homomuusikkoja

» Sivuston musiikkiosio

Seuraava
The Comedian Harmonists.

Ei täysin homoseksuaali kokoonpano mutta monelta muultakin osin sorrettu ja syrjitty, vainottu.
Ja varmasti tämä viimeisin kommentoija onkin Mariko itse? Muussa tapauksessa toisen käden "tietoa"...
KLAUS NOMI! Todella! Hänet olin unohtanut... laulaa järisyttävällä tavalla saman aarian kuin Purcellin Dido and Aeneas -oopperassa "...Remember me". Hänen levytyksessään (levyn nimi on "Simple man" - se onkin minulla lähes ainoa levy nk. populaarimusiikin puolelta) se on nimellä "Death".
Ja listaan lisätään myös enkeliääninen Billy MacKenzie.
Unohdettu kuopattu ja haudattu.

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen vaikka levyjä aika vaikea löytää mutta aloita vaikka Associates "Sulk" vuodelta ´82
Ja Billyn kokoelmat "Beyond the Sun" "Auchtermatic"

Helpoimmin saa maistiaisen tuosta äänestä Barry Adamsonin "Oedipus Schmoedipus" levyltä. Laulaa piisin "Valley of dolls"

Mieletön ääni ,kauniita biiseä ja sanoituksia.

...ja Bowiehan käänsi takkinsa jo kaheksakyt luvun alussa samomalla ettei koskaan ollut edes BI. Mutta hälläväliä tekikö/oliko/onko, Bowien "Hi , I´m BI "- lausunto on yksi merkittävimmistä lausunnoista mitä Vapautusrintamalla koskaan annettu.
Billie Hollidaylla oli naissuhteita. Olisikohan peräti ollut enempi naisiin kuin miehiin päin. Heh.. jossain haastattelussa edesmenneen take thatin Jason Orange sanoi olevansa kiinostunut myös miehistä, mutta eihän se mikään muusikko tainnut olla...
One more to go:

Irlantilaisen poikabändi Westlifen jäsen Mark Feehily on paljastanut julkisesti olevansa homo. 25-vuotias tähti vahvisti sitkeät huhupuheet homoudestaan The Sun -lehden haastattelussa.

- Haluan ihmisten tietävän totuuden seksuaalisuudestani. Olen homo ja erittäin ylpeä siitä. En pyydä sympatiaa, enkä halua olla roolimalli muille, Mark totesi.

- Mielestäni nyt oli hyvä aika kertoa ihmisille totuus. En ole koskaan yrittänyt salata homouttani keneltään, mutta pidänkin yksityisasiat yleensä yksityisinä. Aiemmin minulla ei ole ollut tarvetta kertoa seksuaalisuudestani, mutta nyt haluan todeta olevani tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen, poppari jatkoi.

Westlife -yhtyeen muut jäsenet olivat alusta saakka tietoisia Markin homoudesta. Tällä hetkellä poppari seurustelee 21-vuotiaan Kevin McFaidin kanssa. Hän oli taannoin mukana V -nimisessä poikabändissä.
Tämä se meissä homoissa on vittumaisin piirre että ollaan koko ajan kurnuttamassa et kuka olis homo kuka olis homo kans. Tän matalaotsaisempaa ei ole. Sopii vaan kattoo peiliin ja omiin housuihin jos siellä on jotain kiinnostavaa.
http://gayinfo.tripod.com/ seuraavalta sivulta löytyy TOSI PITKÄ lista ulkolaisista julkkiksista, jotka ovat homoja, lesboja tai
bi-seksuaaleja. kannattaa käydä katsomassa millaisia henkilöitä sieltä löytyy. minulle ainakin oli paljon yllätysnimiä....
Anteeksi nyt vain, homopoika, mutta mainitsemallasi sivustolla on koko joukko ihmisiä, jotka ovat homoja/lesboja vain huhupuheissa.
dreamly kirjoitti: "...ja Bowiehan käänsi takkinsa jo kaheksakyt luvun alussa samomalla ettei koskaan ollut edes BI. Mutta hälläväliä tekikö/oliko/onko, Bowien "Hi , I´m BI "- lausunto on yksi merkittävimmistä lausunnoista mitä Vapautusrintamalla koskaan annettu."

Jep, vaikka Bowie nykyään ahkerasti kieltääkin, niin voitaneen todeta Ziggy Stardustin olleen merkittävä hlbt-muusikko. Myös Lou Reed on pyrkinyt vaimentamaan nuo aiemmat harrastuksensa ja Iggy Pop ei kommentoi.

Village Peoplesta käsittääkseni ainakin se vähän aikaa sitten kuollut nahkamies oli myös homo, ei vain Felipe Rose. Muista en tiedä.

Scissor Sistersin rumpali on kuulemma yhtyeen ainoa tytöistä tykkäävä jäsen.

Pari trans-muusikkoa: Wayne/Jayne County vaikutti NY punkin piirissä ja Walter/Wendy Carlos taas teki elektronista musiikkia (mm. Switched on Bach ja Clockwork Orangen soundtrackin).
Dee Dee Ramone toimi prostituoituna ennen Ramonesin menestystä. Televisionin Richard Lloyd oli sen sijaan vain "kept boy". New York Dollsin jäsenet olivat ilmeisesti kaikki heteroita, puvut ja käytös oli vain shokeerausta.
Westlifen Markin - jee :) - lisäksi poikapänteistä änsynkin Lance Bass astui ulos jokin aika sitten...joo, stereotypioita kerrakseen (ja kirkuvien teinityttöjen päiväunien pilaajia?).
Montana, USA: Jacob ja Joshua Miller ”Nemesis Rising” –bändistä on virallisesti erotettu Jehovan todistajien seurakunnasta. Gay-veljeksillä on ollut show Logo -homotv-kanavalla.

Torstaina pojat antoivat oman lausuntonsa. Sen mukaan on ironista, että seurakunta, joka lähettää jäsenensä oville kolkuttamaan, ei hyväksy kahta lastaan jotka ovat sellaisia kuin ovat. He toivovat suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä ja viestittävät kaikkialle rauhan ja rakkauden sanomaa.

Uutissähkeestä löytyy kuvakin
http://www.queer.de/boulevard_detail.php?article_id=6181
"Noissa musiikin taustavoimissa kyllä taitaa olla seksuaalisesta valtavirrasta enemmän tai vähemmän poikkeavia vähän enemmänkin..."

Mun mielestä taustaporukoissa ei hirveästi homoja näy. Artisteissa ja esiintyvällä puolella sitten vähän enemmän.
On se muuten vaan hauskaa miten laulujen sanatkin saa ihan uuden merkityksen kun tietää artistista jotain henkilökohtaista... :P

Mark ja Westlifen pojat lauleskelee "World of our Own" -kappaleessaan seuraavaa (taka?)ovista ja paikoista joihin kellään muulla ei ole asiaa... ;D

"We got a little world of our own
I'll tell you things that no one else knows
I let you in where no-one else goes
What am I doing without you
And all of the things I've been looking for
Have always been here outside of my door
And all of the time I'm looking for something new
What am I doing without you"

(Sori. Ja Mark on <3 ...ihan mun nuoruuden ihastukseni kaksoisolento muuten... :o )
Who gives a fag who is fuck & who's not...
Miksei listaa hetero-artisteista, jotka onnistuvat kuulostamaan enemmän homoilta kuin ko. genren tekijät itse?

En tykkää rajoista ja rajoituksista, nurkkaan ajamisista...
Brittilaulaja Sir Cliff Richard (66) oli Dubaissa "Emirates Today"-lehden haastateltavana. Haastattelija alkoi kysellä seksuaalisista taipumuksista. Poptähti hermostui, nousi ja lähti. Lehti on pyytänyt anteeksi ja korostanut, ettei tarkoitus ollut loukata.

Cliff Richardsin seksuaalista suuntautumista on pohdittu vuosikymmeniä. Tähti itse kieltää sellaisen. No, ainakin Dubaissa kaapista tuleminen on mitä epätodennnäköisintä, sillä maassa rangaistaan homoudesta.
Nelly Furtado on bi. Alla tieto Wikipediasta.

Furtadon huhuttiin kesäkuussa 2006 Genre-lehdelle antamansa haastattelun perusteella olevan biseksuaali. Furtado kiisti aluksi huhut, mutta myönsi asian GUS-lehdelle heinäkuussa 2006.
B-52's-yhtyeen nyt 58-vuotias Fred Schneider kertoi homoudestaan Howard Sternin maanantaisessa haastattelussa, jonka varsinaisena aiheena oli hänen kolmimiehisen trionsa The Superions nimissä julkaistu uusi comeback-levy. Schneider jatkaa keikkailua myös B-52's-kokoonpanonsa kanssa.

The Superionsin FB-sivustolla yhtyettä kuvataan sanoilla "The most exciting group to hit the music scene since Elvis or Lady Gaga (or Susan Boyle for that matter)".

Juttu haastattelusta: http://www.popeater.com/2010/02/22/b-52s-fred-schneider-gay-proud-and-on-the-comeback-trail/

The Superionsin Facebook-sivu: http://www.facebook.com/thesuperions
Hmm, olisin kuvitellut Fred Schneiderin tulleen jo aiemmin kaapista...

Näköjään ei ollut vielä mainittu Coilin Jhonn Balancea ja Peter Christophersonia, Throbbing Gristlen Genesis P-Orridgea, Death in Junen Douglas P:ta...

Tai en minä jaksa listata, tässä pari linkkiä joista kumpikaan ei ole täydellinen mutta eivät näy listaavan myöskään täysin epämääräisiä huhuja:
http://rateyourmusic.com/list/theirfour/queer_musicians/
http://rateyourmusic.com/list/vauxhall1964/are_the_stars_out_tonight_/
Ivri Lider. Antony Hegarty sanoo kai itseaan transsukupuoliseksi (ei kuitenkaan transtaustaiseksi naiseksi), mutta hanta on myos usein viitattu homomieheksi. Sateenkaarikansaa siis joka tapauksessa =).
Mainittiinko Darren Hayes (mm. Savage Garden) jo? Green Dayn Billie Joe Armstrong on kertonut olevansa biseksuaali, samoin Kurt Cobain ja David Bowie. Bowie tosin myöhemmin söi sanansa.
Jobriath...tuo glamrokkareista ainut joka oli avoimesti homo, hyppäsi kehiintosin aavistuksen liian myöhään ja hypetyksestä (mm. talonkokoinen alaston torso Times Squarella jne..) huolimatta floppasi. Jobriat vetäytyi parin levyn jälkeen Chelsea Hotellin katolle rakennettuun pyramidiin ja syntyi uudelleen lounge lizard, Cole Berlin aliaksella. Klaus Nomin ohella oli Bruce Wayne Campbell ensinmäisiä, joskin ei niin tunnettuja AIDS:iin kuolleita NY kuuluisuuksia.

Intohimoinen fani Morrissey avitti Jobriathin 2004 unohduksista julkaisemalla kokoelman "Lonely Planet Boy" ja levyjen uudelleenjulkaisulla. Todd Haynesin "Velvet Goldmine" hahmo perustui osaltaan Jobriatin hahmoon, kuten myös Bowien Ziggy Stardustiin.

http://www.youtube.com/watch?v=1Lp_e4wUnz4
The Enid -yhtyeen pääjehu ja papabear Robert John Godfrey: http://www.last.fm/music/The+Enid

"I have always been “well adjusted” to being gay and have suffered none of the guilt or repression so characteristic of people with my sexual orientation growing up in a largely hostile and uncomprehending social environment. The real problem for me has been in learning to love myself for who and what I am rather than in spite of it." (lainaus The Enidin kotisivuilta)
Glam is not dead!
Aivan kuin viimevuotisen Jobriathin jatkosi, viimeaikoina on tullut kuunneltua tiuhaan The Irrepressibles bändin ekaa pitkäsoittoa. Voidaan kai lukea "homomuusikkojen" jaloon kastiin. Kymmenhenkistä jousiorkesteria orkesteria johtaa säveltäjä/muusikko Jamie McDermott. Vaikutteita ja soundeja löytyy niin Bryan Ferrylta kuin Antony and the Johnsonilta. The Irrepressibles tunnetaan niin sielukkaaasta musiikistaan, kuin myös huikean visuaalisista esiintymisistään.

Lisätietoja ja ensilevy kuunneltavissa;
http://www.theirrepressibles.com/
Klassisen puolen pianisteista Vladimir Horowitz oli todennut: "parhaat pianistiti ovat homoja tai juutalaisia". Hän itse edusti molempia. Myös toinen huippupianisti, Sviatoslav Richter oli homo. Hän eli elämänsä Neuvostoliitossa - ei ollut helppoa hänelläkään. Ja on niitä muitakin...
Säveltäjistä itse mestari Ludwig van Beethoven yritettiin 1954 Richard ja Editha Sterban psykoanalyyttisessa tutkimuksessa todeta homoksi. Suoria todisteita tai viittauksia ei ole ja teoriaa ei ole juuri kukaan toinen musiikintutkija hyväksynyt.
Historian (ehkä) kolme kuuluisinta kirjettä - Ludwigin tuntemattomalle rakastetulleen ("Unsterbliche Geliebte") voisivat hyvin olla miehelle siinä kuin naiselle. Tähän saakka on esitetty yhtä jos toista naishenkilöä.
Seuraava