Tervehdys ja kysymys foorumista

Hei kaikille!

Olen uusi täällä, joten kysynkin siis aivan ensin käytäntöä. :-)
Onko tarkoitus, että jokainen voi laittaa uuden aiheen aivan mistä asiasta tahansa?
Jos niin on, vaikuttaa foorumi olevan suhteellisen hiljainen... :-/
Tapahtuuko keskustelu siis jossakin muualla?
  • 2 / 6
  • Chikatsuno
  • 18.9.2012 21:47
Yleensä ihmiset ovat ainakin omasta mielestäni hieman varovaisia keskustelun aloittamisesta, kun taas jo aloitetuissa keskusteluissa puhutaan enemmän :3 Mutta ainakin itse olen ymmärtänyt että jokainen saa aloittaa keskustelun, jos haluaa~
Kiitos kommentista Chikatsuno :)
Tällä foorumilla näkyy olevan ainakin yksi puute teknisesti, sillä kun vastaa ketjussa olevaan keskusteluun, ei näe mitään aiempia viestejä.
Se on eräs suuri tekijä keskustelun vähyyteen, olettaisin.
Huomasin toki myös sen, että uusiin ei vastata, koska tämä ei ole mikään sellainen foorumi, jossa on joku ammattilainen selvittämässä kunkin ongelmia ja kysymyksiä ja ahdistuksia. Täällä on ihan meitä kaikkia tavallisia ihmisiä ilman koulutuksia ja velvollisuuksia tähän vastailuun ja kirjoitteluun. :) Jos siis viesti sisältää liikaa "suuria" kysymyksiä, ei siihen kukaan uskalla vastata, koska kukaan ei todennäköisesti tunne itseään kyllin riittäväksi neuvomaan toista jonkun ison asian kanssa. Koitan kuitenkin päästä jyvälle tänne pikku hiljaa... ;)
  • 4 / 6
  • Chikatsuno
  • 21.9.2012 20:34
Itse olen ohittanut tuon puutteen niin, että avaan vastausikkunan omaan välilehteen, tai vaihtoehtoisesti keskustelun historiasta omaan välilehteen tai ikkunaan, jolloin voin tarpeen vaatiessa vilkaista aikaisempia keskusteluja :3

Suuret kysymykset kyllä tuppaa itseänikin hieman haastamaan vastaamaan, varsinkaan kun tätä elämänkokemusta ei ole vielä kovinkaan paljoa, ja omien suhteiden määrä on melkoisen olematon (vielä!) :)
  • 5 / 6
  • VuKe
  • 21.9.2012 21:48
No mutta heipä hei vaan sinule, ja tervetuloa joukkoon~
Ja komppaan Chikatsunoa tuossa, että laittaa erilliseen välilehteen auki, jos haluaa vastausta kirjoittaessa selata keskustelua(teen niin nytkin x'D ).
Ja varmasti voi aloittaa omia keskusteluja. Ite ollu jo jotai mieles, mistä ois mukava tekasta topiikki pystyyn, mutta sitten se ongelma, mihin osa-alueeseen se kuuluis.. O.o''
Mut hei, siitä vaa iha rohkeesti juttelemaan, tai pistämään omia ketjuja pystyyn. Ei kukaan täällä sun päätä syö ^^
  • 6 / 6
  • valma
  • 21.9.2012 22:17
Kiitos vinkistä Chikatsuno! :)
Tosin se ei poista foorumilla olevaa ongelmaa. Ilmeisesti keskusteluvähyys ei ole riippuvainen kyseisestä puutteesta, vaan jostain muusta.
Itse en aiemmin sitä hoksannut käyttää, joten kiitos :)

Niin ja Vuke heipä hei sinullekin :)