Mies onkin bi?

  • 1 / 1
  • Neitivain
  • 20.1.2016 15:54
Heippa

Olen lukenut nuo muutamat keskustelut tästä samaisesta aiheesta ja haluaisin kertoa oman kokemukseni. Ollaan oltu yhdessä pian jo 5 vuotta ja asuttukin yhdessä suurin osa tuosta ajasta. Tapasimme parikymppisinä ja olimme molemmat kokemattomia niin seksin kuin seurustelunkin suhteen. Olen aina kuvitellut, että meillä on vakaa ja pysyvä parisuhde. Teemme paljon asioita yhdessä ja olemme suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta - niin lähelle kuin kauaskin ja todella luulin, että meillä menee hyvin... Kunnes sitten löysin hiljattain miehen (tuoreen) seuranhakuilmoituksen netistä. Hakee siis seksiseuraa miehestä, ja mainitsee itse olevansa vielä kokematon näissä miesten välisissä puuhissa. Lisäksi hänellä on kuvia itsestään eräällä foorumilla.

En nyt oikein osaa laittaa ajatuksiani sanoiksi, mutta tuo ei jostain syystä tullut niin isona yllätyksenä. Tai jotenkin se ehkä antoi selityksen joillekin pienille asioille, joita tässä vuosien aikana on tullut vastaan. En ehkä edes tiedostanut, että jokin on vinksallaan, mutta jotkin piirteet saivat nyt selvän selityksen. Voisin jopa sanoa, että tämä oli minulle pieni helpotus. Hyväksyn siis täysin sen, että mies on kiinnostunut myös omasta sukupuolestaan, ongelma vain on se, että en todella tiedä mitä kaikkea on tehnyt salassa minulta ja kuinka kauan ja kaiken kukkuraksi hakee nyt seuraa kokeillakseen jotain uutta. En siis ole ottanut tätä puheeksi miehen kanssa ja siinä tarvitsen nyt hirveästi apua.

Rakastan häntä todella ja minun mielestäni kaikki suuntautumiset ovat täysin ok, olisin vain niin toivonut, että hän olisi tästä minulle kertonut. Sen tiedän, että mies ei ole ollut aina bi. Olemme näistä puhuneet suhteen alkuaikoina. Aavistelen muutaman asian perusteella, että hän on tässä viime vuoden aikana "herännyt" tämmöisiin tuntemuksiin ja alkanut tiedostaa olevansa bi-seksuaali. Mutta en olisi koskaan hänestä uskonut, että hän pystyy mihinkään tällaiseen, siis että hakee seuraa salaa. Tunnen oman mieheni ja tiedän, että tuo on vaatinut aivan äärettömästi ponnisteluja häneltä.. Vai tunnenko sittenkään?

Ongelma on siis tuo, että mies suunnittelee salaa pettävänsä minua toisen miehen kanssa. Haluan tehdä hänelle selväksi, että se ei todellakaan ole hyväksyttävää. Myös pettämisasioista ollaan keskusteltu ja mieskin on tehnyt erittäin selväksi mitä mieltä on asiasta ja nyt sitten näyttää itse aivan päinvastaista esimerkkiä. Oloni on todella pettynyt ja surullinen. Miksei hän ole voinut kertoa minulle tästä? Voiko olla, että hän on vasta tutustumassa tähän vai häpeääkö hän tätä asiaa? En missään nimessä halua häntä nolata tai mitään muutakaan sitten kun rohkenen ottaa tämän asian hänen kanssaan esille, vaan päinvastoin, haluan hänen ymmärtävän, että minua ei hänen bi-seksuaalisuus haittaa ollenkaan. Vain tuohon salailuun ja epärehellisyyteen haluan puuttua ja todellakin haluan tietää aivan kaiken.

Olen myös miettinyt, että entä jos mies ei pidäkään tuota puuhailua pettämisenä koska kyseessä ei ole toinen nainen tai että se on vain seksiä ja kokeilua... Toisaalta, ymmärrän kyllä sen, että minä naisena en voi antaa hänelle sitä mitä hän nyt haluaisi. Mutta näistä asioista pitäisi todellakin pystyä keskustelemaan. Ja olen myös miettinyt, että onko tuo kokeilu minun tosiaan sallittava hänelle? Onko muuta vaihtoehtoa, kun kerran tämä on uusi asia miehellekin. Mutta mihin vetää ne rajat? Entä terveys? En todellakaan halua mitään tuliaisia... Kaiken kaikkiaan en usko, että oman seksuaalisuuden tukahduttaminen olisi koskaan järkevää enkä halua sitä tässäkään tapauksessa. Mutta haluaisin niin kovasti vain avoimuutta ja yhteisiä pelisääntöjä, että kuinka tämän asian suhteen toimitaan.

Toisaalta tämä myös pelottaa. Mistä tiedän olisiko hän kertonut tästä minulle ikinä? Entä jos olen vain kulissia? Tai, en todellakaan halua hänen käyvän vieraissa ja sitten lopulta löytävän jonkun kivan miehen, ja sitten vaihtaa minut häneen. En vain missään vaiheessa ole huomannut hänen käytöksensä minua kohtaan muuttuneen. Hän on edelleen yhtä huomaavainen ja ihana kuin aina ennenkin. Huomioi siis kyllä ja läheisyys on meillä myös kunnossa. Mutta toisaalta taas, seksi meidän välillämme on liian monesti.. Noh, vain seksiä. Harvoin se on tuntunut siltä, että hän todella, todella haluaisi minua. Siis niinkuin mies himoitsee naista. Entä jos hän kuvitteleekin tilalleni miehen?

Mutta kuinka voin ottaa tämän puheeksi miehen kanssa? Asiallisesti, kunnioittavasti ja hienotunteisesti? En halua tästä mitään erokeskustelua, mutta pelkään vain, että se sellaiseksi ajautuu. Haluan saada tämän nyt jotenkin toimimaan avoimuuden ja luottamuksen kautta. Itse olen avoin kaikelle kunhan on yhteiset pelisäännöt, toista ei loukata eikä salata mitään. Pelottaa myös se, että mies kieltää kaiken eikä suostu keskustelemaan asiasta. Toki ymmärrän, jos hän on itsekin ymmällään ja uuden asian edessä, niin siitä ehkä on vaikea puhua. Mutta toisaalta, olenhan itsekin todella tiedonjanoinen, sillä minulta on jo pimitetty vaikka ja mitä. Päässäni pyörii todella paljon kysymyksiä ja epäselvyyksiä, joille toivon saavani vastaukset. Täältä taas toivoisin saavani hyviä neuvoja miten edetä tämän asian suhteen, niin että asiat ratkeavat parhainpäin!