"tieteellisyyteensä", etteivät ymmärrä tunteilla ja järjellä ajattelusta, rakkauden ja pariutumisenkaan osalta paljoa mitään.

Eiväthän nuo uskomukset edes arvosta naisen ja miehen liittovarianttiakaan, eli eivät arvosta naista siinä(kään) puolisona(kaan) kunnolla ollenkaan.

Kommenttia muokattu: 07.05.2014 klo 20:16
  • 5 / 14
  • Ilkka Palmroth
  • 8.5.2014 20:09
Minä en hiffaa mitä helvettiä maa- ja metsätalousministeriön tietohallintojohtajalla on asiaan sanomista.

Jotenkin tuntuu että ko. valiokunta kutsuu ihan ketä vaan. Pitäisikö itse hakea aikaa ja kertoa oma kanta ja perustella se elämäntilanteella.
Nameles, sinulla on täysi oikeus mielipiteisiisi kuten minullakin. Kerroin vain sen miltä ainakin minun silmin ko. nimimerkin toiminta tämän foorumin perusteella vaikuttaa. Niin, ja unohda jo tuo "meidän", ei ole mitään "meitä". Hlbt-ihmiset ovat niin heterogeeninen joukko ettei sen termin käyttäminen ole perusteltua.

Lakivaliokuntahan on se taho joka päättää ketä se kuulee asian käsittelyssä, tuskin mikään instanssi voi itse mukaan prosessiin tuppautua. Havainnoijan usein linkittämät tahot eivät voi mitenkään estää "meidän oikeuksia", se on oikeusvaltiossa mahdotonta. Kuultavaksi on tosiaan kutsuttu mitä absurdimpia tahoja kaiken kaikkiaan.

Voit Nameles nukkua yösi rauhassa, kyllä se laki läpi menee ja sitten lienet onnellinen kuten moni muukin kaltaisesi... tosin vain vähän aikaa :)
Kyllä on olemassa 'me'. Kun lailla samaa sukupuolta olevilta rajataan oikeuksia, se koskee meitä kaikkia. Myös sinua josko homoksi itsesi koet. Muissa konteksteissä ei ehkä olemassa 'meitä' mutta tässä juridisessa kontekstissa imo on.

Kyllä minuakin on ristitty telaketjuateistiksi siitä riemusta että sanon pölijän pölijäksi. Tässä tapauksessa havannoijalle kyllä pisteet siitä että seuraa tilannetta ja jakaa meille muillekin näitä mielipuolisia argumentteja joiden nojalla meidän haluttaisi pitää toisen luokan kansalaisena.

Ja mitä ihmettä sinä tarkoitat vikalla kappaleellasi? Ja etkö sinä ole onnellinen siitä jos lain selkeä epäkohta saadaan korjattua oikeudenmukaiseksi? :o
No tuskin näiden tahojen perustelut kannoilleen ovat mihinkään muuttuneet (eivätkä muutu) ja se lienee useimpien tiedossa ilman asian lähempää seuraamistakin. Tosin kokemusperäisen tiedon karttuminen vaikuttanee heidänkin näkemyksiinsä siltä osin mikä ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa.

Tarkoitan juuri sitä että ko. laki menee läpi vähemmälläkin mesoamisella hyvin suurella todennäköisyydellä lähitulevaisuudessa, tämän voi perustella sekä järjellä että Raamatulla. Tarkoitan myös sitä että tämän vouhotuksen olettaisi päättyvän kun kaikki ovat lain edessä tasa-arvoisia seksuaalisuuden/sukupuolisuuden osalta. Mutta päättyykö se ja nousevatko suuremmat epäkohdat median valokeilaan?

Jos tuo asia saa sinut onnelliseksi, epäilen ettei se ole pitkäkestoista. Minun mielentilaani tuo asia tuskin juuri vaikuttaa, riippumatta siitäkään mikä parisuhdestatukseni silloin on. Minua ei mikään yksittäinen asia ole ainakaan tähän mennessä tehnyt onnelliseksi. Olemme ilmeisesti hyvin erilaisessa elämäntilanteessa ja muutoinkin erilaisia joten ymmärrän näkemyksesi kyllä.
Eipä nyt ole mitään suurta syytä pitää "kynttilää vakan alla" avioliitto-aihepiirin suhteen. Eikä tässä ole kyllä mielestäni mitenkään erikoisesti "mesottu" asian suhteen.
Minusta joka ikinen askel tasavertaisempaan yhteiskuntaan on juhlan arvoinen. Ei ole liian pientä edistystä josta ei kannattaisi iloita. Etenkin kun ihan naapurissa on otettu päinvastainen suunta ja tätä samaa meillekin kovasti yritetään tarjota. Jos prsessavaalit amerikoissa ois mennyt toisin, samaa olisi käynyt siellä joskin pienemmässä mittakaavassa.

Jos sinä et näe omia oikeuksia mitenkään tärkeänä, mä en tiedä miten mä voisin sulle näitä asioita sanoa. Minä pidän näitä asioita tärkeänä senkin uhalla etten ole ensimmäisten joukossa pääsemässä niistä nauttimaan.
Mikään asia hlbti-ihmisten aseman parantumisen suhteen ei ole tullut "itsestään" tai ohimennen. Kaikkeen on liittynyt toimiminen asian suhteen. Hiljainen taustatyö, äänekäs asian esilläpito ja kaikki niiden väliltä on vienyt asiaa eteenpäin. Erilaisten ajattelussaan puolimatkaan jääneiden ahvioiden ja vertaistensa levittämään ihmisvihamieliseen propagandaan puuttuminen on tärkeää myös muun kuin avioliittolakikysymykseen liittyvän asenneilmapiirin kannalta.
  • 13 / 14
  • ERKKI - VAASA
  • 10.5.2014 23:00
Kautta aikuisikäni olen aina ihmetellyt tuollaisten erilaisilla yliopistollisilla oppiarvoillaan retostelevien juhaahvioitten kylmyyttä ja kovuutta kaikkea sitä kohtaan mikä heidän silmissään poikkeaa tavanomaisesta, muka ainoasta autuaaksitekevästä ”heteronormista”.
Aabrahamilaisista, erämaasta ja pronssikautisten nomadeitten suppeasta maailman-kuvasta peräisin olevista uskonnoista ja niistä kumpuavasta ihmisvihastaan johtuen on heidänkin maailman- ja ihmiskuvansa todella suppea. Siinä ei ole muita värejä kuin musta ja valkoinen, kaikenlaiset harmaan sävyt on siitä poistettu.
Ajatusmaailmaltaan ahtaina ja teologisista oppiarvoistaan ylpistyneinä nuo tuollaiset juhaahviot tuskin koskaan tositilanteessa vaivautuisivat edes keskustelemaan
”työnantajanaan” pitämänsä Ristin-Kiesuksen kanssa, kas kun tuolla parituhatta vuotta sitten eläneellä palestiinalaisella ei ollut muuta ”oppiarvoa” kuin rabbi. Tuolla nimityksellä ainakin sokea Bartimeus häntä puhutteli!
On hyvä että minun ei ateistina ja paatuneena pakanana tarvitse mennä tuollaisten juhaahivoitten kanssa samaan taivaaseen palmunoksaa soittamaan ja harppua heiluttamaan. Hiilipuolella on paljon tasokkaampaa keskusteluseuraa, kuten muun muassa Platon, Aristoteles, Sokrates, Epiktetos, Marcus Aurelius ja monet muut!