Miten ikäerot vaikuttaa?

  • 1 / 6
  • MarvelMisu-93
  • 18.12.2012 14:30
Kysyisin teiltä miten teihin vaikuttaa kumppanin/tulevan kumppanin ikä? Sillei että onko teillä maksimi ikäeroa vai haluutteko tietyn ikäsen tmv.? Haittaako teitä esim yli viidenvuoden ikäero? Millasia kokemuksia teillä on ikäerosta suhteessanne, oliko siitä haittaa? Kannattaako ikäeroon edes kiinnittää huomiota?

Kun yks mun kaveri(19v) seurusteli 14 vuotiaan kanssa nii monet otti sen vastaan aika negatiivisesti, ku se toine oli vasta 14. Ei niiden suhde kauaa kestäny. Onko ikäerosta sitten paljonki haittaa, ku miettii nii onhan 19 vuotiaalla enemmän "elämänkokemusta" ku 14 vuotiaalla, joka vasta yläastetta käy läpi, ja voi olla vasta alottanu parisuhteiden "kokeilemisen". Onhan se tavallaa eri asia jos viiden vuoden ikäero on kahella täysin kypsällä aikuisella, esim 20 vuotias seurustelee 25 vuotiaan kanssa.
Kun oon kuullu usein kaveripiirissäni että jopa kahden tai kolmen vuoden ikäero olis hälyttävä o.O Ku ite oon 19 nii uskaltaako täs ees lähtee seurustelemaan itteäni nuoremman kanssa, jos tuomitaan siitä että täysikänen seurustelee alaikäsen kanssa :O
  • 2 / 6
  • sokeri
  • 19.12.2012 20:30
Se riippuu varmaan ihan yksilöistä ja siitä, onko kyse teineistä vai aikuisista. Ihan niinkuin sanoitkin, esim. 12 ja 17 vuotiaat eivät voisi seurustella, mutta esim. 22 ja 27 vuotiaina sama ikäero ei edes tunnu kovin suurelta.
Itse olen 18 ja haluaisin kyllä että seurustelukumppani olisi mielellään jo täysi-ikäinen. :-) Tosin ei minusta parin vuoden ikäero kovin pahalta kuulosta.
  • 3 / 6
  • Pimu
  • 23.12.2012 0:21
Toi on aika kakspiippunen kysymys, sillä joku esim. 19wee voi käyttäytyä kuin 14wee ja toisin päin. Ite en pidä parin vuoden ikäeroo pahana jos kemiat pelaa hyvin :)
  • 4 / 6
  • nipati
  • 27.12.2012 18:51
Muistetaan että suomen laki kieltää olemasta alaikäisen kanssa seksuaalisesti kanssa käymisissä ja se myös puhuttaa ihmisiä. Ikäero ei taas ole ongelma jos molemmat on täysi iän yläpuolella ja siitä ei silloin tule mitään niinsanottua puhetta, enemmän kummastusta puhe keskuudessa mutta ei sen erityisempää. Mutta nykyajan maailma on tälläistä.
  • 5 / 6
  • verpsa
  • 13.4.2013 0:47
bongahti vastaan ni pakko lisätä ittekkin tänne ! :) itsellä loppu juurikin reilun vuoden kestänyt suhde. täytän joulukuussa 20 ja entinen tyttöystävä täyttää piakkoin 27: että 7 vuottakaan ei oo hääppösempi. Suhde ei kariutunu ikäeron takia jos sitä rupes joku miettimään::)
  • 6 / 6
  • shane
  • 13.4.2013 13:17
miulla ja naisellani on ikäeroa 17vuotta ja ollaan oltu yhdessä 7vuotta että ei se ikä ole miun mielestä muuta kuin numeroita:) ja onpa joskus käynyt niin että puolisoani on luultu miun ikäiseksi joten ei se 17v:n ikäero näy edes naamaan katsomalla:D