Soittoääni paljastaa luonteesi
Mihin ryhmään minä kuulun? Kännykässäni on soittoäänenä Heprealaisten orjien kuoro Verdin oopperasta Nabucco.
Joo, ja soittoääni kasvattaa myös tissejä, kunhan vain värähtelee oikealla taajuudella.
=P
"Äänetön tärinä
Kun puhelin kertoo tulevasta puhelusta tärisemällä hiljaa, sen omistaja on äärimmäisen hienovarainen ihminen. Hän pitää puhelimensa hiljaisena, koska ei halua olla huomion kohteena."
Enpä ennen tiennyt olavani äärimmäisen hienovarainen !
Eräs Hienovarainen keskiolut kulttuurista..
;-)
Ps.
Ehkä se tärisee;
koska kuka jaksaa kuunnella
kännyn soittoääntä
jos ei halua vastata...
Tai ehkä se tärisee, koska se vibra tuntuu niin hyvältä. Kännykänhän voi tunkea vaikka minne...
olisinkohan mä sitten jollainlailla pöllö kenties.
mulla on nimittäin kännykän soittoäänenä tällä kertaa se , ikiihana maikkarin pöllöorkesterin tunnari .
muita soittoääniä on vaikkapa europen : final countdown tai vaaleenpunasen pantterin tunnari .
Halloween elokuvien tunnusmusiikki
30 -vuotisen sodan marssi...
Soittoäänet soittajan(ryhmän) mukaan:
Gayfrendit: Village People: YMCA
BF: Umbertto Tozzi: Ti Amo
VIP friendit: Tarkan - Dudu
Kamut: TV- tunnari: Looney tunes
Yleinen soittoääni: Modern Times
Oma hani: Aamu
vanhemmat ja sisarukset: Viiden Juttu- tunnari
Yleinen soittoääni: Lentävä Kalakukko
Markuksella tuntuu ainakin olevan huumorintajua (tai sitten kotiseuturakkautta) tuon yleisen soittariäänen perusteella. Hmm.. en nyt silti aio vaihtaa omaa yleistä soittaria Leevin "Takaisin Pohjois-Karjalaan", koska juurtumien on jo syvässä täällä pääkaupunkiseudulla. Lienee siis laitettava Yölinnun "Suuri city" ;)
Indiana Jonesin tunnari (yhden kaverin säveltämä versio asiasta, toisen - musikaalisen - kaverin mielestä rytmit on päin mäntyä, mut mitäpä pienistä) on ollut jo kauan. Lähes kaikkien muiden mielestä se kuulostaa vähintään hassulta. :) Mut enpä ole törmännyt toiseen samanlaiseen - tiedänpä ainakin kun oma kännykkä soi...
eräs taustamusiikki vanhasta japanilaisesta animaatiosarjasta Ginga Nagareboshi Gin (Hopeanuoli).
Kaikki ovat yleensä "voi kun kiva soittoääni" ja sitten kun heitä valaisee että se on yhdestä vanhasta piirretystä, niin toteavat vain "phyh"
:D
Mulla on Nylon Beatin Viimeinen. Se tuskin kertoo mitään hyvää. ;D
Kotiseuturakkaudesta puheen ollen , siinnä tapauksessa mun kännykän soittoäänenä pitäisi kai olla FREDIN : 3 LINJAA TAKAISIN , kallion kasvatti kun olen.
Vaikkakin viimmeiset 30v. on tullut majailtua täällä Hesan laitakaupungilla .
Ukko-nooa, siskon sävellys. Viimeksi oli Satu meni saunaan, oma tekeleeni. ;)
voi iik, madonnan hung up, ihan vain siksi, ettei sormustettu ukkoni pahemmin diggaile sen sisältämästä abba-samplesta :P oonkohan nyt joku pissis...
Mun puhelin sanoo vaan "piip piip", silla meilla on toissa kaikki "hairitsevat ja arsyttavat" soittoaanet kielletty. Kaytannossa puhelimen soinnin on muistutettava oikeaa puhelinta, enka mina jaksa/muista jumpata profiileja paalle ja pois joka aamu ja ilta.
hmm... yleisenä soittoäänenä mulla soi Scissor Sistersin I don't feel like dancing ja vanhemmille on Cow and Chicken animaatiosarjan tunnari... mitä tämä minusta kertookaan :D
Soittoäänenä on Prodigyn One Love
Courtney Loven Hello.
Mulla on soittoäänenä Tipitii, Juice Leskisen laulamana. Kyseinen kappale kuulostaa jotenkin hupaisalta kun sen laulaa iso ja ronski, pitkälle ajatelluista sanoituksistaan tunnettu mies.
Belinda Carlisle: Heaven Is a Place On Earth. Lahinna siksi etta se kuulostaa miehen kannykassa aika homolta =). Vietan nyt talvea saarella missa lahin kannykkamasto on yli 2000 kilometrin paassa, joten odottelen sivistyksen pariin paasya, jotta Belinda paasisi taas aaneen!
vanhanajan pöytäpuhelimen pirinä
Mun soittoääni on Enrique Iglesiasin Ring my bells. Se alkaa varovasti, mikä on hyvä juttu jos puhelin alkaa soida hiljaisessa ympäristössä ja musta sen musiikki on jotenkin hypnoottinen. Sama soittoääni soi kaikille soittajille.
http://www.enriqueiglesias.com/video/enrique-iglesias-ring-my-37
Harmi että aloitusviestiin ei oltu kopioitu mitä eri äänet kertovat, linkki kun on vanhentunut kauan sitten.
Tervehdys kesäpoika, netin ihmeellisestä maailmasta löysin tällaisen tekstin:
"Brittiläinen psykologi Martin Skinner on käynyt läpi kännykän soittoäänet ja jakanut niiden perusteella soittokansan kahdeksaan ryhmään, kertoo ruotsalainen Expressen-lehti.
Kännykän oma soittoääni
Tällainen henkilö karttaa uusia asioita, eihän hän ole opetellut lataamaan kännykkäänsä edes uutta soittoääntä. Hän tyytyy siihen valikoimaan, jonka puhelin kaupan jäljiltä tarjoaa. Tai sitten hänestä on hauskaa olla erilainen, eikä suostu kulkemaan valtavirtojen mukana.
Superhitti
Kännykän omistaja lähettää ympäristöönsä viestiä, että on cool ja tuntee musiikkivirtaukset. Hän haluaa osoittaa kuuluvansa valittuun joukkoon, ja hakee kontaktia samanlaisiin ihmisiin puhelimensa avulla. Tällä tavalla toimivat useimmiten teini-ikäiset, jotka etsivät omaa identiteettiään. Soittoääni vakuuttaa, että nuori on trendikäs ja suosittu.
Vanhanaikainen
Kaikista vaihtoehdoista huolimatta puhelimen omistaja valitsee siihen yksinkertaisimman soittoäänen, joka löytyy. Tällainen valinta kertoo nostalgisesta luonteesta.
Pilailuääni
Äänivalinta kertoo persoonan hauskuudesta sekä siitä, että tämä tyyppi on myös jaksanut seurata viimeisimpiä trendejä. Tavallisesti kaikkeen tähän pystyy nuori ihminen.
Elokuvan tunnusmusiikki
Musiikki paljastaa, että puhelimen omistaja piti elokuvasta ja kutsuu kuulijoita keskustelemaan kanssaan siitä. Soittoäänen valinta kertoo myös halusta kuulua tiettyyn ryhmään ja olla hyväksytty.
Äänetön tärinä
Kun puhelin kertoo tulevasta puhelusta tärisemällä hiljaa, sen omistaja on äärimmäisen hienovarainen ihminen. Hän pitää puhelimensa hiljaisena, koska ei halua olla huomion kohteena.
Lyhyt piippaus
Piippausäänen valitsee äärimmäisen käytännöllinen ihminen. Hän haluaa vain tiedon saapuvasta puhelusta ilman, että asia herättää sen enempää huomiota.
Urheiluohjelman tunnus
Kun puhelin soittaa suosikkiurheiluohjelman tunnaria, sen omistaja on täydellinen urheiluhullu. Hän ei osaa tai halua olla yhteydessä muihin ja näyttää tunteitaan, ellei saa tilannetta edes jotenkin liittymään ruumiinkulttuuriin."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tosin en tiedä, onko kyseessä saman "tutkijan" tuotos, josta keskusteluketju on lähtenyt liikkeelle, mutta olettaisin niin.
Omista mieltymyksistäni: Teen yleensä soittoäänet itse leikkaamalla jostain sopivasta kappaleesta osan kännykän muistiin. Esimerkiksi tällä hetkellä käytössä on välisoitto Olavi Virran esittämästä tangosta Hopeapilvet. Valintakriteereinä on hieno melodia ja se, että soittoäänen pitää kuulua myös hiukan meluisammassa ympäristössä.
Kaltaistani näpertäjääkään ei suoraan noista määritelmistä löytynyt. Tosin luulenpa, että aika oikeaan pääsisi, jos yhditäisi määritelmät "vanhanaikaisen" nostalgiankaipuun, "elokuvan tunnusmusiikin" tiettyyn ryhmään kuulumisen tarpeen ja "urheiluohjelman tunnus" -kohdasta löydettävän tietynlaisen jumiutumisen omaan kapeaan harrastusalueeseen. Soittoäänen valmistamista "ihan ite" noissa määrittelyissä ei tainnut myöskään olla, joten se voisi vähän tilanteesta riippuen kuvastaa tarvetta erottautua tai kehuskella teknisillä taidoilla. Tai toisinaan ilmenevää suunnatonta pihiyttä (="soittoäänestäkö pitäisi euro maksaa, älä unta nää")
Tjaa, mikähän minulla on kun on yleensä jonkin linnun laulu? Ehkä se on vanhanaikainen, kun linnut ovat laulaneet kauemmin kuin mitä on ollut maapallolla ihmisiä.
Psykologia on hölmöyttä, sillä ainakin minä haluan soittoäänen, joka soi lujaa, koska liikenteen melulta ei kuulu mitäään. Olenkos minä sitten huomiohakuinen?
Kiitos Vieno. :)
Psykologi oli sortunut ajatuksissaan samaan kuoppaan hittimusiikin suhteen kuin ihmisillä on tapana sortua, milloin musiikin, milloin katumuodin ja milloin minkäkin nuorten edustaman asian suhteen.
Sille ei ollut näköjään tullut mieleen, että joku voi oikeasti pitää hittimusiikista. Se ei ollut lainkaan tajunnut, että hitistä tulee hitti, koska niin moni tahtoo kuunnella sitä. Ei siksi, että "haluaa kuulua joukkoon". Asia on aivan päinvastoin. Ihmiset pitävät tietyistä asioista ja kuuluvat joukkoon aidosti, joukko syntyy samoista asioista pitävistä ihmisistä. Psykologi hölmösti olettaa, että joukko on olemassa ja sen mielipiteet säädellään muualta ja ihmisrassukat sitten kuuntelevat mielestään kamalaa musiikkia vain päästäkseen mukaan. :D
Sille ei ollut tullut myöskään mieleen, että joku voi olla oikeasti suosittu tai trendikäs. Sen mielestä sellaista vaan vakuutellaan.
OSTAJAT tekevät hitin. Sen takana olevat ihmiset tekevät musiikin.
Jollei itse ihan ymmärrä kaikkia asioita, ei niitä ja niistä ymmärtäviä silti tarvitse tuomita.
Päivitetty soittoäänitieto:
1) Yleisprofiili (8-18) > soittoääni: Hupiääni "Tämän aseman kautta emme.... vastaapa siihen puhelimeesi joutuisan ripeästi"
2) Oma profiili (18-08)> soitttoääni : Metallica - Nothing else matters
*Kultislla on edelleenkin oma soittoäänensä (Mustafa Sandal - Story)
pjaaah..mulla soittoäänenä Rammsteinin Amerika..Mitä se kertoo musta..tai ihan sama silti ;-)
Mulla on soittoäänenä Dope stars inc. - fast and beautiful... ja se muuten soi kovaa ja päät kääntyy aina jos puhelin julkisella paikalla soi (ei sillä, ne kääntyy muuntenki, näytän niin erilaiselta tänne landelle sopeutuakseni xP)
oisinkohan mie sit huomionhakuinen ja äänekäs ym.? xP