Homojen hakkaamisheitosta annettiin varoitus (juttukommentit)

  • 1 / 23
  • Heterovarusmies
  • 11.9.2012 19:10
Naurettavaa. Meillä ainakin homoläppä on ihan yleistä intissä, ihan skappareidenkin keskuudessa. Kuka lie puppeli mennyt tuostakin ilmoittamaan lehdistölle...
Varmaankin sellainen, joka ymmärtää, mitä on sotilaallinen käytös ja mitä kouluttajana toimivan aliupseerin ei sovi tehdä.
  • 4 / 23
  • Homopallero
  • 11.9.2012 21:53
Homoja hakataan, tapetaan ja yritetään aivopestä heteroiksi ympäri maailmaa. Miksi siitä pitäisi heittää läppää? Onko se jostakusta hauskaa? Asioista avoimesti puhuminen ei tarkoita niiden vääristelemistä.
  • 5 / 23
  • Heterovarusmies
  • 11.9.2012 21:57
Niin, oli varmaan pakko mennä lehdistölle itkemään, kun kapiaiset olisivat nauraneet päin naamaa, jos heille oltaisiin tuollaisesta menty valittamaan. Enpä näe kovin sotilaallisena sellaistakaan käytöstä, että loukkaannutaan jostain noin pienestä. Mitenhän lie ko. puppeli pärjännyt armeijassa sitten muuten, jos ei edes tuollaista kestä...
Kouluttajan on koulutustilanteessa käyttäydyttävä moitteettomasti.
  • 9 / 23
  • Havainnoija
  • 11.9.2012 22:31
Aina tietenkin löytyy niitä, joiden mielestä ei tarvitse olla lainkuuliainen eikä lakeja ja asetuksia noudattaa ja aina löytyy niitä heterovarusmiehiä, joille homojen ihmisarvo ei merkitse mitään ja joiden mielestä on oikeutettua solvata kanssaihmisiä. On todella säälittävää, että jotkut alentuvat solvaamaan homoja oman heikon itsetuntonsa pönkittämiseksi.

Puolustusvoimien johdossa ja kantahenkilökunnassa on onneksi asiallisia henkilöitä kuten Kainuun Prikaatin komentaja Jukka Sonninen todistaa.
Puolustusvoimien ja koko valtionhallinnon tasa-arvo-ohjelmia tarvitaan silti näköjään jatkossakin.

Puolustusvoimien vuonna 2010 julkaiseman kyselyn mukaan varusmiespalveluksen jo suorittaneiden homoseksuaalien kokemukset palveluksestaan ovat keskimääräistä myönteisempiä ja puolet heistä oli armeijassa 12 kuukautta. (Myllyniemi 2010.)

Ilmeisesti homoja solvaavien läppääjätörppöjen osuus ei ole suuri, mutta korostunut törppöystaipumus on toki ongelma koko yhteiskunnassa.

Kommenttia muokattu: 11.09.2012 klo 22:39
Tuollaiset heteroseksistivarusmiehet ovat juuri yksi niistä syistä, miksi armeija ja miesten asevelvollisuus inhottavat minua niin suuresti. Vaikka valtaosa varusmiehistä on varmaan ihan asiallista porukkaa (vaikka luulisi sukupuolen perusteella eriarvoistamisen kyllä lannistavan), niin aina siellä kytee tuollaista heteromachismoa ja törkeilyn ihannointia. En voi sietää sellaista.

Minun mielikuvassani intti on äärimmäisen taantumuksellinen ja seksistinen muinaisjäänne kamalalta ajalta, tekopyhä ja ihmisyyttä halventava tykinruoankasvatuslaitos. En voinut olla helpottuneempi, silloin kun varmistui ettei minun tarvitse sitä kokea. Pahoittelen, jos täällä on jollain vahvan positiivinen kuva Suomen puolustusvoimista, kyseessä on vain omakohtainen tuntemukseni.

Ei minulla sinänsä ole mitään maanpuolustusta vastaan, mutta asevelvollisuutta en kannata. Kaikista ei ole sotilaiksi, eikä vapaassa maassa pitäisi mielestäni voida pakottaa ketään sotimaan. Sitä paitsi asevelvollisuuden ylläpito tulee käymään liian kalliiksi tulevaisuudessa. Luultavasti siirrytään ammattiarmeijaan ja sitten ehkä liittoudutaan Venäjän-pelossa tai jotain.
  • 12 / 23
  • Heterovarusmies
  • 11.9.2012 23:13
Kannattaisko homopallero vähä tutustua asioihin ennenko väittää ihan päättömiä täällä? Asevelvollisuus on paljon kustannustehokkaampi ratkaisu kuin palkka-armeija. Toiseksi: Suomen puolustusdoktriini tarvitsee laajan reservin; muutaman kymmenen tuhannen sotilaan palkka-armeijalla ei paljon Suomen laajoja rajoja puolusteta. Toisaalta teille taitaakin olla ihan sama, viekö joku loputkin Suomen itsenäisyydestä...
Samasta syystä kuin vastaavassa tilanteessa ovat juutalaisia tai tummaihoisia käsittelevät vitsit asiattomia.

On otettava huomioon myös se, että kouluttaja on hierarkiassa ylemmällä tasolla kuin koulutettavat, joiden joukossa saattaa olla homoja. Tällaisessa tilanteessa ei olla samalla viivalla. Vastapallon heittäminen voisi johtaa vaikeuksiin.
Heteroseksistille varusmiehelle, ehdotan että noudatat Peten neuvoa. Kaikki kaltaisesi asiattomat törpöt lähtevät täältä häntä koipien välissä. Luuletko, että sanot jotain, mitä ei ole jo miljoonaa kertaa kuultu ja kumottu? Minä en jaksa vääntää jollekin nurkkakuntaiselle ihmisperseelle rautalangasta asevelvollisuuden kustannukseen liittyviä itsestään selvyyksiä. Sen verran avaan, että haasteet liittyvät väheneviin veronmaksajiin ja tykinruokaan. Pähkäile siitä, mutta älä vastaa tänne, ketään eivät kiinnosta sinun aivopierusi. Häivy.
Pitäytyen silti edelliseen kommenttiini sisältyvässä heterovarusmies-nimimerkille suunnatussa kehotuksessa olla vastaamatta, joka varmaan julkaistaan aamulla:

Tuli sellainen liuta roskaa, että nämähän pitää eritellä:

"Homovitsit ovat arkipäivää"

Yritätkö rakentaa itsellesi jotain keissiä vai?

"Miksei homoudesta saisi vitsailla kuten mistä tahansa muusta aiheesta?"

Mitä vitsailtavaa homoudessa on? Ja koetapa sanoa ilmentämättä homofobiaasi.

"Ilmeisesti siksi koska homot itsekin häpeävät homouttaan."

Touché! Oi mikä piikki - olevinaan! Homoudessa ei ole mitään hävettävää, sellaisesta asiasta kuin homoudesta vitsailu taas on noloa ja hävettävää.

"Asevelvollisuus on paljon kustannustehokkaampi ratkaisu kuin palkka-armeija."

Vain, jos on tarpeeksi tykinruokaa. Suomen reservi pienenee koko ajan, eikä tuollaisen mantran hokeminen muuta sitä miksikään. Lisäksi ainoa syy, miksi miesten asevelvollisuus on olevinaan muka kustannustehokkaampi on siksi, koska varusmiesten pakkotyön hintaa ei lasketa kuluihin mukaan. Ja se olisikin paljon rahaa ja huonoa pr:rää se.

"Suomen puolustusdoktriini tarvitsee laajan reservin; muutaman kymmenen tuhannen sotilaan palkka-armeijalla ei paljon Suomen laajoja rajoja puolusteta."

No niin, ensinnäkin sodankäynti on muuttunut sen verran, etteivät mahdolliset hyökkäykset enää ole mitään laajamittaisia invaasioita. Ensin lamautetaan koko yhteiskunta pommittamalla paria avainkohdetta. Toki asevelvollisarmeija voisi toimia jonain sissiarmeijana. Luulisi, että kun leikit jotain eksperttiä tietäisit nämä asiat. Suomen puolustusdoktriinia pitää muuttaa, koska se ei vastaa enää nykyajan sodankäyntiä. Sinänsähän on jaloa puolustaa koko maata, mutta kun siihen ei tule riittämään sotilaita, eikä rahaa! Se ei vain kertakaikkiaan ole mahdollista enää tulevaisuudessa.

"Toisaalta teille taitaaki olla ihan sama, viekö joku loputkin Suomen itsenäisyydestä..."

Persuhan se siinä, niinpä tietysti. Ainoastaan minä olen esittänyt asevelvollisuudesta luopumista, joten osoita sanasi siltä osin minulle, äläkä homofobi yleistä, että voi voi kun homot on kaikki sivareita ja totaalikieltäytyjii ja sinä heterona olet sitten olevinaan joku Suomen itsenäisyyttä puolustava marttyyri. Olet häpeäksi kaikille heterovarusmiehille.

Ja nyt hyvää yötä kaikille paitsi nimimerkkille heterovarusmies!
Ihmettelen mihin tarkoitukseen tarvitaan jonkun ihmisryhmän halventamista tai mitä sellainen käytös palvelee. Mielestäni tuollainen käytös on oman heikon itsetunnon pönkittämistä muita, luultua heikommassa asemassa olevia hyväksi käyttäen tavalla taikka toisella, vaikkapa vitsailemalla.

Nimimerkin Heterovarusmies käsitykset edustavat vakavaa keskenkasvuisuutta.
Hyvin kirjoitettu, Homopallero! (ja muuten: kiva nimimerkki ;)

Heterovarusmies on todennäköisesti taas tällainen syvällä kaapissa oleva tapaus, joka haukkuu homoja joka mahdollisessa välissä ja huutaa kaduilla haluavansa p*llua. Kun totuus on pikemminkin se, miten Heterovarusmies lähtee perussuomalaisten tai jonkin ääri-oikeistoryhmän MIESTEN kokouksesta tultuaan kotiin kaverinsa kanssa iltaa jatkamaan. Siinä Karjala-oluen ja asekokoelman puhdistussession toimiessa esileikkinä mennään kännissä saunaan ja estojen vapauduttua huomataan, miten molemmilla on paikat vähän jäykkinä ja siitä se sitten lähtee eteenpäin...

Hauskoja saunahetkiä Heterovarusmiehelle, kun seuraavan kerran menet saunaan! :)
  • 18 / 23
  • homovarusmies
  • 12.9.2012 11:27
"Heterovarusmies" = ei taida ihan hetero olla kun täällä liikuskelee
No nyt minä olen imarreltu! :3 Tähän mennessä ainoa toinen varsinainen reaktio nimimerkkiini ovat olleet kaksimieliset läski- ja pallivitsit.

Kiitos nimimerkki wallulle!
  • 20 / 23
  • Heterovarusmies
  • 12.9.2012 15:10
Olipa hauska fantasia wallu! Nauroin oikeasti ääneen, sillä niin hauskasti sait sen kirjoitettua. Olen kuitenki nimimerkkini mukainen, enkä suinkaan mikään homo. Homopallerolle sen verran, että miten pystyt elämään, kun näet jokaisessa ihmisessä homofobin?
Wallu hyvä,
olet oikeammassa kuin arvaatkaan (paitsi siinä Karjala-olut asiassa; sitä kun ei ole sopinut esim. kaltaiseni vanhan rakuunan juoda sen jälkeen, kun sen valmistus siirrettiin pois Lappeenrannasta. Nykyisin suosin tietenkin Rakuuna-olutta, milloin olutta juon ;-P).

Olen todellakin ihan välinimimerkkini mukaisesti majuri (spolups) evp, ja virassa ollessani olin ihan kohtalaisen avoin suuntautumisestani.

Siirryttyäni siviilipuolen hommiin pyörin jonkin verran näissä kaikenlaisissa reserviläisympyröissä ihan vaan pelkästä harrastuksesta. Huomasin kuitenkin, että aika monessa tapauksessa niissä oli kyse hyvin paljon kuvaamastasi ilmiöstä.
Erityisesti minua ihmetytti se käsiaseiden jatkuva käpälöinti ja ominaisuuksien vertailu (silloin ennen saunaa...).

Virkatöissä ollessani minulla loppui työkaluista (Pistooli, käsiraudat, kaasu, teleskooppipamppu jne.) keskustelu siinä vaiheessa kun panin ne himassa kaappiin lukkojen taakse töistä tullessani. Huolsin työajalla.

Vai oletteko te, hyvät pervosiskot- ja veikot tavanneet ikinä esim. kirvesmiehiä tai muita raksaduunareita, jotka vapaaehtoisesti kokoontuvat tuoppien ääreen iltaisin vertailemaan porakoneitaan tai naulapistooleitaan? "Ai kato! Tää mun Boschin viisneljäkakkonen on tosi käteen sopiva! Koklaa, kuin hyvä kahva!", "Joo, mutta tää mun Hilti se vasta tykittääkin! Ei mee läpi pelkästään kakkosnelosesta, vaan nelosnelosestakin!".
Todella outoa ja omituisen homoeroottista HYVIN kieroutuneella tavalla...
Lopetin kyseiset hommat kutakuinkin tyyten koska a) olen onnellisesti rekisteröityneessä parisuhteessa ja b) ei voinut vähempää kiinnostaa...

Nykyisinkin käyn toki säännöllisesti kertaamassa monta kertaa vuodessa, mutta vain PV:n järjestämissä virallisissa kertausharjoituksissa (kouluttajana/opettajana).

P.S. Sauna ja kalut Fingerporilaisittain: http://www.hs.fi/fingerpori/1329104768866

Kommenttia muokattu: 12.09.2012 klo 18:04
Jaahas, taas chattailemassa homosivustolla vai? Et sitten voinut (tietenkään aistikkaan uteliaana) ottaa neuvosta vaarin. Hyvä on sitten.

Ensinnäkään älä edes kehtaa vihjailla, että minun tarvitsisi silmälihaksen nykäyksen vertaakaan tuhlata energiaani leimatakseni sinut homofobiksi. Ehei, en voi ottaa kunniaa sellaisesta, minkä teet ihan itse, omaehtoisesti, kenties tietämättömyyttäsi sitä havainnollistamatta, mutta ihan autonomisesti kuitenkin.

Muuten, eikö sinua yhtään huoleta kaappihomoudellasi vitsailu, jos ne muut siellä missälie kasarmissa sattuisivat saamaan selville näistä visiiteistäsi tälle keskustelupalstalle? Saatat joutua maistamaan omaa lääkettäsi ja heteromachojen lääkkeet maistuvat tosi karvaalle.
wallu puhuu ihan asiaa. Miks sää sitten täällä pyörisit "hetero"varusmies?