Todellako näin vilkasta?

Mikä mulla on mennyt ohi? Missä on se foorumi missä bi- ja lesbonaiset oikeasti kohtaavat? Luulin, että se olisi ollut tämä, mutta täällähän on aivan kuollutta! Onko olemassa jotain toista kohtaamispaikkaa, josta en ole tietoinen? Koska kuitenkin: "Nykykäsityksen mukaan homoseksuaalisesti suuntautuneita on kolmesta seitsemään prosenttia väestöstä ja 5-30 prosenttia kertoo olevansa jotain muuta kuin "täysin heteroita", näkökulmasta riippuen. " Turehmmista ja vähemmän ihmistä määrittelevistä aiheistakin on sivustoja ja keskustelupalstoja jos kuinta. Missä kaikki on?! Pakenevatko seksuaalivähemmistöt suurkaupunkien humuihin ja karttelevat somea? Olen ihan ymmällääm 8(
Tää ei ole kaikkein vilkkain paikka...on tullut itsekin huomattua. Foorumeista en nyt oo ihan varma onko toi naisille suunnattu munchbox.fi vielä miten hengissä. Ei sielläkään mitään yleisöryntäystä koskaan ollu, mut kuiteski muutama aktiivisempi kirjoittaja. Suomi24-palstan lesbo yhteisössä kirjoitellaan aika aktiivisesti, mutta siellä on hankalaa sitten tutustua enempää kirjoittelijoihin, kun siellä taas se nimerkki voi muuttua vaikka seuraavassa viestissä. Qruiser.com palveluun voi luoda oman profiilin ja samalla tutustua muihin sateenkaareviin henkilöihin. Näkisin sen enemmän sellasena kohtaamispaikkana :)
Olen katsellut kanssa, että aika harvakseltaan täällä kirjoitellaan. Itseäni ei kiinnosta suomi24/qruiser/joku muu mikä sivustot, koska olen hieman skeptinen aina ihmisten aitouden suhteen. Ei sillä, että tämä olisi "varmempi" mutta yleensä näille sivuille harvemmin eksytään huijaamaan. Eikä ehkä muutenkaan kiinnosta tehdä itsestäni mitään "myynti-ilmoitusta" vaan yleisesti keskustella samanhenkisten kanssa.
Täällä kans kaipailen jotain vähän aktiivisempaa mestaa, eikö sellaista muka netistä löydy!??? Kaiken maailman keskimittaisten karvattomien koirien omistajillekin on omat foorumit, niin pakkohan on olla muitakin meitä jotka kaipaa juttuseuraa, kohtaamispaikkaa, jotain!?
Yleensä täällä tuppaa olemaan aika hiljaista.Sen takia en ole itsekkään kovin usein täällä käynyt:(
Kyselin sult Ksenobi yhessä ketjussa että mistäpäin oot?Kun olit vastannut tohon Hämeenlinna ketjuun:)....
Saataisiinko me näin kesällä palstalle eloa? Itse olen uusi kirjoittaja ja hiljaisuus harmittaa minuakin. Mutta yritetään luoda sitä vilkkautta, jookos?
  • 7 / 27
  • ReniCorn
  • 28.6.2013 22:12
Minä myös olen ihmetellyt, kun on niin hiljaista. Tosin en kyllä itsekkään ole ahkerimpia kirjoittelijoita, mutta ehkä sitä kirjoittelisikin enemmän, jos olisi vähän vilkkaampaa. Olen yrittänyt etsiä muita keskustelupalstoja, mutta en ole sellaisiin törmännyt. Qruiseriin rekisteröidyin, mutta en oikein ymmärrä miten siellä keskustellaan. Jokuhan voisi perustaa jonkunlaisen chattisivun, jossa voisi keskustella ihan reaaliajassakin. Voisi aina keskustella jonkun kanssa, kun siltä tuntuu.. Täällä sellainen ei kuitenkaan onnistu. Kestää pitkään, että joku vastailee viestiin, jos vastaa..
Yritetään vaan täällä? Itsellä pyörii ns. Kielletty ihastus koko ajan mielessä ja vertaistuki olis jees...
Jepulis,täällä aina välillä käyn kurkkaamassa!Tällä viikolla taitaa olla jo 3mas kerta,oho!!
Sain tänään taas viettää aikaa ystäväni kanssa, jota kohtaan tunnen omasta mielestäni enemmänkin sielunkumppanuutta kuin ystävyyttä. Ja on niin onnellinen olo, etenkin kun näen hänet taas huomenna :) Jännää sinänsä, että hän antaa myös sanoillaan ja viesteillään ymmärtää välillä, että pitää minua todella todella hyvänä ystävänään, ja joskus vitsillä/sivulauseessa on sanonut mm. "joskus naiset vain tarvitsee naisten rakkautta" jne. Mutta se oli sellaisessa tilanteessa, että en usko hänen tarkoittaneen sitä tosissaan. Sanovatko heterot noin? Kannattaako ystävyyttä riskeerata sillä, että myöntäisin asian?
Samoissa fiiliksissä täälläkin! Oikeesti ihmetyttää, että miks keskustelut on niin pystyyn kuivahtaneita ja tulee vähän surullinen olokin, kun huomaa, että joku lukemani keskutelu onkin tosi vanha.

^^ Mä ehkä vielä seuraisin ystäväsi tilannetta vielä. Vaikeaa tietenkin sanoa mitään, kun en tunne häntä. Ja jos olette läheiset, ainahan voi viattomasti keskustella. ;)
Mä kans oottasin jonkin aikaa, mut en tosin hirveen kauaa. Jos kyse kuitenkin on syvemmästä ihastuksesta niin riskeeraisin loppupeleissä ystävyyden ihan tunteen molemminpuolisuuden mahdollisuuden takia. Ystävyyden voi aina sit yrittää kuitenkin rakentaa uudestaan :)
Eilen se sitten selvisi, ihan muissa keskusteluissa, että joku tyttö on joskus yrittänytkin iskeä tätä ystävääni, mutta käsitin siinä yhteydessä hänen olevan täysin hetero. Tai jos oikein haluaisi turhaa toivoa elätellä, niin olisihan kommentti voinut johtua siitä että seurassa oli muitakin, vieraampia ihmisiä... Mutta turhaa tuntuu olevan tuo toivo, joten onhan tämä vähän masentavaa.
Toi on kyllä hieman kurjaa, siis ihastumisen yksipuolisuuden tajuaminen. Itsellä ollut joskus vastaava tilanne ja sen jälkeen oli vähän aikaa aika tyhjä olo. Mut oikeestaan ei voi muuta sanoo ku et parempi näin ajoissa saada selvyyttä asiaan ettei tarvii haihatella sen yhden perään pitkiä aikoja ilman mitään mahdollisuuksia yhteiselosta. Tsemiä! :)
Paitsi että milläs sanot sydämelle että älä haihattele tai kaipaa? Tällä hetkellä en voi ajatellakaan muita, mutta aika korjaa, niin se on aina tehnyt. Jutellaanko sitä odotellessa jostain muusta? Kertokaa, miten olette lähestyneet nykyisiä tai entisiä tyttöjänne ja mistä olette tienneet heidän olevan lesboja?
Tässä suhteessa minä olin kyllä se, jota lähestyttiin.. Olisin itse ollut liian arka kai alottamaan koko juttua.

Olin töissä pienen kylän ärrällä ja tää tyttö oli vakioasiakkaana siinä. Aloin heittää sille jotain pientä juttua aina välillä ja kerran, kun se tuli tarkistaa työpaikkansa porukkalottoa, unohduin jotenkin vaan tuijottamaan sitä suoraan silmiin ja vahingossa repäsin sen lottolapun kahtia! "Se on vittu kymmenen viikon lotto!" se huus, mä punastuin niin ja nolostuin ja aloin jotain änkyttää ja yritin teipata sitä lappua ja kamala jono tuli ja .... että häpesin!

Seuraavana iltana se tuli vuokraa jotain elokuvaa ja jutustelun jälkeen se pyys mukaan katsomaan. Eihän me mitään leffaa katsottu vaan juteltiin puoli yötä. Tyttö alkoi käymään kiskalla aina sulkemisaikaan ja saatettiin jutella aamun tunneille saakka. Tässä vaiheessa en vieläkään ollut ihan varma. Ihastunut kyllä. Mutta en varma. Kerran se sitten vaan otti ja pussas mua, jalat petti alta, olin ihan myyty! Onneksi nojasin auton konepeltiin, olisin kaatunut muuten ^^
Jälkeenpäin kuulin, että se oli ajatellut "joko mä nyt saan turpaani, tai vaimon" (:

Ollaan oltu yhdessä just neljä vuotta, elämäni parasta aikaa <3
Nyt on taas hyvin hiljaista... Kertokaa vaikka jotain kirja- tai elokuvavinkkejä, hyviä lesboista tai biseksuaaleista kertovia tai joissa me vinoutuneet olemme pääosissa? Turhaan näitä varten aloittaa uutta ketjua kun ketjut tuntuu kuolevan helposti...
Mä täällä seurailen kans :D
Mulla ei oo valitettavasti mitään kivaa leffaa tai kirjaa mielessä, et vinkit kelpais myös mullekin :)
Tykkäsin Loving Annabelle -elokuvasta, muistaakseni se ei ollut niin synkkä kuin joillain muilla lepakkoleffoilla on taipumusta olla. But I'm a Cheerleader oli ihan hauska ja Room in Rome kuuma+kevyt=seksikäs ;)
Ehdoton kaikkien aikojen suosikki on Imagine Me & You, se on yksinkertaisesti ihana <3
Qruiser on kyllä oikeasti ihan hyvä paikka! Ite oon tavannut sieltä paljon oikeasti ja aidosti mukavia ihmisiä ja saanut muutamia ihan todellisia ystäviäkin, joiden kanssa nähdään lähes päivittäin. Sinne vaan ja aktiivisuutta kehiin!
Pyörittyäni muutaman vuoden Sulebi-foorumilla, jossa keskustelu oli vilkasta ja monipuolista, mäkin olen ihmetellyt, miten täällä Lepakkolaaksossa on näin hiljaista. Katsoin, että Myöhäinen herääminen ketjun lisäksi Naiset osiossa ei ole ollut pitkään aikaan muuta kuin miittisuunittelu- ja kaverinhakuketjuja. Niillä on paikkansa toki, mutta voishan niiden lisäksi jutella vaikka mistä muusta.

Yksi syy foorumin hiljaisuuteen voi olla, että tämä on avoin foorumi, eli keskusteluja pääsee lukemaan kuka tahansa. Usein ihmiset kokevat helpommaksi ja turvallisemmaksi keskustella henkilökohtaisemmista aiheista suljetulla foorumilla, joiden keskusteluja pääsevät lukemaan vain jäsenet. Suomi24:ssa tosin on vilkasta, mutta siellä keskustelun taso on mitä on.

En sitten minäkään tiedä, mistä löytyisi mukavan aktiivinen bi- ja lesbofoorumi (mielellään suljettu). Sulebi oli tosiaan hyvä, mutta ko. foorumi ei ole enää toiminnassa.
Olen pyörinyt erinäisillä foorumeilla aika on/off ja yleensä kyllä passiivisesti. Empiirinen tutkimus on osoittanu, että aktiivisia keskustelijoita on yleensä vain kourallinen ja aiheet kiertävät. Olen miettiny mistä lepakoiden epäaktiivisuus johtuu, sitten mistä se omalla kohdalla johtuu.

Yksi syy on se, että nyt, kun on paria vuotta vaille 30 tuntuu, että foorumeilla keskustellaan samoista asioista kerta toisensa jälkeen. On niitä kirja/leffa -ketjuja. Politiikka. Seksi. Kaverikirja-tyyppiset listat. Tällä hetkellä tapetilla olevat politiikka-asiat taas väsyttää, kyllähän me jo osataan kaikki vasta-argumentit ulkoa ja tiedetään kuinka takapajuisia ne ovat. Ehkä olen tylsä, mutta minua ei kiinnosta oikeastaan puhtaasti homo/lesbo elokuvat (en tosin niitä myöskään karta, jos joku jotain suosittelee). Haluaisin katsoa leffoja, joissa hahmojen seksuaalinen suuntautuminen ei ole se elokuvaa kantava ja alleviivaava elementti.

Jotkut ovat maininneet nyt jo suljetun Sulebin, siellä myös itse pyörin toisinaan. Siellä oli jälleen aktiivinen ydinporukka joka koostui vain muutamasta henkilöstä. Lopulta siellä aktiivisimpia ketjuja olivat erinäiset "mitä tänään kuuluu/mikä tänään vituttaa/jne" -tyyppiset listat, jotka olivat enimmäkseen monologia muutamia väliin heitettyjä vastauskommentteja lukuunottamatta.

Tässä on nyt semmoinen dilemma, että kiinnostaisi tosiaan keskustella muiden vinonaisten (ja miksei miestenkin) kanssa, mutta foorumeiden suosituimmat aiheet ei taas kiinnosta. Harmittaa, kun tuttavapiiristä ei oikein löydy muita lgbt-ihmisiä. Ehkä ainoa tapa olisi tutustua ihmisiin omien harrastusten kautta.

Tässä keväällä sain päähänpiston, että haluan kesällä meloa Pielisjokea pitkin. Pitänee osallistua melontakurssille ensin.
Tuleeko muille koskaan päähänpistoja ja toteutatteko ne? Tekeekö koskaan mieli autolla ajaessa pysähtyä johonkin hienoon paikkaan, käydä tutkimassa, ottaa kuvia tai vaan nauttia maisemista? Harrastatteko roadtrippejä? Kiinnostaako kulttuuri?
Haluaisin joskus käydä semmosessa stereotyyppisessä hämärässä jazzklubissa, asua kommuunissa, oppia vielä muutaman kielen, käydä kerran oopperassa (tai baletissa), tehdä ulkomailla vapaaehtoistyötä (itsekkäistä syistä) ja sitten vielä jotain. Listalla oli myös muun muassa asuminen ulkomailla, mutta sen sain toteutettua. Siitä tosin jäi nälkä seuraavaan matkaan. Oma työkin on semmoinen mitä periaatteessa pystyisin tekemään missä vain missä on nettiyhteys.

Tässä esimerkki. Aloitan yhdestä aiheesta ja päädyn johonkin muualle, kaikkihan sitä tekee. Tätä ei löydy foorumeilta ja varmaankin juuri tätä kaipaisin keskustelulta. Tietynlaista arvaamattomuutta. Foorumeilla taas ketjut pysyvät suunnilleen ennalta määrätyillä raiteilla muutamia sivupolkuja ja trollien ärsytys-yrityksia lukuunoottamatta. Haluaisin tutustua, en pelkästään raapaista pintaa.