Suhteet ja seksi kasarmeilla puhuttaa (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • human
  • 10.2.2014 15:27
"Pääesikunnan tiedotuspäällikkö Eero Karhuvaaraa ei pitänyt Varusmies-lehden jutusta.
- Tässä on kaikkein kauheinta, että syyllistetään jokaista vapaaehtoisessa varusmiespalveluksessa olevaa naista. Sikamainen juttu siinä mielessä, Karhuvaara kommentoi Ilta-Sanomille."

Aikamoisen törkeää naisten syyllistämistä tuokin kommentti, sillä jutussahan kerrottiin aika selvästi, miten korkeampiasemaiset (ukkomiehet) nimenomaan olivat tehneet aloitteita ja ehdotuksia armeijassa palvelleille nais-varusmiehille, eli syyllistyneet esimies-alais -asemassa seksuaaliseen pahaksikäyttöön naisia kohtaan.

Valitettavasti samaahan on ollut myös armeijan kantahenkilöstöön kuuluvien biseksuaalien vaimo-miesten toimesta, heidän ahdistellessaan nuoria varusmiehiä.

Kommenttia muokattu: 10.02.2014 klo 15:28
  • 3 / 5
  • jnsto
  • 10.2.2014 16:31
Mikähän oli intin ojennusperuste näissä asioissa 70-luvulla? Huomasin varusmiesaikana PE:n PK:ssa upseerin saaneen ojennusrangaistuksen "miehen majoittamisesta". Olisiko "naisen majoittaminen" ollut suurempi rike tuolloin - vai lievempi? - Minulla ei ollut kunnon silmää HLBT-aihepiirille tuolloin. Taivallahden kasarmilla muuaan kesäkessu pelasti minut kaappitarkastukselta käskemällä ratkaisevalla hetkellä poistumaan kuivatushuoneeseen. Menin ja vältin tarkastuksen, mutten ymmärtänyt osoittaa kiitollisuutta sen enemmän. Sit kolme vuotta myöhemmin tapasin kyseisen ent kesäkessun Töölönlahden rannoilla ja ystävällisen eleen tausta valkeni. Kaappini oli ihan räjähtäneessä tilassa ja tarkastuksessa olisin todennäköisesti polttanut tuvan lomat, ellen koko käytävän.
  • 4 / 5
  • Pesuvati
  • 11.2.2014 0:21
Ruotuväessä oli numerossa 8/13 (s. 15) myöskin juttua intti+parisuhde -asiasta. Siinä mainittiin myös samaa sukupuolta olevien väliset suhteet lyhyesti, mutta omasta mielestäni hyvin asiallisesti. Näköislehti löytyy Ruotuväen lehtiarkistosta osoitteestahttp://www.ruotuvaki.fi.
  • 5 / 5
  • Pete
  • 11.2.2014 17:06
Itse olin PV:llä duunissa 13 vuotta, ja vain yksi "intin sisäinen suhde" oli, ja sekin toisen ammattisotilaan kanssa.
Yleinen periaate ainakin minulla oli, että "kuormasta ei saa syödä" (Toivottavasti nuoremmat sukupolvet ymmärtävät; viittaa siis siihen, että esim rintamalle menevästä perunalastista eivät sitä käsitelleet saaneet pottuja ottaa...)
Varusmiehet, vaikka gaydar miten piippasikin, olivat täysin kiellettyjen listalla.
Eräs upseerikokelas kerran, satuttuamme samaan ravintolaan Hangossa, alkoi suorastaan ehdotella. Oli helvetin hyvän näköinen ja fiksu jätkä (ilmeisesti hänenkin gaydarinsa pelasi oikein hyvin).
Täytyi vaan sanoa, että "Eipä kuule juuri nyt kiinnosta, mutta se johtuu siitä, että olette alaiseni. Katsotaan sitten kuukauden päästä kun olette siviilissä".
Sitten se perkele menikin kadettikouluun, eikä siitä tullut siviiliä ikinä :-(