Otakuja, anyone..?

..niin niin niin, kuten otsikkokin jo ehkä sanoo...
Elikkäs elikkäs..löytyykös täältä millaisia otakuja, eli siis milteipä paatuneita japanilaisen populaarikulttuurin, cosplayn, j-popin/j-rockin, animen ja mangan, harrastajia? :'3

itse ole tällainen hyypiö, ja kasvanut animea katsoen koko lapsuuteni. Tuolloinhan telkkarista tuli Pokémon, Digimon ja Sailor Moon. Aivan mukavia sarjoja kaikki, mutta lapsuuteni tärkein anime ja oli kyllä Ginga: Nagareboshi Gin. Tutummin siis Hopeanuoli. Ja Ginga -saaga on edelleen todellinen rakkaus. Muita suosikkisarjoja on D.Gray-Man, Kuroshitsuji, No. 6, Black Rock Shooter..ja vielä monia muita ^^'

Japanilaista musiikkia kuuntelen enemmän kuin kotimaista tai mitään muuta, ja enimmäkseen kuuntelen Vocaloideilla tehtyjä biisejä. Itelläni tällähetkellä Vocaloid3 -ohjelma kaikkine julkaistuine äänipankkeineen löytyy koneelta, mutta vielä en ole itse ruvennut musiikkia tekemään :''D Mutta jos on mainittava joitakin oikeita artisteja, niin sitten on kyllä D ja Piko.

Cosplaytä myöskin harrastan, jolloin myös kaikissa coneissa kiertely on tullut tavaksi. Nyt jo yli kymmenen conia takana, viimesimpänä Tracon josta minut saattoi bongata Left 4 Deadin Hunterina. Ja tästä päästään siihen, että tykkään myös pelailla. Suosikkeja Ôkami, Project Zero -pelisarja, Silent Hill -pelisarja ja The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Pokémonejakin tulee välil pelattuu. Mutta suurin rakkaus kyllä nuo Project Zerot. Kauhupelejähän ne, ja aivan ihanat tarinat jokaisessa. Noms~ <3
Japanin kulttuuri ja kieli on myös yhtiä harrastuksiani. Omatoimisesti kieltä opiskeltu tässä ny pari vuotta. Kauhukulttuuri kaikkine urbaaneine legendoineen kiehtoo eniten tuossa maassa. Kuchisake -onna, Daruma -san, Jinmenkenit, Hanako -san..heeheehee..ihania kaikki.
Tunnustan itseni myös paatuneeksi fujoshiksi. Eli yaoita luen/katson aika paljon. Ja fanficcejä kirjoittelen. Ja piirrän arttia. Tosin, on sitä yuriakin tullu vilkaistua ^^

..mutta mutta..niin..onkos täällä ketään muuta minun lisäkseni?
Otakuja, anyone..?
VuKe kirjoitti: "..mutta mutta..niin..onkos täällä ketään muuta minun lisäkseni?
Otakuja, anyone..?"
Heh. löytyy täältä ainakin yksi otaku, mutta en ole vielä ostanut seuraavaa vehjettä:
http://www.youtube.com/watch?v=EFh6BdajSOU

"kuuntelen Vocaloideilla tehtyjä biisejä. "
Oikein. Hatsune Miku onkin ehdoton artisti.
Täällä on myös yksi, tai ainakin sinne päin, sillä en ihan yhtä aktiivinen ole kuin aloitusviestin kirjoittaja. Katson animea, kuuntelen melko paljon japanilaista musiikkia (mutta en Vocaloid-biisejä) ja mangaa luen ajoittain. Niin ja pelaan myös ajoittain joitain japanilaisia konsolipelejä. Missään con-tapahtumassa en kuitenkaan ole käynyt koskaan.

Yhtäläisyyksiä löytyy ainakin tuolta suosikki-animeista Kuroshitsujin ja No. 6:n osalta.
  • 4 / 9
  • Nermal
  • 2.10.2012 20:43
Japanilaisesta kulttuurista en tiedä kerrassaan mitään, mutta Otakuja, Espoo on minulle kyllä tuttu katu.
Hee, mukavaa mukavaa, että löytyy edes jonkinkaltaisia, samanhenkisiä ihmisiä ^^ Ja ei haittoo vaik ei ois kauheen aktiivisia harrastajia, mutta pääasiahan on, että samanhenkisiä ihmisiä löytyy~

Ja ui juih, nuo kissankorvat..haluis itelleenki tommooset. On niin söpöt >w< Pitäis vaa tietää, mistä pystyis ostaan...
  • 6 / 9
  • Miso
  • 8.10.2012 13:57
Täältäkin löytyy yks : D Luen aika paljon mangaa, katson animea ainakin kerran kahdessa päivässä, mutta japanilaista musiikkia en kuuntele paljoa.
Olin myös Traconissa ja Tracon oli mun ensimmäinen coni.
Poikaystävä on saanut alunperin houkuteltua mut lukemaan mangaa ja katsomaan animea : D
Japania opiskelin joskus itsenäisesti (ostin sellasen kauheen ison japanin oppikirjan, joka makso vähintään 25415864 €), mutta se vähän jäi ku kiinnostus siirty toisaalle ja muihin kieliin : D
Niin, Yaoita luen myös aika säännöllisesti.
  • 7 / 9
  • Keiko16
  • 10.10.2012 0:27
Täällä kanssa yksi otaku :DD Ite oon käyny vaan 5 conissa joista viime coni oli Tracon 7. Seuraava on Yamacon~ :3 ja sitten tuleekin jo Desucon Frostbite >:3 Luffya oon cossanu joka conissa, kuten tulevissakin... xD Ja käyn Manga Caféella silloin tällöin sillä Espoossa asun! :))
  • 9 / 9
  • Usa-neesan
  • 5.4.2013 13:09
Täällä on kanssa yksi. Periaatteni mukaan kaikki genret voivat olla hyviä hyvin tehtyinä. Lempisarjoihini kuuluu xxxHOLiC, Sayonara Zetsubou sensei, ja Kuragehime anime. Sitten ehkä Junjou Romantica <3. Eli mangaa ja animea tulee katsottua monipuolisesti ja sekalaisesti. Musiikki on myös aika sekalaista, mutta Perfumea kuuntelen aika paljon. Vocaloidista en kuuntele juuri muuta kun Megurinea Lukaa. Kulttuurista olen kiinnostunut kovasti, esim. ruoka, käyttäytyminen, uskomukset, jne. Eli kaipa taidan tohon otaku otsikon alle kuulua -_-; Visual noveleja, erogeja ja muitakin pelejä tulee paljon pelattua, japaniksikin olen muutamaa kokeillut, muttei tuo japanin taito ole ihan hallussa :D