Prätkä-pärinämimmejä liikkeellä?

Oli tuossa MP-messuista kyselyä aiemmin... ja kovin hiljaiselta vaikutti. Palatakseni kuitenkin asiaan ja oikeastaan tulevaan kesään 2005!
Kuinka paljon täällä on motskareista innostunutta kansaa???
Olemme muutaman kamun kanssa suunnitelleet jonkinsorttista retkeä ihan kotomaas tai sitten tuonne Eestin puolelle (ite useasti käynyt ja paikkoja kolunnut, todella upeita nähtävyyksiä runsaasti).
Itse ajelen kesän aikana 15-20 tkm omalla "kyykky-mopolla"ni.. nyt muistutuksen sanana sitten-> ei "lajirasismia" vaan jokainen moottoripyörä on moottoripyörä ja kuski on motoristi, oli pyörä muovia tahi kromin kiillettä... :-)
-Viesteillään-
  • 2 / 26
  • Motoristi
  • 11.2.2005 18:25
Ja taitaa keskustelu pysyäkin hiljaisena. Lepakko + prätkä ei kaikista luuloista huolimatta ole kovin yleinen yhdistelmä;-)

Itse ajan paljon matka-ajoa kesäisin ja taukopaikoilla törmää lähes poikkeuksetta vain miehiin ja heidän naisystäviin...

Vain kaksi kertaa olen matkan varrella törmännyt lepakoihin ja molemmat kerrat olivat Norjassa ja olivat kyllä hyvännäköisiä;-)
  • 4 / 26
  • Motoristi
  • 22.2.2005 21:16
Kokeilin aikanaan tuota wimaa tai siis sen paikallista lbc:n nimellä kulkevaa naismotoristien kerhoa.
Ja kyllähän siellä on ne pari lepakkoa, mutta sellaisia "oikeasti" prätkällä ajelevia lepakkoja siellä ei kyllä ollut.

Tietysti onhan sitä voinut viimeisten parin vuoden vuoden aikana tapahtua ihmeitä, siis kehitystä, ja ehkäpä niitä on siellä nykyisin;-)
No aikanani myös pyörin kyseisessä "kerhossa" mutta kyllä pääasia on siellä ajaminen ja ajaminen...ei se suuntautuminen miehiin tai naisiin tai kumpaankin. Mutta kyllä siellä meitäkin oli.
Pitäs perustaa oma vinovetoisten mopokerho, onhan noilla pojillakin sellainen.
  • 6 / 26
  • Motoristi
  • 24.2.2005 15:01
No olihan siinä kerhossa niitä "kuukausiajoja". Mutta valitettavasti kerhoissa on painopiste siinä, että on niitä kokoontumisajoja, jolloin ajetaan jonnekin jossa sitten ihmetellään ja sitten ajetaan kotiin...

Itse en pidä missään isoissa letkoissa ajamisesta, koska niissä aina joku ajaa ylinopeutta tai sitten halutaan pitää taukoja puolen tunnin välein.

Mutta ehkäpä kyseisen kerhon toiminta on siis parantunut sen jälkeen kun erosin siitä;-)
Minulla on tarkoitus hankkia oma moottoripyörä heti kun ikää riittää - mihin menee tällä vauhdilla aivan liikaa aikaa. Isompikuutioisempaan oikeuttavan kortin hankintaan vielä pidempään, mutta koskas alan "harrastaja" (minun tapauksessani lainausmerkit) ei jaksaisi odottaa?

Isoon kerhoon kuuluminen ja kokoontumisajoissa mukana pyöriminen tuskin olisi minun juttuni. Enemmän tulisi pärrää käytettyä omaan reissaamiseen Suomessa ja ulkomailla.

Oma Harley on unelma. Ja sellaisena luultavasti pysyykin.
Hei!

Täälläkin ilmoittautuu yksi. Olisi todella kiva tutustua muihin moottoripyöräileviin lesboihin...
Juu. Pyörä löytyy, sellanen matkakyykky. Ikäni olen pyöriä rakastanu, viimeset kolme vuotta myös naisia:)
Moikka! Kesä -05 meni päristellessä,mites ens kesä2006?Olisko kiinnostusta kenelläkään motoristimimmillä miettiä ensi kevääksi jtn tapaamista tms?Kyselee eräs prätkämimmi Treelta. Olen 30v ja custom cruisailija.Ajettua tulee kesässä 15-20t km.Rakastan mootoripyöriä!Ois mukava treffata muita pyöräileviä lepakoita.
Kyllä olis... ja paljonkin. Oletuksena, että ostan uuden pyörän :) hih.. mut kuis nyt vois yhdeksän vuotta ajaneena lopettaa... eikä kyllä huvitakkaan :) Tampereel siis ens kesänä lepakkokokkareet???? Vai kuis?
Kyllä vain! Onhan meitä ja aika monta... Mulla on ajaminen jäänyt, kun kaveri ei uskalla päästää mua ohjaksiin, arvelee, että henki lähtee...eli kun on pari vuotta väliä niin kyllä itsekin arkailen lähteä liikelle...Jotain tarttis tehdä. Pyörä siis on...
Karina77, siirtyivät minunkin moottoripyöräkorttihaaveeni. :) Ei sillä, että olisin alkoholin vaikutuksen alaisena sekoillut mopolla ja kortti siirtynyt, mutta rahapula iski eteen ja näillä näkymin ei ole sitä mopoakaan "harjoitteluajoon" tulossa, kevarista puhumattakaan.

Totesin siinä vain itsekseni, että kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Kun on vakaat tulot ja sitä rataa. Siihen asti tyydyn tunattuun Volkswagen Kuplaani.

Mutta millaisia pyöriä täältä löytyy/ihmiset on hankkimassa sitten/kun/joskus?
Itselle jonkun mallinen Kawasaki Ninja olisi mieluinen, eikä sen kyllä niin iso tarvitsisi olla, ei vaan mikään ihan "lelu". Ja tietysti joskus olisi kiva omistaa oma ihan kunnon Harley tai Honda Shadow, sen verran nättejä menopelejä nuo. Värinä vähän riippuu (ei siis värinä vaan väri :D anteeksi, olen väsynyt, kello on kaksi yöllä) voisi olla perusmusta tai -hopea, viininpunainenkin näyttää auringossa aika kivalta.
heh, tuli tossa 16-kesäisena ajettua kevarikortti ja 125lla jammulla olen ajnau joka kesä siitä asti :) isompi pyörä on haaveena, mutta rahanpuute esteenä. kai kevarikin mp:ksi lasketaan(nimim.kaikki alle 500cc on mopoja ;P)? :)
Hei mimmit! Oisko jonkinlainen "tapaaminen" kesemmällä mitään? Jos ei muuta niin ajettais johonkin ja sit ihmeteltäis toisiamme ja lähettäis takas kotia päin... :) Eiköhän siitäkin jotakin suttaannu? Onko mitään mieltä?
Mulla on ollut katuenduroita ja kyykkyjä... ZXR, CBR600, pari Yammun R-6:sta... elikkäs kyykkyjä :) Tuntemillani lepakoilla on sekä että, aika tasapuolisesti...
itse olen muuten moottoripyöräkerhossa jäsenenä ja voinen suositella lämpimästi muillekkin :) siellä on tapahtumia, ajeluita sekä huippuja kokkareita missä eukot pääsee ajamaan ihan tosissaan :) ainakin puheissaan.. heh
Meikäläisten määrä on noussut luonnollisesti suhteessa moottoripyöräkannan kasvuun... :)
Olen ajanut iät ja ajat sitten, mutta aina tähän aikaan vuodesta alan miettiä oman pyörän hankkimista. Kun on olut poissa satulasta yli kaksikymmentä vuotta, lienee viisainta aloittaa aika pienellä....

Aloitin ajamisen 70-luvulla, ja silloin naiset eivät ajaneet prätkää. Tapasin itse vain yhden ja sekin oli lepakko.

G
Asfaltti alkaa kohta taas polttaa - kunhan ensin lumi sulaisi... Pärrä pitäisi saada viimeistään kuukauden päästä alle, ja sitten ympäri Suomea! Mutta ajokaverit puuttuu - kuten niin monelta muultakin. Onko kukaan osallistunut Akkaralliin? Onko se hyvä tapahtuma? Itse en ole uskaltautunut yksin lähtemään. Enkä tiedä kuinka helposti meikäläisiä löytyisi kokoontumisajoista. Mutta olisi kyllä mukava ajatella, että tulevana kesänä olisi uusia tuttavuuksia pyörien kanssa liikkeellä. Eli olisin mielelläni tulossa, jos joku kokoontuminen/tapaaminen saataisiin järjestettyä.
Olisihan se tosi kivaa, jos hiekat saataisiin pois kaduilta ja lämmin aurinko paistamaan. Alkaa tosiaan olla kalenteri jo sen verran pitkällä, että ajokauden voi jo melkein tuntea.

Olen mielenkiinnolla seuraillut keskusteluja eri prätkäkerhoista. Itse erosin juuri toisesta, kun en kuitenkaan jaksa innostua turhista kimppa-ajoista. Parhaat ajoretket ovat olleet silloin, kun olen lähtenyt omassa hyvässä seurassani pitkille reissuille. Silloin voi huoleti ajella 500-800 kilsaa päivässä ja nauttia ajamisesta ja maisemista.

Eikä siitä juttuseurasta ole yleensä ollut tauoilla puutetta. Monissa paikoissa yksin liikkuva naismotoristi herättää vielä yllättävän paljon huomiota;-) Itsekin menen usein taukopaikoilla juttelemaan muille motoristeille, varsinkin ulkomaalaisten kanssa on ollut hauska jutella napapiirin pohjoispuolella.