kaikki (ulkoisesti) poikamaiset "butchit" tänne! :)

Kuvailkaas vähän pukeutumistanne ja ostatteko yleensä miesten puolelta vaatteenne, vai myös naisten puolelta? Onko poikamainen pukeutuminen herättänyt ihmetystä/hämmennystä tms esim lähipiirissä tai muualla? entä onko teitä myös luultu vaikkapa tuntemattomien keskuudessa mieheksi? ja miksi juuri poikamaisuus on teidän juttunne?

Itse olen aina tykännyt pukeutua poikamaisesti, vaikka on ollut joskus naisellisempiakin "vaiheita", mutta koen että poikamaisuus on se mun juttu. Ja etenkin kun tajusin suuntautumiseni niin se on vain korostunut jostakin syystä, kai vain kun haluan saada naisten huomion ;) ja mä vaan tykkään siitä. koen sen omakseni. olen vain imarreltu, jos joku luulee mua mieheksi. ei sitä sen syvällisemmin osaa selittää :) pääasia että viihtyy. eikä meikkiäkään yleensä naamassani ole, ja tukkakin on lyhyehkö :)

kunhan nyt halusin vain herättää keskustelua tästäkin aiheesta :)
Tälläsenä ns. "femmenä" muhun itteeni vetoo just "butchit." En tiä mikä siinä on. :)
  • 3 / 12
  • TervaLeijona
  • 15.4.2013 23:39
Ei tästä ole edes kauaa kun töissä asiakas aloitti lauseen "Miehen mielipidettä tästä..." Totesin etten osaa ottaa kantaa siltä kantilta ja autoin ratkaisemaan asiakkaan dilemman ihan naisen logiikalla.
Tuosta on siis pääteltävissä että habitus on melko butch, mutten kylläkään muutoin identifioidu mitenkään "jätkäksi" enkä harrasta jumiutuneita roolijakoja elämässäni.
Olen sisäisesti varsin tyytyväinen sukupuoleeni ja viihdyn erinomaisesti naisena, joka ei näytä kovinkaan naiselliselta.
Olin kai poikamainen jo syntyessäni. Äitini olisi kuitenkin halunnut oikean pojan, ei tytön kehossa olevaa poikaa. Taistelin mekkoon pukeutumista vastaan heti, kun osasin puhua ja menihän se jossain vaiheessa perille. Kaikki on kai aina ymmärtäneet etten sovi normikaavaan. En kuitenkaan ole millään tavoin miehekäs, ehkä siro... poikamaisesti. Hillityn vihreät reisitaskuhousut, jotka roikkuu nippanappa lanteilla vyön avulla, on henkkoht suosikit. Farkut tietty. Valkoinen kauluspaita pitkillä hihoilla. Retkeilyvermeet... Hupparit...
Välillä tulee ajateltua omaa ikää ja pitäisikö iän myötä pukeutua toisin, mutta joka aamu laitan juuri ne vaatteet, joissa tunnen oloni mukavaksi ja jos ihmiset katsoo uteliaasti, katson silmiin ja hymyilen.
Itse en osaa rajata habituksen perusteella mistä pidän. Silmiin katsomalla ja toisen kehon kieltä lukiessa sen kai tietää. Kyllä sen tuntee... huomaa...
  • 5 / 12
  • mintalace
  • 21.4.2013 23:32
Vaatteet tulee lähinnä ostettua miesten puolelta vaikka naisten puoli tuleekin aina samalla katottua läpi, jos vaikka jotain kivan näköstä löytyis. Yleensä noitten vaatteiden kanssa mukavuus ja tietty yksinkertaisuus merkitsee enemmän.
Lähipiirissä se ei oo hämmennystä aiheuttanut mut joskus naisten vessassa tulee kommenttia, että " eiks tää ollutkaan naisten vessa" ja jos oon vaikka jossain poikaporukassa liikenteessä niin leimaudun sen seuran mukaan yleensä pojaksi.

En oikeestaan löydä mitään muita perusteluja poikamaisuudelleni kuin lyhyiden hiusten ja meikittömyyden käytännöllisyyden. Ja tietty sen etten koskaan jaksanut meikkaamisesta muussa kuin naamiaismielessä innostua :)
Hiustyyli vaihdellut iän myötä sinne ja tänne mut aina paremmin housut kuin hame on päälle sopinut.
En ole sen paremmin butch kuin femmekään vaan aika 50-50 tasapäisesti sekä miehekäs että naisellinen. Mutta vaatteeni ovat kaikki naisten puolelta, koska olen aivan liian pienikokoinen miesten vaatteisiin. Tanssiaisia varten minun piti kerran hankkia sellainen hieno, siisti miesten puvuntakki ja -liivi. Mutta kaikissa liikkeissä ne kaikkein pienimmätkin koot näyttivät sovituskopissa siltä kuin olisin pukeutunut telttaan. Ratkaisuni oli ostaa Sokoksen lastenosastolta pikkupojalle tarkoitettu puvuntakki. Onneksi oli ylioppilasjuhlien aika ja lastenkin juhlavaatteita paljon myynnissä.

Myönnetään myös, etten ole ikinä oppinut sitomaan kravattisolmua, vaan aina tanssiaisiin lähtiessä etsinyt jonkun muun sitomaan solmion puolestani.
  • 7 / 12
  • BrownEye
  • 27.4.2013 21:59
Täällä myös yksi itsensä enemmän poikamaiseksi ja butchiksi luokitteleva. Jonkin verran meikkaan, mutta poikamaiset vaatteet, hupparit ja rennot asut vaan tuntuvat enemmän itseltä. On vaikeaa sanoa miksi silmää myös miellyttää enemmän poikamainen habitus.... Jotenkin ehkä se ristiriita, jossa päälle päin näyttää maskuliiniselta ja sisällä onkin ihana sileä ja pehmeä naisen vartalo, kiehtoo ja tekee hyvinkin mielenkiintoiseksi :)
  • 8 / 12
  • 69shotsofgasoline
  • 2.5.2013 18:46
oon ite kans aikalailla jotenkin 'butch'. ihan kaikki vaatteet kyllä ei oo miesten puolelta, mutta en kyl naisellisia vaatteita käytä paljo ollenkaa. se ei vaa jotenki oo mun juttu. oon kans vähän henkisesti semmonen butch, koska tykkään ny ainaki ajella mun autolla, ja oon ihan äijänä sen kans, ja se on ehkä paras asia mailmassa, haha :D ja tykkään muutenki autoista. kädetkin on joo kuulemma aika miehekkäät, koska ne kuulemma näyttää vähän semmosilta ja sit kun on lyhyet kynnet aina. toinen käsiki on melkei täynnä leimoja. semmoset asiat mitkä ei oo ehkä niin butch-maisia, nii on se et mul on pitkä tukka, siis semmonen päältä pätkitty, ja laitan sitä. ja siis se ei oo semmone tasapaksu, vaa semmone rokkaritukka, hehe. + sit mulla on sivusiili. meikkaan joskus, sillai silmämeikin vaa ja tommoset. emmä kyl sillee iha hirveen useesti, ku ei jaksa. ja otan vaikutteita mun pukeutumiseen ainaki Slashilta ja tsillai. mutta rock n' roll, bitches.
  • 9 / 12
  • lesbotyttö18
  • 21.7.2013 23:16
täälä on vähän poikamainen tyttö :D pukeutumis tyyyli on miesten vaatteet :DXD
itekkään mistään naisellisimmasta päästä ole :'D lähes kaikki vaatteet tulee ostettua miesten/poikien puolelta aina, pari kertaa pojakskin meikää luultu haha
meikkiä en käytä oikeestaan lähes ikinä :>
Ite harvoin ostan kaupast vaatteet, usein kirpparilt. Mut aina joskus ku ostan ni unisex/miesten vaatteita ostelen jos oon jossai tutussa ja turvallisessa kaupassa, mutta isommissa en kehtaa ees mennä miesten osastolle kävelee ellei oo kaveri mukana.
  • 12 / 12
  • spindelkvinna78
  • 17.5.2014 18:22
itse pukeudun joskus miesten vaatteisiin,koska naisten vaatteet ovat selästä jne liian lyhyitä. Lisäksi tykkään resufarkuista ja joskus army tyylistä ni tulee haettua miesten puolelta vaatteet. hiukset on lyhyet,mikä voi aiheuttaa sen et mua luullaan mieheks heterobaareissa. en tykkää hirveen herhelöisistä vaatteista,mut voin kuvitella pukeutuvani myös naisten vaatteisiin,jos mielenkiintonen vaate löytyy.

olen kiinnostunut lihasten bodaamisesta. urheilua katson televisiosta aika vähän.minulla ei ole omaa autoa. ammatti on "miesten puolelta" hankittu.

jos olisin laihempi pukeutuisin miesten muotifarkkuihin ja pikkutakkiin. hiattomia toppeja ja t-paitoja jo nyt.

arvostan ihmissuhteessa tasa-arvoa,ja sitä että ketään ei alisteta. Luulisin siinä mielessä olevan aika mukava seurustelukumppani.