Huippu-urheilijat tempaisivat urheilun homofobiaa vastaan: paidat pois ja kansikuvaan (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • Harza
  • 26.4.2011 17:43
Mahtavaa! Olinkin jo pitkään odottanut tällaista "testiä", jolla kokeilla tunnistaako homon ja heteron - edellisestä on jo vuosia. Hain netistä hieman tarkemman kuvan, kun tuosta artikkelin kuvasta ei tahdo nähdä kunnolla kasvoja ja listasin arvioni. Tämän jälkeen katsoin videon ja jälleen listasin arvioni. Ainoa kaveri, jolle olin merkinnyt still-kuvan katsomisen jälkeen "ehdottomasti hetero!", paljastuikin homoksi. Toisen homon kohdalla olin hieman epäillyt, mutta kuitenkin päädyin eri tyyppiin. Sen sijaan videon katselun jälkeen olin kumpaisenkin kohdalle merkinnyt "aika homomaisesti poseeraa" ja "pientä homomaisuutta", mutta en kuitenkaan muuttanut veikkauksiani. :D BTW: mun makuun noista namuimmat ovat ne homot. :D
Itse suoriuduin kuva-arvoituksesta täydellisesti. Verschuur on aivan selkeästi kaikkein hinteimmän näköinen kuvassa olevista miehistä. Googlen avulla löydetyissä kuvissa sen sijaan ei Verschuur juuri homolta edes näytä. Wammes puolestaan ei sinänsä näytä erityisen homolta tuossa joukkokuvassa, mutta jotenki tuli hänetkin sieltä poimittua.

Tuon yhden kuvan perusteella Evgeniy Levchenko saa minulta parhaan arvosanan noin muuten.
  • 3 / 4
  • Krister
  • 27.4.2011 13:10
Kuvan perusteella veikkaisin, että ne kaksi jätkää, jotka vetää peukalolla housuja vihjailevasti alemmaksi.

Muuten, johtuisiko urheilumaailman homouden arastelu siitä, että siellä heteropojat pystyy ottamaan hellästikin toisiinsa fyysistä kontaktia ilma leimautumista. Toivottavasti homojen ja lesbojen ulostulo ei johda siihen, että heterot rupeaa ujostelemaan toistensa koskettamista.
  • 4 / 4
  • Ossi Halme
  • 27.4.2011 14:36
Vaikka kirjoittamaani kuvateksti on myös kieli poskessa tehty kuva-arvoitus, laitoin sen jotta ns. hitaammallakin käyvät voivat nyt panikoida ja huutaa: "ne ovat jo keskuudessamme - eihän niitä pysty erottamaan tavallisista ihmisistä!!".

Koko lehtijuttu oli positiivisessa mielessä hyvin "2000-lukulaista". On vähintäänkin epäterve ilmiö, jos vähemmistöt joutuvat toimimaan omissa urheiluseuroissaan, jos eivät aio piilotella itsestään sitä puolta, jolla ei edes ole mitään tekemistä sen itse urheilun kanssa. Konservatiivisista organisaatioista tuo on kadonnut jo monien asevoimien ja kirkkojen osalta.

Aihetta on mielenkiintoista penkoa, koska mitään yhtenäistä syytä tuolle touhulle ei helposti löydy. Sponsoreilla alkaa löytyä eettisiä ohjeita, joissa syrjinnällä voi olla yhteistyön kannalta yhtä tuhoisat seuraukset kuin dopingkäryllä (ja hyvä niin!). Kv-säännöt on yleensä yksiselitteisesti syrjintää vastaan. Tutkimusten mukaan esim. jalkapallofaneista suurimmalle osalle (muistaakseni yli 90%) on ihan sama, että onko joku pelaaja hetero vai jotain muuta. En tunne yhtään joukkueurheilijaa, jolle ajattelevana yksilönä tässä olisi jokin ongelma. Urheilumediassakin alkaa olla jo ihmisiä, joiden ajatusmaailman ylväin kohta ei ole Berliinin 1936 olympiakisat.

On siis melkoinen mysteeri, että miksi ihmeessä todellinen tilanne on vielä nytkin parhaimmillaankin utuinen ja epäselvä.