12-vuotias Jackson: "Rakas kuvernööri Romney, ihmisten pitäisi päästä naimisiin kenen kanssa he haluavat" (juttukommentit)

  • 1 / 92
  • Janne 1987
  • 23.9.2012 1:12
Taas kerran ompa ikävää kun aikuiset liberaali fanaatikot laittavat sanoja pienen lapsen suuhun ja vielä edisttävät homoliittoja joka on päivän selvä että Mitt Romney ei sitä tuu koskaan hyväksymään.
Janne, lukaisepa tuo Huffington Postin juttu kokonaisuudessaan. Siinä kerrotaan kuinka kirje syntyi. Jackson oli seurannut Romneyn puheenvuoroja ja huomasi presidenttiehdokkaan suunnitelmien iskevän ikävällä tavalla suoraan pojan perheeseen. Hän oli jo aikaisemminkin kirjoittanut kirjeitä yhteiskunnan vaikuttajille.
  • 3 / 92
  • Homopallero
  • 23.9.2012 11:58
Janne1987:n homofobinen kaksinaismoralismi on säälittävää ja läpinäkyvää. Jos Jackson Ripley olisi kirjeessään vaikka pyytänyt Romneyta passittamaan homot vankilaan tai tarjoamaan heille ilmaista eheytyspuoskarointia, olisi ääni tämän homofobin kellossa aivan päinvastainen. Lapset eivät kuitenkaan ymmärrä miksi jotkut aikuiset vihaavat toisia ja haluavat, että erilaisuudesta rangaistaan. Lapsien moraali ja älykkyys ovatkin Janne1987:n kaltaisia fanaattisia homofobeja ylivertaisesti korkeammalla tasolla. Vaikkei Jackson voikaan järkeillä umpimielisen Romneyn kanssa, ei hänen onneksi tarvitse, sillä Obama voittaa vaalit kuitenkin.
  • 4 / 92
  • Riquman1990
  • 23.9.2012 15:31
Kyseinen pikkupoika on pistetty sanoon toi. Kuvottavaa, miten Jenkeissa ollaan valmiita kayttaan jopa pikkulapsii propagandan valikappaleina!
  • 5 / 92
  • Homopallero
  • 23.9.2012 15:58
Niin, koska lapsethan eivät osaa ajatella itse. Paitsi tietysti, jos ovat samaa mieltä Riqumanin kanssa, missä tapauksessa he eivät tosin ajattelisi ollenkaan vaan olisivat persoonattomia stereotyyppejä. Riqumanilla on näemmä saanut paniikkikohtauksen tästä nuoren pojan suoraselkäisestä moraalintajun osoituksesta, jonka hänen persunruskeat linssinsä heijastavat osaksi salaliittoa heteronormatiivisuutta vastaan. Et tiedä asiasta mitään, joten älä mustamaalaa ja propagoi.
Voitko lopettaa homofobiasi viimeinkin riquman? Ettei täällä olisi niin negatiivinen ilmapiiri...

Mitähän kaikki nämä homofoobiset nimimerkit täällä ees luuhaa jos ne on heteroita? Hankkikaa elämä. Tai sitten yksinkertaisesti: Hankkikaa muija!
  • 7 / 92
  • Riquman1990
  • 23.9.2012 19:05
Riquman nyt ei ikina kayttaskaan lasta oman propagandansa ajamiseen, koska, niin ku Homotrolleroinen sano, lapset ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Se ei kuitenkaan nayta estavan setalaisii kayttamasta jopa pikkulapsii propagandansa valineina. Ja Riquman on bi, ei hetero. Te sen sijaan, te Oikeet, Alkuperaset Kunnon Homot, hankkikaa elama ton ainasen kitinan ja valittamisen sijaan. Hankkikaa valittamisen sijaan kunnon perspanot ja voihkikaa raukeena nautinnosta! Nauttikaa elamasta ja jattakaa lapset naiselle ja miehelle. Suunnitelkaa yhdessa vaikka teidan tulevii haita ja niihin sopivii ruokii, asusteita, kimalteita ja killuttimii. Vetaytykaa sohvan nurkkaan rauhassa kikatteleen ja supatteleen salaisuuksii.
  • 8 / 92
  • Homopallero
  • 23.9.2012 19:24
Riqumanilla on näemmä homo-ongelmaisuuden lisäksi myös naisongelma, mikä paljastuu hänen tavastaan yhdistää "setalaiset" homot naisellisuuteen holhoavalla ja alentavalla tavalla. Tuollaisista korstoista saa ihan kylmiä väreitä. Jos joku käyttää lapsia propagandaan, niin sinä Riquman ja hengenheimolaisesi jotka mustamaalaatte homojen ja lesbojen perheet "luonnottomiksi". Sinä et aja lapsien etua, vaan oman kapean maailmankuvasi ylivaltaa. Olet vastenmielinen, etkä tee itseäsi yhtään uskottavammaksi nimittelemällä minua. Se osoittaa vain, kuinka epäkypsä ja säälittävä sinä itse olet. Tuntuu uskomattomalta, että joudun sanomaan näin itseäni vanhemmalle henkilölle.
  • 9 / 92
  • Riquman1990
  • 23.9.2012 19:45
Riqumanilla naisongelma? Ei oo tahankaan asti kuule tuottanu vaikeuksii saada sen paremmin naisii ku miehiikaan. Meikalaisilla ei oo mitaan tarvetta pistaa lasta julkisuuteen todistaan ydinperheen erinomasuutta, koska suurin osa lapsista edelleen syntyy ja kasvaa ydinperheissa. Teikalaisilla sen sijaan tuntuu olevan kovakin tarve todistella, et kaikki ydinperheen puolesta liputtajat on vaarassa ja homofoobisii. Keta te yritatte huijata? Meidan ei tarvii alentuu kayttaan lapsii pelinappuloina, toisin ku teikalaisten. Etteks te vois tyydyttaa teidan hoivaviettii hoivaamalla jotain lutusta koiranpentuu?
Kukaan ei ole väittänyt tuollaista. Riquman ja kumppanit ovat itse herjanneet sateenkaariperheitä ja homojen adoptio-oikeutta luonnottomiksi. Sinä itse alennut käyttämään lapsia tässä sateenkaariperheiden parjaamisessa pelinappuloina. Muut täällä ovat puhuneet samaa sukupuolta olevien parien perheiden tasa-arvoisesta asemasta lain edessä, sinä vastustat sitä. Et huijaa ketään. Sinä haluat syrjiä sateenkaariperheitä ja pidättää etuoikeuksia heteroperheile, vaikket tiedä saatika sitten osaa perustella miksi.

Naismarkkinoistasi ei ole myöskään puhuttu, vaan asenteestasi homoja ja naiseutta kohtaan. Lue ennen kuin vastaat mitä sylki suuhun tuo.
Biseksuaalina sulla ei ole kovin paljoo varaa puhua. Teillä on yleisesti yleis pettäjien maine, ja sun puheet vaan vahvistaa käsitystä. Teitä karttaa sekä Homot ETTÄ Heterot..

Hanki se muijas äläkä tuu tänne persuilemaan ja muutenkaan aiheuttamaan pahaa mieltä täällä. Tampereen piireihinkään ei kannata tulla.. toivottavasti et asu täällä vaan jossai Rovaniemel toivottavasti...
Tämäkin piti vielä kokea: riqu rehentelee menestyksellään naisten "kaatamisessa". Riqu ei liene edes koskaan ollut "silleen" naisten kanssa, vaikka bi sanoo olevansakin :)

Myöntäisit nyt Jakorasialle rehellisesti, että olet pesunkestävä homo. Sinun tulee helpompi olo, kun tunnustat faktat itsesi kohdalla ja voit olla avoimesti sitä mitä olet.

Be a man. Tule kaapistasi ulos Riquman :)
Tuota... Kannattaisiko nyt kunkin laittaa jäitä hattuunsa tai housuihinsa. Jos joku tyhmyyksissään sortuu henkilökohtaisuuksiin, niin tarvitseeko siihen vastata "samalla mitalla"? Siinä tulee vaan esittäneeksi oman typeryytensä. Vai kuinka?

Ollaan kaikki yhtä hyviä: heterot, bisset, homot, lesbot, trans-ihmiset, intersukupuoliset ja kaikki muutkin. Ei ruveta arvottamaan ihmisiä inhimillisten ominaisuuksien vuoksi. Jooko?

Jokainen on vähän homo. Eiks niin?
Mako kaytan lapsii propagandan valineena, jos ma puhun lapsista ja niiden oikeuksista? Ehka sun kannattas opetella ilmaseen ittees vahan selkeemmin, koska sa puhuit nimen omaan naisongelmasta, et muusta. Ja Heat, pikkupaikkakuntien, kuten Tampereen tai Rovaniemen piirit ei pahemmin oikein nappaa, vaikka ma molemmissa oonkin kayny, joten ala pelkaa, mua ei kiinnosta tulla sinne syomaan mustamakkaraa.
Ehka Jakorasiankin kannattas myontaa avoimesti olevansa bi, kuten suurin osa ns. homoista? Tulis parempi mieli eika tarttis ahdistuneena jakaa rasiasta piparii koko maailmalle.
Riqu, et nyt taida puhua lasten oikeuksista vaan vanhempien sukupuolista. Jotenkin on nyt sellainen tunne, että jos omaa lastani joskus kiusattaisiin hänen vanhempiensa sukupuolen takia niin oma suhtautumisesi olisi "noniin, siitäs saitte" etkä ajattelisi sekuntiakaan mitä tuollaiset puheet lapsesta tuntuisivat. Vaan sitä, miten Sinä olit oikeassa ja miten Sinä olit aina hokenut, että älkää hankkiko niitä lapsia. Taidat unohtaa, että monella on jo lapsia, etkä saa niitä tekemättömiksi sillä, että kerrot lapsille kuinka hirveä heidän perheensä on.
Ah, etteks te vielakaan tajunnu? Riquman ei kayta lapsii oman propagandansa levittamiseen, toisin ku teikalaiset, vaan ottaa yleisella tasolla kantaa lasten oikeuksien puolesta. Lapset on syyttomii vanhempiensa valintoihin eika kiusaamista pida suvaita. Ma en oo muuten koskaan kayttany kiusaamisargumenttii.
Jaa eikö ees homojen kiusaamista riquman? en oo ihan varma, sun puheet tuntuu todella pahalta tälläsen nuoren mielestä...
Hieno juttu, Riqu.

Ei, en itsekään tajua miksi tuollaisia lasten kirjeitä pitää lähettää saati uutisoida. En tiedä mitä tarkalleen koetat sanoa "meikäläisillä", mutta minulle ei ainakaan tulisi mieleenkään käyttää lasta mihinkään tuollaiseen. Olen kylläkin huomannut, etteivät lapset luonnostaan pidä mitenkään pahana sitä, että jollakulla on kaksi äitiä tai isää, kunhan sen vain osaa selittää heille.

Kommenttia muokattu: 23.09.2012 klo 21:26
Mikä on homojen kiusaamista?

Teikäläiset= homot, meikäläiset= bit.

Pari teikäläistä on täällä nimen omaan rääkyny kovaan ääneen homofobiaa ja syyttäny homo-ongelmaiseks, jos on erehtyny kritisoimaan lapsen käyttämistä propagandan levittämiseen!
Ei ole teikäläisiä tai meikäläisiä. Ei ole teitä tai meitä. On vain ihmisiä.
Mikäkö on kiusaamista? Eiköhän se ole ihan sellaista kuin kaikki muukin kiusaaminen riippumatta siitä mikä on syynä.

Höpö höpö, ihan turhaan rakentelet mitään raja-aitoja kahden "ryhmän" välille. Itse olen vuosia ollut biin kanssa.

Toivottavasti pidät yhtä vääränä myöskin sitä, jos lapsi kirjoittaa päättäjälle ja kritsoi homoliittoja tai jotakin niihin liittyvää.

Kommenttia muokattu: 23.09.2012 klo 22:01
Kai minä sitten kuvittelen lukevani omista Riqumanille suunnatuista kommenteistani sekä ko. nimimerkin naisongelmasta JA hänen lastenoikeuksilla puoskaroinnistaan. Riquman käyttää tosiaan lastenoikeuksia usein lyömäaseena homoperheitä vastaan, mutta ei niiden itsensä takia vaan silkkaa homo-ongelmaisuuttaan.
Totta kai pidän, jos joku lapsi on pakotettu kirjottaan niin.

Tai sit Homotrollero näkee ikään ku omat miesongelmansa mun kautta ja peilaa omaa surkeeta minuuttaan noiden trolliensa kautta. Mä oon nähny maailman sivu tyyppei, jotka peittelee omii ongelmiinsa syyttelemällä aiheettomasti toisii homofoobikoiks ja rasisteiks. Jotainhan se kertoo tyypistä itestään, kun näkee maailman noin mustavalkosena: joko on rasisti/homofoobikko tai sitten ei, mitään välimuotoo ei oo olemassa.
Ole nyt Riquman kunnolla tai et saa yhtäkään piparia. Vieläkö jatkat nimittelyä, säälittävää. En ole trolli. Minä en ole se, joka täällä provosoi. Olen usein se, joka vastaa provosointiin, vaikka ei kyllä pitäisi.

Hyi Riquman, omahyväosyytesi haisee! Minä en ikimaailmassa asettaisi sinua sellaisen valioyksilön asemaan, että peilaisin kuviteltuja miesongelmiani sinun kauttasi. Sinä suhtaudut "setahomoihin" alentuvasti, koska oletat meidän olevan naismaisia.

Riqumanilla ei ole yhtään mitään varaa syyttää ketään mustavalkoisuudesta. Riqumanin oma mustavalkoisuus on juuri se syy, jonka takia hänen väittämiinsä on niin helppo tarttua ja kumota ne. On turha syytellä muita homofobiksi leimaamisesta siksi koska ei osaa perustella omia väittämiä.
Nyt kannattaa kuitenkin muistaa, että tiettyjen kommentoijien vuosia jatkuneet purkaukset homojen oikeuksia ja sateenkaariperheitä vastaan eivät kerro mitään homoista eikä sateenkaariperheistä, vaan pelkästään kommentoijista itsestään ja heidän typistyneestä maailman- ja ihmiskäsityksestään.

Riquman kirjoitti muun muassa:
”Se ei kuitenkaan nayta estavan setalaisii kayttamasta jopa pikkulapsii propagandansa valineina.”
”Riquman ei kayta lapsii oman propagandansa levittamiseen, toisin ku teikalaiset, vaan ottaa yleisella tasolla kantaa lasten oikeuksien puolesta.”

Yllä olevat sitaatit ovat kuin suoraan kiihkouskovaisten foorumilta. Kun heterovanhempien lapset kertovat, että heillä on hyvät vanhemmat, se on kiihkoilijoiden mielestä ihan jees, mutta sitten kun sateenkaariperheen lapset sanovat samoin, se onkin yhtäkkiä propagandaa, sitä setalaista. Sateenkaariperheiden lasten suun tukkimista haluavat kiihkoilijat muissakin maissa.

***
Myönteisenä seikkana voidaan pitää tietenkin sitä, että homojen ja lesbojen sekä sateenkaariperheiden oikeudet ja kunnioitus lisääntyvät länsimaissa kaikkeavastustavien purkauksista huolimatta.

Toinen myönteinen seikka on se, että sateenkaariperheissä ei ole aikaa eikä halua noteerata kaikkeavastustavien kirjoittelua. Otetaan vaikka kaksi tuntemaani miesparia, joista toisella pariskunnalla on kolme lasta ja toisella neljä. Heillä on tähdellisempää tekemistä kuin näiden riqumanien ja blueriverien kiukunpurkausten seuraaminen.

Kolmas myönteinen seikka on tietenkin tämä foorumi, joilla tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta ja sateenkaariperheistä ahdistuneet voivat purkaa liikoja paineitaan. Parempi niin, ettei sitten satu mitään vakavampaa.
"Mutta, minä toivoisin, että te olisitte pysynyt [kuvernöörinä] Massachusettsissa". "Teidän perhepolitiikkanne (syntyvyyden säännöstely, homojen oikeudet jne.) ovat kamalia!"

"Amerikkaa ei ole rakennettu mihinkään uskontoon perustuen. Ei pitäisi siksi säätää lakeja, jotka sortavat kansalaisia uskonnollisin perustein, vahingoittaen kaikkein haavoittuvimpia".

Kovin ylevää tekstii 12-vuotiaan kirjottamaks.

Ja sitäpaitsi, heteroilla tuskin on tarvetta pistää lastaan kirjottaan jotain tollasta johonkin lehteen. Homoilla tuntuu ilmeisesti olevan kovakin tarve julistaa perheidensä hyvyyttä ja siihen ne on valmiita valjastaan jopa pikkulapsii. Hyi, hyi, hyi!
Monet lapset ovat verbaalisesti lahjakkaita. Itse kirjoitin tuon ikäisenä aika samalla tavalla. Riquman näkee tässä taas perusteettomasti jonkun salaliittoteorian. Ilmeisesti kyse on 22-vuotiaan miehen kateudesta pikkupoikaa kohtaan, koska tämä on parempi argumentoimaan ja sydänkin on paikallaan vailla kyynisyyttä ja asenteita. Et edes tiedä, onko poika ollut missään tekemisissä yhdenkään homon tai lesbon kanssa! Kuinkahan alas vielä vajoat tuossa mustamaalaamisessa, kun eivät lapsetkaan siltä säästy. Olet alhainen, kun et voi olla oikeassa. I need my beauty sleep now.
Itsekkin olisin voinut kirjoittaa tuon ikäisenä noin hienoa tekstiä. Älykkyyteni ja taitoni olivat sitä luokkaa jo silloin. Aika jännittävää huomata että me nyt väitellään mua 6-vuotta vanhemman ihmisen kanssa mutta joka kuulostaa mua 6-vuotta nuoremmalta..ja en nyt mene henkilökohtaisuuksii.
"Älykkyyteni ja taitoni olivat sitä luokkaa jo silloin."

Vaan teini voi olla "varma" itestään. Noin mäkin muuten ajattelin sun ikäsenä. Tossa 16-18 ikäsenä mäkin muuten kannatin homoadoptioo ja "suvaitsin" suurin piirtein kaikkee, mikä liikkuu. Myöhemmin mä tulin järkiini. Kaikkee ei tarvi suvaita.

"...sydänkin on paikallaan vailla kyynisyyttä ja asenteita."

Lapsilla nyt yleensä ei ookaan asenteita mitään kohtaan - ei puolesta eikä vastaan. Sen takii onkin erityisen kuvottavaa, miten just sun kaltaset homofundamentalistit käyttää jopa viattomii lapsii oman propagandansa välineinä. Halveksittavaa suorastaan.
Ja Homotrollero, sä oot tässä keskustelussa käyttäny jo homofobia-, homo-ongelma-, naisongelma- ja kateuskorttii. Mitähän korttii sä seuraavaks käytät?

Kuulostaa ihan 12-vuotiaalta pikkupojalta, joka yrittää painii vähän isompien poikien kanssa ja ihmettelee, miksei voita.

Koita hyväksyy se, et kaikki ei ajattele asioista niin ku sä.
Vieläkö jatkat pienempiesi nälvimistä Riquman? Kasva aikuiseksi ja hanki elämä setalaisille vihoittelun ja kateuden ulkopuolelta.
Kutsuuko nyt ihminen, joka jakaa toiset "meihin" ja "teihin", muita mustavalkoisiksi? ;)

Joku 12-vuotias voi noin osatakin kirjoittaa, riippuu lapsesta ja siitä kuinka paljon hän on lukenut ja kirjoittanut aiemmin. Pystyyhän jo 4-vuotias "valistamaan" muita lapsia siitä, että tytötkin voivat tykätä tytöistä ja pojat pojista, kun hänelle on näin kerrottu.
"Koita hyväksyy se, et kaikki ei ajattele asioista niin ku sä."

Tuntuu todella olevan vaikeaa...
Riqumanin ongelma on se, ettei hän kestä mitään kritiikkiä. Häntä ei voi kritisoida sensuroimatta häntä ja leimaamatta häntä ahdasmieliseksi (minkä hän tekee ihan itse) tai olematta kateellinen hänelle. Kyllä toisten nimimerkeistä pilaa tekevää, kaiken yläpuolelle asettuvaa mulkkua on oltava oikeus kritisoida. Riquman ei voi omia itselleen oikeutta kritisoida toisia vilpillisin perustein ja samalla kieltää muilta oikeus puolustautua, koska ei itse kestä kriittistä tarkastelua.
Ja Riquman, kyllä minun kanssani saa olla eri mieltä homoavioliitoista ja adoptiosta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minun pitäisi vaieta vilpillisistä perusteluista. Minullakin on sananvapaus. Toistaiseksi ainoa sinänsä rehellinen vasta-argumentti on ollut oma muutosvastaisuus. Useissa, muttei kaikissa tapauksissa vastustusta perustellaan vilpillisesti tietoa ja totuutta vääristelemällä ja valehtelemalla. Tällaisen sivuuttaminen pelkäksi mielipideasiaksi olisi epärehellistä ja oikeuden ja totuuden vastaista. On mielipiteitä, mutta aina ei ole totuuksia.
"Pystyyhän jo 4-vuotias "valistamaan" muita lapsia siitä, että tytötkin voivat tykätä tytöistä ja pojat pojista, kun hänelle on näin kerrottu."

Niin, kun sille on niin kerrottu. Ton ikäset lapset toistelee ku marakatit sitä, mitä vanhemmat on niille syöttäny.
Käsittääkseni Jackson Ripleyn vanhemmat ovat heteroita. Tiesitkö sitä Riquman? Mikäs syy heillä olisi syöttää lapselleen mitään, kun he ovat mielestäsi niin täydellisiä, luonnollisia ja erehtymättömiä? Homojen oikeudet ovat pojan artikkelissa vain sivuroolissa. Et tiedä koko tapauksesta ilmeisesti mitään ja silti teet siitä hirveän numeron. Miksi sinun pitää provosoitua siitä, että valtameren takana yksi poika kehtasi mainita kirjeessään homoavioliitoista??? Meuhkaat taas jälleen kerran ilman mitään aihetta olettamusten ja setalaissalaliittoteorioidesi kanssa. Anna jo olla.
"Niin, kun sille on niin kerrottu. Ton ikäset lapset toistelee ku marakatit sitä, mitä vanhemmat on niille syöttäny."

Mitä itse kertoisit lapsellesi, jos tämä ihmettelisi miksi kaverilla on kaksi äitiä/isää?
Onhan niita ammattisuvaitsijaheteroitakin, jotka syottaa lapsilleen vaikka mita suvaitsevaisuusroskaa. Edelleenkaan ma en tuputtas omalle lapselleni mitaan valmista aatemallii, vaan se sais ite vanhempana valita, mita mielta se on mistakin. Ei pienen lapsen kuulu ottaa kantaa tollaseen.
Mutta kun Riquman sinä et edelleenkään tiedä, onko vanhemmilla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Voit epäillä, muttet voi todistaa. Kyllä lapsillakin on mielipiteitä, eivätkä ne ole täysin riippuvaisia vanhempien ajatusmaailmoista. Annetaanko asian nyt olla?
Ja "suvaitsevaisuusroska" tarkottaa varmaan sitä, että sanotaan ettei vanhempien sukupuolella ole väliä, että perheitä on erilaisia? Kun tällaisia puhuu, niin miten voi ihmetellä, että muut syyttävät homovastaisuudesta? Suvaitsevaisuus ei ole mikään aatemalli, se on hyvä käytöstapa.
Pallero, ota yhteyttä privaatisti. Jos tämän sivuston privaatti ei ei-kirjautuneille toimi, niin käyntikorttini löytyy sivustolta.
Ööh, se ei taida onnistua. En voi ottaa yhteyttä käyntikorttisi kautta. Tämä rakkine hälyttelee jostain ihme ohjelmasta. Täytyy tunnustaa, etten tosiaankaan ole mikään tekniikan ihmelapsi...
Ai, meinaaks Patu nyt sit haastaa Homopalleronkin? Eiks meikalainen riittanykaan?
"Ja "suvaitsevaisuusroska" tarkottaa varmaan sitä, että sanotaan ettei vanhempien sukupuolella ole väliä, että perheitä on erilaisia?"

Siltähän se vaikuttaa. Ehkä Riqu aikoo pitää lapset täysi-ikäisiksi asti neljän seinän sisällä tai jotenkin muutoin eristettynä näistä asioista? Lapsethan varmasti törmäävät termeihin homo ja seksi ja muihin vastaaviin viimeistään ensimmäisinä kouluvuosina, todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Tietysti voi kieltäytyä vastaamasta lapsen kysymyksiin, mutta onko siinä mitään järkeä, ei ainakaan minusta.
Avaa silmas ja lue uudestaan, mita ma kirjotin. Mahan sanoin, et ma en meinaa tuputtaa niille mitaan tiettyy mallii. Ne saa ite muodostaa mielipiteensa homoista, mamuista ja muista vahemmistoista.
Miltäs pohjalta ne lapsoset mielipiteitään muodostaa, jos niille ei kerrota mitään eikä anneta mitään tietoa? Sanotko että googlettakaa?
Voin vakuuttaa, ettei ole noin helppoa vastata ympäripyöreästi lapsen kyselyihin, kuin tunnut Riqu luulevan.

Kommenttia muokattu: 24.09.2012 klo 21:13
En omasta puolestani halua sekaantua Riqumanin ja Peten väliseen testosteronisotaan.
Nimimerkki Homopallero, voisitko ystävällisesti rekisteröidä tunnuksesi. Se helpottaisi merkittävästi ylläpidon työtä. Jokainen sanomasi kulkee tällä hetkellä hyväksynnän kautta ja voi jäädä odottamaan pitkäksikin aikaa, jos hyväksyntää ei ehditä tehdä. Keskustelu voi sellaisessa tapauksessa mennä jo kaukana muissa aiheissa.
Nyt riqu antaa jo lastenkasvatusneuvoja oman laajan kokemuksensa avulla. Syvällisiä parisuhdeneuvoja on jo häneltä tullut tuolla eräiden blogien kommenteissa. Minullakin on riqun mukaan "mielikuvituspuoliso".

Nyt riqu laajentaa expertiisiään lastenkasvatukseen. Mitähän seuraavaksi? Niksejä "naisten kaatamiseen"? Tai "miten saan homon m@naa"?
Hahaa, olen kirjoilla. Toivottavasti tämä helpottaa työtaakkaasi Juhani. Riquman, nyt olemme yhdessä aina! Yritin tosiaan joskus muinoin pari kertaa aikaisemmin rekisteröityä, mutta prosessi jäi jumiin.

Kommenttia muokattu: 24.09.2012 klo 22:57
Onhan täällä yks toinenkin "asiantuntija", joka jakaa rasiastaan piparin lisäks mm. neuvoi homokysymyksessä sekä raavaiden bimiesten välisissä suhteissa.

Mitähän Jakorasia jakaa seuraavaks? P*rsettä kaikille Ranneliikkeen jäsenille?

"Riquman, nyt olemme yhdessä aina!"

Oi, ihaks totta? Mä kun oon aina luullu olevani ihan kokonaan toisen kanssa eikä se käytä nimimerkkii Homotrollero. Aina oppii näköjään uutta...
Olen seurannut keskusteluja täällä ranneliikkeen sivulla jo muutaman vuoden, nyt ensimmäisen kerrana iski halu kommentoida, Riquman, mikä ihme sun ongelma on??? Suurin osa kommenteistasi näyttää olevan suomi24 tasoa, ei ole mukava niitä täällä nähdä. Taitaa ottaa nuppiin että 12-vuotias voi osata argumentoida ja kirjoittaa muutenkin tekstinsä paremmin.....
Riquman on NIIN imarreltu! :3 Tässä vaiheessa on syytä huomauttaa, että suhteemme on täysin platoninen. Ainoastaan sinä, puppe, käytät nimimerkkiä "Homotrollero", joten on kyllä ihme ja kumma jos et tiennyt mitään suhteestasi tähän trolliisi. <3

Kommenttia muokattu: 25.09.2012 klo 09:14
Niin metsä vastaa ku sinne huutaa. Täällä parin nimimerkin kommentit on yksinkertasesti niin ala-arvosii, et niitä ei voi kommentoida muuten ku samalla mitalla.
Olisiko mitenkään mahdollista, jos se henkilökohtainen kiehnääminen tapahtuisi keskustelufoorumilla sopivassa ketjussa tai mieluiten ihan privaatissa, nyt kun siihen on mahdollisuus. Ja sitten näissä kommenteissa keskityttäisiin siihen asiaan. Aina voi "saman mitan" asemesta kommentoida ymmärtämyksellä, rakkaudella ja kärsivällisyydellä. Eikö niin?
Hyvä hyvä smo! On todella puuduttavaa lukea jatkuvasti samojen kirjoittajien nokitteluja toisilleen puheenvuoroissa, joiden ainoana sisätönä on uuden väännöksen tai nokkelan heiton keksiminen jonkun toisen nimimerkistä. Kasvakaa aikuisiksi tai palatkaa jollekin lasten foorumille!

Uutiskommenteissa kommentteja uutisen aiheesta, kiitos! (Ja tiedän, että tämäkään ei ole kommentti itse uutisen aiheeseen, joten joutaa heitettäväksi samaan bittiroskikseen samalla kuin vähintään puolet yllä olevista puheenvuoroista.)
Minunkin mielestäni toisen nimimerkillä vitsailun voisi jättää sinne ala-asteelle. Se on tosi lapsellista ja noloa. Uskaltaisin väittää, että Riqumania kommentoidaan eräänlaisella "tough love" -asenteella. Hän ainakin yrittää esittää niin vihamielistä ja kaikin puolin umpimielistä kaikkea tällä sivustolla yleisesti hyväksyttyä kohtaan, mutta jostain syystä hän kuitenkin täällä meidän kanssamme päivästä toiseen jaksaa kinastella. Ehkä hän antisankaruuskompleksistaan huolimatta tuntee jonkinlaista yhteenkuuluuvuutta "setahomojen" kanssa...
Omalta kohdallani myönnän kyllä, että regressoidun yhdessä riqumanin kanssa 6-vuotiaan tasolle, kun hän puhuu "raavaiden bimiesten välisistä suhteista" ja kertoo minun "jakavan persettäni kaikille ranneliikkeen jäsenille" :) Yritän nyt pysyä aikuisen tasolla.
Tosi aikusmaista tosiaan, etenkin tyypiltä, jonka rasiasta jaettuun tietoon kuuluu mm. se, miten mä jakelen parisuhdeneuvoi ja lastenkasvatusneuvoi. Tai tyypiltä, jolla on Lähi-Idästä kotosin oleva "poikaystävä".

Jatka tokii lisää Jakamista, niin me muut voidaan viihdyttää itteemme lisää sun typeryyksillä.

"Kunnioita muita, vaikka olisitte eri mieltä. Asiat riitelevät, eivät ihmiset."

Tätä ei ookaan ennen ollu tässä alareunassa. Vois tietyt nimimerkit ottaa onkeensa. Etenkin mun pitkäaikanen kiistakumppani ja inhottu vihamies Pete, vai mikä se nyt taas olikaan...

Kommenttia muokattu: 25.09.2012 klo 23:29
No mutta kun republikaanit on tasa-arvoisesti jenkeissä ja täälläkin niin

h u o n o s t i _ k o t i k a s v a t e t u n _ l a p s e l l i s i a

kuten meidän vasemmalla kädellä täällä kirjoitteleva Riqupaaperokin,
niin pitäähän niitten kanssa laittaa paremmin kasvatettuja ja niitä fiksumpiakin lapsia juttelemaan :P

Suomessakinhan 100 % avio-ongelmat, avioerot ja avioliittojen epäonnistumiset koskee avioliitossa olijoita, eli hoteroita ja bissukoita - vastuisiin kun ei voi ottaa osaa ne, joilla ei ole oikeuksiakaan :P

Kommenttia muokattu: 25.09.2012 klo 22:14
"Vois tietyt nimimerkit ottaa onkeensa."

Ja mahdollisesti myös Riquman itse... ja Homopalleroinenkin... ajoittain.

Kommenttia muokattu: 25.09.2012 klo 22:08
No mutta kun sosiaalidemokraatit on tasa-arvoisesti Ruotsissa ja täälläkin niin

h u o n o s t i _ k o t i k a s v a t e t u n _ l a p s e l l i s i a

kuten meidän vasemmalla kädellä täällä kirjoitteleva humpuukihumanistivaavimmekin,
niin pitäähän niitten kanssa laittaa paremmin kasvatettuja ja niitä fiksumpiakin lapsia juttelemaan :P

Suomessakinhan 100 % rekisteröityjen parisuhteiden ongelmat, erot rekisteröityneistä parisuhteista ja rekisteröityjen parisuhteiden epäonnistumiset koskee rekisteröidyssä parisuhtessa olijoita, eli homppeleita ja lepakoita - vastuisiin kun ei voi ottaa osaa ne, joilla ei ole oikeuksiakaan :P
Otin tuon kunnianosoituksena, "Riqu", tai kuka hyvänsä sitten oletkaan...
Riquman 1990, voiko mielestäsi biseksuaalilla olla rekisteröity parisuhde?
Sitä en minäkään tiedä. Itse sanoit, että rekisteröidyssä parisuhteessa olijat ovat "homppeleita ja lepakoita".
Yleensähän ne onkin. Ja sitä paitsi voihan homppelit ja lepakotkin mennä naimisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ja jos homo menee naimisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa, se kuvastaa yhteiskunnan epäonnistumista..
Avioliitto solmitaan tunnesyistä, ei kumppanin sukupuolen tai lisääntymisen takia. Jos laki vain rajoittaa poissulkemisen vuoksi, niin kuin nykyinen avioliittolaki, sitä pitää muuttaa. Lakien on tarkoitus turvata oikeudenmukaisuus.
Avioliitto solmitaan järkisyistä, eli kumppanin sukupuolen tai lisääntymisen takia. Jos laki vain rajoittaa poissulkemisen vuoksi, niin kuin nykyinen avioliittolaki, sitä ei pidä muutta. Lakien on tarkoitus turvata suvun jatkuminen.
Avioliitto solmitaan siksi, että kumppanusten välille syntyy laillisesti pätevä sukulaisuussuhde.
Ihmiset eivät järkisyistä mene naimisiin muista kuin tunnesyistä. Avioliitto ei nykyiselläänkään edellytä lisääntymistä, joten erisukupuoliselle kumppanille ei ole pitäviä perusteita. Lain tehtävä ei ole turvata suvun jatkumista, siitä ovat vastuussa aikuiset ihmiset itse.

Tuollainen ajatusmaailma ei ole tätä vuosisataa, vaan korkeintaan ensimmäistä maailmansotaa edeltävää aikaa. Riquman siis vastustaa nykyään myös homoavioliittoja, selvä, kiva tietää. Siis aivan tavallinen homofobi ja äärireaktionisti.

Miksi edes käyt täällä, jos olet tuota mieltä homojen oikeuksista?

Kommenttia muokattu: 26.09.2012 klo 16:36

Kommenttia muokattu: 26.09.2012 klo 16:49
Riquman on vielä siinä iässä, että hän luulee tietävänsä kaiken parhaiten. Ilmeisesti hän ajattelee myös tietävänsä täsmälleen mitä hänen elämässään tulee tapahtumaan :)
"...homoavioliittoja, selvä, kiva tietää."

Missäs niin lukee?

Ja eiköhän suurin osa avioliitoista solmita ihan kuule järkisyistä: yhteiset lapset, yhteinen omaisuus, juridiset asiat jne. Rakkaussyistä solmittaville "liitoille" on olemassa muitakin vaihtoehtoi, kuten avoliitto.

"Lain tehtävä ei ole turvata suvun jatkumista, siitä ovat vastuussa aikuiset ihmiset itse"

Avioliitto keksittiin alunperin nimenomaan syntyvyyttä sääteleväks perheinstituutioks: vasta naimisissa oleva aviopari sai harrastaa seksii ja lisääntyy. Oikeestaan koko avioliiton vois nykymaailmassa lakkauttaa tarpeettomana. Toisaalta avioliitto edustaa etenkin lapsiperheessä pysyvyyttä, koska sitä ei niin vaan puretakaan.

"Siis aivan tavallinen homofobi ja äärireaktionisti."

Eli homoliittojen vastustus tekee josta kusta homofobin. Mikäs homotrollero sitten on? Bifobi? Setan juoksukoira?
Riquman,

Myönnät itsekin, että avioliittoja on monenlaisia. Kai voimme olla yhtä mieltä siitä, että avioelämässä tunnesyyt ovat, tai ainakin niiden tulisi lähtökohtaisesti olla, ensisijaisen tärkeitä. Ei avioliittoon ilman tunnetta ja järkeä. Tunteet kaiken pohjalla ja jos järkeen käy vielä niin eikun naimisiin. Se siitä.

Avioliitto on määritelty ja määritellään myös edelleen sellaiseksi, kuin sanot. Ajat kuitenkin muuttuvat ja niin muuttuvat yhteiskunnat arvoineen ja instituutioineenkin. Esim. "ihmisoikeudet" tarkoittivat vallankumouksellisessa Ranskassa vuonna 1789 annetussa Ihmisoikeuksien julistuksessa vain miesten oikeuksia. Nykyään myös naisilla on ihmisoikeudet. Myös avioliitto on muuttunut syntyvyyttä säätelevästä instituutiosta enemmänkin aikuisten ihmisten väliseksi rakkausliitoksi. Trendi on vuosisatoja ollut avioliiton käsitteessä sen avartuminen ja vapautuminen. Samaa sukupuolta olevien väliset avioliitot sopivat tähän kontekstiin kuin valettu.

Okei, ei ehkä homofobi, mutta asenneongelma sinulla on. Homoliittoja vastustavaa on hyvin vaikea olla määrittelemättä homovastaiseksi, homoavioliittojen vastustaja voi olla joko homovastainen tai sitten vain muutosvastainen. En ole millään lailla ottanut kantaa biseksuaalisuuteesi Riquman, ainoastaan käytökseesi ja asenteisiisi. Minulla ei ole mitään biseksuaalisuutta vastaan. Setan kanssa en ole ollut tämän 19-vuotisen elämäni aikana muistaakseni missään tekemisissä, mutta mielestäni järjestön olemassaolo ja toiminta ovat hyvä asia.

Osoitat näköjään edelleen sanasi jollekin kuvitteelliselle trollille. Yritätkö kerjätä sympatiapisteitä esittämällä seinähullua?

Kommenttia muokattu: 26.09.2012 klo 18:50
Edelleenkään avioliitolla ja rakkaudella ei välttämättä oo mitään tekemistä toistensa kanssa. "Rakkausliitossa" voi elää ilman avioliittookin. Naimisiin mennään ihan muista syistä. Homovastasuudella ja homoliittojen vastustamisella ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa. Ihmisillä nyt vaan sattuu oleen erilaisii arvoi. Koita elää niiden kanssa. Joku saattaa hyvinkin haluta pitää avioliiton miehen ja naisen välisenä, ehkä jopa enemmistö suomalaisista. Näin tärkeessä asiassa pitäs järjestää (sitova) kansanäänestys. Homoilla on muutenkin ihan riittävästi oikeuksii.

"Osoitat näköjään edelleen sanasi jollekin kuvitteelliselle trollille. Yritätkö kerjätä sympatiapisteitä esittämällä seinähullua?"

Mielikuvitusta sä taidat ollakin. Miks joku viittis kerätä "sympatiaa" sun kaltaselta netissä provoovalta seinähullulta trollilta?

Tässä on muutenkin vähän tilastoo siitä, miten marginaalisesta ilmiöstä loppujen lopuks on kyse:

2011

Rekisteröidyt miesparit: 111
Rekisteröidyt naisparit: 222
Eronneet miesparit: 24
Eronneet naisparit: 61

Lähde: http://pxweb2.stat.fi/Dialog/varval.asp?ma=010_ssaaty_tau_101_fi&ti=Avioliittojen+ja+avioerojen+m%E4%E4r%E4+vuosina+1965+%2D+2011&path=../Database/StatFin/vrm/ssaaty/&lang=3&multilang=fi

Vähän tilastoi meidän "rakkaasta" länsinaapurista

2008

Rekisteröidyt parisuhteet: 814
Erot parisuhteista: 181
Lesket rekisteröityneistä parisuhteista: 21

Lähde: http://www.ssd.scb.se/databaser/makro/Visavar.asp?yp=bergman&xu=scb&huvudtabell=PartnerskapAndring&deltabell=R1&deltabellnamn=Partnerskapsf%F6r%E4ndringar+i+riket+efter+civilst%E5nd+och+k%F6n%2E+%C5r&omradekod=BE&omradetext=Befolkning&preskat=O&innehall=PartnerkapS&starttid=1995&stopptid=2011&Prodid=BE0101&fromSok=&Fromwhere=S&lang=1&langdb=1
Onko sillä väliä, että se on marginaalinen? Sellanen ihminen, joka vastustaa sukupuolineutraalia avioliittoa, hyväksyy ihmisten eriarvoistamisen. Voisi minullakin olla ties mitä "arvoja" eikä niistä yhteiskunnan tarvii välittää.

Jaa homoilla oikeuksia vai? :D
Riquman, yritä lukea kunnolla ennen kuin vastaat. En ole sanonut, että rakkaus ja avioliitto kulkisivat aina käsi kädessä. Yleisesti naimisiin kuitenkin mennään, koska rakkausliitto halutaan virallistaa.

Sanat "homoliitto" ja "homoavioliitto" ovat eri asioita. En jaksa toistaa itseäni, lue edellinen kommenttini niistä ja homovastaisuudesta.

Ihmisillä on erilaisia arvoja, syrjintään ja mielivaltaan eivät mitkään arvot oikeuta. Avioliitto on jokaisen henkilökohtainen asia, sen solmiminen on jokaisen perusoikeus, eikä se kuulu muille. Ihmisten henkilökohtaisista asioista ja perusoikeuksista ei pidä päättää kansanäänestyksillä. Se olisi enemmistön tyranniaa, ei demokratiaa. Niin kauan kuin homot eivät ole tasa-arvoisia lain edessä, oikeuksia ei ole tarpeeksi.

Puhut ristiriitaisia: toisaalta vähättelet homoseksuaalien parisuhteiden merkitystä, toisaalta haluat alistaa ne kansanäänestykselle. Se kielii asennoitumisestasi koko asiaan, mutta jos et kerran vastusta homoavioliittoja, niin mikset sitten edes kerran kokeile argumentoida niiden puolesta etkä aina vastaan? Vai onko yksinkertaisesti niin, ettet osaa perustella kantaasi homoavioliittoihin niin kuin et osaa perustella mielipiteitäsi ylipäätänsä?

Pyydän sinua vielä kerran lopettamaan nimittelyn ja osoittamaan, että osaat käyttäytyä niin kuin aikuinen.

Kommenttia muokattu: 26.09.2012 klo 22:01
Joku kirjotti mm: "Yritätkö kerjätä sympatiapisteitä esittämällä seinähullua?"

"Pyydän sinua vielä kerran lopettamaan nimittelyn ja osoittamaan, että osaat käyttäytyä niin kuin aikuinen."

Ei varmaan tarvi enempää sanoo?
Riquman, toivon, ettet ole noin sietämätön tosielämässä. En voi uskoa, että minua 3 vuotta vanhempi aikuinen henkilö keksii väännöksiä nimimerkistäni kostoksi siitä, ettei itse kestä mitään kritiikkiä. Toivottavasti kyse on netissä tapahtuvista purkauksista.
Mä taas puolestani toivon, et SÄ et oo tosielämässä noin rasittava. Miten joku jaksaakin aina tarttuu samaan vanhaan toisten nimimerkkien kuviteltuun "homofobiaan"? Tai puhumattakaan sun ja tiettyjen muiden nimimerkkien täydellisestä kyvyttömyydestä kestää kritiikkii. Yks puhuu täällä "lapsellisuudesta" ja sortuu sitten ihan siihen samaan. Onneks kyse on vaan nettiprovosta.
Kuten sanoin: täysin kykenemätön itsekritiikkiin. Väitteesi muista eivät pidä paikkaansa. Minä ja muut keskustelijat osoitamme itsekritiikkiä perustelemalla mielipiteemme ja suostumalla arvioimaan omia perusteluitamme. Sinä et argumentoi, etkä ota vastaan mitään kritiikkiä. Joko jätät vastaamatta tai nimittelet. Ainoa tarkoituksesi on provosoida, mikä käy ilmi jo siitä, että aloitit tämänkin koko ketjun syyttelemällä vailla mitään perusteluja tai tietoa koko uutisaiheesta. Luulet olevasi erehtymätön, jos vain olet uppiniskaisesti jotain mieltä. Valheista et kuitenkaan tee tosia vääristelemällä ja sepittämällä. Ei sinua kukaan kuitenkaan usko. Jätän sinut tähän ketjuun yksin meuhkaamaan, sillä varmaan kuitenkin vastaat tähänkin jotain roskaa sen sijaan, että tarkastelisit omaa toimintaasi kriittisesti, saamaton kuin olet. Osoita, että olet minua aikuisempi Riquman, ja jätä se nolo vastauksesi kerrankin kirjoittamatta. Blueriverkin osasi.
Homopallero, mun on pakko vastata sun tähän, koska sä et selvästikään kykene minkäänlaiseen rakentevaan keskusteluun tästä (etkä mistään muustakaan homoihin liittyvästä) aiheesta. Missä kohtaa sä tai muut keskustelijat ootte osottanu tervettä itsekritiikkii tai kykyy arvioida omii mielipiteitänne? Ette missään, koska yhtään kestävää perusteluu homoadoption sallmiselle mä en oo löytäny. Ainoo "argumentti", jonka te ootte esittänyt tuntuu kilpistyvän yhteen lauseeseen: lapsii on kiva saada ja homotkin haluu viettää perhe-elämää. Se ei oo kuitenkaan mikään syy poiketa luonnonjärjestyksestä. Lapsi ei oo mikään lemmikki.

Mitä uutisaiheeseen tulee, niin mulla on siitä saman verran tietoo ku sulla, eli uutisaihe ja linkki siihen. Mitäs lisätietoo sulla muka on?

Sun koko tarkotus täällä on ilmeisesti vaan provosoida muita käyttäjii. Ole hyvä ja lopeta toi lapsellinen käytös ja myös toisten nimittely "seinähulluiks" tai muilla vastaavilla sanoilla. Äläkä missään tapauksessa vastaa mitään tähän viestiin, koska sekin on todennäkösesti samanlaista perusteetonta ininää, vinkumista ja vittuiluu ku noi sun tähänastisetkin viestit - täällä ja muilla foorumeilla. Homojen pitää oppii kestää kritiikkii.
Hyvä Riquman1990. Sanot, että homojen pitää oppia kestämään kritiikkiä. Ihan hyvä kehotus. Toivon, että et kuitenkaan tarkoita, että nimenomaan homot ovat niitä, joilla ei ole myöskään oikeutta vastata kohtaamaansa kritiikkiin.

Toisaalta en oikein ymmärrä, millä perusteella esimerkiksi sinä kritisoisit "homoja" yhtenäisenä kansanryhmänä. Mikä piirre meissä homoissa on, joka erottaa meidät kaikista muista ja ansaitsee perusteltua kritiikkiä?

Haluaisin myös kuulla, mihin kritiikin lajiin lasket homokritiikkisi kuuluvan. Tässä eri vaihtoehtoja pohdintasi tueksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvostelu

Sanot myös, että homot haluavat lapsia siksi että ne ovat kivoja ja että he haluavat viettää perhe-elämää. Miksi sitten heterot haluavat lapsia? Pitääkö lapsien saaminen kieltää kaikilta, joille se ei "luonnonjärjestyksen" vuoksi ole mahdollista? Miten käy lapsien, joilta tuo "luonnonjärjestys" (sota, sairaus, onnettomuus, kyvyttömyys huolehtia) on riistänyt omat vanhemmat?

Vai oletko kenties sitä mieltä, että homoihin pitää soveltaa kaikessa, luonnonjärjestykseen vedoten, aivan eri sääntöjä kuin esimerkiksi heteroihin ja biseksuaaleihin? Eivätkö ihmiset olekaan yhteiskunnassamme yhdenvertaiisia riippumatta syntyperästään, uskonnostaan, muusta vakaumuksestaan tai seksuaalisesta suuntautumisestaan?

Pitääkö seksuaalista suuntautumista saada käyttää perusteena erilaiselle kohtelulle, vaikka kaikki laissa säädetyt edellytykset esimerkiksi lapsen edun mukaiselle adoption toteutumiselle ovat olemassa? Entä kenen etua ja miten loukkaa se, että kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä menee keskenään avioliittoon?
Vastaan sinulle kunnianosoituksena siitä, että käyttäydyt kerrankin niin kuin olisit minua vanhempi kun kerran lakkasit nimittelemästä ja koska en kuumakallena anna sinulle viimeistä sanaa häviämässäsi debatissa.

"Mun on pakko vastata sun tähän."

Quelle surprise...

"Sä et selvästikään kykene minkäänlaiseen rakentavaan keskusteluun tästä (tai mistään muustakaan homoihin liittyvästä aiheesta)."

Kykenenpäs. Rakentavaan keskusteluun eivät kuulu vilpilliset väitteet ja syytökset eikä vääristely. Homojen avioliitoista ja adoptio-oikeudesta saa olla eri mieltä, mutta perustelujen eteen on turha yrittää valehdella. Jos on konservatiivinen, muutosvastainen, niin sitten on. Aina se ei ole sama asia kuin homovastainen, joka valehtelee homoavioliittojen ja adoptioiden vaikutuksista perättömiä. Minä osoitan nämä toimet vilpiksi, jos se on Riquman sinusta mielipiteenvapauden kyseenalaistamista, niin olkoon niin. Se kertoo enemmän sinusta.

"Missä kohtaa sä tai muut keskustelijat ootte osottanu tervettä itsekritiikkii tai kykyy arvioida omii mielipiteitänne? Ette missään, koska yhtään kestävää perusteluu homoadoption sallmiselle mä en oo löytäny. Ainoo "argumentti", jonka te ootte esittänyt tuntuu kilpistyvän yhteen lauseeseen: lapsii on kiva saada ja homotkin haluu viettää perhe-elämää. Se ei oo kuitenkaan mikään syy poiketa luonnonjärjestyksestä. Lapsi ei oo mikään lemmikki. "

Mehän vastaamme koko ajan esittämääsi kritiikkiin mielipiteitämme kohtaan. Et ota vastauksia huomioon, koska et keksi mitään vastaan väitettävää. Sinä puolestasi valikoit koko ajan toisten esittämästä kritiikistä jotain näennäistä saivarreltavaa. Suurimpaan osaan et vastaa, kuten et myöskään koskaan millään lailla tunnusta omia virhepäätelmiäsi tai tyylirikkojasi. Minä olen näin tehnyt aikaisemmin. Voit etsiä ne kommentit jostain tältä sivustolta jos haluat.

Väännetään vielä kerran rautalangasta: Mitään kestävää perustelua homoadoption kieltämiselle ei ole. Tutkimukset osoittavat, etteivät samaa sukupuolta olevat vanhemmat vaikuta millään lailla lapseen haitallisesti. Ainoa merkittävä ero heteroparin lapsiin, jota saattaa esiintyä on joustavampi suhtautuminen perinteisiin sukupuolirooleihin (daa!). Kun ulkoinen adoptio-oikeus myönnetään samaa sukupuolta oleville pareille, ei yhdellekään heistä (jotka läpäisevät tiukan seulan, jossa vanhempien sukupuolella, seksuaalisella suuntautumisella ja luonnonjärjestyksellä ei ole lapsen edun kannalta triviaaleina asioina mitään tekemistä), ei yksikään heistä tule saamaan adoptiolasta vain siksi koska "perhe-elämä on kivaa ja lapset lemmikkejä". Totta kai vanhempien tulee haluta lapsi, jos he aikovat sen adoptoida (toisin kuin esim. luonnonjärjestyksessä, jossa luonnolliset vanhemmat voivat tehdä abortin, jos he eivät luonnollisuudestaan huolimatta haluakaan lasta). Kun luonnonjärjestys ei takaa lapsen hyvinvointia (mistä näitä orpoja ja huostaanotettavia oikein tulee?), ei ole mitään perustetta tehdä siitä jotain edellytystä. Näin asia on, hyväksy se. Homoadoptiotakaan ei ole pakko kannattaa, mutta sitä ei vain sen takia pidä mustamaalata. Vihjailut siitä, että homot pitävät lapsia lemmikkeinä ovat vastenmielistä homofobista paskapuhetta.

"Mitä uutisaiheeseen tulee, niin mulla on siitä saman verran tietoo ku sulla, eli uutisaihe ja linkki siihen. Mitäs lisätietoo sulla muka on?"

Hassua kun sitten päättelit pojan vanhempien olevan homojen agentteja, kun poika päätti ohimennen mainita kirjessään Romneylle avioliittokysymyksestä? Kirje käsitteli pojan sairasta siskoa ja terveydenhuoltoa. Ylireagoit tahalteen provosoidaksesi.


"Sun koko tarkotus täällä on ilmeisesti vaan provosoida muita käyttäjii. Ole hyvä ja lopeta toi lapsellinen käytös ja myös toisten nimittely "seinähulluiks" tai muilla vastaavilla sanoilla. Äläkä missään tapauksessa vastaa mitään tähän viestiin, koska sekin on todennäkösesti samanlaista perusteetonta ininää, vinkumista ja vittuiluu ku noi sun tähänastisetkin viestit - täällä ja muilla foorumeilla. Homojen pitää oppii kestää kritiikkii."

Minä olen täällä keskustelemassa ja kommentoimassa. Sinä ja pari muuta olette aina provosoimassa muita käyttäjiä. Jos et usko, sinulla on täysi vapaus selailla eri keskusteluja. Jos ne ovat muuttuneet väittelyiksi, olet yleensä sinä ja kumppanit syytöksinesi asialla.

Kysyin, että yritätkö esittää seinähullua, koska nimittelit itse minua. Muussa tapauksessa olen kyllästyneenä alentunut tasollesi parin homofobisen häirikön kanssa. Se on ollut tarpeetonta (huomaatko, suhtaudun itseeni kriittisesti, johon sinusta ole). Muilla foorumeilla en juuri koskaan keskustele - sattuneesta syystä (liikaa riqumaneja).

Homot ovat kuule kautta vuosisatojen oppineet kestämään sinun laistesi vähättelijöiden ja kieltäjien perusteetonta ja kiusanhenksitä "kritiikkiä". Osoittaisit edes jotain kunnioitusta ja antaisit homojen olla rauhassa.

Tiedän että se on turhaa, mutta älä vastaa tähän viestiin.

Kommenttia muokattu: 27.09.2012 klo 17:56

Kommenttia muokattu: 27.09.2012 klo 18:27

Kommenttia muokattu: 27.09.2012 klo 18:53